TUS’ta ilk 10'da Cerrahpaşa’dan beş isim: ‘Tesadüf değil’
Tıpta Uzmanlık Sınavı sonuçları bugün açıklandı. Sonuçlara göre İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa- Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden 5 öğrenci ilk 10’da yerini aldı
TUS’ta ilk 10'da Cerrahpaşa’dan beş isim: ‘Tesadüf değil’

TUS Birincisi Kurtuluş Öz

21 Mart 2019 - MEDİMAGAZİN

Tıpta Uzmanlık Sınavı 1. Dönem sınavı 24 Şubat tarihinde yapılmıştı. ÖSYM’nin Aday İşlemleri Bilgi Sisteminde açıklanan sonuçlara göre Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden 5 öğrenci Türkiye’de ilk 10’a girdi.

İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Rektörü Prof. Dr. Nuri Aydın Cerrahpaşa Tıp Fakültesinin Türkiye’de en üst düzeyde olduğunu belirterek “TUS’ta ilk 10’da 5 öğrencimiz olması tesadüf değil” dedi.

Prof. Dr. Aydın öğrencilere sunulan eğitim imkanının bu başarıdaki en büyük neden olduğunu vurgulayarak “ Cerrahpaşa Tıp Fakültesi daha üst noktalara yükselebilmesi amacıyla gerek akademik gerek araştırma gerekse eğitim faaliyetleri için birçok çalışma yürütmekteyiz. Önümüzdeki hafta İngiltere’nin Birmingham Aston Üniversitesi ile Cerrahpaşa Tıp Fakültesi arasında işbirliği protokolü imzalayacağız. Öğrencilerimizi ve ailelerini kutluyorum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesinin uluslararası standartlarda eğitim vermesini sağlayan tüm değerli öğretim üyelerimizi de tebrik ediyorum” dedi.

TUS’ta ilk 10’da yer alan Cerrahpaşa Tıp Fakültesinden 5 öğrenci: 

Birinci: Kurtuluş Öz – 79 puan

İkinci: Mert Can Radar – 78 puan

Üçüncü Mehmet Onur Gökalp – 77,5 puan

Dördüncü: Ersin Yavuz –  76,5 puan

Sekizinci: Ceyda Kılıç – 76,1 puan

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
21
1) dr gert (dr)
19.04.2019 11:28:11
değerli hekimler ülkede tıp eğitimi bitmiştir.çocuklar anfiye labaratuara staja gitmek yerine dönem 2 den itibaren dersaneye yazılmakta 5 yıl boyunca pratik eğitimden zerre istifade etmemektedirler.mevcut sistemde hekim yetişmiyor.bunu başarı olarak haber yapmak da neyin nesi.bu çocukların çoğu hastaya dokunmadan mezun olmaktadır.hekimlik gibi çok teknik ve komplike bir mesleğin böyle icra edilmesi bir toplum için felakettir.saygılarımla
People
23
2) erhan k (dr)
28.03.2019 08:43:13
TUS başarısı gerçek hekimlik başarısı değildir.Ezberci bir sistemle dersane mantığı ile eğitim olduğunun delilidir.
People
6
3) Mustafa (Tıp öğrencisi)
26.03.2019 20:49:47
Vakıf üniversiteleri de biraz uyum sağlasınlar onlar da büyük başarılar yakalayacaktır çünkü çoğunun tıplari yeni açıldı Koç acıbadem başkent bezmialem istinye yeditepe üniversiteleri gayet iyi tıp eğitimi veriyor bence
People
72
4) Dr Öğ Üyesi (Doktor)
25.03.2019 06:05:16
Çıraklık mesleği doltorluğu kütüphanede öğrenen, sıvı tedavisini bilemeyip hayatında görmeyeceği Sanfilippo sendromunu şıklarda doğru işaretleyen sürü psikolojisiyle teste yönlendiren bir eğitim, tusu kazamayan diğer doktorları malpraktisten ne kadar kurtarabilir....
Glikojen depo hastalığını defalarca sorduğumız sınavlarda diabetik ketasidozla karşılaşıp şimdi napıyoduk ne tetkik isteyecez dedirttiğimiz noksan eğitimimizi bir daha gözden geçirmemiz lazım naçizane düşüncem...
People
38
5) rad dr (dr)
23.03.2019 22:20:03
Pratisyenlik de TUS ile girilen en az üç yıl süren bir uzmanlık dalı olmalı ve bunu başaramayan DR kabul edilmemeli artık...

hastadan anamnez almayı bilmeyen,
fizik muayene yapmayan veya yapamayan,
tetkik ve tahlillerin sonuçlarına göre tedavi planlamaya çalışan,
sivilceye ve hemoroide dahi ultrason olmadan teşhis koyamayan,
yeni nesil meslektaşlarımız o kadar çok ki...
Allah böyle meslektaşların ellerine kimseyi düşürmesin. Amin.
People
98
6) Ali çantabey (Yan dal uzm.)
22.03.2019 17:19:52
Cerrahpasanin intörnlügü hacettepe ege ve digerlerine nazaran oldukca rahattir. Ögretim üyelerinin kaprisi yoktur. Intornken hacettepeden gelen asistan abilerimiz vardı. Hacettepede çektikleri zulümü ( müstahdem gibj calıştırıldıklarini) anlatırlardi. İntörnleri bu kadar sıkmanın ne anlamı var ? Bilen varsa paylassın.. Kümulatif olarak 3 buyuk sehrin tıp fakulteleri tus sınavlarinda ilk sırada tamamlamaları tamamiyla universite sinavında ilk 5000 e giren ögrenciler olmasından kaynaklaniyor. Cocuk zeki okul rahat başarı garanti..
People
16
7) sami (doktor)
22.03.2019 16:45:38
Bir zamanlar ilk ON'u GATAlılar doldururdu. Hey gidi günler hey..
People
108
8) yusuf kalkışım (dr)
22.03.2019 08:44:51
cerrah paşayı kutluyorum.ancak başarıda en büyük etken bence cerrah paşanın intörnleri fazla sıkmaması .onların son seneyi TUS çalışarak geçirmeleri etken olmuştur.
People
73
9) Ferhat arslan (Dr)
21.03.2019 22:21:45
1. Bu sınavda başarılı olan çocukların tıp etiği, sağlık okur yazarlığı ve bilim felsefesi ve metodolojisi açısından da eğitumli ve donanımlı olduğunu kabul edelim mi?
2. Herşeye rağmen hem üniversite sınavında hem de Tus ta derece yapmış olan bu değerli çocuklar hangi bölümleri séçecek ve en önemlisi ülkelerinde yaşamaya ve ögretim üyesi olup yeni nesillere ışık olmaya mı karar verecekler
3. Cerrahpaşa Tıp fakültesi bu öğrenculerin TUS dersanelerine gitmediğini açıklayabilir mi?
4. ........ soru çok ama kimseyi yormayayım...

Akademisyen kalmaya uğraşan bir doktor
People
42
10) Coşkun Marşap (Uzman hekim)
21.03.2019 21:01:36
İlk TUS sınavı 1987 eylül ayında yapılmıştır.Yaklaşık olarak 31 yıl geçmiş olup 62 adet tus sınavı yapılmıştır.Sonuçlar hiç değişmemiştir Hacettepe tıp, Ankara tıp, Gazi tıp ,Cerrahpaşa tıp,Ege tıp ,Çukurova tıp gibi köklü ve eğitim kadrosu güçlü fakülteler daima ilk sıralarda mezunları başarılı olmuş bunun yanında daha sonradan açılan tıp fakültesi mezunları bu sınavlarda pek başarılı olamamışlardır.Nasıl başarılı olsunlar eğitim kadrosu zayıf,laboratuvarlar yeterli değil,yeterli staj alamıyorlar dolayısıyla başarıda düşüyor.Bu TUS sonuçları bir kez daha ülkemizdeki tıp eğitiminin yeniden sorgulanması gerektiğini ve yeni açılan tıp fakültelerinin hızlıca eğitim olanaklarının artırılması gerektiğini anlatmaktadır.Öğretim elemanı takviyesi yapılmalı laboratuvar imkanları artırılmalıdır.Bütün bunlar yapılırken belli bir süre yeni tıp fakülteleri açılmamalıdır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/10-31/10 6. Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik Kongresi ENDOKRİNO... ANTA
28/10-01/11 5. Ulusal Klinik Mikrobiyoloji Kongresi MİKROBİYO... İZMİ
31/10-02/11 Türkiye Maternal Fetal Tıp Derneği Ultrasonografi Kursu KADIN... İSTA
30/10-03/11 63. Türkiye Milli Pediatri Kongresi PEDİATRİ KIBR
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA