Bakan Akdağ: Önce aile hekimi sonra Acil servis
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Anadolu Ajansı Editör Masası'na konuk oluyor.
Bakan Akdağ: Önce aile hekimi sonra Acil servis
26 Ocak 2017 -

'Bir rejim değişikliği falan olmadığını herkes biliyor'

Sağlık Bakanı Akdağ, Anayasa değişikliğine ilişkin kanunla ilgili, "Halk tarafından seçilen bir cumhurbaşkanının istikrarlı bir biçimde beş sene hizmet edeceğinin bilinmesi ve onun kendisine yol arkadaşı olarak seçtiği, icra için seçtiği bakanların da orada o cumhurbaşkanı ile beraber o süre içerisinde hizmet edeceğinin bilinmesi, gerçekten hızımızı çok artırır." dedi.

Cumhurbaşkanlığı sistemiyle ilgili Akdağ, "Ortada teknik bir tartışma yok. Ortada politik bir tartışma var. Bir rejim değişikliği falan olmadığını herkes biliyor, Cumhuriyet Halk Partisi de çok iyi biliyor. Onların bir tek endişesi var; 'Biz CHP olarak bir başkan, bir cumhurbaşkanı, partili cumhurbaşkanı seçtiremeyiz', bunu biliyorlar. Seçtiremiyorlar, çünkü milletle davaları var. 1940'lı yıllardan itibaren milletle bir problemleri var. Onlara göre millet dönüştürülmesi gereken bir kitle, bize göre ise millet kendisinden emir alınması, talimat alınması, onun iradesinin yönetime yansıtılması, ona hizmet edilmesi gereken bir kitle." diye konuştu.

'Her vatandaşı özel odada yatırmak istiyoruz'

Sağlık Bakanı Akdağ, "2002'ye kadar hastanelerin yüzde 90'ı koğuş tipi ve hastalar da o koğuşlarda yatıyordu. Bir insanın en fazla mahremiyete ihtiyaç duyduğu anlardan biri de hasta olduğu andır. O zaman onu ayrı bir odaya koyacaksınız. O odaların adı eskiden 'özel oda' idi. Şimdi bizim için her vatandaş özel ve her vatandaşı özel bir odada yatırmak istiyoruz. Şehir Hastaneleri böyle bir felsefenin ürünü. Yani bunlar, hastanın çok daha rahat edeceği, çalışanların fonksiyonel açıdan rahat çalışacağı, işimizi kolaylaştıracak hastaneler." dedi.

'Aile hekimleri belli günlerde telefonda vatandaşlarla görüşecek'

Acil servislerdeki yoğunluk hakkında Bakan Akdağ, "Biz bunun için bir tedbir alıyoruz. Şunu yapacağız, aile hekimlerimizi belli günler için telefonlarla vatandaşlarla görüşebilecek hale getireceğiz. Bir hat olacak, aynen 112 hattı gibi ya da bizim 184 hattı gibi. Hastalık durumunuz için aradığınızda sizin karşınıza o gün nöbetçi olan bir aile hekimi çıkacak. Ona danışabileceksiniz. Size bir anlamda rehberlik yapacak. Ufak bir risk varsa sizi acile yönledirecek, değilse bazı tavsiyeleri olacak." dedi.

'Allah Amerika'da kimseyi hasta etmesin'

Trump'ın sağlık reformunu geri çekmesine ilişkin Bakan Akdağ şu ifadeleri kullandı:

"Obama, bizim eski yeşil karta benzer bir biçimde yoksulların sağlık hizmeti almasını kolaylaştıracak, birtakım tedbirler almıştı. Şimdi onu da ortadan kaldırdılar. Allah, Amerika'da kimseyi hasta etmesin, gerçekten inanılmaz bir felakettir."

Akdağ, AA Editör Masası toplantısında, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunuyor, editör ve muhabirlerin sorularını yanıtlıyor.

Bakan Akdağ'ın gündeme ilişkin açıklamaları, AA'nın internet sitesi (www.aa.com.tr) ile AA Twitter hesabı "@anadoluajansi" üzerinden anlık yayımlanıyor.

 


Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
06.02.2017 12:18:51
Sağlık ortamında hasta ile temas kurarken ; fiziki mekan, hasta ile temas süresi, hasta bilgilerine ulaşma ve kayıt dahiliyeci,aile hekim ve acil hekimi için en önemli konu başlıkları oluyor

Sayın meslektaşlarım "ortalama" bir hastaya günde 15 dakikadan az zaman ayırmak zorunda kalan meslektaşlarım var mı ?

Hasta bilgilerini kayıt etme sorunu yaşayan meslektaşlarım var mı ?

Hasta bilgilerini almakta sıkıntılar yaşayan meslektaşlarım var mı ?

Bu sorunları aşma yönünde derneğimiz ne yapabilir ? Tek tek meslektaşlarımız ne yapabilir ? Üniversiteler ne yapabilir ? Sağlık bakanlığı ne yapabilir ?

Çalışma ortamında en önemli konulardan olan "bilginin döngüsü ve konforu" ( kayıt , hasta ve hekim bilinci ) ne alemde ?

Bu sorular ve ilgili cevaplar önemli mi?

Eğer öyleyse bu soruların cevapları ne ?Bu sorular ve sorunlar nasıl giderilir ?

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
06.02.2017
People
4
2) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
31.01.2017 10:44:46
Buradaki yorumlara bakıyorum da, yapılanları tek tek iyi eleştiriyor, daha öteye gitmiyor.Nasıl bir sağlık ortamı, nasıl bir sağlık sistemi olmalı konusunda tık yok.Hekimlerin muayene süresi , kayıt ve sevk , geri bildirim almak işin A, B , C si.Ama Yok sayıyoruz.Üniversitelerimiz bu sorunu yok sayıyor.Ama kürsülerden iyi hikaye ve iyi muayeneden kaliteden bahsediyoruz.Öğretim üyeleri ağızlarını açmıyorlar.Yok sayıyorlar.Uzun bir eğitimden geçmemize ve doğruları çok iyi bilmemize rağmen temel noktaları yok sayıyoruz.Affedilir yanı yok !Dolaysıyla işlerimiz, çok kolay iş yükünü azaltabilecek anlayış ve yaklaşım yerine nevrotik döngüye, yakınmadan öteye gidemeyen yazışmalara dönüşüyor.Onca eğitimliye yakışmıyor.Yapılan her ne ise içleri boşalıyor.Kalitenin değil, adamsendeciliğin, gereksizliğin, maliyetin önü açılıyor.Memnuniyet kriterlemiz hasta olmamak üzerine değil işlem yapmak ve hekime gitmek üzerine kurgulanıyor.Turn over, tükenme üzerine kurgular çalışıyor.

Sonuç kardeşim sen nitelikli zamanda muayene, nitelikli kayıt, nitelikli sevk , bilginin ileri aktarılması, hekime geri bildirim verecek bir sistemi sağlıyor musun ? Sağlıyorsan çok iyi yapıyorsun.Ama bu kriterleri sağlayamıyorsan iyi şeyler yapmıyorsun demektir.

Yanılıyor muyum ? LCV

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
People
7
3) fer (dr)
27.01.2017 23:49:18
aile hekimligi yeni basladiginda gripleri acillere mesaim bitti diye yonlendirip acil mantigini degistirenlere mustehaktir.....
People
4
4) sercan eroğlu (doktor)
27.01.2017 18:53:14
Maalesefki saglik bakanı veya danışmanları doktorluktan cok uzaklaşmışlar.
People
33
5) Kemal (Doktor)
27.01.2017 15:43:22
Şimdi olacakları söyleyeyim..
Aile hekimi aranır,şikayetler telefonda net olarak anlatılamayacağı ve bir fizik muayene yerine asla geçmeyeceği için atlanan vakalar olacaktır..
Bu aile hekimine şiddet,dava olarak geri dönecektir.Sağlık bakanlığı da olaydan tereyağı gibi sıyrılıp, sorumluluğun hekime ait olduğunu ifade edecektir.
Dünyanın hangi ülkesinde böyle ucube bir sağlık politikası olur bilmiyorum,Sırf hasta memnuniyeti için doktorlar adeta yem olarak kullanılıyor..Tüm doktorların birleşip artık yeter demesi gerekiyor.
People
8
6) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
27.01.2017 15:14:54
Sayın bakanlık yetkileri,

Sayın sağlık çalışanları,

Sayın meslektaşlarım

Sistemde elbette telefon, Whats-up gibi veri ve bilgi aktarma sistemleri kullanılmalı, diğer haberleşme araçlarını da hasta kayıt ve sevk sistemi içinde kullanmak gerekir.Fakat daha önemlisi bundan önce sağlık ortamında bazı düzenlemeleri yapmanız doğru olur.

Elinizdeki eğitimi insanın kıymetini iyi bilmemiz ve kullanmamız gerekir.Bunu başta hekim olmak üzere, sağlık çalışanına ve halka hissettirmelisiniz.Bunun çeşitli yolları var.Sistemde her alanında kalite ve değer verme, nitelikli olma, ergonomik olmak öne çıkmalı.Hizmet olanaklarındaki sorunları iyi anlayıp strateji belirlemek lazım.Yok sayarak ilerleyemeyiz.

Hizmet ortamının düzenini, bilimsel normlarla sürdürmeli ve başta yeteri muayene, nitelikli kayıt ve sevk sistemi olmak üzere hiçbir zinciri atlamadan sunmayı gözetmeliyiz.Biz parça parça yapıyoruz, bütünsel sorunları gidermeden sağlıklı ve ekonomik olması mümkün görünmüyor.

Sistemi sağlık çalışanı ve hasta lehine planlayıp, sağlıklı ve hizmet verilebilir hale dönüştürme durumundayız.Bu siyasal yada ticari konu değil kamusal bir konudur.Biz yaptık oldu yerine gerekçeleriyle uzun vadeli bilimsel yaklaşım sergilenmeli.

Hastaların izni ile, "mahremiyet konusunda sorun yoksa" kişilerin sağlık öz geçmişlerine, hangi ilacı kullandığı, hangi hastalıkları olduğuna ulaşabilmek imkanı olmalı.Bu hekimin hastayı ve hizmeti değerlendirme olanaklarını artıracaktır.Kaliteyi, hizmet ergonomisini artıracaktır.

Hekimler nitelikli zamanda hasta bakmalı, hasta bilgisini etkin ve yeterli kayıt edebilmeli, hastayı açık gerekçelerle sevk edebilmeli, sevk ettikleri hasta için geri bildirim "alabilmeli" !

Sağlık sistemi, bakanlık, ve en çok da hekimler çok işlem yerine az ve nitelikli işlem konularına odaklanmalı.

Sağlık sisteminde iyi kayıt, yeterli muayene süresi, sevk sistemi anahtar noktalardır.Ancak bunları çözerek ilerlemek mümkün.

Saygılarımı sunuyorum.

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
27.01.2017
People
30
7) postenflamatuar (uzm dr)
27.01.2017 13:20:47
Hasta: Alo doktor ne yapayım burnum akıyor
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor ne yapayım bir kaşıntı var bende
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor ne yapayım , bulantım var
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor ne yapayım, canım sıkılıyor
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor ne yapayım, ilacımı almadım
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor ne yapayım, benim çocuk ağlıyor
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor ne yapayım , havalar yağmurlu
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Hasta: Alo doktor, nasılsın?
Doktor: Acile git, kesin tanı için muayene olmak lazım

Akıllı olup yukarıdaki gibi cevabı otomatiğe bağlamayan doktor mahkemelerde sürünmeye mahkumdur
People
26
8) dr (acillerde)
27.01.2017 12:44:46
sayın Recep Akdağ ı kınıyorum.insanları yanlış yönlendiriyor.yanlış yönlenen insan ise şiddete başvuruyor.bu gidişle şiddet azalmaz.
People
18
9) Dr.Cevdett (cerrah)
27.01.2017 11:57:49
8 yılda Yavuz Sultan Selim dünyaları fethetti biz 8 yıldır acil sorunumuzu çözemedik.Acile gelen hastaların % 70'i aile hekimlerinin tedavi edebileceği hastalar. Yeşil alanda ya da hastanenin başka bir polikliniğinde özellikle saat 18-24 arası aile hekimleri görevlendirilerek bu sıkıntı çözülebilir. Aile hekimleri gündüz mesaisini o saatlerde yapabilir. Bunun için halk sağlığı kurum başkanının desteği olmazsa olmaz.
People
7
10) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
27.01.2017 11:53:51
Sayın bakanlık yetkileri, sayın sağlık çalışanları, sayın meslektaşlarım

Telefon, Whats-up gibi veri ve bilgi aktarma sistemleri kullanılmalı, diğer haberleşme araçlarını hasta kayıt ve sevk sistemi içinde kullamak gerekir.Fakat daha önemlisi önce bazı düzenlemeleri yapmanız doğru olur.

Elinizdeki eğitimi insanın kıymetini hekime, sağlık çalışanına ve halka hissettirmelisiniz.Hizmet olanaklarındaki sorunları iyi anlayıp strateji belirlemek lazım.Hizmet ortamının düzenini, bilimsel normlarla, sağlık çalışanı ve hasta lehine planlayıp, sağlıklı ve hizmet verilebilir hale dönüştürme durumundayız.Bu siyasal değil kamusal bir konudur.Biz yaptık oldu yerine gerekçeleriyle uzun vadeli bilimsel yaklaşım sergilenmeli.

Hastaların izni ile, mahremiyet konusunda sorun yoksa kişilerin sağlık öz geçmişlerine, hangi lacı, hangi hastalıkları olduğuna ulaşabilmek imkanı olmalı.Bu hekimin hastayı ve hizmeti değerlendirme olanaklarını artıracaktır.Kaliteyi, hizmet ergonomisini artıracaktır.

Hekimler nitelikli zamanda hasta bakmalı, hasta bilgisini kayıt edebilmeli, hastayı açık gerekçelerle sevk edebilmeli, sevk ettikleri hasta için geri bildirim alabilmeli.

Sağlık sistemi, bakanlık, ve en çok da hekimler çok işlem yerine az ve nitelikli işlem konularına odaklanmalı.

Sağlık sisteminde iyi kayıt, yeterli muayene süresi, sevk sistemi anahtar noktalardır.Bunları çözerek ilerlemek mümkün.

Saygılarımı sunuyorum.

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
27.01.2017
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori