Sağlık çalışanlarının sabit dönerlerine merkezi bütçe önerisi
Sağlık Sen İzmir Şube Başkanı Özgür Yıldırım, "Hastanedeki sağlık çalışanlarına ödenen sabit ödeme, hastane bütçesinden değil merkezi bütçeden karşılanmalı" önerisinde bulundu. Yıldırım, böylece hastanede bütçesindeki artışla hekim dışı sağlık çalışanlarına daha fazla ek ödeme ödenebileceğini söyledi.
Sağlık çalışanlarının sabit dönerlerine merkezi bütçe önerisi
10 Ekim 2016 -

Sağlık Sen İzmir Şubesi temsilci toplantısı Bornova'da gerçekleştirildi. Toplantıda sağlık çalışanlarının sorunları, çözüm önerileri masaya yatırıldı. Hekim odaklı bir sağlık sistemini doğru bulmadıklarını belirten Başkan Yıldırım, "Acil serviste doktorun müdahale ettiği bir hastanın takip ve tedavisi 2-3 saat sürebiliyor. Bu tedavi ve takipleri, hemşireler, sağlık memurları yürütüyor. Yazılan kanı hemşire alıyor, tetkiğini laboratuvar teknisyenleri çalışıyorsa, ameliyattan çıkan hastanın bakım ve tedavilerini hemşire ve sağlık memurları yapıyorsa sağlık hizmetinin bir ekip işi olduğunu bilmemiz gerekiyor. Sağlık bir ekip işiyken, sağlıkta maddi ve manevi iyileştirmelerin hekim odaklı olmaması gerekiyor. Bir hekim 8-10 bin TL alırken, nöbet tutamayan bir sağlık memuru ve hemşire net 2 bin 500 TL almaktadır. Bu kadar ücret uçurumunun olduğu sistemde, yoğun çalışan emeğinin karşılığını alamayan hekim dışı sağlık çalışanları artık tükenmiştir" diye konuştu.

"Her ay ne kadar döner alacağız beklentisi bitiyor"
Sağlık çalışanlarının her ay sonunda 'ne kadar döner sermaye ek ödemesi alacağız' beklentisine girdiğini anlatan Yıldırım, "Bu beklenti sağlık çalışanını psikolojik yönden bitiriyor. Hastanelerde uygulanan döner sermaye ödemelerinde önce hekimleri dağıtım yapılıyor. Para kalırsa hekim dışı sağlık çalışanlarına ödeme yapılıyor. Bunu kabul etmiyoruz" dedi.

"Yıpranma payı sağlık çalışanlarını kapsamalıdır"
Döner sermaye bütçesinden maaş alan çalışanlarının maaşları ve sabit ek ödemelerin merkezi bütçeden ödenmesi gerektiğini vurgulayan Yıldırım, şunları söyledi: "Böylece hastanelerin döner sermayelerinde kalan para ile sadece sabit ödeme alan sağlık çalışanlarına döner sermaye ek ödemesi dağıtılabilecektir. Bir çok hastanede sağlık çalışanları arkadaşlarımız döner sermaye alamıyor. Sağlık işinin bir ekip işidir. Yıpranma payı düzenlemesi tüm sağlık çalışanlarını kapsamalıdır."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
16
1) Haydar (Dr)
18.10.2016 09:50:14
Sorun net: 1.Emekli hekimler, 2. Ek ödemesi olmayan hekimlerin maaşları çok düşük. Çözüm; %100 maaş zammı şart ! Umarım siyasiler (ve onların avaneleri) bu basit gerçeği bir an önce idrak eder çözüm üretirler, çünkü adaletin olmadığı yerde zulüm vardır...
People
3
2) Mehmet Ayrıdam (uzm.dr.)
14.10.2016 17:18:24
öncelikle herkese selamlar.
arkadaşlar kurum hekimleri haklarını savunsun.
ancak bence biraz kibirli konuşsa da ahmet gümüş ün de haklı olduğu bir konu var.
kurum hekimleri ile şırnak cizrede çalışan acil uzmanı aynı parayı mı almalıdır ???
People
43
3) yakup (dr)
14.10.2016 10:50:31
ahmet gümüş adıyla yazan kişinin ifadeleri iğrenç. siyasi bir bakanlık bürokratı edasıyla yazması da kibrinin ifadesi. sb dışında çalışan hekimler de benim meslekdaşım, haksızlığa uğrayan da meslekdaşım, bunu ifade etmeleri çok güzel, çözüm talepleri de güzel. ahmet gümüş varsın rahatsız olsun, ne yapalım?
People
37
4) Alper (Dr)
14.10.2016 10:25:54


 18


6) Alper (Dr)

12.10.2016 16:56:25

Gümüş Ahmet, basit bir ironiyi bile anlayamamışsın; Haksızlığa uğrayan mazlum istediği yerde hakkını dile getirir. Başkalarına karışamaya, abuk sabuk laflar etmeye hakkın da yok, haddin de değil. Gümüş müsün, teneke misin nesin?
People
37
5) Tatık (Dr)
14.10.2016 10:20:29
Ek Tazminatı olmayan kurumlardaki döner sermayeden de mahrum bırakılan defolu yasaları hazırlayan teneke ahmet gibiler şunu anlasınlar ki; yanlış hazırlanmış yasaların düzeltilme insani bir haktır. SB bürokratı gibi tepeden bakıp kimseye akıl vermeye kalkma, aklını kendine sakla.
People
42
6) Taner (Dr)
13.10.2016 12:00:32
1) Emekli hekim ücretleri iki katına çıkarılmalı, 1) Birinci basamaktaki hekimleri arasındaki ücret eşitsizliği acilen ortadan kaldırılmalıdır. Burada saçma sapan yazışmalarla birbirimizi incitmenin anlamı yok.
People
42
7) mustafa (dr)
13.10.2016 11:46:00
http://www.medimagazin.com.tr/hekim/genel/tr-chpden-emekli-ve-calisan-hekimlerin-ucretlerinin-artirilmasi-icin-kanun-teklifi-2-12-50817.html
People
38
8) ahmet gümüş (yan dal uzm dr )
13.10.2016 08:26:31
alper, adını bile yazamayan tatık mı katık mı ne ise o vatandaş... bak kardeşim, sen nüfus cüzdanı çıkarmak için tapu dairesine mi gidiyorsun ? ( belki bu tatık mı katık mı ne ise o gidebilir ). örnek vereyim sen danıştay da kurum hekimi oldun diyelim. artık sağlık bakanlığı personeli değilsin. anla artık bunu. SB na özelde çalışan doktorun gelip benim maaşım az demesi ile teknik olarak aynı...Sen kurumlarda kalmak gibi bir terecih yapmışsın. işe başlarken önüne bir sözleşme koymuşlar. şartları belirtmişler sen de napalım ankarada kalacam istanbul da izmirde kalacam diye kabul etmişssin. Ne güzel vallahi, şınak cizredeki adam şu kadar alıyor ben niye almıyorum diyor paşalar bir de... kardeşim sen şırnağa gitmemek için kuruma geçtin, az parayı seçtin anla bunu ... sok kafana .. girerse tabiii... sabit döner ve ek ödeme mi istiyorsun gel SB , 2 ayda bir açıktan atama kurası açıyor. .. gel ben sana yardımcı olacağım... ama dersen ki yok ben kurumda acilsiz icapsız çalışacağım, zaten uzman da değilim ama uzman maaşı döneri isterim dersen adalaetsiz oluyor anla bunu....
People
45
9) İsmail (Dr)
12.10.2016 17:12:05
Ek Tazminatı olmayan kurumlarda çalışan, Döner sermaye ödemesi olmayan binlerce Hekimler varken bunları konuşmak, mazlumlara laf etmeye kalkmak zulümdür.
People
42
10) Tatık (Dr)
12.10.2016 17:09:46
Ek Tazminatı olmayan kurumlardaki Hekimler, Döner sermayeden de mahrum bırakılan hekimlerdir. Feryatlarını her yerde dile getirip haklarını ararken bu durum bazılarına neden batıyor? Sana ne yaa? Defolu yasaların düzeltilmesini istemek son derece insani bir haktır.. Bu defolu yasayı teneke ahmet gibiler mi hazırladı yoksa?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/10-31/10 6. Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik Kongresi ENDOKRİNO... ANTA
28/10-01/11 5. Ulusal Klinik Mikrobiyoloji Kongresi MİKROBİYO... İZMİ
31/10-02/11 Türkiye Maternal Fetal Tıp Derneği Ultrasonografi Kursu KADIN... İSTA
30/10-03/11 63. Türkiye Milli Pediatri Kongresi PEDİATRİ KIBR
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA