Bakanlık: Hemşireler sekreter olarak çalıştırılmasın
Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanı Hasan Çağıl, illerdeki kamu hastaneleri birliği genel sekreterlerinden, sayıları yetersiz olan hemşirelerin sekreterya olarak çalıştırılmamasını istedi.
Bakanlık: Hemşireler sekreter olarak çalıştırılmasın
10 Mayıs 2013 11:57 -

ANKARA-Çağıl, hemşirelerin görevlendirileceği yerler ve nöbetleriyle ilgili illerdeki kamu hastaneleri birliği genel sekterlerine genelge gönderdi.


Eskiden "başhemşire" unvanıyla çalışan sağlık bakım hizmetleri müdürlerinin görevlerini bu tanım çerçevesinde yapmalarının sağlanması gerektiğini belirten Çağıl, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Taşra Teşkilatı Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge'deki sağlık bakım hizmetlerinin tanımını hatırlattı.

-"Sekretarya olarak çalıştırılamazlar"-

Hemşireliğin profesyonel bir meslek olduğunu, görev, yetki ve sorumluluklarının da yönetmelikle belirlendiğini ifade eden Çağıl, hemşirelerin görev alanı dışındaki birimlerde ve polikliniklerde sekretarya olarak çalıştırılmaması konusunda daha önce talimat gönderdiğine dikkati çekti.

Yapılan incelemelerde, hastanelerde bu konuda aksaklık tespit edildiğine işaret eden Çağıl, hemşire sayısının yetersizliği göz önünde bulundurularak yoğun bakım ünitelerine öncelik verilerek klinik hasta sayısı, hasta profili ve yatak doluluk oranları dikkate alınarak tekrar sağlık iş gücü planlaması yapılmasını istedi.

Sağlık tesislerine bağlı semt polikliniklerinde hizmet veren hemşire, ebe ve hemşire yetkisi alan sağlık personelinin, tüm sağlık çalışanlarıyla eşit haklara sahip olduğunu vurgulayan Çağıl, hakkaniyetli bir çalışma sistemi oluşturulması için yasal engeli olmayan, semt polikliniklerinde görevli tüm sağlık personelinin nöbete dahil edilmesi gerektiğini kaydetti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Derin deniz (Tibbi sekreter)
08.06.2021 19:31:26
Doktoru da hemsiresi de tıbbi sekreter isi yapan saglik iscilerine laf atiyor.biz olmasak doktorlar recete yazamiyor hemsireler barkod basamiyor.ustelik calistigim hastanede hemsirelerin cogu lise ve iki yillik mezunuyken tıbbi sekreter bile degil dediginiz saglik calisanlari cesitli fakultelerden mezun .su an serviste calisiyorum bensiz kan barkodu bile basamiyorlar ekrandan hasta bilgilerine bakmayi dahi bilmiyorlar ama havalarindan yanina varilmiyor.
People
8
2) d.u. (saglıkcı)
21.02.2014 11:15:06
önce genel sekreterliklerde istihdam edilmiş,mesleği dışında iş yapan torpilli, binlerce doktor ve hemşireye nöbet tuttursunlar sonra semt polikliniklerindeki hemşirelere gelir sıra.
People
5
3) ASBEST (TOPLUM SAĞLIĞI TEKNİSYENİ)
18.11.2013 22:59:04
bizler acilllerde çalışıyoruz fakat nasıl çalışıyoruz ne durumlarda çalışıyoruz çalışırken günde kaç küfür yiyor kaç kişinin farklı türden şiddetine maruz kalıyoruz bilen var mı? Ve sakın kimse doktor şöyle hemşire böyle demesin, doktor olmadan sağlık personeli, sağlık personeli olmadan doktor bir iş yapamaz. Ne hemşirelik ne sağlık memurluğu meslke olaraktan görmesi geren saygıyı görmemiştir görmeyecektir keza doktorluk görsün. Çok değil 15-20 yıl öncesine kadar insanlar doktora gitmeden temizlenirlerdi, güzel kıyafet giyerlerdi ,herkesin bize saygısı vardı.Ne kadar hasta olursa olsun harbiden saygı vardı, yaşı genç arkadaşlar ortaya karışık salata koymasınlar...Şimdi durum tüm sağlık personeli için aynı. Saygı sıfır, sevgi+hoşgörü sıfır, sabır sıfır, sıfır oğlu sıfır. Hasta memnuniyeti %85, eee personel memnuniyeti %5, bu memnuniyetsizlik önce saygıdan sonra performans sisteminden, hastane yönetimlerinden ... kimse de gelip sordu mu yahu var mı bir sorun, sıkıntı ? Varsa yoksa hasta memnuniyet anketleri, eeeee ne ekersen onu biçersin (bunu personel mantığıyla söylemiyorum) hakkın var hakkın var deyip çığırtkanlık yaparsan, ne hakkın olduğunun açıklamasını tam yapmazsan işte böyle olur...Sonrasında sağlık personeli için sadece kavga gürültü sonrası mahkeme için avukatlık hizmeti için yönetmelik çıkarabilirsin...
People
9
4) gulnazguneri (ebe)
14.10.2013 01:07:22
bende 28 yıldır çalışan sağlık elemanıyım heryerde bir torpil var bende 49 yaşındayım acilde 24 saat nöbetlere giriyorum kendim istemiyorum zorla nöbete konuyorum benim amacım nöbet tutmamak değil yapılan haksızlık idareye dilekçe yazdım eleman eksikliğimiş madem elaman eksikliği varda neden satın almada eczanede istatistikte, siyo da hemşire çalışır bunlar neden nöbet tutmazlar bütün tatilleri bayramları bize yazarlar bende allaha havale ettim birğün benimde yüzüm güler bütün haksızlıklar giderilir inşallah 25 yılı ve üzeri nöbet tutmasın deniliyor ama baş hemşirenin dinlediği bile yok inat olsun diye mobinğ uyğulanıyor onu allaha havele ediyorum
People
0
5) sunay çilingir (hemşire)
14.09.2013 14:28:03
hemşirelere yönelik bu genelgeyi internette bazı sitelerde okudum.burda kastedilen, hakkaniyet ve eşitlik nedeniyle,görev alanı dışında ve semt polikliniklerinde çalışan hemşirenin nöbete dahil edilmemesidir. o zaman öncelikle hemşirenin görev alanları ve çalışamayacağı alanlar belirlensin.bir hastanede olabilecek birimler:EKG,EFOR,EEG,ANGİO,ENDOSKOPİ,KAN ALMA,EVDE BAKIM HİZMETLERİ,ENFEKSİYON KOMİTESİ HEMŞİRESİ,DİYET HEMŞİRESİ,PANSUMAN ÜNİTELERİ VS....BURALARDA FEVKALEDE hemşire çalışabilir..buralar hastane içinde nöbetsiz çalışan tıbbi uygulama ve tedavi birimleridir.poliklinikler de tıbbi uygulama ve tedavi birimleri olarak kullanılabilir.yani bu tür birimlerde hemşirenin çalışmasına yasal engel yoktur.bu tür birimlerde çalışıp ta başka birimlerde nöbet tutmak yasal olmaz.hemşire nöbetli çalışmak zorundadır diye yasal bir zorunlluluk ta yoktur.öyle olsaydı, yataklı tedavi kurumları dışında hemşire çalıştıramazsınız.yani halk sağlığı, toplum sağlığı,sağlık müdürlüğü,ağız diş sağlığı merkezleri,halk sağlığı laboratuvarlarında vs.. bütün bu yasa ve yönetmeliklerimizi yeniden doğru anlayıp, yanlışları düzeltelim.sanki her şey çok mükemmel işliyor da sadece hemşirelerin nöbeti sorun oldu.
People
0
6) sunay çilingir (hemşire)
14.09.2013 11:58:57
bunu hakkaniyet düşüncesiyle yapanlar!!!hemşirelik profesyonel bir meslekse ve eğitim gördüğü alanda çalışacaksa,sağlık müdürlüğü,halk sağlığı,halk sağlığı lab.,genel sekreterlik birimleri,toplum sağlığı,diş sağlığı merkezlerinde neden hemşire çalışıyor? ve o insanlar ne iş yapıyor ve neden nöbet tutmuyor???anlaşılan poliklinikten hemşireleri çekerek, tıbbi sekreterlik gibi yeni meslek dallarına kapı açıyorsunuz..fakat polikliniklerde çalışanların çoğu tıbbi sekreter deyil.onu ne yapacaksınız acaba?üstelik sıradan bir lise mezunuyla,hemeşirelik eğitimi almış bir insanın hastaya yaklaşımı, hastayla olan iletişimi katiyyen aynı deyildir.hemşire hastayı daha kolay anlar ve daha doğru yönlendirir.bizzat kendim,poliklınik sekrterince mağdur edilmiş hem hasta hem de sağlık çalışanı olarak bu bilgileri paylaşmak istedim.ilgililere duyurumdur.ille de bunu hakkaniyet duygusuyla yapıyorsanız,doğru insanların doğru yerlerde olmasını sağlayarak,halkımıza daha hakkaniyetli hizmet sunulsun.bu saçma uygulamalardan da bir an önce vazgeçin.hastanede çalışan üç-beş henşireye nöbet tutturarak hakkaniyet oluşmaz.
People
2
7) ilkay (dr)
02.07.2013 23:08:47
herkes kendi işini yapmalı bence de ...sistem böyle maalesef... aslında tıbbi sekreter yok değil sadece atamaları yapılmıyor...
People
2
8) cihat (doktor)
26.05.2013 11:18:03
burcu hanımın söyledikleri doğru ama tavrı hoş değil. yeni olduğu için kendini bulutların üzerinde görmesini yadırgamıyorum.
ayrıca hemşirelere sekreterlik yaptırmayalım kabul. ama sekreter yok onu ne yapalım?
People
1
9) selim ileri (op dr)
14.05.2013 11:17:45
Temizlik imandan gelir.Ama nufus kağıdında müslüman olmakla imanlı olmak aynı anlama çıkmıyor.vucudunun temiz olmaması elbisenin temiz olmaması, bulunduğun mekanın temiz olmaması nedeni ile hemen hemen hiç bir ibadetin kabul edilmeyeceği bir dinin mensubuyuz güya..Günde 5 kez yüzü eli ayakları temizlenmesi(abdestalması) emredilen haftada en az 1 kez (cumaları)cunub ise her seferinde mutlaka yıkanması emredilen ağzı kokanın ayağı kokanın diğer insanları rahatsız ettiği için ayıplandığı,bu tip insanların mabetlere girmemesi gerektiği, etek traşı koltuk altı tıraşı yapmayanın hoş görülmediği , üstü başı dağınık saçı sakalı birbirine karışmış adamların azarlandığı ümmetime zor gelmeyeceğini bilse idim dişlerini günde en az beş defa fırçalamarını emrederdim diyen bir dinin mensubu kokuyorsa dişleri sapsarı, ağzı pislik içinde tırnakları leş gibi ise bu adamın imanın tartışmalıdır.Müslümanlığı ne kadarda iddia etsede yine tartışmalıdır.
People
1
10) dr. Dörtgöz (dr)
13.05.2013 18:42:59
Temizlik imandan gelmez. Hatta imansız denilenler müslümanlardan temiz. Temizlik adamlıktan gelir. Otobüslere, trenlere binilmiyor ter kokusundan pis adamlardan.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)