Bakan Eker, Canan Karatay'a mı çıkıştı?
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker, ekmeğin sağlığa etkisi konusunda bilen bilenmeyen herkesin konuştuğunu söyledi.
Bakan Eker, Canan Karatay'a mı çıkıştı?
06 Mart 2015 - Haber7


Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker, ekmeğin sağlığa etkisi konusunda bilen bilenmeyen herkesin konuştuğunu ve ürünler hakkında insanlara yanlış bilgiler verdiklerini söyledi.

GIDALARIN TİCARETE KONU EDİLMESİ

Ekmek düşmanlığına noktasında asıl olanın kategorilik olarak yiyecekleri reddetmek veya zararlı düşman ilan etmek yerine, her bireyin ihtiyacı olan miktarı bilmesi ve o ihtiyaç doğrultusunda tüketebilmesi olduğunun altını çizen Bakan Eker, "Kendimizi hikmetle o yönde eğitebilmemizdir. Bunu yapmadığımız sürece neyi içersek, yersek, tüketirsek bu bir süre sonra bize bir sıkıntı meydana getirebilir. Ölçüsünü ayarını ortaya koymamız lazım. İşin hikmeti bu. Şimdi bu bütün meseleler konuşulurken, ‘Şunu yiyin, şunu yemeyin’. Bunlar hep böyle maalasef ticarete gıdaların konu edildiği tarihten bu yana yani son yüzyılda 21.yüzyılın ilk çeyreğinden başlamak üzere lobi faaliyeti gibi oldu. Margarin çıktığında tereyağı kötü ilan edildi, diğer bitkisel çıktığında zeytinyağı kötü ilan edildi. Yumurta kötü ilan edildi. İnsanlar oturdular bunlardan özür dilediler. Şimdiler de yeni yeni standartlar oluşuyor, bunları dikkat etmemiz lazım" şeklinde konuştu.

Ekmek konusunda kötüleyeciği yorumları yakın zamanda en çok Canan Karatay yapmıştı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
06.10.2015 09:37:36
Canan hocanın abarttığı konular olmakla birlikte çok önemli vurgular var.

Önemli nokta rafine ve hızlı sindirilen karbonhidrat ve obesite sorunu ilişkisini iyi kuruyor.

Pazarlama ve ticari ürünlerden uzak duruyor.Gösterdiği kitaplara gelince o da iyidir , okumak iyidir ve bu ülkenin ürünleridir , ekonomiktir , çoğuda unuttuğumuz , görmeden geldiğimiz sorunların altını çiziyor.Abartı olabilir.Anlatmak içn bazen abartırsınız !

Peki obezite sorunu abartı mı?

Hayır !

Ülkemizde çoçuklarda obezite son otuz yılda üç kat artarken yaşm tarzı yerine ilaçları , operasyonları vitrine sürenler , aval aval bakanlar , yüreki soru ve çıkış yapmayanlar aynaya baksın.

Ülkede hekimlerin eğitmini ilaç firmalrı kongreler yoluyla üstlenirken bundan rahatsız olmayanlar aynaya baksın.

İki yüzlülüğü ve daha önemlsi çaresizliği görsünler !

Ortak oldukları kötü beslenen bir kuşaktır.

Ortak oldukları ülkemizde sağlıkta artan maliyetlerdir.

Ortak olduğu Dünya ilaç sanayinin çoğu işe yaramaz ürünleridir.

Sağlıkta temel sorun nasıl yaşadığınızdır !

Nasıl yaşıyorsun bak !

Hangi çevre , hangi iş , hangi iş ortamı , hangi tüketim kalıpları !

Sağlıkta (yaşamda)temel sorunu iyi çözümlerseniz , kişisel , kurumsal , toplumsal hakkını verirseniz , sağlık ortamda gereksiz birçok uygulamnın , maliyetin , iş yükünün , personel yetmezliği söyleminin önünü alırsınız , giderirsiniz , yada kontrol edersiniz.

Ötesi , gerisi , berisi , periferi , paratoneri , sömürge kültürlerindeki sürekli sağlık harcamaları ile uluslararası ilaç tekellerine kaynak aktaran , süreki maliyeti artırdığı halde bir arpa boyu yol gidemeyen , kendi halk sağlığı uzmanlarının akılcı ve ergnomik yaklaşımlarını değerlendiremeyen , "sömürege kafaları" , "ufku olmayan anlayışı" , "ekonomik olmayan anlayışı" ve "öngörüsüzlüğü" ifade ediyor.

Sağlıkta son on yada yirmi yılda yapılanlar önleyici değil , ilaç tüketimini , işlemi , niteliksizliği , usulsuzlüğü artıran yaklaşımlardır.Televizyonlara uzmanları dizim dizim dizen , her semptomu Dünyaın bir numaralı konusu halinde pazarlayan , bunu sağlık adına yaptığını söyleyen buna karşın asıl koyması gereken , konuşturması gereken "halk sağlığı " uzmanlarını , bu yaklaşımı görmezden gelen bir kültürü hep birlikte yaşıyoruz.

Sonuç

Sıradan hale gelen iş kazaları ve ölümler

Sıradan hale bile gelemeyen , görmezden gelinen meslek hastalıkları

Trafik kazalarından ölümler

Düşünene değil isyan edenlerin cangılaları

Aratan maliyetleri

Fetişize edilen ve işporta sunulan sağlık yaklaşımları

Sonuç

Hangi ortamda iş yapıyorsun ?

Hangi sürede yapıyorsun ?

Mezuniyet sonrası eğitimin var mı?

Hangi ortamda yaşıyorsun ?

Nitellik ve usulu sorunlarını karşılıyormusun ?

Örgütlümüsün ?

Hakkını ve kendini ifade ediyormusun ?

Hava , su , besinlerin ne kadar sağlıklı ?

Temel ihtiyaçları karşılıyormusun ?

Eğitim ve soru sorma ihityacını , düşünme ihtiyacnı karşılıyormusun ?

Bunlar olmazsa sağlık olmaz !

Olmuyor !

Sömürge kültürlerine layıktır

Anladın mı !

Bilimi fetişize ! , arguman konusu bilimsel yöntemi , kanıtı fetişide et de ! biraz da nasıl yaşıyorsun ve yaşdıkların bilimsel sorgu kalıplarına , tarzına , içeriğine uygun mu !?

Arada test et !

Kendine gel !

Kapalı kapılar ardında birileri senin için bilim yaparken azıcık nasibini al ! Yöntemleri kap ! Acıamagerçeğin dediği gibi özetle sömürge olma.

Lütfen !

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
06 Ekim 2015
People
0
2) bigmücahid2002 (hekim )
05.10.2015 22:56:45
Taha Özyaşar, Canan hocanın her dediği yanlış diye kimsenin bir iddiası yok ki. Hatta söylediği çoğu şey doğru. Örneğin şeker ve ekmek demişsiniz. Şekere hiçbir doktor itiraz etmedi ki. Ekmek konusunda ise kısmen haklı. Problem bilimsel çalışmalara dayanmayan fikirlerini mutlak hakikat gibi anlatıyor millete ve inanmayanları cahillik ile suçluyor. Bu vahim bir durum çünkü tıpta mutlak hakikat çok nadirdir. Bugün doğru dediğine yarın yanlış ; bugün yanlış dediğine yarın doğru der. Örneğin bazı besinler yapılan çalışmalara göre bazen faydali ilan ediliyor bazen zararlı !örnekler cogaltilabilir.
People
0
3) muhammed taha özyaşar (Öğretmen)
05.10.2015 16:58:07
Canan Hocanın tırnağı olamayan insanlar burada ona sayıyorlar.Canan hoca sayesinde fazla kilolarımdan kurtuldum,nefes alış verişlerim düzeldi,inanın ki kendime geldim.
bu yaşıma kadar ekmek şeker bağımlısı olduğumu farkedip çok şükür terkettim ve öğrencilerimi de ailemi de bu konuda aydınlattım.
Canan hoca halkı düşünen gerçek bir hekimdir.kapistalizmin çarkına çomak sokma gibi bir amacı falan yoktur insan sağlığını korumaya çalışıyor.
People
0
4) dr hakan (dr)
20.09.2015 07:19:53
Dr. canan hanım doğru söylüyor. keşke düşünmeden karşı çıkacağınıza deeyip görseniz..
söyledikleri akla mantiğa uygun
People
0
5) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
10.03.2015 11:33:55
Canan Karatay beslenme konusunda ekmek ! yada daha önemlisi rafine karbonhidrat sorununu ortaya attı !

Neden attı ?

Son 15-20 yılda ÇOCUKLARDA BİLE OBESİTE İKİ KAT ARTTI !

Ne kadar bilimseliz değil mi ! Bilim arttı obesite arttı..

Karatay çok önemli bir tesbit yapıyor.Toplum rafine besleniyor.Doğal yaşamaktan uzaklaşıyor.Doğru mu ! Doğru .Nokta.

Peki kilo olmada en önemli mevzu ne.Hızlı sindirilen kan şekerinde oynama yapan ürünler.Doğru mu ?.Doğru .Nokta.

Son elli yılda Afrika cılızlaşırken Avrupa ve ABD yada gelişen ülkeler şişmanlıtor.Tüketim kültürü.Arka plan pazarlama kültürü !Bunları yutarak , salt genetiği yada besinlerin kendi arasındaki intekatifle , yada bakanlığın hadi yürüyelim sloganıyla bu işler olmuyor.Olmaz !

Nasıl olur ?

Rafine karbonhidrat sorunu önce öne çıkarısınız ! Karatay bunu yapmıştır.Çok önemlidir.

Karatay ürünlerin un haline gelmesi bile yanlış diyor.Doğasını bozuyor.Doğrudur.Sisndirimi hızlandırıyor.Başka ne hızlandırıyor.Kepeğin alınması.Başka sürekli çalışan ve stresini yiyerek yada fast food kültrü dediğimiz hızlı ve niteliksiz (rafine karbonhidrart tüketi mi )

Rafine karbonhidrat yada fast food kültürünün arka planında = Hızlı sindirme ve beyini RAFİNE karbonhidratla doyurma kültürü

Yapılan araştırmalar ömrü tüketen en önemli beslenme alışkanlığını rafine ve gereksiz kalori alımı olduğunu belirtiyor.Bunlar içinde en fazla sorunlu olan ekmek un nişasta şekerdir.

Ne demişler tuz dahil üç beyazdan uzak dur !

Ekmek , un ve şeker rafine bir üründür.Eğer göbek çevresinde yağlanmanız artıyorsa bu ürünü gereksiz alıyorsunuzdur.Gereksiz tüketiyorsunuzdur.

Mesele budur.Herkes devenin farklı tarafını tutuyor.Türkiyede bugün bir obesite , şiimanlık , aşırı kilo alımı sağlıkta onlarca veriyi bozmaktadır.Bununda en önemli sebebi ekmke dahil unlu ve şekerli rafine ürünlerin fazla tüketilmesidir.

Karatay bunu çıkıp televizyonda öne çıkarıyorsa önemsemeliyiz.Gerçekten Türkiyede sağlıkta Obesite sağlını ve onun artçı etkileri en önemli konudur.

Türkiyede otuz yl önce tıp fakiültesi mezunları nasıl beslenmesi gerektiğini bilmiyordu.Buradaki tartışmalra baktığımda halen beslenme ve metabolizma konusunda çok az şeyler bildiğimizi anlıyorum.Halen de beslenme konusunda birşey öğretilmiyor.Rafine karbonhidrat konusunun çok ilgisiz kalmasından bellidir.

Sorun elbette Canan KAratayla çözülmez üniversitelrde hekimlerin ciddi beslenme kültürlerinin olması edinilmesi , kamuoyunun aydınlatılması (amuspotlarıyla ) , gıda sanayi ve maliyenin rafine karbonhidrat konuusnda TIPKI SİGARA GİBİ SINIRLAMALAR VE ÖNELEMLER GETİRMESİ ! düzeyinde ilkokuldan hatta anne eğitimi düzeyinde , televizyon gıda sanayi , maliye gibi alanlarıyla ele alınması yani ciddiye alınması gerekiyor.

Ama kimin umrunda.Bunların getiris yok.Pazarı yok.GEri dönüşümü kişisel olarak yok ya ; o yüzden kulak arkası ediliyor.Yoksa şimdiye kadar bu işleri çoktan yapılması ilin bilimsel , kültürel , mali gerekçelerimiz çokta kendni dışa vurmuştur.

Türkiyede obesite çocuklarda iki kat artmıştır ! Diyabet patlamıştır.Daha ne olsun ! Diyabet obesiteyle gölge ilişksi olan bir durum.Diyabet en malyetli ve yıpratıcı bir çok sistemii ilgilendiren hastalık grubundadır.Bunları bilmiyormuyuz.Biliyoruz.

Biz halen Canan Karatayı çekiştirmekle meşguluz.VAh vah , vah vah..

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı

Dr.Mücahit Altuntaş
People
0
6) HAYDAR YAŞA (DOKTOR)
10.03.2015 11:03:23
bakan bey çok doğru noktaya değinmiş. Hipertansiyon , diabetik, hiperkollesterelomia, yaşlı, genç vb ayrım yapmadan bilimsel çok merkezli randomize çalışma olmadan bir şeyi savunmak akademik kimliği olan bir şahsiyet için popüler olmak veya sekonder kazançlar elde etme amacı yoksa başka şekilde izah etmek çok zor.
People
0
7) ky (dr)
07.03.2015 23:14:26
TEKETEK ÇIKIP TARTIŞSINLAR KİM HAKLI GÖRELİM.
People
0
8) ahmet yaman (dr)
07.03.2015 09:09:31
ekmek iyi bir şey değildir nokta
People
0
9) Erşa Kuneri (film sektörü)
06.03.2015 16:00:08
Ben tarım bakanı olsam, bakanlığım döneminde memleket saman ithalatına mecbur kalsa, GDO'lu ürünler patlasa, ortalarda görünmemeye çalışırım. Low profile hesabı..
People
1
10) Dr erhan (hekim )
06.03.2015 15:25:42