Medimagazin logo

Türkiye'de ilk! WhatsApp Hastane Hattı kuruldu

Şanlıurfa'nın Birecik ilçesi Devlet Hastanesinde faaliyete geçen WhatsApp Randevu Hattı ile Türkiye’de ilk olarak WhatsApp Hastane Randevu sistemi hayata geçiyor.
Türkiye'de ilk! WhatsApp Hastane Hattı kuruldu
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Daha önce bir çok Hastane WhatsApp hattı kurulmuş fakat WhatsApp hattı üzerinden sadece hastane ile ilgili şikayetleri alırken, Birecik Devlet Hastanesi Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) WhatsApp Randevu Hattı sistemini kurdu. Birecik Devlet Hastanesinde tedavi olmak isteyen hastalar, akıllı telefonlardaki WhatsApp uygulaması ile 0537 656 36 93 numarasıyla Birecik Devlet Hastanesine randevu alabilecek. WhatsApp üzerinden Randevu Alma sistemine ulaşan vatandaşlar ad, soyad ve tedavi olacağı poliklinik ismini personellere bildirerek randevu alabilecek.

WhatsApp Randevu Sistemi ile ilgili bilgi veren Birecik Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Güney Cem Bülbüloğlu, sistemin Türkiye’de bir ilk olduğunu belirterek, “Bekleme süresini azaltmak için kullandığımız mesajlaşma programı WhatsApp’tan Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Randevu programını hayata geçirdik. Hastalarımız adını, soyadını ve hangi poliklinikten randevu almak istiyorsa, o polikliniği bize bildiriyorlar. Bizde onlar adına randevu alarak kendilerine SMS ile randevu bilgilerini veriyoruz” ifadelerini kullandı.

Bülbüloğlu, 'WhatsApp Randevu' hattı sayesinde randevulu hastaların sayısında artış beklediklerini dile getirerek, “Hastalarımızın en büyük problemlerinden olan poliklinik önünde bekleme süresinin artışını göz önünde bulundurarak, sağlık Bakanlığı tarafından MHRS sistemi geliştirilmiştir. Biz de bu randevu şeklini yaygınlaştırmak adına hastanemiz tarafından sadece randevulara özel bir WhatsApp hattı alınmıştır" dedi.

Daha kaliteli hizmet sunmak için çalıştıklarını belirten Başhekim Bülbüloğlu, "Hastalarımız bu WhatsApp hattına adını, soyadını ve randevu almak istedikleri polikliniğin adını belirterek, bize ulaşıyorlar. Bizde muayene saati ve tarihi ayarlayarak kendilerine bilgi mesajı olarak randevu bilgilerini yolluyoruz. Bu sayede yüzde 22 olan randevulu hasta sayımız yüzde 35’e kadar çıktı. Hedefimiz Sağlık Bakanlığımızın belirlediği yüzde 50 üzerine çıkmak ve bu sayede daha kaliteli hizmet sunmaktır” şeklinde konuştu.
 

whatsapp randevu
birecik devlet hastanesi
mhrs
Yorum (3)
sedat
randevulu hasta sayısını üstlere çıkarmak çoook önemli.. hastayı,çalışanı boşverin.
0
Cevapla
bozeren
yine de MHRS gibi baskıcı, tepeden inmeci bir sistem değil gibi duruyor: -hocam merhaba. yarın hastanede misiniz? -ne oldukine? (gülücük emoji) -şey, annemin ilaç raporu var. bitmek üzere. yarın bir uğrasak da (mahcubiyet emoji) -dur bir bakayım.. a, evet. saat 14:35. iyi mi? -eyv. tşkr (eyvallah, teşekkürler) veya şöyle -yarın şey. izindeyim. söylemesi ayıp, sarı zarfa cevap yazıyorum. hani şu geçen ay şikayette bulunduğunuz. -...
2
Cevapla
bozeren
bir de, şu var; bir hastaneyi arıyorsun. hastanenin telefonu açılıyor, yaklaşık yarım dakika süren çeşitli bant kayıtları dinletiliyor. (randevu olaylarını hatırlatma, hoşgeldiniz, şuna buna dikkat ediniz, varsa kampanya vb.). evet. böylece yaklaşık yarım dakikalık komunikasyon zamanımızdan çalıyor ve hakkımızı yiyor. "santrale bağlanmak için bekleyiniz" anonsu daha sonra geliyor. kazayla bildiğiniz numarayı tıklarsanız, otomatik devam etmiyor, direkt bağlantı kopuyor. burada, sanki telekomünikasyon şirketleri ile ortak iş tutulduğu izlenimi veren, bir çeşit "pasif gasp yöntemi" olduğu anlaşılıyor. bu usul, Güzel Memleketimin hastanelerine, sağlık bakanlığı müesseselerine yakışmıyor. bilen arkadaşlar varsa bizi aydınlatsınlar. ben konunun uzmanı değilim, kendi izlenimlerimi anlattım.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir