Yıllık izinlerde döner sermaye kesilmesin!
Yıllık izinlerde döner sermaye kesilmesin!
03 Ağustos 2015 - MEDİMAGAZİN

Sağlık personeli ülkemizde mevcut kapasitesi ile en ağır şartlarda çalışan personel grupları arasındadır.
Kamu sektöründe çalışan sağlık personellerinden kullandıkları yıllık izinleri için ücret kesintisi yapıldığını biliyor muydunuz?
Kanunen verilen bir hak olmasına rağmen , yılın tüm yükünü taşıyan bu çalışanları yıllık izinlerini kullanmak istediklerinde döner sermaye dediğimiz ücretlendirme tablosundan kullandığı izin gün sayısı ölçüsünde kesintiye uğratılmaktadır.
Sağlık çalışanlarına bir ödül sistemi getirilmesi gerekirken , tüm sağlık çalışanlarının yıllık izinlerini kullanması zorunluluğu getirilmesi gerekirken maalesef ayrıca ceza gibi yapılan bu uygulama ile mağdur olmaktadırlar.
Bu iş yükü altında yıllık izinlerin gelir düşme endişesi ile kullanılamamasının adalete hakkaniyete uygun bir yaklaşım olmadığını düşünmekteyim. Yetkililere yıllık izin sorulduğunda sıkıntı yok kanuni hakkı kullanıla bilir cevabı alabilirsiniz!! Gelin birde çalışana sorun kim gönül rahatlığı ile izne çıktığında gelirinin azalacağını tırpanlanacağını bile bile izin kullanabilir. Sözüm ona sendikalar da maaş zammı için uğraşmakta gelin önce hakkedilen geliri tırpanlatırmayın.

Acilen döner sermaye düzenlemesinin yapılarak kanuni hakkımız olan yıllık izinlerin kullanımı özendirilmelidir.

Dr. Seda

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) uzm (dr)
09.08.2015 14:08:11
BİZİM GİBİ EŞŞEKLERE SEMER VURAN ÇOK OLUR!!!!
People
0
2) Atilla Çoruh (Öğretim Üyesi)
08.08.2015 10:43:52
Üniversitelerde de, İZİN döneminde ek ödemeler, ders ücretleri ve döner sermaye gelirleri de kesiliyor!
Öz cümle, İzin Dönemlerinde çıplak maaş alıyoruz.
People
0
3) f.n. (dr.)
07.08.2015 20:53:51
İzinlerde kesilen ek ödemeler haksız bir uygulama olup bu uygulamanın üniversite hastanelerindeki emsaller gibi uygulanmasını istiyoruz.haksa herkese eşit uygulansın!
People
0
4) ghi (uzm dr)
05.08.2015 10:17:04
Dr Seda hanımın söylediğini ben yıllardır hem burda yazıyorum hem de sendikacılara söylüyorum.Seda hanıma yazısı için teşekkürler. Hakikaten yıllık izin resmi bir izin olduğu halde hastanelere de külfet getirmediği halde ücret ödeyerek kullandığımız bir izin durumundadır.Bu yüzden mecbur kalmadıkça iznimizi yakmak zorunda kalıyoruz. Bu durumun hemen değiştirilip hakkımızın adeletinin sağlanması gerekir.
People
0
5) Yabanci (Hekim)
04.08.2015 21:01:54
Zaaten aralık 2014 ten itibaren kesilmiyor ek ödemeler bu karara bir goz atin Danıştay Onikinci Dairesi
Esas No: 2010/2424
Karar no: 2013/9429
People
0
6) metin yılmaz (dr.)
04.08.2015 18:41:25
Yıllık izinlerde üniversite hastanelerinde çalışanlardan kesilmeyen dönerler devlet hastanelerindeki çalışan personelden neden kesiliyor!Bu haksız uygulamaya kim son verecek acaba!
People
0
7) AS (UZM.)
04.08.2015 17:40:10
ÜY YILDIR SADECE 5 ER GÜN İZİN KULLANDIM.
People
0
8) Dr. Y.K (Uzman)
04.08.2015 17:23:15
Kesinlikle katiliyorum. Bunun yasal haklarla aranması gerektiğine inanıyorum
People
0
9) uzm (dr)
04.08.2015 16:06:57
yıllık izin mi, 4 gun bildirili ve bir defa gittiğim yurt dışı kongre için dönerimin yarısını kesti insafsızlar, izin kullanmak hayal, üstüne para isterler..
People
0
10) ali s. (dt)
04.08.2015 10:14:18
kesinlikle katılıyorum.2007 den beridir aldığımız döner sermaye erimektedir.sut fiyatları değişmediği gibi döner sermaye payları hergün daha da düşmekltedir.sağlık bakanlığı hekimlere ,sağlık çalışanlarına adeta saldırmaktadır.sesini çıkaran sağlık çalışanı da sizin gibi pek yoktur.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/10-31/10 6. Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik Kongresi ENDOKRİNO... ANTA
28/10-01/11 5. Ulusal Klinik Mikrobiyoloji Kongresi MİKROBİYO... İZMİ
31/10-02/11 Türkiye Maternal Fetal Tıp Derneği Ultrasonografi Kursu KADIN... İSTA
30/10-03/11 63. Türkiye Milli Pediatri Kongresi PEDİATRİ KIBR
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA