Başarılı bir doktor olmak için 10 ipucu
Başarılı bir doktor olmak için çok okumak, sabır, fedakarlık....
Başarılı bir doktor olmak için 10 ipucu
02 Şubat 2017 -

Hekimlik uzun süreli eğitim, emek ve fedakarlık isteyen bir meslek. Ancak her meslekte olduğu gibi hekimlikte de başarı için bazı ipuçları mevcut.

Medimagazin’in Faculty of Medicine’dan derlediği 10 ipucu bakın neler…

  1.  

1-Çok okumak: Her gün yeni bir hastalık, tıbbi çalışma ya da yeni bir ilaç ortaya çıkıyor.  Doktorların başarısının artması her gün okumaktan geçiyor.

 

 

2-Alçakgönüllülük: Mükemmel bir insan olsanız dahi insanlar kibirli doktorlardan nefret ediyor.

 

 

3-Para her şey değil: Doktorluk kutsal ve sıradan olamayan bir iş. Bu nedenle de para ikinci planda kalıyor.

 

 

4-Tutku:  Tutku ve hırsın sınırı yok. Başarıyı yenilemek için hırsı da yenilemek gerekiyor.

 

 

 

5-Detaylar: Hekimlikte detaylar olmazsa olmaz. Bir hastalığın teşhisi gizli bir kelime ya da belirtiye bağlı olabilir.

 

 

6-Sorumluluk: Hekimlik sorumluluk işi ve atılan her adım da sorumluluk almak gerekiyor.

 

 

7-İletişim becerisi: Eğer zamanınız varsa, iletişim becerileri kursu alabilir; hastalarınıza vereceğiniz iyi ya da kötü haberleri daha doğru biçimde iletebilirsiniz.

 

 

 

8-Zaman yönetimi: İşini, aileniz ve kendiniz için ayıracağınız zamanı iyi yönetmelisiniz. Zaman yönetimi ile hayatınızdan zevk almayı sağlayabilirsiniz.

 

 

9-Sabırlı olun: Acele etmeyin, eğer iyi bir doktorsanız başarı ve üne ulaşacaksınız.

 

 

 

10-Tanınırlık: İnsanların sizi bulabilmesi için yeni yöntemler hakkında araştırma yapmalısınız.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Kelaynak (Dr)
01.03.2017 14:30:59
Boşuna konuşuyorsunuz. Türkiye'de sağlık sistemi adına yapılanlar dünya siyasetinin Türkiye ayağı için planladıklarıdır. Hala yapılan torpilleri hatırlatıp, hakime verilen maaşı vs örnek gösterip " yetkili"lerden yardım isteyenler var. Buraya yazmak bile boş aslında. Ben de şu anda boş bir iş yapıyorum.
People
0
2) Murat bütan (Mimar)
05.02.2017 03:38:56
Doktor başına 250 veya daha çok hasta düşmesin diye tıp fakültesi kontenjanları arttırılsın deyince tıp camiası ayaklanıyor!
Bu yaşıma kadar devlet hastanelerinde hastalığımda hiçbir dr dan ilgi görmedim.olan ilgi de diğer ssğlıkçılardan geliyor.tıp kontenjanları ülke ihtiyaçlarına göre arttıtıldın.dr da hizmet ediyor ve aldığını hakkediyor.
People
74
3) Mehmet (Dr)
03.02.2017 11:42:30
Emekli hekimlerin ve Döner ödemesi - Ek ödemesi olmayan hekimlerin maaşları daha güncel, daha öncelikli ve daha insani bir durum. Biraz daha gerçekçi olup bu konulara eğilseniz daha isabetli olur.
People
57
4) Burhan (Dr)
03.02.2017 11:38:05
Frankie nin dediği gibi, buradaki kavramlar ülkemizde geçerli olan kavramlar değil, hayali şeylerden vazgeçip biraz gerçekçi olsanız. Mesela, Hakim-Savcıya yapılacak olan yeni maaş zam konusunda bir şeyler yazsanız?
People
8
5) emekldoktor (doktor)
03.02.2017 11:00:01
Kusura bakmayın arkadaşlar yaşlanıyoruz tabi.Bahsettiğim kıbrıslı anatomi hocası doğan karan değil doğan taner di .
People
12
6) muhiddin göç (uzman doktor)
03.02.2017 10:33:03
1.Tıp mesleğini seçmeden önce kendinizi tanıyın,ekstrovert kişiliğiniz varsa,insanları seviyorsanız mesleği seçebilirsiniz.
2.Bilimsel gelişmeleri takip edin,ama bir araştırma sonucuna göre hemen pratiğinizi değiştirmeyin.
3.Fevri veya refleksif davranışlarınızı engelleyin EMPATİ kurmayı alışkanlık haline getirin.İletişim kurallarını zaman zaman gözden geçirin.
People
5
7) emeklidoktor (doktor)
03.02.2017 10:07:30
Mustafa bey Aydın bey haklı doğan karan diye bir anatomi hocamız vardı dekandı ve kıbrıslıydı.Beni derse geç geldim diye anfiden kovmuştu.Sizin dediğiniz başka doğan karandır.Bu Doğan Karan tam alman tarzı bir hoca ve dakandı.Allah rahmet eylesin.
People
9
8) demir demir (dr)
03.02.2017 01:18:25
11. maddeyi eklemek istiyorum:
MUTLAKA TIP DIŞI BİR HOBİ EDİNİN
bunu yapın ki emeklilik yaşına gelince Aydın Sinal abimiz gibi memleket aşırı yerlerden devamlı ''Medimagazin'de hangi başlıklar var kime ne giydireyim, bu gün ne ahkamlar keseyim'' tek eğlenceniz olmasın.. BUNU YAPAMAYAN, YAŞI 1000 OLSA DA NERDE O ESKİ TIBBİYELİLER GEYİĞİNİN DIŞINA ÇIKAMAYANLAR MİLYON DOLARLAR KAZANIP DÜNYANIN En İYİ EN ŞÖHRETLİSİ OLSALAR DA başarılı sayılmazlar.
bu arada sormak isterim sağlık bilimleri üniversitesi kadroları , doçentlikler profluklar dağıtılırken bu kriterlere hiç bakıldı mı? BU DUAYEN ABİLERİMİZ EHLİYET LİYAKAT YERİNE YANDAŞLIK KRİTERLERİYLE MESLEĞİN İÇİNE EDİLİR GELECEK NESİLLERİ YETİŞTİRECEK LİYAKATSIZLAR ORDUSU YARATILIRKEN EN UFAK BİR TEPKİ GÖSTEREBİLMİŞLER MİYDİ?
People
5
9) mehmet dr (dr)
02.02.2017 21:10:06
sayın aydın sinal sizide sahalarda görmek isteriz.öyle almanyadan yazmakla bu işler.20 yıllık hekimim 17 yıldır acilde çalışıyorum,türkiyede adını bilmediğiniz yerlerde çalıştım ama bu kavramlar türkiyede son 10 yıldır kayıp,yok,bitti..Sizi hergün tehdit edilirken,hakarete uğrarken,doktor başına 250 hasta bakarken,almanyada hayal bile edemeyeceğiniz saçma bir ceza sisteminde görmek isteriz.bakalım 3 ay sonra ne yorum yapacaksınız..bizde almanyadaki sistemi biliyoruz ama uzaktan sallamıyoruz..bekara ...... kolay derler.kendinizi komik duruma düşürmeyin..
People
8
10) mustafa serdar (op.dr.)
02.02.2017 20:57:16
Aydın Sinal beye hocası doktor
başarılı olursa servet ve şöhrette kendiliğinden gelir demiş,o nu yazmış,Aydın bey siz bu ülkeden ayrılalı kaç yıl oldu bilmiyorum ama artık bu ülkede ne söhret ne de servet meraklısı doktor yok,doktorlar daha gerçekci şeylerin peşindeler,ev kirası,benzin parası,giyim ,gıda parası,ölmeden emekli oiursam nasıl geçinirim 2500 tl emekli maaşı ile gibi,Mantık derslerine tıp fakültesi ögrencilerinden önce ihtiyacı olan başka kesimler var
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori