TKHK Başkanı: İlk uzman diş hekimlerimiz 1.5 yıl sonra göreve başlayacak
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanı Zafer Çukurova, bugün itibarıyla 176 ağız ve diş sağlığı merkezi ve 6 ağız ve diş sağlığı hastanesinde, 7 bin 500'ü aşkın diş hekimiyle hizmet verdiklerini belirterek, "2015'te yaklaşık bin 500 ilave diş ünitesinin hizmete girip 24 ağız ve diş sağlığı merkezini hizmete açacağız" dedi.
TKHK Başkanı: İlk uzman diş hekimlerimiz 1.5 yıl sonra göreve başlayacak
29 Kasım 2014 -

Çukurova, Dedeman Otel'de Konya İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği, Konya ve Beyhekim Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri ile Konya Diş Hastanesi Yaptırma ve Yaşatma Derneği'nin ev sahipliğinde gerçekleşen "2. Ulusal Ağız ve Diş Sağlığı Kongresi"nde, bugünün Diş Sağlığı Haftası olduğunu anımsatarak, diş hekimleri için milli bir gün olduğunu söyledi.

Kongrenin, Türkiye'deki ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin yaygınlaştırılması, sürdürülebilirliği ve nitelik kazandırılması açısından önemli olduğuna işaret eden Çukurova, "Ülkemiz insanının sağlık hizmetlerine kolay ulaşabilmesi için bazı problemlerin aşılması bakımından bu kongre çalıştay aşamasıdır. Aynı zamanda Diş Hekimleri Gününü de bu kongreyle kutlamış oluyoruz" diye konuştu.

- 2015'te 24 ağız ve diş sağlığı merkezi hizmete girecek

Çukurova, 2000 yılından sonra Türkiye'de sağlıkta dönüşüm programının her alanda aktif olarak uygulanmaya başladığını anımsatarak, şöyle konuştu:

"Bu süreç ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde de ciddi atılım yapmamıza vesile oldu. Bugün itibarıyla 176 ağız ve diş sağlığı merkezi ve 6 ağız ve diş sağlığı hastanesinde, 7 bin 500'ü aşkın diş hekimiyle hizmet vermeye çalışıyoruz. 2015'te yaklaşık bin 500 ilave diş ünitesinin hizmete girip 24 ağız ve diş sağlığı merkezini hizmete açacağız. Önümüzdeki dönem yapmamız gereken önemli işlerden bir tanesi de yaptığımız hizmetlerin kalitesini ve niteliğini artırmak. Uzmanlık gerektiren hizmetlerin yaygınlaştırılmasını sağlamak. Diş hekimliği alanında uzmanlık eğitimi başlamıştı. Bu kapsamda ilk uzman diş hekimlerimiz, bir buçuk yıl sonra sahada hizmet vermeye başlayacaklar."

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Doğan Ünal ise diş hekimlerinin çalışma şartlarının iyileştirilmesine yönelik bir çalışma içinde olduklarını ifade etti.

Hazırlığı içinde oldukları yeni yönetmeliğin, diş hekimlerinin sorunlarına çözüm olacağını düşündüğünü dile getiren Ünal, "Umuyorum ki daha güzel bir ağız ve diş sağlığı yönetmeliğini ortaya koymuş olacağız. Geçiş dönemleri bittikten sonra bu yönetmelikle daha iyi, uyumlu ve dengeli bir çalışma koşulları ortaya çıkacak diye düşünüyorum" ifadelerini kullandı.

Türkiye'deki ağız ve diş sağlığı merkezi yöneticileri ve başhekimlerinin katıldığı kongrenin iki gün süreceği bildirildi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Murat Biri (Agız Dis sagligi teknikeri)
08.12.2014 00:45:31
Ne kadar agız diş sagligi merkezi actiklari bence onemli degil sen o merkezlerde daha saglikli hizmek vermek icin oncelikle hekimlerin yaninda asistanlik yapan: temizlik gorevlilerinin veya sertifika almıs taseron iscileri cikarip bu isin okulunu okumus Agiz ve Dis Sagligi Teknikerleri Almalisin Ancak bu sekilde kaliteye kavusmus olursun. şunu bir türlü anlamıyorum doktorlar hemşiresiz çalışmıyorlar onlarsız yapamıyorlar ama diş hekimlerini sıradan bir temizlik elemani ile çalıştiriyorlar hem sizlere hem bizlere gerçekten değersiz olduğumuzu gösteriyor.2015 den itibaren kaliteli bir turkiye icin saglikta taserona son verilsin
People
0
2) sbk (diş hekimi)
02.12.2014 22:21:37
Uzun zamandır yeni uzman diş hekimi arkadaşlarla diş hekimlerinin aynı işi yapıp farklı katsayı uygulanması,bununla beraber meslekteki statü kaybı sorunun sadece bir kısmını göstermektedir. MHRS-Diş hekimine,geçici görev diş hekimine,statü kaybı-diş hekimine,gelir kaybi diş hekimine! Uzman dişhekimi MHRS Almaz,geçici göreve gitmeź. Niye mi? 2 ünitten,az bir yer olunca gitmez.Yahu küçük bir yerde yaşayan vatandaş bu memleketin insanı degilmidir.Taşradaki insanımız uzmanı haketmiyormu? KATSAYI ARTIŞİ uzman dişhekimine. Bu adaletsizlik degildir de nedir? Bu liste böyle saymakla bitmez.Şimdi uzman arkadaşlara soruyorum: Bu uzanlık,nasıl bir uzmanlık diye . Ben anlayamadım. Biri bana izah etsin!
People
0
3) Dt06 (Diş Hekimi)
02.12.2014 21:37:28
Kamuda çalışan bir dişhekimi olarak tüm çalışma şevkim kırıldı.Zaten çok zor şartlarda çalışıyorduk,birde uzmanlık yasasıyla yaptığımız iş değersizleştirildi.8 daldauzmanlık ve doktoralı hekimlere verilen uzman ünvanı dünyada eşi benzeri yok .Bu gidişle kamudaki sistem yürümez yakında hiçbir dişhekimi çalışmaz.
People
0
4) Emine Erdoğan (Dişhekimi)
01.12.2014 23:31:07
Çok merak ediyorum bu yakarışlar sizin ne kadar umrunuzda , biz kamuda yıllardır çalışan normal dişekimlerinin dertleri ne kadar sizi ilgilendiriyor.
People
0
5) Hande Özdemir (Dişhekimi)
01.12.2014 23:24:16
Ben bu yazıda doktoralıları uzman olarak benimseyememiş bir durum algıladım . Zaten kamuda çalışan 7000 dişhekiminin de görüşü bu yönde, çünkü biz yıllardır doktoralılarla beraber çalışıyoruz ve henüz bizden farklı bir iş yaptıklarını görmedik. Komplike vakaların hepsi fakültelere sevk ediliyor.uzmanlık bunun neresinde, sadece fakültelerde mi?
People
0
6) tuba (hukuk musaviri)
01.12.2014 22:24:06
Sevgili dis hekimleri Mart ayında cıkması muhtemel yönetmelik icin ilgililere kendinizi daha iyi anlatın .kamudaki 7000 dis hekimisiniz ve haklısınız.bilgisi fazla olanın ücreti fazla olmaz.Fazla bilgisini fiilen kullanıyorsa ucreti fazla olur!!
Aslinda haklı olduklarını biliyoruz di mi. Hadi bisiler yapın o zaman.
People
0
7) barış (dt)
01.12.2014 22:07:26
Torba yasada diş hekimliginde 8 dalda uzmanlık cikınca hemen dis hekimligi fakultelerindeki ogrencilerin egitim seviyesini dusurmek icin ÖGRETIM UYELERI Cekirdek müfredat hazırlamıslar.okuyunca koca proflar icin üzüldüm. utandım , kötü niyetli oldugu da acik.yani uzmanlık cıkti ama uzmanlar ( hele ki kac yıl olmus doktora yapalı) ileri tedaviler yapamayacaklarını biliyoruz, zaten bizim kac islemimiz var ki ileri uzmanlık gerektiren ,1- 2 tane , napalım o zaman mezunları daha az bilgi beceriyle mezun edelim !!diye kararlar almıslar, yöke bakanlıga sunuyorlar.Cok kurnazca ama bilimsel degil :)
Ahlaklı olmak iyi niyetli olmaktır.
People
2
8) burcu yılmaz (dis hekimi)
01.12.2014 21:53:24
Ben bütün gün radyoloji uzmanı dt yi izlicem ne yapacak uzmanlık olarak ;) diye.
calısmam mümkün degil .hepimiz psikiyatri raporu alıp calısamıcaz.7000 kisiyiz.valla kafayı yiyebiliriz . dis hekimliginde uzmanlık tsunamisi diye tarihe gececeksiniz.
Sen uzman degılsin dendi bir sabah uyandıgımda.Ben de soruyorum.
NEYİN UZMANI DEGİLİM?
dolgunun uzmanı degilsin, cekimin uzmanı degilsin....
Lütfen uzmanlık verilen arkadaşlar bu basit işlemleri yapmasın o zaman.tamam mı??
People
0
9) caner dr (protez uzmanı)
01.12.2014 21:36:49
Aćıkçası ben de uzmanım. ama örneğin radyoloji uzmanı kadrosu verilen röntgen doktorası yapmış dis hekimine katsayı farkı ve maasındaki artısla doktora yapmamıs olan dis tabiplerine haksızlıgın en büyügünun yapıldıgını düsünüyorum Doktorayı ünivetsitede ögrencilere hoca olmak istedigimiz, belki akademik olarak devam edebiliriz diye , tabii bilgimizi artırmak icin yaptık.ama kadrosuzluk nedeniyle üniversitede kalamayıp devlette özelde calıştik.valla uzmanlık bize havadan geldi :)
dis hekimliginde ögretilen bilgiler yetersizse daha iyi ögrenci yetistir.5 yıl az zaman degil. Ama hocalar mahsus ögretmezler. Hocaların oyunudur bu. Yutmayın yetkililer.sizin arkanizdan kıs kıs gülenler var.
People
0
10) çağlar (ortodonti uzmanı)
01.12.2014 21:11:25
Uzmanlık icin sadece bilimsel veriler gerekmez. uzmanlık verilince bu kisilerin hangi ihtiyaćları karsılayacaklarının,verimlilik ve kalitenin bu ünvanla artacagınin ispat edilmesi gerekir.Zaten uzmanlık verilen dt ler 20 yıldır hastanelerde calısmiyor muydu.hadi bunu gecip agustosta uzmanlık kadrosu hediye edildiginden bu tarafa ne veya kim engel oldu da simdiye kadar yaptıklarından farklı tedavileri hastalarına ve hep elestirdikleri hükümete ve devlete hediye etmek istemiyorlar..Bunların gönülleri cimriydi hep.yapmazzlarrr.beklemeyin bisi.devletini milletini sevmeyen hor görenden ne köy olur ne uzman.
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA