Behzat Ç'deki Ankara Tıp'lı mısın? sorusuna 'Merak etmeyin Hacettepe 'diyen senariste Ankara Tıp'tan cevap!
Tıp Fakültelerinin arasındaki rekabet Türk dizisine konu oldu. Behzat Ç dizisinde geçen bir diyalogda hekime sorulan Ankara Tıplı mısın sorusuna “Merak etmeyin Hacettepe.” cevabı Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi mensuplarınca tepki ile kaşılandı
Behzat Ç'deki Ankara Tıp'lı mısın? sorusuna 'Merak etmeyin Hacettepe 'diyen senariste Ankara Tıp'tan cevap!
10 Ağustos 2019 -

MEDİMAGAZİNAnkara Ünviersitesi Tıp Fakültesi ve Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi arasında uzun yıllardır var olan çekişme yayın hayatına dönen Behzat Ç dizisine konu oldu.  Dizide Başkan olarak anılan karaktere tedavi uygulayan doktora “Ankara Tıplı mısın?”sorusuna Doktor; “Merak etmeyin Hacettepe.” diyerek yanıt verdi.

 

 

Sosyal medyada tepki toplayan diyaloga Ankara Ünviersitesi Tıp Fakültesi Dekanlığı da bir açıklama yaptı.

Yapılan açıklama şu ifadeler yer aldı:

Kamuoyuna Açıklama: Yayınlanmış olan bir Türk dizisinde bir hasta ve hekim arasında geçen ve fakültemizi zor durumda bırakıcı ifadeler öğrencilerimiz, öğretim üyelerimiz, mezunlarımız ve tüm personelimizde büyük üzüntü yaratmıştır. Fakültemiz kurulduğu günden bu yana ülkemize binlerce hekim yetiştirmiş ve bu hekimler ülkenin dört bir yanında özveri ve başarı ile şifa dağıtmıslardır. Halen de en küçüğünden en büyüğüne herkesin özenle ve yürekten bağlı olarak eğitim ve hizmet verdiği bir kurumdur. Dizide bahsi geçen replik hiçbir şekilde kabul edilebilir değildir. Bahsi geçen her iki fakülte de çok değerlidir, kıymettir ve sağlığımızı emanet edeceğimiz iyi hekimlerin yetişmesi için ülkemizde tıp fakültelerinin desteklenmesi çok önemlidir. Bu konuda dekanlığımızca konunun taraflarına gerekli girişimler yapılmıştır. Dizi yapımcılarının, Ankara Tıp' lıları çok üzen ve derinden yaralayan bu durumu düzeltecek hassasiyeti göstereceklerine inanıyoruz. 
Kamuoyu ile paylaşırız.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) murat uyan (ürolog)
15.08.2019 14:39:59
BİR ASKERLİK ANIMI ANIMSATTI BANA.SAMSUN SAHRA SIHHİYEYİ HERKES BİLİR.İÇTİMAYA TOPLADILAR.YÜZBAŞI GELDİ ; "ALBAY X İN OMZU ÇOK AĞRIYOR,ORTOPEDİSTLER EL KALDIRSIN...AMA HACETTEPELİ VARSA" DİYE BAĞIRDI . BÖYLE BİR ANI İŞTE:)
(NOT:GAZİLİYİM)
People
5
2) ömer hayyam (op.dr)
15.08.2019 12:56:38
bakanlıpın,ttb nin vede rtük ün ayrı ayrı ceza kesmesi gereken bir durumdur....eşşeğin aklına karpuz kabuğu düşüren fesatlık içeren bir sahnedir
People
8
3) Uzm Dr (Uzm Dr)
15.08.2019 02:50:16
Ankara ÜTF mezunuyum. Uzmanlığımı Hacettepe ÜTF’den aldım. İki üniversiteyi de hem eğitimim hem de yakınlarımın hastalıkları nedeniyle gözlemleme ve kıyaslama şansım oldu. İkisi de halen tartışmasız en iyi fakültelerden. Deontolojik açıdan Ankara Tıp Hacettepe Tıp’a göre çok ileride. Branş bazında her birinin diğerinden daha üstün olduğu bölümler var. Her ikisin de eğitim almak büyük ayrıcalık.
People
6
4) Kamil Ömür (Uz. Dr)
14.08.2019 12:13:50
Senarist üç kuruşluk aklı ile Ankara tıbba laf atmış. Kapatılması gereken tıplardan mezun olan hekimler yetişiyor asıl o zaman görün cümbüşü. Hacettepe tıpla, Ankara Tıp öğrenci kalitesi arasında 1 tık fark var ancak hekimlik mesleğinde çok zeki olmaya gerek yok ki. Çok zekilerin bir kısmı tıbbı sevmediği için hatta harcanıyor. Aydın Sinal döneminde Ankara Tıp tabii ki daha yüksek puanla öğrenci alırdı. Hacettepe yeni kurulmuştu. Kısa sürede Ankara tıbbın üstüne çıktı. Çok uzun yıllar Çapa tıp fakültesi hep Cerrahpaşa ' nın üstündeydi. Uğur Derman' ın gayretleri ile İngilizce tıp açtılar, aşı tuttu Çapa ' ya ilk 50 de girecek öğrencileri kendilerine çektiler. Cerrahpaşa İngilizce tıp önce Çapa' yı, sonra Hacettepe Türkçe tıbbı, en sonunda Hacettepe İngilizce tıbbı geçti. İstanbul Üniversitesinden ayrılınca puanı düşebilir diye düşündüm ama daha da arttı. Ancak adı İbni Sina Üniversitesi olsaydı kesinlikle düşerdi. Rekabette geri kalan Çapa İngilizce tıp açmış bakalım ne olacak? İşin ilginci Cerrahpaşa İngilizce tıbbın etkisiyle Türkçe tıbbında puanı yükseldi Çapa ' yı o da geçti hatta Hacettepe Türkçe tıbbı daha yüksek kontenjanı olmasına rağmen neredeyse yakalamış. Hacettepe eski Hacettepe değil gördüğüm kadarıyla. Açılan vakıf tıp fakülteleri burslu bölümlerinin ve Cerrahpaşa İngilizce tıbbn altında kalmış. Puanlar öğrenci tercihi ile ilgili. Hacettepe öğrenciyi çok zorluyor Cerrahpaşa serbest bırakıp TUS a daha iyi hazırlanmasını sağlıyor. Öğrencilerin amacı göreceli olarak rahat olup TUS ' a çalışmak olunca tercihler değişiyor. Şimdi ilk başa dönüp konuyu bağlayayım. Hacettepe, Çapa, Cerrahpaşa, Ege, Ankara Tıp ülkemizin en iyi tıp fakülteleridir. Bunları beşibiryerde diye tarif edebiliriz. Kim kendini iyi yetiştirirse daha iyi hekim olur. Aralarında pek bir fark yok.
People
0
5) ecz (ecz)
14.08.2019 11:44:57
Böyle bir rekabet varsa ve dizide buna bir yerde değinmişlerse gülüp geçmek gerek. Sonra da rtük sansür uyguluyor.
People
25
6) Yunus Ayma (Uzman dr)
12.08.2019 15:57:37
Evet!
Bir Ankara Tıplı olarak replike teessüf ediyorum...
Doktor, "merak etmeyin, Hacettepe" yerine sadece "Hacettepe" demiş olsa sorun yoktu...mersk etmeyin, Hacettepe detçyşnce, güya "emin ellerdesinşz" demiş oldu.
People
3
7) berkcanım (ATT)
12.08.2019 12:46:35
efsane sahne, kesinikle muazzam asgfahsfhgd
People
2
8) Ülker (Uzm dr)
12.08.2019 11:55:53
Yarası olan gocunur. Hacettepeli birisinin yorumu yok. Hep Ankara tıplılar yorum yapmış
People
32
9) Mustafa Kemal Batur (Hekim)
11.08.2019 15:10:55
Hakkaten çok anlamsız bir replik olmuş. Mutlaka tıbbi sahnelerde bir hekim danışmanın görüşü alınmalı...
People
23
10) aydin sinal (hekim)
11.08.2019 13:57:03
simdi bilmem ama benim zamanimda ankara tip hacettepe tipbi carpar,cikarir ,böler ve esitlerdi ,1966 da tipba girdigim yil ankara tip minumum 308,hacetepe minumum 280 puanla aliyordu,arkadaslardan ankara tipba giremeyenler hacettepeye kayit yaptirmislardi.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA