Normal doğum kaynaklı tüm malpraktis tazminatlarını Bakanlık ödeyecek
Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Prof.Dr.Eyüp Gümüş sezaryen oranlarını azaltmak için normal doğumla ilgili tüm malpraktis tazminatlarını Sağlık Bakanlığının ödeyeceğini söyledi
Normal doğum kaynaklı tüm malpraktis tazminatlarını Bakanlık ödeyecek
09 Eylül 2016 -

Sezaryen ile ilgili Mayıs ayında hazırlanan eylem planı ile; özel sektör, kamu ve eğitimi ele aldıklarını ifade eden Eyüp Gümüş,

''Sezaryen özel sektörde yoğun bir şekilde yapılıyor.  Özel sektöre yazı yazdık, dedik ki sizi takip ediyoruz.  Sezaryen yapan hastalar incelenecek.  Vakaların bazılarını random seçerek değerlendireceğiz ve bakacağız niye sezaryen yapıldı?  Bununla ilgili bir takım endikasyon dışı sezaryen yapılıyorsa hekimlerin ruhsatlarının alınması,  o özel hastanenin doğum kliniği kadrosunun ve gerekirse o kliniğin kapatılmasına kadar gidilebilecek. 

Hekimlerin o hastanede çalışmasının onayını biz veriyoruz.  Örneğin primer sezaryen yapan hastaya inceleme yapacağız ve eğer gerekli ise hekimebnormal doğum eğitimi vereceğiz.  Hedefimiz sezaryen oranını yüzde 70'lerden yüzde 35'lere düşürmek.'' açıklamalarında bulundu.

Tazminatları Bakanlık ödeyecek

Hekimlerin normal doğum yaptırması sonrası açılan davalarda ödemesi gereken tazminat olursa Bakanlığın bu tazminatları üstleneceğini belirten Gümüş, Medimagazin'e yaptığı açıklamada ''Bununla ilgili Kanunda düzenleme yapıldı.  Meclise sunulan Sağlık Paketi'nde bu konu da var.  Normal doğumdan kaynaklı malpraktis davalarında hekimin başına gelecek tüm tazminatları Sağlık Bakanlığı ödeyecek.'' dedi.

Anne-bebek ölümlerine de değinen Gümüş, sunulan pakette bu konu ile ilgili de çalışmalar olduğunu ve gezici cerrahi ekiplerin olacağını vurguladı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) emeklidoktor (doktor)
20.09.2016 11:33:13
Bence hükümet sadece sezeryana özgü böyle bir kanun çıkaramaz.Çünkü diğer doktorlar haklı olarak neden sadece normal doğumun tazminatlarını devlet ödüyor bizim davaları da ödesin der.Anayasa mahkemesi de bu yasayı uygun şekilde ya değiştirir ya da iptal eder.Çok sorunlu işler bunlar
People
3
2) Port (Op.dr)
19.09.2016 22:46:33
Aydin sinal bu işleri bilmiyorsun.bilmeyende senin verdiğin bilgilere vay be diyor.bu ülkede malpraktis te ceza davası açılıyor.sonra asliye ceza mahkemesinin kapısında kendi paranla tuttuğun avukatın la hırsızlarla dolandırıcılara birlikte hakim sırası bekliyorsun.ve büyük bir ihtimalle mahkum oluveriyorsun.o yüzden bilip bilmeden konuşma zaten burda Dr luk yapmak korku filmi gibi oldu.o yüzden bi konuşma.
People
4
3) uz dr (pediyatri)
14.09.2016 13:06:58
sorun sadece tazminat değil ki. bir malpraktis olayında, pek çok zaman, hakime aynı zamanda "görevi ihmal ve kötüye kullanma" ve hatta "teksirle adam öldürme" ye kadar varan adli dava da açılıyor tazminat davası ile birlikte. yani işin bir de cezai boyutu var. bunu kim halledecek !?.. tüm hekimleri kapsayan yeni bir "malpraktis" yasasına acilen ihtiyaç olduğunu düşünüyorum; yoksa yakında ülkemizde riskli hasta bakan hekim kalmayacak gibi duruyor; hem dahili hem de cerrahi alanlarda.
People
0
4) aydin sinal (hekim)
12.09.2016 15:46:16
sayin DARADEVIL.Dr.,sorunuza cevaptan önce bir aciklama yapayim:(verileri Alman jinekoloji dergisinden aldim)Almanyada 1990 yilinda yüzde 15 olansezaryan orani,2014 yilinda yüzde 31 civarina cikmis,bunun sadece yüzde 2 si annenin arzusu üzerine yapilan sezeryan orani geriye kalan yüzde 29 ise tipbi endikasyon.Avrupa birligi ülkeleri icinde en yüksek sezeryan orani yüzde 37 ile Italya ve Romanya,en düsük yüzde 16 ile Filandiya ve Isvec.
Almanyada sezeryanin tipbi endikasyonu ;prematur rupture of membraneses,cocugun gelis durumu(ters veya yüz önde),büyüklügü,dogum aninda cocugun kalp atislarinin degismesi(bilhassa PDA analgejisinde dozaj ayarlanmasa görülür),uterusun zamansiz cözülmesi,Eklemsi,HELLP-Syn,ayrica annenin ikinmasinin kontraendike oldugu anevrizma,kalp hst gibi durumlarda yapiliyor.Tabiki unuttuklarim var,jinekologlar tamamlarlar.Almanyada jinekologlar dogumda bir risiko almazlar böyle olmasina ragman sezeryan yüzde 30 civari,Türkiyedeki yüzde 70 e varan oran tam bir sahtekarlik ve tipbi etigin ayaklar altina alinmasi,ya para icin yapiliyor,yada türkiyede normal dogumu bilmiyorlar,ögrenmemisler.her iki sebepte o jinekologun elinden diplomasini almak icin yeterli sebep.
sizin sorunuzdaki omuz takilmasi önceden tahmin edilemiyen dogum sirasinda olusan bir komplikasyon yani tipbi hata degilki.Ama bebekte bir pleksus brachie zedelenmesi olursa ailede bunu dogumda olduguna dair mahkemede kanitlarda bir tazminat talep edebilir,normal !? bir komplikasyon oldugu icin masraflari ya hastahane yada jinekologun meslek sigortasi karsilar,baska bir cezai yatirim uygulanmaz diye biliyorum,yanlisim varsa düzeltsinler.Frankfurtan selamlar bayraminiz kutlu olsun.
People
18
5) dr.acil (pratis.)
10.09.2016 03:36:19
acilde tek doktor günde 400-500 hastaya mecburen bakıyorum.hiç insaf yok.günaşırı zorla 24 saat nöbet tuttuğum oluyor.yorgun ve dinlenmeden nöbet tutuyorum.bakanlığa yazıyoruz fakat ilgilenilmiyor.
People
20
6) elif Türkmen (evhanımolog)
10.09.2016 00:52:29
Yine ve maalesef kadınlarla ilgili kararları erkekler veriyor kadınlara danışılmadan. Birşeyin iyi olduğuna karar alıp zorla yaptırmayı iyi göstermeyi zorlanacak kişileri hafife alarak yapabilmek büyük beceri. Canlı- cansız dünyadaki her şey etkileşim halindedir. Birşeyi değiştirdiğinizde gözünüzle görseniz de görmeseniz de domino etkisiyle değişime sebep olursunuz. 30 yıl öncesiyle kıyasladığımızda radyasyonun arttığını, en azından nüfus artışından kaynaklanan stresin arttığını, her ne kadar yasalarımızda geçmese de tüketilen gdo'lu besinlerin arttığını görüyoruz. Üreme sisteminin de en çabuk etkilenen sistemlerden biri olduğunu biliyoruz. Ama deniliyor ki eyyy üremesistemiii sen aynı kal. Sakın değişme. Biz herşeyi değiştirelim ama sen aynı kal. Bütün vücut değişsin sen yapamasanda değişmemişcesine normal doğuma devam et. Yeşilçam bankasının -söyleee kaç para istiyorsun sakat doğum / ölüm için çekini verir hallederiz. 30yıl önce Türkiye deki kadınların yüzde kaçı hastanede doğum yapıyordu..? Bir kadın kaç çocuğunun kaçını hastanede dünyaya getiriyordu? Hastanelerde sezaryen yüzdesi kaçtı? Evde doğum yapan kadınların yüzdesi kaçtı? Evde doğum yapan kadınların sakat doğurma- ölü doğurma oranı yüzde kaçtı? Evde doğum yaparken ölen kadınların yüzdesi kaçtı? Bunların istatistiği tutulmuşmu? Eğer sezaryen oranı arttı deniliyorsa en azından 30 yıl öncesinin istatistikleri ile bugünün istatistiklerini karşılaştırmamız lazım. Sadece bugüne bakıp yüzde 50'nin üstündeki herşey fazladır o halde yüzde 75 çok fazladır mantığı hoş olmuyor. Herhangi bir insanın herhangi bir ameliyatı olurken kimsenin karışmayıp kendisi daha iyi bilir bırak istediği yerde istediği kişiye olsun diyenlerin çokça olduğu bir toplumda bir kadının doğumuna- ameliyatına herkesin karışmasını- fikir beyan etmesini- yaptırımlar uygulanmasını özellikle hoş bulmuyorum.
People
5
7) abc (dr)
09.09.2016 18:21:01
burda tek sorun hekimin tazminatı ödememesi değil, hekimin dosya kayıtları tam ise bilirkişiler tarafından olay değerlendirilerek hekime yansıtılmadan iş bitirilmeli, yoksa senelerce davayla uğraştıktan sonra kim uğraşır normal (olmayan ) doğumla!
People
1
8) daredevil (hekim)
09.09.2016 18:00:32
SAYIN AYDIN SINAL BEY
Benim bildiğim kadarıyla normal doğum , spontan rutin olan doğumdur.yani omuz takılması doğumu normal doğum değildir.en azından müdahaleli doğumdur.merak ettiğim Almanya da da bazıları sezeryan harici doğumların hepsini normal doğum mu sanmaktadır.İnternette bulamadığım için soruyorum; Almanyada omuz takılması olmayan normal bir doğumda aşırı güç uygulandığı iddia edilebiliyor mu?.Bildiğim kadarıyla gelişmiş ülkelerde edilemiyor,ancak Türkiye de ediliyor.bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.
saygılarımla
People
23
9) op dr (kanama ekibi)
09.09.2016 16:42:51
Zeynep kamilde prof dr ates karateke anne olumlerini onleme amacli acil obstetrik kanama ekibi kurdu 2 kisiyle basladi 8 kisi oldu 2 yil tum anadolu avrupa yakasi tekirdag corlu vs 250 civarinda hasta aldi yuzde 40 dic te idi vu 250 hastadan olen olmadi ekipten birisi ve basi olarak ates hoca vakalarin buyuk kisminda bedenen yada beyinen vardi . Sagolsun hocam .
People
1
10) emelidoktor (doktor )
09.09.2016 12:23:45
Bu davalar doktor ve hastane adına mı açılacak, sağlık bakanlığına mı açılacak? Bu tazminatlar özel hastanede yapılan doğumları da içerecek mi? Devlet özelde yapılan doğumlar için de tazminatları ödeyecek mi ?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
24/05-25/05 Marmara Odyoloji Günleri-2019 DİĞER İSTA
25/05-25/05 Vaskülitlere Multidisipliner Yaklaşım ROMATOLOJİ İSTA
25/05-26/05 MS'de Sağlıklı Yaşam Sempozyumu NÖROLOJİ İZMİ
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA