Mehmet Ali Aydınlar: Hekimlere hastaların aynı zamanda müşteri olduğunu anlatmak kolay olmuyor
Geçirdiği bir operasyon sonucu kendini hastaların yerine koyduğunu söyleyen Mehmet Ali Aydınlar, “Hastanemde yatarken yastıkların taş gibi sert olduğunu fark ettim. Nedeni yastıkların da yıkanmasıymış. O günden sonra yastıkların yıkanmasını yasakladım” dedi.
Mehmet Ali Aydınlar: Hekimlere hastaların aynı zamanda müşteri olduğunu anlatmak kolay olmuyor
17 Nisan 2016 - YENİ ŞAFAK

Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği'nin (OHSAD) 13-17 Nisan'da Antalya'da düzenlediği kurultaya konuşmacı olarak katılan Acıbadem Sağlık Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Aydınlar özel sağlık sektörü ve gelecek vizyonu hakkında samimi açıklamalarda bulundu.

Sağlık yöneticisi ve hekimlerin kendilerini hasta yerine koyup sağlık hizmetini vermelerinin önemine değinen Aydınlar şunları söyledi: “Bir operasyon geçirmiştim. Hastanemde yatarken yastıkların taş gibi sert olduğunu farkettim. Nedeni yastıkların da yıkanmasıymış. O günden sonra yastıkların yıkanmasını yasakladım. Sonrasında da hizmetini çok beğendiğim bir otelin yatak takımları nereden alınıyorsa hastanelerimiz için de oradan aldırılması talimatını verdim”


HEKİM MEMNUNİYETİ ÖNEMLİ
Hasta memnuniyetini sağlamaya çalışırken bir yandan hekim memnuniyetini sağlamanın zor bir süreç olduğunun altını çizen Aydınlar, “Hastaneciliğe ilk başladığımda hekimlerle ciddi tartışmalar yaşadım. Hekimlerin arabalarından hasta ve yakınlarının arabalarını koyacak yer kalmıyordu. Hekimlere hastaların aynı zamanda hastanenin de müşterisi olduğunu anlatmak hiç de kolay olmuyor.”


HER ÜLKEDE HASTANEMİZ OLABİLİRDİ
Sağlık sektöründe hekim dışı insan kaynağının kariyer planlamasında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda da deneyimlerini paylaşan Mehmet Ali Aydınlar şunları söyledi: “Çalışan 'İşimi yaparsam kurum bunu takdir ediyor ve ödüllendiriyor' olarak kurumunu benimseyebilmeli. Biz başarılıysak en önemli faktör yöneticilerimizi kendi içimizden çıkarmamızdır. Örneğin şu anda bizim hastanelerimizin ikisinin direktörü aslında hemşire.” Aydınlar sağlık sektörüne yönelik yatırımlar konusunda da şunlara dikkat çekti: “Singapur'da bulunan hastanemizdeki iki hastadan biri sağlık turizmi hastası. Dünyaya açılma işini 15 sene önce yapabilmiş olsaydık şu anda dünyanın her ülkesinde hastanelerimiz olabilirdi.”


Yatırımı hayır işlerine yapıyorum
"Kazandığım tüm parayı hayır işlerine yatırıyorum" diyen Aydınlar gelecek hayali hakkında da şunları söyledi: “Üniversitemize gelir getirecek gayrimenkuller alıyorum. Esas amacım yüzde yüz burslu gerçek bir vakıf üniversitesi kurmak.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) hastaperest (son yastık bükücü)
02.03.2019 10:42:39
Park sorununu çözdün mü?
People
9
2) Ahmet (Fikralar)
11.05.2016 17:16:52
Arkadaşı Temel'e dert yanıyor.
-Çok korkayyyrum, onun için para cüzdanımı yastığımın altına koyup öyle uyuyaruiim.
-Ben öyle yapamayrum. Yastuk çok yüksekte oldu mi uyuyamayrum.
People
13
3) cnk (doktor)
11.05.2016 15:13:11
Aydınlar keşke kendi hastanesi bünyesinde çalışan hekimlerin çektiği sıkıntıları da anlayabilse. Burası ticari müessese denilip,kapı önüne konulan ve mağdur edilen hekimleriyle görüşebilse. Keşke empati kurabilse, hipokrat yemini etmiş etik değerleri olan hekimlerini önemsese. Yastık sorunu falan konuşulacak bir konu mu değil, hastayı müşteri yerine koyup ondan maksimum para kazanmak, sonrasında bunu hayır işlerine yatırıyorum demek ne güzel bir paradoks. Hekimlerinin özlük haklarının olmaması bunu nasıl açıklayacak ? Bazı hastanelerinde belli bir siyasi görüşün hakim olması buna göre bazı çalışanların mağdur edilmesi. Soru çok ama cevap yok , klasik günü kurtarmak yastıkları bahane edip medyaya çıkmak, keşke gerçekten kul hakkı yenmese, hastalar şifalarına kavuşabilse , müşteri yerine konulup herşeyden para almaya çalışılmasa... Keşke insan olarak bakabilsek herşeye, insanın amacı sadece para kazanmak olmasa , bildiğim ne sıkıntı çeken hekimlerinin ve hastalarının olduğu... Ama parayı alıp hayır işlerine yatırıyormuş....
People
14
4) emmi (op.fr)
20.04.2016 14:40:30
Hekimlerin arabalarından hasta ve yakınlarının arabalarını koyacak yer kalmıyordu.....bu çalışana bakışınızı zaten anlatıyor
People
5
5) tuğrul (kardiyoloji uzmanı)
20.04.2016 00:13:04
Eli mahkum düşecek doktorun eline. Var mı memlekette doktora işi düşmeyen bir kimse.
People
23
6) Kürşad (Dr)
19.04.2016 11:41:36
Hasta sizin müşteriniz olabilir ama hekim için hasta hastadır, temelde insandır. Ticari bir mantalite hekim zihni için uygun değildir, çünkü hekim insan odaklıdır, çözüm odaklıdır, ticaret ve kar odaklı değildir. İnsanca bir ortam hazırlarsanız hekim için de hasta için de daha akılcı davranmış olursunuz...
People
9
7) Ccc (Dddd)
19.04.2016 00:40:37
Asla Fenerbahçeme başkan olamayacaksın.
People
28
8) tıp doktoru (psikiyatri)
18.04.2016 09:55:05
size de çalışan haklarını anlatmak kolay olmuyor. Batıda olsa hepiniz mobbingden ceza üzerine ceza yerdiniz.
People
38
9) postenflamatuar (uzm dr)
18.04.2016 08:40:21
doktor olmazsa hastane de olmaz. Ama bakın ki doktorların patronu bir arabalık park yerini bile hastanenin temel taşları olan doktorlara fazla görüyor gidip yastıkla uğraşıyor. Hekimler örgütlü olmadığında arabalarına park yeri bile bulamazlar. Hastane patronlarının gözlerinin paradan başka bir şey görmediğinin, doktorları limon gibi sıkıp sularını çıkarmaktan başka bir dertleri olmadığının bir kanıtı daha bu haberde bas bas bağırıyor. Bir doktora araba parkını çok görmek başka nasıl açıklanır ki?
People
31
10) sinan zöhre (genel cerrahi uzmanı)
17.04.2016 22:01:19
Hekimlere hastanın müşteri olduğunu anlatamazsınız.Hekimler hastalarını'Hasta' olarak görür.Asla müşteri olarak görmez.Nafile uğraş.Sizim 'Ticari' bakış açınızla hekimlerin'Tıbbi' bakış açısı mümkün değil uyuşmaz.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
24/05-25/05 Marmara Odyoloji Günleri-2019 DİĞER İSTA
25/05-25/05 Vaskülitlere Multidisipliner Yaklaşım ROMATOLOJİ İSTA
25/05-26/05 MS'de Sağlıklı Yaşam Sempozyumu NÖROLOJİ İZMİ
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA