Türkiye’nin ilk hemşire yardımcıları mezun oldu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz Şubat ayında verdiği kadro sözünün ardından, hemşire yardımcısı olarak mezuniyet sevinci yaşayan Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri iş hayatına atılmayı planlıyor.
Türkiye’nin ilk hemşire yardımcıları mezun oldu
13 Mayıs 2018 10:41 -

Tokat Erişim Sağlık Meslek Lisesi tarafından düzenlenen mezuniyet törenine katılan hemşire yardımcısı adayları Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın verdiği müjde ile çifte sevinç yaşadı. Bir taraftan okullarından mezun olmanın sevincini yaşayan öğrenciler, üniversite, devlet ve özel hastanelerde açılacak hemşire yardımcılığı kadrolarında iş bulmayı hedefliyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın geçtiğimiz şubat ayında verdiği müjdede yeni düzenlemeye göre ’Sağlık Meslek Liseleri’nden mezun olan öğrenciler hemşire yardımcısı olarak sağlık kurumlarında çalışmaya başlayabileceği belirtilmişti. Sonrasında alınacak terfi ile hemşire statüsü kazanma şansı da olan yeni mezunlar, bu maksatla bir an önce iş hayatına atılmak istiyor. Kep atarak hemşire yardımcısı statüsü kazanan öğrencilerin hayata erken atılmasının çok önemli olduğuna dikkat çeken Okul Müdürü Nilgün Koyuncu: " Tabi ki 4 yıllık okullarından, öğretmenlerinden, bizlerden ayrılıyorlar. Bir taraftan da işlerine başlayacaklar, kendi paralarını kendileri kazanacaklar. Hayata hızlı bir şekilde giriş yapacaklar lise mezunları olacaklar. Büyük bir heyecan ve mutluluk içerisindeler" şeklinde konuştu.

 

Bir taraftan eğitimine devam ederken bir taraftan da çalışmak istediğini söyleyen yeni mezunlardan Cansu Yudum Sanca, hemşire yardımcılığı atamalarında kendilerine verilen kontenjan ile tüm meslektaşlarının iş bulmasını diledi. Mert Ekinci isimli mezun ise diplomasını aldıktan hemen sonra özel hastanelere iş başvurusunda bulunacağını söyledi.

Anahtar Kelimeler:

hemsire yardimcisi

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Ahmet yıldırım (Hemşire yardımcısı)
06.02.2020 04:02:30
Bütün Hemşire Yardımcıları veya bir kısmı toplanıp yürüyüş yapılmalı,benim küçüklükten beri hayalim olan bir meslek özel lisede okudum ve bitirdim hemşire düzeyinde eğitim aldım yardımcı olarak değil ve hiç bir kurum almıyor temizlikci olarak alıyorlar oda zor şüna şahit oldum turizm lisesinden mezün olan bir arkadaşim şuan devlet hastanesinde hemşire yardımçısı meslekle yakından uzaktan hiç bir ilgisi yok.Devlet ‘i geçtik özele bile almıyorlar hemşire olarak mezun olsaydık özelde bari calişıla bilirdi Geçenlerde bir sosyal medya’da bir duruma yorum yaptim yardımcı hemşireler ne olacak die bir tane lisans mezünü hemşire şü yorumu yazmış (ONLAR ÖNCE YAZMAYI ÖĞRENÇEK )die yazmış bu beni çok üzdü “neden istemiyorlar bizi anlamadım”
People
3
2) Hemsire yardimcisi (Hemsire yardimciai)
02.02.2020 19:23:23
Bazıları burada çok boş konuşmuş. 4 yıldır meslek dersi aldik. Neymis vasıfsızmiş ne kkadar komik o yuzden mi siz kendini cokkk begenmis lisans hemsire mezunları her isi stajyer ogrencilere yaptiriyorsunuz. Bir kerecik yerinizden bile kalkmazsınız. Her uygulamayı biz sağlık meslek öğrencilerine yaptirsiniz. Bir hekim doktor geldiginde hemen bir telas yaparsanız güya iş yapıyormuş gibi" ya hocam iste bu hastada cok yoruyor" gibi siz ne komiksiniz yaaaa valla o kadar gülüyorum ki pek yazık. KUDURUNNNN
People
10
3) Burak (Hemşire)
26.08.2019 02:56:09
Hastanelerde lise düzeyinde eğitim almış hemşire ve hemşire yardımcılarını istemeyen o lisans mezunu arkadaşa sözüm mezun olduğum okul Türkiye deki en iyi sağlık meslek lisesi ve hiçbir şekilde kalite ve eğitiminden taviz vermeyen bir okul son sınıf hemşire yardımcıları bile aldığı eğitimle hastanelerde rahatlıkla birçok lisans mezunundan daha iyi şekilde görev yapabilir boş konuşmasınlar
People
10
4) Ayşe (HEMŞİRE YARDIMCISI )
18.08.2019 21:04:53
Lise sonda 1 yıl staj yapıyoruz hemşirelerin işini biz yapıyoruz yaptırdıkları tek şey yatak yapmak bizi yükseltmek yerine hemşirelere yardımcı arıyolar herkes kendi işini kendi yapsın
People
6
5) CEMAL ÖZBAY (Kamu Görevlisi)
13.08.2019 10:42:22
Şöyle yorumları okudumda bu kadar bencillik olmamalı. Neymiş Lİsans okumuş , lise mezunu hemşire olmazmış vs... Lİse mezunu hemşire yardımcılarının (hemşirelerin) çalışması ve alacakları maaş, kendilerini çok üstün gören Lİsans mezunlarının cebinden mi çıkacak -aceba. Baylar bayanlar yaklaşık 30 senedir kamu kurumunda çalışıyorum ve başarının tek kaynaığının TAHSİL olmadığını gördüm. Başhemşire olmak istiyorlarsa lisans okuyacaklar. Zaten bu zamanda Lİse mezunu kalmak isteyen yeni nesil yanılır. Bu sebeple bu gençlerin önlerinin açılması gerekir. Sağlık personelleri koca bir teşkilat olduğu için ayrıştırıcı dil değil de birleştirici bir dil kullanlımalı.
People
8
6) Semiha zorgül (Ev hanımı)
29.05.2019 15:26:39
Çocuklarımızın hakkına dokunmayın yardımcı hemşire nedemek benim çocuğumun sucune çocuklarımızın hakkını geri verin
People
20
7) Mazluma Çobaner (hemşire)
10.10.2018 09:23:14
türkiyede ne ilk yardımcı hemşiresi ben canlı örneği yardımcı hemşire olarak başladım diğer hemşilerle hiç birfark yok çalışırken onlardan fazla nöbet tutarsın damar yolu açarsın tedavi uygularsın heriş aynı ama sosyal haklar aynı deyil benim anlamadığım nokta maaş derce kadro farklı tamam fazla okuduğu için örneğin sen 13 dereceden başlarsı n onlar 11 derece maaş farkı tamam ama sosyal haklar neden eşit deyil alsana 3600 ekgösterge lise mezunlarının adı bile geçmiyor sistem eşit deyil 44 yıldır çalışıyorum asla hakkımı helal etmiyorum kapatılan bu okul niye tekrar açıldı anlamış deyilim birde ilk gibi lansediliyor
People
15
8) PINAR TÜRKEL (HEMŞİRE)
15.09.2018 12:50:16
bu bölüm nedir, amaç nedir bölümde, bu ınsanların görev tanımı nedır anlamış değilim?
People
17
9) İlayda (Cerrahi hemşireli)
19.07.2018 22:22:54
Biz lisans hemşireler ve hekimler olarak hastanede ne hicbir vasıfı olmayan hemşire yardımcılarını istiyoruz ne de lise duzeyi eğitim almış hemşireleri istiyoruz.
People
28
10) Ahu (Hemşire)
26.06.2018 22:24:38
Sağlık meslek liseleri yıllardır kapatılacak diye Üniversiteleri avutuyorlar. Sağlığın eğitimsiz ve kalitesiz hemşirelere ihtiyacı yoktur. Bazıları da hasta bakıcılığını bile beğenmiyor. Liseden ne olmayı bekliyorlar çok merak ediyorum.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer