2 bin 631 Tl emekli maaşıyla yaşamaya calışmaktan kendimi ihbar ediyorum; Ben bir gerizekalıyım!
Bir doktor hanımın emekli olduktan sonra doktorların halini yansıtan içler acısı durumu...
2 bin 631 Tl emekli maaşıyla yaşamaya calışmaktan kendimi ihbar ediyorum; Ben bir gerizekalıyım!
09 Temmuz 2017 - MEDİMAGAZİN

Umutları taze yeni bir hekimken mecburi hizmetimi eşim öğrenci olduğu için eş tayini yapılmayıp yalnız giderek bebeğimi doğurdum. Ve uzun bir süre hastane odasında bir küçük tüpte bezlerini kaynatarak, gece nöbette hastaya inerken odada bebeğimi yalnız bırakarak bitirdim. 

Sonrasında devlet hastanelerinde 26 yıl. Bu 26 yılın 17 yılı çok ilaca dirençli tüberkülozların da olduğu hastalarla korunmasız burun buruna calışarak  ve öğle arasında ek gelir saglamak için (hiç muayenehane açmadım) yemek bile yemeden, trafikte Azraille dans ederek işyeri hekimliği yapmaya fabrikaya gidip, poliklinige dönerek, ağır acil ve servis nöbetlerinde ailemi ve sağlığımı ihmal ederek geçti.

Yorgunluktan fıtıklar ve ameliyat- stresten retina dekolmanı -ameliyat- ve sonuçta şimdi 2 bin 631 Tl emekli maaşıyla yaşamaya calışmaktan kendimi ihbar ediyorum; Ben bir gerizekalıyım!


Emekli doktor maaşı 2040’ta bu kadar olacak!


Hekimler emekli olamıyor!


Hekimlerin emeklilik maaşları 1000 lira artıyor


 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) serb. muh. (muhendis)
19.07.2017 16:32:30
doktorluk gerçekten zor meslek. maalesef bütün emekliler aynı şeyden şikayetçi. ben serbest muhendislik yapıyorum ve bağkur primi ödüyorum. emekli olunca 1250 tl para alacağım.sizin aldığınız parada gözümüz yok ama sadece sizin değil her kesim emekli maaşı artmalı diye düşünüyorum.artık gerisini siz düşünün.
People
1
2) Emrullah (Dr)
18.07.2017 16:52:56
Emekli hekimler çok zor durumdadır, maaşlarına hakim-savcı-subay kadar bir zam yapılmadıkça bu zulüm devam edecektir. Allah siyasilerimize adalet duygusu, akıl, ve izan versin, amin!
People
18
3) postenflamatuar (uzm dr)
18.07.2017 12:05:32
Doktorluk enayiliktir. Aynı zeka ile mühendislik hukuk bölümlerine girilebilir. Rahatlık için öğretmenlik bölümü seçilebilir. Aynı kazanca baen daha az ve bazen çok daha fazla kazanç elde edebilirsiniz. O yüzden yüksek eğitim süreleri, ultra yüksek mesleki risk ve ağır çalışma koşullarına hayır deyin en azından çocuklarınızı ve akrabalarınızı uzak tutun. Ha bizim gibi enayilik yolunu seçeceğim diyenlere yapacak bir şey yok. Zamanında kimse bizi uyarmamıştı bu yola girdik.
Allaha şükür bir çıkış yoluna girdik. Başka sektöre adım atmaya başladık. 1-2 yıl içinde işler ters gitmezse inşallah istifa edebilecek kıvama gelirim. Hayvancılık işine giriş yapacağız. Tarım gıda ve hayvancılık bakanları çok sempatik oluyorlar. Bu sektör çalışanlarına da çok destek oluyorlar. İmkan ve ilgisi olanlara tıpı değil hayvancılığı tavsiye ederim
People
12
4) fly (dr)
17.07.2017 18:39:48
Bir yere bağlayamaz sayın Mehmet Yaşar, adam maaşlı klavye trolü..Almanya'da olduğu bile şüpheli :)
People
21
5) MEHMET YAŞAR (DOKTOR)
17.07.2017 15:35:34
Aydın Sinal beye sormak istiyorum.Almanayada türkiyede oldugu gibi hatta daha fazla tıp fakültelerine girmek çok zor.ABİTÜRde 1.0-1.5 gibi puanlarla kabul ediyor ögrencilerini tıp fakulteleri ve almanyada da en çok istenen en populer bölüm tıp.madem başkomiser, itfaiyeci ,ögretmen kadar kazanıyor.neden bu kadar uzun zor ve yıpratıcı bir bölüm okumak isterki insanlar.bunu neye bağlıyorsunuz?
People
24
6) fly (dr)
17.07.2017 13:57:18
aydın sinal Allahtan internet var da senin gibi yandaşların lafına kanmıyoruz..Alamanyada en düşük basamaktaki uzman hekim ücreti 4000 euro olarak ifade ediliyo :) zaten öyle olmasa senelerce orda durup burdaki bizlere vatan, millet, kutsal meslek martvalı okumazdın..klasik gurbetçi protipi yurtdışında yaşar ama oy verir!
People
32
7) dr.mikro (hekim)
17.07.2017 13:43:13
aydin sinal provokatörlük yapma istersen bu ülkede yoksulluk sınırı 4.944 TL biz 2.631 TL emekli maaşından bahsediyoruz. Tatbikî çok okunacak ve yorum alacak.
People
8
8) aydin sinal (hekim)
17.07.2017 10:53:45
tahmin etmistim bu yazinin en fazla okunacagini en fazla yorum alacagini,cünki ucunda para mevzusu var,10 senedir okudugum MEDIMAGAZIN dergisinin yayinladigi ilmi bir makaleninde bu derecede ilgi cektigini gördügüm gün yorum yazmaya son verecegim,ve son yorumum söyle olacak:" sükür bu günleride gördüm,meslektaslarimin tip tahsilini para icin degil idealleri icin yaptiklari ispatidir,yillarca doktorlara para göz diyenler utansin" saygilar ve selamlar.
not:bunlari yazdiktan sonra bana hemen Almanyada emekli maasi sorulacal ,önceden yazayim;Almanyada calistigi yila göre degil kadinlarda 63,erkeklerde 65 yasindan önce 5 kurus emekli maasi baglanmaz,simdi bu 65-67 oldu.baglana maasta ödedigi emekli pirimlerine baglidir,fazla emekli pirimi ödemise fazla az ödemisise azdir.ortalama hekim emekli maasi bir lise ögretmeni,bir baskomiserin emekli maasidir,benim gibi eger özel emekllik yan sigortasi yoksa gecinmekte zorlanir.
People
0
9) Dr (Dr)
16.07.2017 13:35:44
Mutlu olmak icin yukari degil asagi bakmak gerekli. Bunu emekli maasi icin degil, genel anlamda yazdim.
People
26
10) dr.gariban (Hekim)
15.07.2017 23:20:50