Hemşirelerin “yönetici memnuniyeti” artırılıyor
Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'nde çalışan hemşirelere yönelik anket düzenledi.
Hemşirelerin “yönetici memnuniyeti” artırılıyor
29 Eylül 2011 -

ANTALYA-Akdeniz Üniversitesi Hastanesi hemşirelerinin yeni uygulanmaya başlanan katılımcı yönetim yaklaşımından memnun oldukları belirlendi. Üniversitesi hastanesinde görev yapan hemşirelerin memnuniyet oranının yüzde 72 olduğu açıklandı. Hemşirelik Hizmetleri Müdürü Dr. Emine Kol, hemşire memnuniyetinin hasta bakım kalitesinin yükseltilmesi ve maliyetleri düşürmede oldukça etkili olduğunu söyledi. Hemşire memnuniyetini arttırmaya yönelik çalışmaların yaklaşık iki yıldır devam ettiğini kaydeden Emine Kol, memnuniyet düzeyinin 290 hemşirenin katıldığı anketle ölçüldüğünü belirtti.

Kol, 60 soruluk anketin sonuçları hakkında, “Hemşirelerin, adil performans değerlendirmesine yönelik memnuniyeti 2009 yılında yüzde 61 iken 2011'de yüzde 89, yöneticilerin yaklaşımından memnuniyetleri ise 2009'da yüzde 59 iken 2011'de yüzde 72. Sonuç olarak anketimizde yüzde 60'ın altına düşen bir ortalama bulunmamaktadır. Bu da bize hemşirelerin memnuniyetini açıkça göstermektedir” dedi. Hemşire memnuniyetinin sağlanmasında izledikleri yöntem hakkında da bilgi veren Kol şunları söyledi:

“Dahili, cerrahi ve özellikli birimler için hemşirelik kurulları oluşturulmuştur. Bu kurullarda hemşirelik hizmetlerinin işleyişi ve yönetimi ile ilgili ortak alınan kararlar tüm çalışanlara duyurulmaktadır. Çalışanların performansı yine çalışanlar tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda olumlu ya da olumsuz durum geliştiğinde Geri Bildirim Formları ile raporlandırılmaktadır. Bu yöntem objektif olması nedeni ile çalışanlar tarafından kabul görmektedir. Bununla birlikte adil ve şeffaf bir atama sistemi için yoğun bakım çalışma süresi, eğitim (Lisans üstü eğitim), yapılan bilimsel çalışmalardan oluşan bir puanlama yapıyoruz. Yapılan puan listesi ve atamalar tüm çalışanlar tarafından bilgisayar ortamında sürekli izlenebilmektedir. Klinik sorunlar için 35 kişiden oluşan klinik temsilcileri ile ayda bir kez bir araya gelerek yaşanan sorunların çözümüne yönelik stratejiler belirleniyor. Sorunların çözümünde bizzat hemşireler yer alıyor.”

Emine Kol ayrıca oluşturulacak intranet sistemi ile Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'nde görev yapan hemşirelerin internet ortamında birbirleri ile iletişim sağlamalarını amaçladıklarını bildirdi. Kol, şikayet, öneri, mail duyurusu gibi işlemleri çağın gerektirdiği şekilde ele aldıklarını ifade ederek, amaçlarının hemşirelik hizmetleri ve yönetiminde, hemşirelerin de yer alarak kurum aidiyet duygusunu geliştirmek olduğunu belirtti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) sevgi ..... (hemşire)
24.04.2012 20:08:23
kesinlikle halen gelişime kapalı hatta eskileri günümüzde yaşamaya çalışarn örümcek kafalı sorumlu ve yöneticimiz var....valla ben memnun değiilim....
People
0
2) neco (sağ.mem)
06.10.2011 01:53:12
başlık dikkatinizi çektimi ''artırılıyor''
''artıyor değil'' her şey dayatma,
People
0
3) cemile (hemşire)
29.09.2011 14:23:27
Başlık yanlış olmuş .Sadece akdeniz Üniv. Hast. İçin geçerli bir çalışma bu.
Bu çalışmada da görüyoruz ki akademisyen ve yeniliğe açık yöneticilerce yönetilen hemşireler memnun olabiliyor.
Darısı halen gelişime kapalı lise mezunu hemşirelerce yönetilen kurumların başına....
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
24/05-25/05 Marmara Odyoloji Günleri-2019 DİĞER İSTA
25/05-25/05 Vaskülitlere Multidisipliner Yaklaşım ROMATOLOJİ İSTA
25/05-26/05 MS'de Sağlıklı Yaşam Sempozyumu NÖROLOJİ İZMİ
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA