Medimagazin logo

Hastalar muayene sürelerinin kısalığından şikayetçi

Hasta Hakları Günü’ne özel açıklamalarda bulunan Merve Boşat, Türkiye’deki muayene sürelerinin kısalığına dikkat çekti. Hastalarla sağlık personelleri arasındaki en önemli problemin iletişimsizlik olduğunu söyleyen Boşat, “Hastalar çoğu zaman soru soracak ya da cevap alacak zamanı bile bulamıyor” dedi.
Hastalar muayene sürelerinin kısalığından şikayetçi
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

 Hasta ve Hasta Yakını Hakları Derneği (HAYAD) tarafından 1998 yılında Hasta Hakları Günü olarak kabul edilen 26 Ekim, sağlığını kaybetmiş bir bireyin tıbbi tedavi hizmetlerini sağladığı yer olan sağlık kurumundaki ilişkilerini kapsıyor. Başlıca; tıbbi tedavi, tıbbi tedaviyi reddetme ve durdurma, bilgilerin gizli tutulması ve mahremiyetin sağlanması olarak sayılabilen Hasta Hakları Günü’ne özel açıklamalarda bulunan İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bölümü Öğretim Görevlisi Merve Boşat, hastalarla sağlık personelleri arasındaki en önemli problemin iletişimsizlik olduğunu söyledi. Türkiye’deki muayene sürelerinin kısalığında dikkat çeken Merve Boşat, “Hekimler sayıca az, hastalar ise fazla olduğu için hekimler hastalara süre ayırma sıkıntısı yaşıyorlar. Bu sebeple de hekimler, kısa süre içerisinde hastayı muayene edip, bilgilendirip ve tedavilerini düzenlemek zorunda kalıyorlar. Sürenin kısa olması nedeniyle hasta ile hekim arasında iletişim problemi yaşanabiliyor. Hastalar çoğu zaman soru soracak ya da cevap alacak zamanı bile bulamayabiliyor” dedi.

Yurtdışındaki kaynaklara göre ideal muayene süresinin en az 20 dakika olduğu söyleyen Boşat, Türkiye’de uygulana ortalama 5 dakikalık hasta-hekim görüşmelerininse sağlıklı iletişim için oldukça kısa olduğunu belirtti.

“SÜRE NE KADAR KISAYSA İLETİŞİM DE O KADAR ZOR”
Türkiye’de insanların genel anlamda haklarını bildiklerini fakat sorumluluklarının farkında olmadıklarını belirten Merve Boşat, “Çoğu kez hekim hastayı bilgilendiriyor fakat hasta bu bilgiyi tam olarak almadığı takdirde o konuda bilgilendirilmediğini düşünüyor. Hekim, hastayı o konuda bilgilendirdiği için daha fazla sorma gereği de duymuyor. Yani esasen iletişim problemi var. Bu da hasta muayene sürelerinin kısa olmasından kaynaklanıyor. Süre ne kadar kısaysa iletişim de o kadar zor oluyor” diye konuştu.

“HASTA BELİRLİ HAKLARLA DONATILIYOR”
Hasta hakları gününü bir terazinin iki kefesi olarak düşünmek gerektiğini belirten Merve Boşat, “Terazinin bir tarafında sağlığını kaybetmiş ve onu tek başına geri alamayacak bir birey var. Diğer tarafta ise sağlığını bireye verebilecek pozisyonda olan sağlık personeli ve hekimler var. Bu iki kefe eşit olamıyor. Daha zor durumda olan hastayı belirli haklarla donatarak bu eşitliğin bir nebze olsun sağlanması, hastanın haklarını bilmesi ve insanların bilinçlendirilmesi için böyle bir gün uygun görülmüştür” dedi.

hasta hakları günü
muayene süresi
hayad
Yorum (12)
dr
Sana şöyle bir beddua edeyim: Çocuğun doktor, hemşire yada herhangi bir sağlık personeli olur inşallah.
0
Cevapla
dr.t.k.
=parça başı ödeme=performans meydanlarda doktorları yuhalarken bu günleri göremediler...
0
Cevapla
ahmet öztürk
bu sürenin kısa olmasında hastaların da sorumluluğu var çünkü insanların beklemeye tahammülü yok, içeride hasta varken girmeye zorlatmalar ve bize ne zaman sıra gelecek baskısı nedeniyle hekim baskı altında kalıyor. herkes kendine çok zaman ayrılmasını istiyor fakat başkasına gelince tahammül edemiyor. öncelikle insanlara çocukluktan itibaren sağlık konusunda eğitim ve terbiye verilmeli, muayene adabı nasıl olur öğretilmeli. fakat ülkemizde hastanın sağlık kuruluşuna (tercihen donanımlı hastane olmak zorunda) geldikten sonra 30 dakika içinde muayene olması, 4 saat içinde USG, BT ve MR gibi ''zaruri' tetkiklerinin yapılması zorunluymuş gibi bir beklenti yaratılıyor. bu konuda sayın dernek yetkililerinin gerçek hastalara yeterli zaman ayrılabilmesi için muayene olmanın ve tetkik yaptırmanın bir hobi ve sosyal faaliyet olmadığı konusunda vatandaşlara eğitim vermesi gereklidir.
0
Cevapla
bigmücahid2002
Bilim adamları bunun hesabını ve olmasi gerekeni tespit etmiş. Bir doktorun bir günde öğlene kadar bakabileceği maksimum hasta sayısi 20. Öğleden sonra ise sadece kontrol. Türkiyede bu imkansız. Öncelikle günde 20 hasta bakan doktor ayda 10000 puan yapar ve sabit harici döner alamaz. Ayrıca bu hasta yoğunluğunda zaten bunu yapamaz. Dolayısıyla kimse bu ilgisizlik için doktoru suçlamasın. Hiçbir insan evladı bir günde 100 hastanın şikayetini dinleyemez. Sadece dinlese neyse, tanı için kafa yoracak , tahlil film isteyecek, tedavi verecek vesaire. Ondan sonra bizi akıllara zarar malpraktis yasası ile muhatap ediyorlar ki zulmün katmerlisi
0
Cevapla
i.d
Saat 08-09 arası servis,saat 12-13 arası yemek ve saat 16-17 arası servis şeklindeki çalışma düzeninde günümüzün 6 saati poliklinikte geçmektedir.Bu 6 saatlik sürecin en az 1,5 saatini sonuç değerlendirmeye ayırırsak geriye 4,5 saat yani 270 dakika kalmaktadır..HER HASTA İÇİN 5 DK ZAMAN AYIRILSA, 54 HASTAYA KARŞILIK GELMEKTEDİR..SGK polikliniklerde 60 hasta sınırı getirir üzerine ödeme yapmazsa sorun çözülür.YADA 20.000 PUAN YAPAN HEKİM TAVANDAN DÖNER ALIR ŞEKLİNDE BİR DÜZENLEME YAPILIRSA SORUN KÖKÜNDEN ÇÖZÜLÜR.(Eskiden, 16.000 puan yapan tavandan alıyordu, şimdi bizim hastanede ancak 65.000 puan yaparsan tavan alabiliyorsun.) Aile Hekimi 4000 nüfusa nasıl tavan alıyorsa,Hastanede çalışan Hekime de bir üst limit getirilmesi zorunludur. Hekim bu üst limiti yakaladımı tavandan katkı payını almalıdır. Hastanenin parası varmış, yokmuş Doktoru ilgilendirmemelidir.Bu garantili üst limit tüm Türkiye çapında eşit olacağı için Hekimler arası huzursuzluk da bitmiş olur.Saygılarımla
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir