Medimagazin logo

'Hastalar müşteri midir?' sorusunun 6 maddede yanıtı!

Kaynak: MEDİMAGAZİN
'Hastalar müşteri midir?' sorusunun 6 maddede yanıtı!
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Müşterinin tanımı, para karşılığında başka bir insan veya kuruluştan hizmet veya ürün alan kişi veya kuruluş anlamını taşır. Müşteriler mal veya hizmet alırlar.

Sağlık bakımı devlet tarafından hizmet olarak tanımlanır, çünkü elle tutulur bir şeyden ziyade soyut bir şey sağlar. Bir mal aldığınızda, örneğin araba, gönüllü olarak alışveriş yapar, kara verir ve belli bir ücrete en y, arabayı alırsınız. Tatilde bile, seyahat turunda veya mavi tur bir maldır. Güzel bir akşam yemeği, bir mal iken, yemeğin hissettirdiğiyle birlikte bir hizmettir. Ahçının ve garsonun hizmetini de satın alırsınız.
 

Hastaların , en azında iş algısıyla,  müşteri olarak kabul edilmemesi için nedenler şunlardır;

 



1.Hastalar tatilde değildir. Hastalar hekimin muayenehanesi ya da hastanede, iyi vakit geçirme zihniyetinde değildir. Gevşememişlerdir; sorunlarını arkalarında geçici olarak bırakıp gelmemişlerdir. Oda servisi ve bir masaj hizmetini satın almamışlardır. Mutlu olma ruh halinde değillerdir. İstedikleri hizmetlere ihtiyaç duymamaktadırlar. (İstedikleri değil, ihtiyaçları olan hizmete gereksinimleri vardır)

 



2. Hastalar hizmeti satın almayı seçmemişlerdir. Hastalar çoğu vakada hizmeti almak zorunda kalmışlardır.

3.Hastalar hizmet için para ödememektedirler. En azından doğrudan değil. Zaten ücret hakkında da herhangi bir fikirleri de yoktur.

4. Hastalar her zaman olumlu sonuç alabilecekleri bir ürün almazlar; Verilen hizmetin sonucu bazen hastalığın devamı ve/veya  ölüm olabilir. Bu sunulan hizmetin iyi olmadığı anlamına gelmez.

 


5. Hasta her zaman haklı değildir; Bir hasta doktordan bazı şeyler istememelidir. Hasta iyi bir hizmet bekleyebilir ama bu bakım hastanın ihtiyacı olan bakımdan mahrum etmek anlamına gelebilir. Hekim bir uşak değildir; hastanın her istediğini yapmak zorunda değildir. Hastanın ihtiyaç duyduğunu vermekle yükümlüdür.

6. Hasta memnuniyeti her zaman ürünün kalitesi ile korele değildir; örneğin hasta grip için antibiyotik ister, bu isteği gerçekleştirilirse tatmin edici ancak kalitesiz bir hizmet verilmiş olunur, Diz ağrısı için artroskopi yapılan hasta bir çok diz ağrısında artroskopinin gereksiz olması gerçeğine karşın, memnun olmuş olabilir.


KevinMD'den ÇEVİRİ: Dr.E.Y.
 

'hastalar
müşteri
midir?'
sorusunun
6
maddede
yanıtı!
Yorum (16)
ismail
parası olan özel hastaneye,olmayan devlete gidiyorsa,hasta,müşteri olarak görülüyor demektir....Gerisi laf-ı güzaf..
0
Cevapla
Tüccar
Madem öyle müşteri memnuniyeti için bu yapılan soytarulıklar da nedir?
0
Cevapla
bigmücahid2002
Hastayı musteri olarak gördüğünüzde daha iyi hizmet verecekseniz öyle görün , zararı yok. Hasta olarak gördüğünüzde daha iyi hizmet verecekseniz öyle görün, bir sakıncası yok bence. Yeter ki hizmetimi zi malpraktis den uzak usulüne göre güzelce verelim.
0
Cevapla
Mücahit Altuntaş
Kamu Hastanele Birliğini özerk ve bilgi birikimi olan kişiler mi CEOlar mı yönetiyor. Sorunun cevabı burada ! Sevk sistemi Bütünsel yaklaşımı Bilgi ve uzmanlığı paylaşımı olan bir sistem mi ? yoksa isteyenin istediği yere gittiği hasta yada müşteriye bağlı sistemmi Peki Tıp fakültelerini kurulma ve bilimsel yeterliliğini değerlendiren mekanizmalar özek mi , siyasal mı ? Mezuniyet sonrası hekimlerin eğitimi , çalışma koşularını , hasta ile yeterli iletişimini sağlayan mekanizmalar bilimsel mi siyasal mı? Bugün siyasete girmek ne kadar maliyet gerektiriyor ? Liyakat mı , bilimsel yeterlilik mi , lider sultası mı? Hastalar müşteri mi ? Sağlık ticari yada siyasal bir ortam mı ? sorularının cevapları , sağlık sisteminin ; ideolojisi (genel yaklaşım pradigması ) , hekim sağlık çalışanının donanımı ve koşulları , teknolojik bağımlılığı , örgütlenme düzeyi , sağlıkta ticari her türlü faliyetlerin halleri izinleri ilişkileriyle bağıntılıdır. Sağlıkta %80-90 dışa bağımlı hallerimiz bilimsel oterite ve liyakatın gözetilmediği süreçlerde ticari ve siyasal haller gösterecektir.Hastada müşteri oluverir.Onyılda üç kat artan sağlıkta işlem sayısı, sekiz kat artan maliyet sorunu da sorgulanmayıverir.Ticari ve işlem üzerine olan kabüllerde sorgu olmaz.Sorgu olsa bu sonuçlar olmaz. İç içelik halleri vardır.Bağıntlı ve neden sonuç ilişkileri.... Önce döner sermaye , sonra ücretin performasn sistemindeki bol işlem ve hasta bakma kültürü , yada firma kongre , üniversiteler SUT fiyatlaması , hoca muayne ilişkisi ,döner sermaye üniersite bağımlılığı ilişkileri gibi.Ahtopot koları bu iişkileri sarmıştır. Öyle sarmıştır ki artık müşterisiz pardon hastasız bir sağlık sistemi düşünemeyecek hale geliriz.Halk sağlığı uzmanları piyasadan çekilir , CEOlar devreye girer.Malumun ilanıdır. Derken müşteri maliyetle tanışır.Katkı payları , sekiz dokuz kat artan maliyetlerin replasmanı usulcacık yapılır. Sağlık olsun yerine pazar olsun yaklaşımı çalışır.Usulcacık. Sağlığın asimetrik ilişki olduğu (hekim hasta , firma hekim , yatırımcı ve hizmeti alan müşteri-hasta gibi ) unutuluverir. Asimetrik ilişkide kontrolsüz güç güç değildir.Maliyet , bol işlem kar topu olup büyür .Usulcacık. Liyakat , bilimsel gereklilik , kayıt , sevk , özerklik kenarda bekler .Usulcacık. Siyasal ve ticari hegomonya öne çıkar.Usulcacık... Sağlık olsun.Parakende , herbir hasta için ayrı ayrı , ayrı sigorta maliyetleri ile ve bol işlemli.Usulcacık. Özellikle "kanıta dayalı " dolaysıyla bol işlemeli ve tetkikli , malpraktise bulaşmadan , tabiki defansif.Usulcacık.. Dr.Mücahit Altuntaş İç hastalıkları uzmanı
0
Cevapla
s.k.
bigmücahid2002 yazıyı okuyun önce isterseniz...Hizmet verirken hastanın her istediğini yerine getirmeniz anlamsız diyor, iyi değil-gerekli olan hizmet verilmeli diyor...biz hekimiz, biz bilim adamıyız, önce gerekeni yapmalı, devletin parasını boş yere harcanmasına engel olmalıyız...hasta memnuniyeti diye getirilen hastaya teslim olup her istediğini yapmamalıyız...
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir