Başhekimlik kapsamı değişiyor: Koordinatör başhekim dönemi başlıyor
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmasına Dair "28 numaralı" Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Resmi Gazete'de yer aldı
Başhekimlik kapsamı değişiyor: Koordinatör başhekim dönemi başlıyor
18 Ocak 2019 - AA

Cumhurbaşkanlığı teşkilatı ile bazı bakanlıkların teşkilat yapıları ve hizmet birimlerine ilişkin düzenlemelerin yer aldığı kararname Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan imzasıyla yayımlandı.

Aynı yerleşkedeki hastanelerin yönetimi için koordinatör başhekim

Sağlık Bakanlığı bünyesindeki hastanelerin yönetimi ve denetimine ilişkin düzenlemede ise aynı yerleşke içinde birden fazla hastane bulunması durumunda bu hastanelerin müşterek yönetimi için bir koordinatör başhekim görevlendirilebilecek.

Koordinatör başhekime bağlı olarak her bir hastanenin tıbbi hizmetleri ile eğitim ve araştırma faaliyetlerini yürütmek üzere başhekimlikler oluşturulabilecek. Hastanelerin idari ve mali, sağlık bakım ve diğer destek hizmetleri koordinatör başhekime bağlı müdürlüklerce ilgili hastane başhekimliği ile iş birliği içinde yürütülecek.

İhtiyaç halinde her bir hastanede idari ve mali hizmetler müdürlüğü hariç olmak üzere müdürlükler kurulabilecek. Bu şekilde yönetim organizasyonu kurulan hastanelerin yönetimine ve işleyişine ilişkin usul ve esaslar Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenecek. 

Sağlık Bakanlığı ile üniversiteler tarafından birlikte kullanılan eğitim ve araştırma hastanelerine, profesör veya doçent unvanını haiz veyahut doktor öğretim üyesi ya da eğitim görevlisi kadrosunda bulunan tabipler başhekim olarak atanabilecek.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
9
1) ömer hayyam (op.dr.)
15.02.2019 14:12:03
Yönetici değil İdareci...

İdare etmek..

İdare edenler çalışanlardan çok yorulmadıkça , çalışmaktan uykusuz kalmadıkça, çalışan gezip tozarken idareci çalışacağı bir sistem gelmedikçe, hiç bir sistem düzelmez...Birisi idareciliğe seçilmişse çok yorulacak demektir...ama türkiyede yan gel yat osman makamı olmuştur...
People
14
2) yg (dr)
23.01.2019 11:00:56
Burada öncelikli olarak belirtilmesi gereken yöneticilik ayrı şey doçentlik veya profesörlük ayrı şey. Yöneticilik ayrı bir yetenektir. Bu göreve gelmek için doçent veya profesör olmak gerekmez. Bu konuda ikinci söylenmesi gereken durum getirilmek istenen sistem daha önce denendi. Başarılı olmadığı için kaldırıldı. Bu sistem yakında kaldırılan genel sekreterlik sistemiyle uyuşmaktadır. Başarılı olmamıştır. Yeni müdürler müdür yardımcıları onların yardımcıları .... vs. vs. getirecektir.
People
25
3) YEMREY (UZ DR)
21.01.2019 15:32:17
Yıllardır Eğitim ve Araştırma hastanesinde çok yoğun bir şekilde çalıştım. Polikliniklerde başhekimlik en az 70 hasta bakılacağını empoze ediyordu (tabi resmi yazı yok). Tabi poliklinik kapılarında sürekli sıra kavgası vs eksik olmuyordu. En son poliklinikte 100 hasta baktığım gün istifa etmeye karar verdim. Bu aşamada başhekimlik katlarına yolum çok sık düştü gördüm ki gelsin çaylar gitsin kahveler ne güzel çalışma ortamı. hekimler polikliniktete hastalarla boğuşurken tuvalete bile gidemezken yönetici ? pozisyonundakiler hekimleri köle gibi çalıştırıyor. İstifa edip özel sektöre geçtim. İnanın özel hastane sahipleri devlettekinden çok daha az çalıştırıyor ve çok daha fazla para veriyor.Keşke daha önce özele geçseymişim yaşadığımı anladım.
People
29
4) Recep Acar (uzm dr)
20.01.2019 19:09:55
En sonunda doktorlar hepsi istifa edip kendi hastanelerini kuracak. çalışmayan bu bashekim koodinatörleri altında bashekimler onun altında 10 başhekim yardımcısı onların altındaki 20 müdür 30 müdür yardımcısı, turizimcisi otelcisi bilmediğim binbirtürlü isimli başkanlıklar kalacak hastanelerde o zaman işin yanlış olduğunu anlayacaklar.. doktorlar çalışsın bu gereksiz isimlerdeki başkanlar bashekimlikler döner sermayeden pay alsın.. yazık..
People
29
5) ali (zurnanın son deliği hekim)
19.01.2019 20:07:36
Hastanelerin görünümü ; başhekim,çok sayıda başhekim muavinleri,müdürler, çok sayıda müdür muavinleri, kalite, verimlilik sorumluları vs.vs.gibi ıvır zıvır işler ve yetkileriyle doldurulmuş masa başında oturanlar ve şimdide koordinatör başhekim ve çok sayıda yardımcıları, diğer yanda ise canla başla çalışan zurnanın son deliği hekimler...!
People
12
6) Ömür kabay (Ev hanımı)
18.01.2019 22:48:40
Sağlık yönetmi adı altında bütün bölümleri kapatın lütfen .Çocuklarımız ne ümitlerle orada okuyor ve elde var sıfır. Çocuklarımıza yazık etneyin
People
19
7) Adem Denizer (Anestezist )
18.01.2019 21:44:25
Gereksiz adamlara kıyak makam uygulamasına devam yani
People
59
8) Dr.Cevdett (Cerrah)
18.01.2019 14:19:45
Desenize yine bir sürü bürokratik atama olacak. Boşu boşuna seçimlerde aday adayı olunmuyor. Ben aday adayıydım diyen yarışır bu makamlar için.
People
86
9) Yorgun dr (Uz dr)
18.01.2019 12:37:47
Eskiden bir başhekim, 3 yardımcı, 2 müdürle herşey tıkır tıkır işlerdi, şimdi hastanede her oda da bir müdür, her müdürün 5-6 tane yardımcısı var, yetmiyormu anlamadım, bir iş yaptıklarınıda sanmıyorum, nedense bürokrasiden uzaklaşacağımıza dahada içine batıyoruz
People
65
10) se (uzm dr)
18.01.2019 11:24:25
Şehir hastanesini yaptık ama nasıl yöneteceğimizi bilemiyoruz. Kamu özel ortaklığı şeklinde ucube bir sistemle, eğitim araştırma mı hizmet hastanesi mi olacağı belirsiz hastaneler. Bir gerçek var ki hastaneyi yapanlar iyi para kazanacak.
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA
14/06-15/06 MEDÜLLOBLASTOMA SEMPOZYUMU MULTİDİSİ... ADAN
14/06-16/06 11. Ulusal Viral Hepatit Sempozyumu (UVHS) ENFEKSİYO... AFYO
15/06-16/06 5. Kanserde Destek Tedaviler ve Palyatif Bakım Sempozyumu TIBBİ... ADAN