Medimagazin logo

Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları Personeline Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik

  Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları Personeline Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Sağlık Bakanlığından:

SAĞLIK BAKANLIĞI VE BAĞLI KURULUŞLARI PERSONELİNE

EK ÖDEME YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

BİRİNCİBÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sağlık Bakanlığına bağlıİl Sağlık Müdürlükleri ve bağlıbirimlerinde görev yapan personele, Türkiye Halk SağlığıKurumuna bağlımerkez laboratuvarları, Halk SağlığıMüdürlükleri ve bağlıbirimlerinde görev yapan personele, Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında sağlık ve yardımcısağlık hizmetleri ile teknik hizmetler sınıfında fiilen görev yapan personele Bakanlıkça belirlenen hizmet sunum şartlarıve kriterleri dikkate alınmak suretiyle, personelin unvanı, görevi, çalışma şartlarıve süresi, hizmete katkısı, performansı, eğitim, öğretim, inceleme ve araştırma faaliyetleri gibi unsurlar esas alınarak, döner sermayeden yapılacak ek ödemenin oran, usul ve esaslarınıbelirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 (1) Bu Yönetmelik, İl Sağlık Müdürlükleri ve bağlıbirimlerinde, Türkiye Halk SağlığıKurumuna bağlımerkez laboratuvarları, Halk SağlığıMüdürlükleri ve bağlıbirimlerinde görevli olan memurları, sözleşmeli personeli, açıktan vekil olarak atananları, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılıYükseköğretim Kanununun 38 inci maddesine göre sağlık kurum ve kuruluşlarında görevlendirilen personeli, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarında bulunan ve haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut belirli vakalar ve işler için görevlendirilen sağlık personeli ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarında bulunan ve belirli bir süre için görevlendirilen sağlık personelini ve Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu laboratuvarlarında fiilen görev yapan sağlık ve yardımcısağlık hizmetleri ile teknik hizmetler sınıfında bulunan personeli kapsar.

Dayanak

MADDE 3 (1) Bu Yönetmelik, 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılıSağlık Bakanlığına BağlıSağlık Kurumlarıİle Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanunun 5 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 (1) Bu Yönetmelikte geçen:

a) Aktif çalışılan gün katsayısı: O dönem içindeki toplam gün sayısından çalışılmayan günlerin çıkarılmasısonucu bulunan çalışılan gün sayısının, o dönem içindeki toplam gün sayısına bölünmesi sonucu bulunan katsayıyı,

b) Analiz ve kontrol laboratuvarları: Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu Analiz ve Kontrol LaboratuvarlarıDairesi Başkanlığıbünyesinde bulunan laboratuvarları,

c) Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıbirim performans puan ortalaması: Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıiçin tespit edilen birim performans puanlarının, birim performans puanıtespit edilen laboratuvar sayısına bölünmesi ile bulunan puanı,

ç) Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıtoplam puanı: Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında çalışan bütün personelin net performans puanlarının toplamını,

d) Bağlıkuruluş: Türkiye Halk SağlığıKurumunu, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumunu, Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumunu,

e) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,

f) Bilimsel çalışma destek puanı: İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde, Türkiye Halk SağlığıKurumuna bağlımerkez laboratuvarları, Halk SağlığıMüdürlükleri ile bağlıbirimlerinde ve Analiz ve Kontrol Laboratuvarında görev yapan personele Ek-5 sayılıtabloda yer alan bilimsel çalışmalarıbelgelemesi ve ilgili kurumlar tarafından oluşturulan komisyon tarafından onaylanmasıhalinde onayıtakip eden 2 ay süreyle verilen ve aynılistede yer alan bilimsel çalışmalara karşılık gelen puanı,

g) Birim performans kriterleri: Bakanlık tarafından İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimleri için, Türkiye Halk SağlığıKurumu tarafından merkez laboratuvarlarıile Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimleri için Maliye Bakanlığının uygun görüşüalınarak belirlenen kriterleri, Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu için ise Ek-7 sayılıtabloda yer alan kriterleri,

ğ) Birim performans puanı: İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimleri, Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimleri ile merkez laboratuvarlarıve Analiz ve Kontrol Laboratuvarıiçin belirlenen kriterler çerçevesinde tespit edilen ve personele ödenecek ek ödemenin hesaplanmasında kullanılacak olan (0) ile (20.000) arasında değişen puanı,

h) Çalışılmayan günler: Resmi tatil günleri, nöbet izinleri ve görevin yapılmasıesnasında meydana gelebilecek yaralanma ve hastalık halinin sağlık raporuyla belgelendirilmesi sonucu kullanılan hastalık izin süreleri hariçolmak üzere tüm çalışılmayan günleri,

ı) Dönem ek ödeme katsayısı: Halk sağlığımüdürlüğüiçin 10 uncu maddeye göre, İl Sağlık Müdürlüğüiçin 16 ncımaddeye göre tespit edilen dağıtılacak döner sermaye miktarının il toplam puanına, merkez laboratuvarlarıiçin 10 uncu maddeye göre tespit edilen dağıtılacak döner sermaye miktarının merkez laboratuvarlar toplam puanına bölünmesi sonucu, Analiz ve Kontrol Laboratuvarıiçin ise 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin dördüncüfıkrasıuyarınca ayrılan paydan Analiz ve Kontrol Laboratuvarıiçin ayrılan tutardan o aya ilişkin dağıtılabilecek tutarın Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıtoplam puanına bölünerek bulunan katsayıyı,

i) Ek ödeme matrahı: Bu Yönetmelik kapsamında yer alan her bir personelin ek ödeme matrahının tespitinde, o personelin bir ayda alacağıaylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlütazminat (makam, temsil ve görev tazminatıile yabancıdil tazminatıhariç) tutarının toplamını,

j) Ek puan: Bu Yönetmelikte geçen ek puanların toplamını,

k) Geçici veya re’sen görevlendirme: Personele, asıl görev yeri dışında Bakanlık, bağlıkuruluşlar veya ilgili mülkîamirlikçe verilen süreli ve geçici görevleri,

l) Halk SağlığıMüdürlüğü: Türkiye Halk SağlığıKurumuna bağlıolarak faaliyet göstermek üzere her ilde kurulan Halk SağlığıMüdürlüklerini,

m) Halk SağlığıMüdürlüğübirimleri: Halk SağlığıMüdürlüğüile müdürlüğe bağlıolarak hizmet veren entegre ilçe hastaneleri, toplum sağlığımerkezleri ve halk sağlığılaboratuvarlarını,

n) Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalaması: Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimleri için tespit edilen birim performans puanlarının, birim performans puanıtespit edilen birim sayısına bölünmesi ile bulunan puanı,

o) Halk SağlığıMüdürlüğüil toplam puanı: Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde çalışan bütün personelin net performans puanlarının toplamını,

ö) Hazine payı: 17/9/2004 tarihli ve 5234 sayılıKanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasının son cümlesi uyarınca belirlenecek oran üzerinden İl Sağlık Müdürlüğü, Halk SağlığıMüdürlüğüve merkez laboratuvarlarıtarafından elde edilen gayrisafi hâsılattan, genel bütçeye irat kaydedilmek üzere ilgili muhasebe birimlerine yatırılan tutarı,

p) Hizmet alanı-kadro unvan katsayısı: Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan personel ile merkez laboratuvarlar için Ek-2, İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan personel için Ek-3 ve Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıiçin ise Ek-4 sayılıtabloda belirlenen katsayıyı,

r) İkinci görev: 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununun 88 inci maddesinde sayılan görevlilere asıl görevlerinin yanında verilen görevleri,

s) İl grubu: Toplam nüfus büyüklüğüne göre Ek-6 sayılıtabloda yer alan illeri,

ş) İl Sağlık Müdürlüğü: Sağlık Bakanlığına bağlıİl Sağlık Müdürlüklerini,

t) İl Sağlık Müdürlüğübirimleri: İl Sağlık Müdürlüğüile müdürlüğe bağlıolarak hizmet veren İl ambulans komuta kontrol merkezi baştabipliği, ilçe sağlık müdürlüğüve 112 acil sağlık hizmetleri istasyonu gibi birimleri,

u) İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalaması: İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimleri için tespit edilen birim performans puanlarının, birim performans puanıtespit edilen birim sayısına bölünmesi ile bulunan puanı,

ü) İl Sağlık Müdürlüğüil toplam puanı: İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde çalışan bütün personelin net performans puanlarının toplamını,

v) Merkez laboratuvar: Türkiye Halk SağlığıKurumu merkez teşkilatına bağlıolarak faaliyet gösteren laboratuvarları,

y) Merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalaması: Merkez laboratuvarlarıiçin tespit edilen performans puanlarının, birim performans puanıtespit edilen laboratuvar sayısına bölünmesi ile bulunan puanı,

z) Merkez laboratuvarlarıtoplam puanı: Merkez laboratuvarlarda çalışan bütün personelin net performans puanlarının toplamını,

aa) Net performans puanı: Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan her personel için 11 inci maddede, merkez laboratuvarlarda görev yapan personel için ise 12 nci maddede, İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan personel için 17 nci maddede, Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında görev yapan personel için ise 22 nci maddede yer alan esaslara göre hesaplanan puanı,

bb) Ödeme dönemi: Bir yıl içerisinde döner sermaye ek ödemesinin yapılacağıaylık dönemleri,

cc) Personel: Bu Yönetmelik kapsamında yer alan personeli,

çç) Tavan ek ödeme tutarı: Personelin bir ayda alacağıaylık (ek gösterge dahil), yan ödeme ve her türlütazminat (makam, temsil ve görev tazminatıile yabancıdil tazminatıhariç) toplamının, bu Yönetmeliğe ekli Ek-1 sayılıtabloda yer alan katsayıile çarpımısonucu bulunan tutarı,

ifadeeder.

İKİNCİBÖLÜM

Halk SağlığıMüdürlüğü, Halk SağlığıMüdürlüğüne BağlıBirimler ile Merkez

Laboratuvarlarında Ek Ödeme Hesaplama Usul ve Esasları

Temel esaslar

MADDE 5 (1) Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimleri ile merkez laboratuvarlarda görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin temel esaslar aşağıda belirtilmişolup, Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimleri ile merkez laboratuvarlarda görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin işve işlemler Türkiye Halk SağlığıKurumu tarafından yürütülür.

a) Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinin, elde ettikleri gelirlerinin tamamıHalk SağlığıMüdürlüğünün döner sermayesine gelir kaydedilir. Halk SağlığıMüdürlüğü, o dönem elde ettiği gelirden 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılıSosyal Hizmetler Kanununun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Hazine payıayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynaklarınıpersonele ek ödeme dağıtımında kullanabilir. Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan personele yapılacak ek ödeme, Halk SağlığıMüdürlüğünün döner sermaye komisyonunca belirlenen tutar ile bu tutara ilave olarak Bakanlıkça kaynak aktarılmasıhâlinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan toplam tutardan karşılanır.

b) Merkez laboratuvarların geliri Türkiye Halk SağlığıKurumu merkez döner sermayesine gelir olarak kaydedilir. Türkiye Halk SağlığıKurumu, merkez laboratuvarların o dönem elde ettiği gelirlerinden 2828 sayılıKanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Hazine payıayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynaklarınımerkez laboratuvarlarıpersoneline ek ödeme dağıtımında kullanabilir. Merkez laboratuvarlarında görev yapan personele yapılacak ek ödeme, Türkiye Halk SağlığıKurumu tarafından oluşturulan döner sermaye komisyonunca belirlenen tutar ile bu tutara ilave olarak Bakanlıkça kaynak aktarılmasıhâlinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan toplam tutardan karşılanır. Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan personele, bu Yönetmelik kapsamında ek ödeme yapılır.

c) Türkiye Halk SağlığıKurumu taşra teşkilatından Bakanlık taşra teşkilatıveya bağlıkuruluşların taşra teşkilatıile merkez laboratuvarlarına geçici veya re’sen görevlendirilen personele, bu Yönetmelik kapsamında yapılacak ek ödeme ile 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesinde belirlenen ödeme tutarıve 5 inci maddesinin ikinci fıkrasına göre 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanıveya pozisyon unvanıitibariyle belirlenmişolan ek ödeme net tutarından az olmamak üzere yapılacak ödemeler görevlendirildiği yerden yapılır.

ç) Bakanlık merkez teşkilatıile bağlıkuruluşlarının merkez teşkilatıkadrolarında bulunan personelden merkez laboratuvarlarıile Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerine en az bir ay süreyle geçici görevle görevlendirilen personele, geçici olarak görev yaptığımüdürlüğün/merkez laboratuvarının döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirilen personele kadrosunun bulunduğu merkez teşkilatından 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca ek ödeme yapılmaz.

d) Bakanlık ve Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu taşra teşkilatında veya Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında görev yapan personelin merkez laboratuvarları, Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde geçici veya re’sen görevlendirilmesi halinde personele, görev yaptığımerkez laboratuvarları/müdürlüğün döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne görevlendirilen personele kadrosunun bulunduğu yerden ek ödeme yapılmaz.

e) Bakanlık veya Bakanlık bağlıkuruluşlarının merkez teşkilatına görevlendirilen personel ile Cumhurbaşkanıve Başbakanın emrine görevlendirilen sağlık hizmetleri sınıfında bulunan personele süre sınırıaranmaksızın kadrosunun bulunduğu Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalamasıve kendi hizmet alanıkadro-unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

f) Kendi isteği ile Bakanlık ve bağlıkuruluşlar dışındaki kurumlara geçici görevlendirilen personele, bu Yönetmelik kapsamında kadrosunun bulunduğu yerden yalnızca 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanıveya pozisyon unvanıitibariyle belirlenmişolan ek ödeme net tutarından az olmamak üzere ek ödeme yapılır.

g) Aile hekimliği ile ilişkilendirilmemişolan ceza infaz kurumlarında görevlendirilen personele görevlendirme süresince, kadrosunun bulunduğu yerden kendi kadro unvan katsayılarıesas alınarak ek ödeme yapılır.

ğ) Bakanlıkça, Türkiye Halk SağlığıKurumu veya Halk SağlığıMüdürlüğünce hizmet içi eğitim kurslarına katılmasıuygun görülen eğiticilere bir yıl içinde toplam üçayıgeçmemek üzere kadrosunun bulunduğu yerden, Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıile kendi hizmet alanıkadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Üçayıgeçmesi halinde ise Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıve tabip ve diştabipleri için 1,25, uzman tabipler için 1,50 kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

h) Bakanlıkça zorunlu tutulan hizmet içi eğitimlere Bakanlıkça, Türkiye Halk SağlığıKurumu veya Halk SağlığıMüdürlüğünce katılmasıuygun görülen personele bir yıl içinde toplam üçayıgeçmemek üzere kadrosunun bulunduğu yerden, Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıile kendi hizmet alanıkadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bakanlıkça zorunlu tutulan hizmet içi eğitimlerin üçayıgeçmesi halinde ve Bakanlıkça zorunlu tutulmayan hizmet içi eğitimlere Bakanlıkça, Türkiye Halk SağlığıKurumu veya Halk SağlığıMüdürlüğünce katılmasıuygun görülen personele ise Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıve tabip ve diştabipleri için 1,25, uzman tabipler için 1,50 kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

ı) Yılda en fazla üçdefa görevlendirme suretiyle kendi alanıile ilgili kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi etkinliklere katılan personele, söz konusu etkinliklerde geçen günleri çalışılmışolarak kabul edilerek, Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıve kendi kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirmelerde çalışılmışkabul edilecek süre, bir takvim yılıiçinde toplam 15 günügeçemez.

i) 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılıKamu Görevlileri Sendikalarıve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesinin dördüncüfıkrasının dördüncücümlesi uyarınca haftada bir gün izinli sayılan yönetim kurulu üyeleri ve aynımaddenin 5 inci fıkrasının üçüncücümlesi uyarınca haftada dört saat izinli sayılan ilçe temsilcileri, izinli sayıldığıbu sürelerde Halk SağlığıMüdürlüğütarafından Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıesas alınarak değerlendirilir.

j) Bu Yönetmelik kapsamında ödenecek olan ek ödeme tutarı, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez. Bu Yönetmelik kapsamındaki sözleşmeli personele yapılacak ek ödemenin tutarı, aynıbirimde aynıunvanlıkadroda çalışan ve hizmet yılıaynıolan emsali personel esas alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

k) Doğal afet, savaş, salgın hastalık, seferberlik, olağanüstühâllerde ve Bakanlık tarafından belirlenen olağan dışıdurumlarda, görevlendirme süresince personele kadrosunun bulunduğu yerden, Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarlarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıve kendi hizmet alanıkadro-unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirilen personele her görevlendirme itibariyle ilk ay için Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalamasının veya merkez laboratuvarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasının % 20’si, aynıgörevlendirmenin devamıniteliğindeki görevlendirmenin bir aydan fazla devam etmesi halinde takip eden aylar için ise % 30’u oranında ek puan verilir. İnsani ve teknik yardım amacıyla Bakanlıkça yurt dışına görevlendirilen personele Halk SağlığıMüdürlüğütarafından il birim performans puan ortalaması, merkez laboratuvarlarıtarafından merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasıve tabip/diştabipleri için 1,50, uzman tabipler için 1,80 kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

l) Ek ödeme tutarı, özelleştirme kapsamında naklen tayin edilen personele 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılıÖzelleştirme UygulamalarıHakkında Kanunun 22 nci maddesi kapsamında, 6/1/2005 tarihli ve 5283 sayılıKanun kapsamında ve 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılıKanun Hükmünde Kararname kapsamında ödenen fark tazminatıhesabına dâhil edilir. Bakanlıkça devralınan personele ödenen ek ödeme tutarıda, fark tazminatıhesabına dâhil edilir.

m) Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimleri ile merkez laboratuvarlarında personelin yaptığıişe ilişkin bilgi ve yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız işyapabilme ve inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşıtutum ve davranışları, hizmet sunduğu kesime karşıtutum ve davranışları, birim tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğüve riski gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, halk sağlığımüdürüveya ilgili laboratuvardan sorumlu kurum başkan yardımcısının teklifi üzerine döner sermaye komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personele, o dönem için Halk SağlığıMüdürlüğü/merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasının % 20’sine kadar ek puan verilebilir. Ancak, yukarıdaki kriterler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, halk sağlığımüdürüveya ilgili laboratuvardan sorumlu kurum başkan yardımcısının gerekçeli teklifi üzerine, döner sermaye komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personelin o dönem içindeki net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçmiyorsa, net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan, eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından % 20 oranında kesinti yapılabilir. Bu hüküm kapsamında belirlenen personele verilecek ek puan ile yapılacak kesinti bir yıl içinde üçayıgeçmemek üzere uygulanır.

n) Halk SağlığıMüdürlüğünde görev yapan personele Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir. Bu ek puan, Bakanlık merkez teşkilatında veya Bakanlık bağlıkuruluşlarının merkez teşkilatında görevlendirilen personel için %10 olarak uygulanır.

o) Muayene ve kabul komisyonu üyeleri için Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 5’i, ihale-satın alma komisyonu üyelerine, o dönem eğitim faaliyetlerinde görevli eğiticilere, piyasa gözetimi ve denetimi yapan personele Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 10’u, B tipi 112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarında çalışan personel hariçolmak üzere il merkezinde bulunan (merkez ilçeler dahil) Halk SağlığıMüdürlüğüne bağlıbirimlerde görev yapan personele Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 10’u, merkez ilçeler hariçolmak üzere ilçelerde bulunan birimlerde görev yapan personele Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 15’i ve İ-1, İ-2, İ-3 ve İ-4 grubu olan illerin Halk SağlığıMüdürlerine Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 35’i, İ-5 grubu olan illerin Halk SağlığıMüdürlerine Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 25’i, İ-6 grubu olan illerin Halk SağlığıMüdürlerine Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 20’si, İ-7 grubu olan illerin Halk SağlığıMüdürlerine Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir. Ancak, o dönem yukarıda sayılanlardan birden fazlasında görev yapan personele sadece bir kez ve fazla olan ek puan verilir.

ö) Merkez laboratuvarlarında görev yapan personele merkez laboratuvarlarıbirim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir.

p) Bu Yönetmelik kapsamında fiilen ek ödeme hesaplamalarınıyapan personele Halk SağlığıMüdürlüğütarafından Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 20’si oranında ek puan verilir.

r) Kurumca oluşturulan ortak sağlık ve güvenlik birimlerinde Halk SağlığıKurumu adına işyeri hekimi ile işsağlığıve güvenliği uzmanıolarak görevlendirilen personel için Halk SağlığıMüdürlüklerince on işyeri ile anlaşma imzalanmasıdurumunda kadro unvan katsayıları% 5, onbir ile otuz arasındaki işyeri ile anlaşma imzalanmasıdurumunda % 10, otuzbir ile elli işyeri ile anlaşma imzalanmasıdurumunda % 15, ellibir ile yetmişarasındaki işyeri ile anlaşma imzalanmasıdurumunda % 20, yetmişbir ile doksan işyeri ile anlaşma imzalanmasıdurumunda % 25, doksanbir ve üzeri işyeri ile anlaşma imzalanmasıdurumunda ise % 30 oranında artırılır.

(2) Vekâleten atanan veya ikinci görevle görevlendirilen personele;

a) 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununa tabi Bakanlık ve bağlıkuruluşlarıpersonelinden bir göreve vekâleten atananlara;

1) Vekâletin, 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununun 86 ncımaddesine istinaden yapılmasıve bu hususun onayda belirtilmişolması,

2) Vekâletin, müşterek karar ile atama yapılmasıgereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler için asili atamaya yetkili amir tarafından verilmesi,

3) Vekillerin, genel ve ilgili özel mevzuatıuyarınca asaleten atanmada aranan tüm şartları(asaleten atanmada sınav şartıaranılan kadro veya görevler için bu sınavlara girebilme hakkının elde edilmişolmasıdâhil, 7/3/2012 tarihli ve 28226 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Sağlık BakanlığıBağlıKuruluşlarıHizmet Birimlerinin Görevleri İle Çalışma Usul ve EsaslarıHakkında Yönetmeliğin 15 inci maddesine istinaden hazırlanan Yönergede öngörülen şartlar hariç) bir arada taşımalarıkaydıyla,

vekâletgörevine başlanıldığıtarihten itibaren vekâlet ettikleri kadro veya görevler için öngörülen “Tavan Ek Ödeme Katsayısı”ile “Hizmet AlanıKadro-Unvan Katsayısı”esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.

b) 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununa tabi Bakanlık ve bağlıkuruluşlarıpersonelinden 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununun 88 inci maddesine göre ikinci görevle görevlendirilen personele; görevlendirmenin müşterek karar ile atama yapılmasıgereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler için asili atamaya yetkili amir tarafından yapılmasıkaydıyla, ikinci görev için öngörülen “Tavan Ek Ödeme Katsayısı”ile “Hizmet AlanıKadro-Unvan Katsayısı”esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.

c) Bu fıkra uyarınca vekâleten veya ikinci görevle görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme matrahıolarak personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağıaylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlütazminat (makam, temsil ve görev tazminatıile yabancıdil tazminatıhariç) tutarının toplamıesas alınır.

ç) Bakanlıkça veya Türkiye Halk SağlığıKurumunca halk sağlığımüdürü, halk sağlığımüdür yardımcısı, şube müdürü, entegre ilçe hastane başhekimi ile hastane müdürükadrolarından boşolanlara görevlendirilen personele, görevine başladığıtarihten itibaren yürüttüğügörev için öngörülen “Tavan Ek Ödeme Katsayısı”ile “Hizmet AlanıKadro-Unvan Katsayısı”esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır. Bu fıkra uyarınca görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme matrahıolarak personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağıaylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlütazminat (makam, temsil ve görev tazminatıile yabancıdil tazminatıhariç) tutarının toplamıesas alınır.

(3) Bakanlık ve bağlıkuruluşlarının kadro ve pozisyonlarına (döner sermaye dâhil) atanan ve 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasıgereğince döner sermaye gelirlerinden ek ödeme alan eğitim görevlilerine en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) %410’u, uzman tabip, tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar ile uzman diştabiplerine %335’i ve pratisyen tabip ve diştabiplerine ise %180’i oranında, her ay herhangi bir katkıya bağlıolmaksızın döner sermaye gelirlerinden ek ödeme yapılır. Bu ödemeye hak kazanılmasında ve ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır. Bu Yönetmelik kapsamında ek ödeme yapılmasıhalinde 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesi uyarınca yapılan aylık ek ödeme tutarı, Yönetmelik çerçevesinde aynıaya ilişkin olarak yapılacak ek ödeme tutarından mahsup edilir. 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesi gereği yapılan ek ödemenin bu Yönetmelik kapsamında aynıaya ilişkin olarak yapılacak ek ödemeden fazla olmasıhalinde aradaki fark geri alınmaz.

(4) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bu Yönetmelik kapsamında yer alan merkez laboratuvarları, Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde belirli bir süre için sağlık personeli görevlendirilmesi halinde, söz konusu personele müdürlüğün/merkez laboratuvarının döner sermaye gelirlerinden aşağıdaki şekilde ek ödeme yapılır.

a) Belirli süreyle görevlendirilen sağlık personeline, ilgili mevzuatıuyarınca kadrolarının bulunduğu kurum veya kuruluşlar tarafından yapılan ilave ödemelerden faydalanmamalarıkaydıyla yapılacak ek ödemenin tutarı, görevlendirildikleri birimde aynıunvanlıkadroda çalışan ve hizmet yılıaynıolan emsali Bakanlık personeli esas alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

b) Haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut belirli vakalar ve işler için görevlendirilen sağlık personelinin aktif çalışılan gün katsayısı, o dönem personelin görevlendirme süresince çalıştığısaatlerin toplamının, o dönem mesai saatleri toplamına bölünmesi suretiyle bulunur. Bu şekilde yapılacak ek ödemelerde sağlık personelinin asıl kadrosunun bulunduğu kurumdaki döner sermaye işletmesinden aynıaya ilişkin yapılan ödemenin yanısıra, görevlendirildiği müdürlüğün/merkez laboratuvarının döner sermayesinden aynıaya ilişkin yapılacak ek ödemenin toplam tutarısöz konusu personelin tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

(5) 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Bu fıkra uyarınca personele her ay yapılacak ek ödeme net tutarı, 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanıveya pozisyon unvanıitibariyle belirlenmişolan ek ödeme net tutarından az olamaz”hükmüuyarınca yapılacak ödemeler, tabip dışıpersonele herhangi bir katkıya bağlıolmaksızın aylıklara ilişkin hükümler uygulanmak suretiyle her ay aylıklarla birlikte ödenir. Bu şekilde yapılan ek ödeme tutarı, bu Yönetmelik kapsamında aynıaya ilişkin yapılacak ek ödeme tutarından mahsup edilir.

Halk SağlığıMüdürlüğüdöner sermaye komisyonunun teşkili

MADDE 6 (1) Yönetmelik ile verilen görevleri yerine getirmek üzere her ilde döner sermaye komisyonu teşkil edilir.

(2) Halk Sağlık Müdürlüğüdöner sermaye komisyonu aşağıdaki üyelerden oluşur:

a) Halk sağlığımüdürü,

b) Bir halk sağlığımüdür yardımcısı,

c) Destek hizmetler veya idarîve malîişler şube müdürü,

ç) Bir halk sağlığılaboratuvar sorumlusu,

d) Bir toplum sağlığımerkezi sorumlu tabibi,

e) Bir tabip temsilcisi,

f) Sağlık hizmetleri sınıfıpersoneli arasından bir temsilci (tabip hariç),

g) Teknik, yardımcıveya genel idari hizmetler sınıflarınıtemsilen bir temsilci,

ğ) Sağlık ve sosyal hizmetler kolunda faaliyet gösteren sendikalardan, Halk SağlığıMüdürlüğüile müdürlüğe bağlıbirimlerde en çok üyeye sahip sendikanın temsilcisi.

(3) İkinci fıkranın (ç), (d), (e), (f) ve (g) bentlerinde belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacaklarıseçimle belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esaslarıMüdürlükçe yazılıolarak belirlenerek ilgili personele duyurulur.

(4) Komisyonun seçilmişüyeleri mali yılsonuna kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.

(5) Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde en çok üyeye sahip sendika ve sendika temsilcisinin görev süresi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığıtarafından düzenlenen usul ve esaslara göre belirlenir.

Halk SağlığıMüdürlüğüdöner sermaye komisyonunun çalışma usul ve esasları

MADDE 7 (1) İl döner sermaye komisyonunun başkanıhalk sağlığımüdürüdür. Komisyon, başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiştoplantıgündemine göre her ayın ilk haftasıiçinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olmasıhalinde, başkanın oy verdiği tarafın görüşüyönünde karar alınır. Komisyon, dağıtılabilecek ek ödeme tutarınıbelirlerken, gelir-gider dengesi ile borç, alacak, nakit durumu, ihtiyaçlarınıve tahakkuk yapılan faturalara kurumlarca yapılabilecek itirazlar sonucunda iptal edilen fatura tutarınıgözetmekle yükümlüve sorumludur. Komisyon kararları, karar defterine yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. İl döner sermaye komisyonunun sekreterya hizmetleri halk sağlığımüdürütarafından belirlenen birim tarafından yürütülür.

Merkez laboratuvarlarıdöner sermaye komisyonunun teşkili

MADDE 8 (1) Yönetmelik ile verilen görevleri yerine getirmek üzere Türkiye Halk SağlığıKurumu tarafından döner sermaye komisyonu oluşturulur.

(2) Merkez laboratuvarlarıdöner sermaye komisyonu aşağıdaki üyelerden oluşur:

a) Bünyesinde laboratuvar bulunan Başkan Yardımcılarıarasından Kurum Başkanıtarafından belirlenen Kurum Başkan Yardımcısı,

b) Döner sermaye işlemlerini yürüten daire başkanı,

c) Laboratuvarlardan sorumlu daire başkanları,

ç) Laboratuvar sorumlularıarasından bir temsilci,

d) Laboratuvarlarda görev yapan tabip dışıpersonel arasından iki temsilci,

e) Sağlık ve sosyal hizmetler kolunda faaliyet gösteren sendikalardan, merkez laboratuvarlarında en çok üyeye sahip sendikanın temsilcisi.

(3) İkinci fıkranın (ç) ve (d) bentlerinde belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacaklarıseçimle belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esaslarıTürkiye Halk SağlığıKurumunca yazılıolarak belirlenerek ilgili personele duyurulur.

(4) Komisyonun seçilmişüyeleri mali yılsonuna kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.

Merkez laboratuvarlarıdöner sermaye komisyonunun çalışma usul ve esasları

MADDE 9 (1) Merkez laboratuvarlarıdöner sermaye komisyonu Kurum Başkan Yardımcısının başkanlığında toplanır. Komisyon, başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiştoplantıgündemine göre her ayın ilk haftasıiçinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olmasıhalinde, başkanın oy verdiği tarafın görüşüyönünde karar alınır. Komisyon, dağıtılabilecek ek ödeme tutarınıbelirlerken, gelir-gider dengesi ile borç, alacak, nakit durumu, ihtiyaçlarınıve tahakkuk yapılan faturalara kurumlarca yapılabilecek itirazlar sonucunda iptal edilen fatura tutarınıgözetmekle yükümlüve sorumludur. Komisyon kararları, karar defterine yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. Merkez laboratuvarlarıdöner sermaye komisyonunun sekretarya hizmetleri döner sermaye işlemlerini yürüten daire başkanlığıtarafından yürütülür.

Dağıtılabilecek döner sermaye tutarının belirlenmesi

MADDE 10 (1) Döner sermaye komisyonu, dağıtılacak tutarı(karar alınan tutar), o dönem elde ettiği gelirden 2828 sayılıKanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Hazine payıayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynaklarıüzerinden belirler. Bu şekilde karar alınan tutar ile Bakanlıkça kaynak aktarılmasıhâlinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan tutarın toplamıdağıtılabilecek tutar olarak esas alınır.

Halk SağlığıMüdürlüğüve bağlıbirimlerinde net performans puanının belirlenmesi

MADDE 11 (1) Halk sağlığımüdürlüğüile halk sağlığımüdürlüğüne bağlıbirimlerde görev yapan personelin net performans puanıaşağıdaki şekilde belirlenir.

a) Her dönem, birimlerin Türkiye Halk SağlığıKurumu tarafından belirlenen kriterlere göre birim performans puanlarıbelirlenir.

b) Birim performans puanlarıtoplamı, performans puanıhesaplanan birim sayısına bölünerek Halk SağlığıMüdürlüğüil birim performans puan ortalamasıbulunur.

c) Birim performans kriteri belirlenmeyen birimlerde görev yapan personel, halk sağlığımüdürlüğüil birim performans puan ortalamasıüzerinden değerlendirilir.

ç) Net performans puanlarının hesaplanmasıaşağıdaki şekilde yapılır;

1) Birim personeli net performans puanı: Net performans puanı= (birim performans puanıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

2) Birim performans kriteri belirlenmeyen birimlerde görev yapan personelin net performans puanı: Net performans puanı= (halk sağlığımüdürlüğüil birim performans puan ortalamasıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

d) 10 uncu maddeye göre belirlenen dağıtılabilecek ek ödeme tutarı, halk sağlığımüdürlüğüil toplam puanına bölünerek dönem ek ödeme katsayısıbulunur.

e) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur. Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez. Eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarıbulunur.

f) Performans kriteri belirlenecek birimler ile birim performans kriterleri ve puanlarıTürkiye Halk SağlığıKurumu tarafından belirlenir.

Merkez laboratuvarlarda net performans puanının belirlenmesi

MADDE 12 (1) Merkez laboratuvarlarda görev yapan personelin net performans puanıaşağıdaki şekilde belirlenir.

a) Her dönem, merkez laboratuvarların Türkiye Halk SağlığıKurumu tarafından belirlenen kriterlere göre birim performans puanlarıbelirlenir.

b) Net performans puanlarının hesaplanmasıaşağıdaki şekilde yapılır;

1) Merkez laboratuvarıpersoneli net performans puanı: Net performans puanı= (Merkez laboratuvarıbirim performans puanıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

c) 10 uncu maddeye göre belirlenen dağıtılabilecek ek ödeme tutarı, merkez laboratuvarlarıtoplam puanına bölünerek dönem ek ödeme katsayısıbulunur.

ç) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur. Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez. Eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarıbulunur.

d) Merkez laboratuvarlarının birim performans kriterleri ve puanlarıTürkiye Halk SağlığıKurumu tarafından belirlenir.

ÜÇÜNCÜBÖLÜM

İl Sağlık Müdürlüğüve BağlıBirimlerinde Ek Ödeme Hesaplama Usul ve Esasları

Temel esaslar

MADDE 13 (1) İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin temel esaslar aşağıda belirtilmişolup, İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin işve işlemler Bakanlık tarafından yürütülür.

a) İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinin, elde ettikleri gelirlerin tamamıdöner sermayeye gelir kaydedilir. İl sağlık müdürlüğü, o dönem elde ettiği gelirden 2828 sayılıSosyal Hizmetler Kanununun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Hazine payıayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynaklarınıpersonele ek ödeme dağıtımında kullanabilir. İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan personele yapılacak ek ödeme, İl Sağlık Müdürlüğünün döner sermaye komisyonunca belirlenen tutar ile bu tutara ilave olarak Bakanlıkça kaynak aktarılmasıhâlinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan toplam tutardan karşılanır.

b) Bakanlık taşra teşkilatından Bakanlık taşra veya bağlıkuruluşların taşra teşkilatıile merkez laboratuvarlarına geçici veya re’sen görevlendirilen personele, bu Yönetmelik kapsamında yapılacak ek ödeme ile 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesinde belirlenen ödeme tutarıve 5 inci maddesinin ikinci fıkrasına göre 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanıveya pozisyon unvanıitibariyle belirlenmişolan ek ödeme net tutarından az olmamak üzere yapılacak ödemeler görevlendirildiği yerden yapılır.

c) Bakanlık merkez teşkilatıile bağlıkuruluşlarının merkez teşkilatıkadrolarında bulunan personelden İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerine en az bir ay süreyle geçici görevle görevlendirilen personele, geçici olarak görev yaptığıMüdürlüğün döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirilenlere 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca ek ödeme yapılmaz.

ç) Türkiye Halk SağlığıKurumu ve Kamu Hastaneleri Kurumu taşra teşkilatında veya Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında görev yapan personelin İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde geçici veya re’sen görevlendirilmesi halinde personele, görev yaptığıMüdürlüğün döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğüne görevlendirilen personele kadrosunun bulunduğu yerden ek ödeme yapılmaz.

d) Bakanlık veya Bakanlık bağlıkuruluşlarının merkez teşkilatına görevlendirilen personel ile Cumhurbaşkanıve Başbakanın emrine görevlendirilen sağlık hizmetleri sınıfında bulunan personele süre sınırıaranmaksızın kadrosunun bulunduğu İl Sağlık Müdürlüğütarafından il birim performans puan ortalamasıve kendi hizmet alanıkadro-unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

e) Kendi isteği ile Bakanlık ve bağlıkuruluşlar dışındaki kurumlara geçici görevlendirilen personele, bu Yönetmelik kapsamında kadrosunun bulunduğu yerden yalnızca 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanıveya pozisyon unvanıitibariyle belirlenmişolan ek ödeme net tutarından az olmamak üzere ek ödeme yapılır.

f) Bakanlıkça veya İl Sağlık Müdürlüğünce hizmet içi eğitim kurslarına katılmasıuygun görülen eğiticilere bir yıl içinde toplam üçayıgeçmemek üzere kadrosunun bulunduğu yerden, İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıile kendi hizmet alanıkadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Üçayıgeçmesi halinde ise İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıve tabip ve diştabipleri için 1,25, uzman tabipler için 1,50 kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

g) Bakanlıkça zorunlu tutulan hizmet içi eğitimlere Bakanlıkça veya İl Sağlık Müdürlüğünce katılmasıuygun görülen personele bir yıl içinde toplam üçayıgeçmemek üzere kadrosunun bulunduğu yerden, İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıile kendi hizmet alanıkadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bakanlıkça zorunlu tutulan hizmet içi eğitimlerin üç ayı geçmesi halinde ve Bakanlıkça zorunlu tutulmayan hizmet içi eğitimlere Bakanlıkça veya İl Sağlık Müdürlüğünce katılması uygun görülen personele ise İl Sağlık Müdürlüğü il birim performans puan ortalaması ve tabip ve diş tabipleri için 1,25, uzman tabipler için 1,50 kadro unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme yapılır.

ğ) Yılda en fazla üçdefa görevlendirme suretiyle kendi alanıile ilgili kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi etkinliklere katılan personele, söz konusu etkinliklerde geçen günleri çalışılmışolarak kabul edilerek, İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıve kendi hizmet alanıkadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirmelerde çalışılmışkabul edilecek süre, bir takvim yılıiçinde toplam 15 günügeçemez.

h) 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılıKamu Görevlileri Sendikalarıve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesinin dördüncüfıkrasının dördüncücümlesi uyarınca haftada bir gün izinli sayılan yönetim kurulu üyeleri ve aynımaddenin 5 inci fıkrasının üçüncücümlesi uyarınca haftada dört saat izinli sayılan ilçe temsilcileri, izinli sayıldığıbu sürelerde İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıesas alınarak değerlendirilir.

ı) Bu Yönetmelik kapsamında ödenecek olan ek ödeme tutarı, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez. Bu Yönetmelik kapsamındaki sözleşmeli personele yapılacak ek ödemenin tutarı, aynıbirimde aynıunvanlıkadroda çalışan ve hizmet yılıaynıolan emsali personel esas alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

i) Doğal afet, savaş, salgın hastalık, seferberlik olağanüstühallerde ve Bakanlık tarafından belirlenen olağan dışıdurumlarda, görevlendirme süresince personele kadrosunun bulunduğu yerden İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıve kendi hizmet alanıkadro-unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirilen personele her görevlendirme itibariyle ilk ay için İl Sağlık Müdürlüğütarafından il birim performans puan ortalamasının % 20’si, aynıgörevlendirmenin devamıniteliğindeki görevlendirmenin bir aydan fazla devam etmesi halinde takip eden aylar için ise % 30’u oranında ek puan verilir. İnsani ve teknik yardım amacıyla Bakanlıkça yurtdışına görevlendirilen personel ise İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıve tabip/diştabipleri için 1,50, uzman tabipler için 1,80 kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır.

j) Ek ödeme tutarı, özelleştirme kapsamında naklen tayin edilen personele 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılıÖzelleştirme UygulamalarıHakkında Kanunun 22 nci maddesi kapsamında ve 5283 sayılıKanun kapsamında ve 663 sayılıKanun Hükmünde Kararname kapsamında ödenen fark tazminatıhesabına dâhil edilir. Bakanlıkça devralınan personele ödenen ek ödeme tutarıda, fark tazminatıhesabına dâhil edilir.

k) Personelin yaptığıişe ilişkin bilgi ve yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız işyapabilme ve inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşıtutum ve davranışları, hizmet sunduğu kesime karşıtutum ve davranışları, birim tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğüve riski gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, İl Sağlık Müdürünün teklifi üzerine döner sermaye komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personele, o dönem için İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 20’sine kadar ek puan verilebilir. Ancak, yukarıdaki kriterler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, İl Sağlık Müdürünün gerekçeli teklifi üzerine, döner sermaye komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personelin o dönem içindeki net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçmiyorsa, net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan, eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından % 20 oranında kesinti yapılabilir. Bu hüküm kapsamında belirlenen personele verilecek ek puan ile yapılacak kesinti bir yıl içinde üçayıgeçmemek üzere uygulanır.

l) İl Sağlık Müdürlüğünde görev yapan personele İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir. Bu ek puan, Bakanlık merkez teşkilatında veya Bakanlık bağlıkuruluşlarının merkez teşkilatında görevlendirilen personel için % 10 olarak uygulanır.

m) Muayene ve kabul komisyonu üyeleri için İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 5’i, ihale-satın alma komisyonu üyeleri, o dönem eğitim faaliyetlerinde görevli eğiticilere, piyasa gözetimi ve denetimi yapan personele, il birim performans ve kalite koordinatörlüğünde görevli personele, organ nakli ulusal koordinasyon merkezinde çalışan personel ile Bakanlıkça öngörülen çalışmanın raporlanmasıve İl Sağlık Müdürlüğünce onaylanmasıkaydıyla bölge koordinatörüve yardımcılarına İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının %10’u, il merkezinde bulunan (merkez ilçeler dahil) İl Sağlık Müdürlüğüne bağlıbirimlerde görev yapan personele İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 10’u, merkez ilçeler hariçolmak üzere ilçelerde bulunan birimlerde görev yapan personele İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında, 112 acil sağlık hizmetlerinde çalışan personele İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 40’ıoranında ve İ-1, İ-2, İ-3 ve İ-4 grubu olan illerin İl Sağlık Müdürlerine İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 35’i, İ-5 grubu olan illerin İl Sağlık Müdürlerine İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 25’i, İ-6 grubu olan illerin İl Sağlık Müdürlerine İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 20’si ve İ-7 grubu olan illerin İl Sağlık Müdürlerine İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir. Ancak, o dönem yukarıda sayılanlardan birden fazlasında görev yapan personele sadece bir kez ve fazla olan ek puan verilir.

n) Bu Yönetmelik kapsamında fiilen ek ödeme hesaplamalarınıyapan personele İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasının % 20’si oranında ek puan verilir.

(2) Vekâleten atanan veya ikinci görevle görevlendirilen personele;

a) 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununa tabi Bakanlık ve bağlıkuruluşlarıpersonelinden bir göreve vekâleten atananlara;

1) Vekâletin, 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununun 86 ncımaddesine istinaden yapılmasıve bu hususun onayda belirtilmişolması,

2) Vekâletin, müşterek karar ile atama yapılmasıgereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler için asili atamaya yetkili amir tarafından verilmesi,

3) Vekillerin, genel ve ilgili özel mevzuatıuyarınca asaleten atanmada aranan tüm şartları(asaleten atanmada sınav şartıaranılan kadro veya görevler için bu sınavlara girebilme hakkının elde edilmişolmasıdâhil, 4/1/2012 tarihli ve 28163 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Sağlık BakanlığıTaşra Teşkilatıİdari ve Hizmet Birimleri Kadro StandartlarıYönetmeliğinde öngörülen şartlar hariç) bir arada taşımalarıkaydıyla,

vekâletgörevine başlanıldığıtarihten itibaren vekâlet ettikleri kadro veya görevler için öngörülen “Tavan Ek Ödeme Katsayısı”ile “Hizmet AlanıKadro-Unvan Katsayısı”esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.

b) 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununa tabi Bakanlık ve bağlıkuruluşların personelinden 657 sayılıDevlet MemurlarıKanununun 88 inci maddesine göre ikinci görevle görevlendirilen personele, görevlendirmenin müşterek karar ile atama yapılmasıgereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler için asili atamaya yetkili amir tarafından yapılmasıkaydıyla, ikinci görev için öngörülen “Tavan Ek Ödeme Katsayısı”ile “Hizmet AlanıKadro-Unvan Katsayısı”esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.

c) Bu fıkra uyarınca vekâleten veya ikinci görevle görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme matrahıolarak personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağıaylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlütazminat (makam, temsil ve görev tazminatıile yabancıdil tazminatıhariç) tutarının toplamıesas alınır.

ç) Bakanlıkça il sağlık müdürü, il sağlık müdür yardımcısı, ilçe sağlık müdürüve şube müdürükadrolarından boşolanlara görevlendirilen personele, görevine başladığıtarihten itibaren yürüttüğügörev için öngörülen “Tavan Ek Ödeme Katsayısı”ile “Hizmet AlanıKadro-Unvan Katsayısı”esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır. Bu fıkra uyarınca görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme matrahıolarak personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağıaylık (ek gösterge dâhil), yan ödeme ve her türlütazminat (makam, temsil ve görev tazminatıile yabancıdil tazminatıhariç) tutarının toplamıesas alınır.

(3) Bakanlık ve bağlıkuruluşlarının kadro ve pozisyonlarına (döner sermaye dâhil) atanan ve 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasıgereğince döner sermaye gelirlerinden ek ödeme alan eğitim görevlilerine en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) % 410’u, uzman tabip, tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar ile uzman diştabiplerine % 335’i ve pratisyen tabip ve diştabiplerine ise % 180’i oranında, her ay herhangi bir katkıya bağlıolmaksızın döner sermaye gelirlerinden ek ödeme yapılır. Bu ödemeye hak kazanılmasında ve ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır. Bu Yönetmelik kapsamında ek ödeme yapılmasıhalinde 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesi uyarınca yapılan aylık ek ödeme tutarı, yönetmelik çerçevesinde aynıaya ilişkin olarak yapılacak ek ödeme tutarından mahsup edilir. 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesi gereği yapılan ek ödemenin bu Yönetmelik kapsamında aynıaya ilişkin olarak yapılacak ek ödemeden fazla olmasıhalinde aradaki fark geri alınmaz.

(4) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bu Yönetmelik kapsamında yer alan İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde belirli bir süre için sağlık personeli görevlendirilmesi halinde, söz konusu personele İl Sağlık Müdürlüğünün döner sermaye gelirlerinden aşağıdaki şekilde ek ödeme yapılır.

a) Belirli süreyle görevlendirilen sağlık personeline, ilgili mevzuatıuyarınca kadrolarının bulunduğu kurum veya kuruluşlar tarafından yapılan ilave ödemelerden faydalanmamalarıkaydıyla yapılacak ek ödemenin tutarı, görevlendirildikleri birimde aynıunvanlıkadroda çalışan ve hizmet yılıaynıolan emsali Bakanlık personeli esas alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

b) Haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut belirli vakalar ve işler için görevlendirilen sağlık personelinin aktif çalışılan gün katsayısı, o dönem personelin görevlendirme süresince çalıştığısaatlerin toplamının, o dönem mesai saatleri toplamına bölünmesi suretiyle bulunur. Bu şekilde yapılacak ek ödemelerde sağlık personelinin asıl kadrosunun bulunduğu kurumdaki döner sermaye işletmesinden aynıaya ilişkin yapılan ödemenin yanısıra, görevlendirildiği İl Sağlık Müdürlüğünün döner sermayesinden aynıaya ilişkin yapılacak ek ödemenin toplam tutarısöz konusu personelin tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

(5) 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Bu fıkra uyarınca personele her ay yapılacak ek ödeme net tutarı, 375 sayılıKanun Hükmünde Kararnamenin Ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanıveya pozisyon unvanıitibariyle belirlenmişolan ek ödeme net tutarından az olamaz”hükmüuyarınca yapılacak ödemeler, tabip dışıpersonele her hangi bir katkıya bağlıolmaksızın aylıklara ilişkin hükümler uygulanmak suretiyle her ay aylıklarla birlikte ödenir. Bu şekilde yapılan ek ödeme tutarı, bu Yönetmelik kapsamında aynıaya ilişkin yapılacak ek ödeme tutarından mahsup edilir.

İl Sağlık Müdürlüğüdöner sermaye komisyonunun teşkili

MADDE 14 (1) Yönetmelik ile verilen görevleri yerine getirmek üzere her ilde İl Sağlık MüdürlüğüDöner Sermaye Komisyonu teşkil edilir.

(2) İl Sağlık MüdürlüğüDöner Sermaye Komisyonu aşağıdaki üyelerden oluşur:

a) İl Sağlık Müdürü,

b) Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğüve Yönetim Hizmetleri Şube Müdürlüğüveya İdari İşler Şube Müdürlüğüveya Tahakkuk ve Mali İşler Şube Müdürlüğünden sorumlu Sağlık Müdür Yardımcıları,

c) Yönetim Hizmetleri Şube Müdürüveya İdari İşler Şube Müdürüveya Tahakkuk ve Mali İşler Şube Müdürü,

ç) İl Ambulans Komuta Kontrol Merkezi Başhekimi,

d) Bir pratisyen tabip,

e) Sağlık hizmetleri sınıfı(tabip hariç) personel arasından bir temsilci,

f) Teknik, yardımcıveya genel idari hizmetler sınıflarınıtemsilen bir temsilci,

g) Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığıtarafından sağlık ve sosyal hizmetler kolunda faaliyet gösteren sendikalardan İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde en çok üyeye sahip sendikanın temsilcisi.

(3) İkinci fıkranın (d), (e) ve (f) bendinde belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacaklarıseçimle belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esaslarıİl Sağlık Müdürlüğünce yazılıolarak belirlenerek ilgili personele duyurulur.

(4) Komisyonun seçilmişüyeleri mali yılsonuna kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.

(5) İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde en çok üyeye sahip sendika ve sendika temsilcisinin görev süresi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığıtarafından düzenlenen usul ve esaslara göre belirlenir.

İl Sağlık Müdürlüğüdöner sermaye komisyonunun çalışma usul ve esasları

MADDE 15 (1) Komisyonun başkanıİl Sağlık Müdürüdür. Komisyon, başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiştoplantıgündemine göre her ayın ilk haftasıiçinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olmasıhalinde, başkanın oy verdiği tarafın görüşüyönünde karar alınır. Komisyon, dağıtılabilecek ek ödeme tutarınıbelirlerken, gelir-gider dengesi ile borç, alacak, nakit durumu, ihtiyaçlarınıve tahakkuk yapılan faturalara kurumlarca yapılabilecek itirazlar sonucunda iptal edilen fatura tutarınıgözetmekle yükümlüve sorumludur. Komisyon kararları, karar defterine yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. İl Sağlık Müdürlüğüdöner sermaye komisyonunun sekreterya hizmetleri İl Sağlık Müdürütarafından belirlenen şube müdürlüğütarafından yürütülür.

Dağıtılabilecek döner sermaye tutarının belirlenmesi

MADDE 16 (1) Döner sermaye komisyonu, dağıtılacak tutarı(karar alınan tutar), o dönem elde ettiği gelirden 2828 sayılıKanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile Hazine payıayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynaklarıüzerinden belirler. Bu şekilde karar alınan tutar ile Bakanlıkça kaynak aktarılmasıhâlinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan tutarın toplamıdağıtılabilecek tutar olarak esas alınır.

İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde net performans puanının belirlenmesi

MADDE 17 (1) İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinde görev yapan personelin net performans puanıaşağıdaki şekilde belirlenir.

a) Her dönem, İl Sağlık Müdürlüğüve bağlıbirimlerinin Bakanlık tarafından belirlenen kriterlere göre birim performans puanlarıbelirlenir.

b) Birim performans puanlarıtoplamı, performans puanıhesaplanan birim sayısına bölünerek il sağlık müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıbulunur.

c) Birim performans kriteri belirlenmeyen birimlerde görev yapan personel, İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıüzerinden değerlendirilir.

ç) Net performans puanlarının hesaplanmasıaşağıdaki şekilde yapılır;

1) Birim personeli net performans puanı: Net performans puanı= (birim performans puanıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

2) Birim performans kriteri belirlenmeyen birimlerde görev yapan personelin net performans puanı: Net performans puanı= (İl Sağlık Müdürlüğüil birim performans puan ortalamasıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

d) 16 ncımaddeye göre belirlenen dağıtılabilecek ek ödeme tutarı, İl Sağlık Müdürlüğüil toplam puanına bölünerek dönem ek ödeme katsayısıbulunur.

e) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur. Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez. Eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarıbulunur.

f) Performans kriteri belirlenecek birimler ile birim performans kriterleri ve puanlarıBakanlık tarafından belirlenir.

DÖRDÜNCÜBÖLÜM

Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında Ek Ödeme Hesaplama Usul ve Esasları

Temel esaslar

MADDE 18 (1) Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin işve işlemler Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından yürütülür.

a) Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında sağlık ve yardımcısağlık hizmetleri ile teknik hizmetler sınıfıkadrolarına atanmışolup fiilen görev yapan personele yapılacak ek ödeme Bakanlık döner sermaye hesabına aktarılan tutardan karşılanır.

b) Yılda en fazla üçdefa görevlendirme suretiyle kendi alanıile ilgili kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi etkinliklere katılan personele, söz konusu etkinliklerde geçen günleri çalışılmışolarak kabul edilerek, laboratuvar birim performans puan ortalamasıve kendi kadro unvan katsayısıesas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirmelerde çalışılmışkabul edilecek süre, bir takvim yılıiçinde toplam 15 günügeçemez.

c) 4688 sayılıKamu Görevlileri Sendikalarıve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesinin dördüncüfıkrasının dördüncücümlesi uyarınca haftada bir gün izinli sayılan yönetim kurulu üyeleri ve aynımaddenin 5 inci fıkrasının üçüncücümlesi uyarınca haftada dört saat izinli sayılan ilçe temsilcileri, izinli sayıldığıbu sürelerde, laboratuvar birim performans puan ortalamasıesas alınarak değerlendirilir.

ç) Bu Yönetmelik kapsamında ödenecek olan ek ödeme tutarı, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez.

d) Ek ödeme tutarı, özelleştirme kapsamında naklen tayin edilen personele 4046 sayılıÖzelleştirme UygulamalarıHakkında Kanunun 22 nci maddesi kapsamında ve 5283 sayılıKanun kapsamında ve 663 sayılıKanun Hükmünde Kararname kapsamında ödenen fark tazminatıhesabına dâhil edilir. Bakanlıkça devralınan personele ödenen ek ödeme tutarıda, fark tazminatıhesabına dâhil edilir.

e) Personelin yaptığıişe ilişkin bilgi ve yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız işyapabilme ve inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşıtutum ve davranışları, hizmet sunduğu kesime karşıtutum ve davranışları, birim tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğüve riski gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, Laboratuvarlardan Sorumlu Kurum Başkan Yardımcısının teklifi üzerine ek ödeme komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personele, o dönem için laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 20’sine kadar ek puan verilebilir. Ancak, yukarıdaki kriterler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, laboratuvarlardan sorumlu kurum başkan yardımcısının gerekçeli teklifi üzerine, ek ödeme komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personelin o dönem içindeki net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçmiyorsa, net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan, eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından % 20 oranında kesinti yapılabilir. Bu hüküm kapsamında belirlenen personele verilecek ek puan ile yapılacak kesinti bir yıl içinde üçayıgeçmemek üzere uygulanır.

f) Analiz ve kontrol laboratuvarlarında görev yapan personele laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir.

g) Muayene ve kabul komisyonu üyeleri için laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 5’i, ihale-satın alma komisyonu üyeleri, o dönem eğitim faaliyetlerinde görevli eğiticilere laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 10’u oranında ek puan verilir. Ancak, o dönem yukarıda sayılanlardan birden fazlasında görev yapan personele sadece bir kez ve fazla olan ek puan verilir.

(2) Bakanlık ve bağlıkuruluşlarının kadro ve pozisyonlarına (döner sermaye dâhil) atanan ve 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin ikinci fıkrasıgereğince döner sermaye gelirlerinden ek ödeme alan eğitim görevlilerine en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) %410’u, uzman tabip, tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olanlar ile uzman diştabiplerine %335’i, pratisyen tabip ve diştabiplerine ise %180’i oranında, her ay herhangi bir katkıya bağlıolmaksızın döner sermaye gelirlerinden ek ödeme yapılır. Bu ödemeye hak kazanılmasında ve ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler uygulanır. Bu Yönetmelik kapsamında ek ödeme yapılmasıhalinde 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesi uyarınca yapılan aylık ek ödeme tutarı, yönetmelik çerçevesinde aynıaya ilişkin olarak yapılacak ek ödeme tutarından mahsup edilir. 209 sayılıKanunun Ek 3 üncümaddesi gereği yapılan ek ödemenin bu Yönetmelik kapsamında aynıaya ilişkin olarak yapılacak ek ödemeden fazla olmasıhalinde aradaki fark geri alınmaz.

Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıek ödeme komisyonunun teşkili

MADDE 19 (1) Yönetmelik ile verilen görevleri yerine getirmek üzere Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından ek ödeme Komisyonu teşkil edilir.

(2) İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu Ek Ödeme Komisyonu aşağıdaki üyelerden oluşur:

a) Destek ve Laboratuvar Hizmetleri Başkan Yardımcısı.

b) Laboratuvarlardan Sorumlu Daire Başkanı.

c) Laboratuvar sorumluları.

ç) Sağlık ve yardımcısağlık hizmetleri sınıfıpersonelden bir temsilci.

d) Teknik hizmetler sınıfıpersonelden bir temsilci.

(3) İkinci fıkranın (ç) ve (d) bendinde belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacaklarıseçimle belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esaslarıTürkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumunca yazılıolarak belirlenerek ilgili personele duyurulur.

(4) Komisyonun seçilmişüyeleri mali yılsonuna kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.

Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıek ödeme komisyonunun çalışma usul ve esasları

MADDE 20 (1) Komisyonun başkanıDestek ve Laboratuvar Hizmetleri Başkan Yardımcısıdır. Komisyon, başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiştoplantıgündemine göre her ayın ilk haftasıiçinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olmasıhalinde, başkanın oy verdiği tarafın görüşüyönünde karar alınır. Komisyon, dağıtılabilecek ek ödeme tutarınıbelirlerken, Bakanlık ve bağlıkuruluşların taşra teşkilatında yapılan ek ödemeler, Bakanlık merkez payından aktarılacak tutar ve hizmet sunum şartlarınıdeğerlendirerek dönem ek ödeme katsayısınıbelirler ve laboratuvarların birim performans puanlarınıda değerlendirilir. Komisyon kararları, karar defterine yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. Analiz ve Kontrol laboratuvarlarıkomisyonunun sekretarya hizmetleri laboratuvarlardan sorumlu daire başkanlığıtarafından yürütülür.

Dağıtılabilecek ek ödeme tutarının belirlenmesi

MADDE 21 (1) 209 sayılıKanunun 5 inci maddesinin dördüncüfıkrasıuyarınca ayrılan paydan Analiz ve Kontrol Laboratuvarıiçin ayrılan tutardan o aya ilişkin dağıtılabilecek tutar 20 nci madde uyarınca belirlenir.

Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarınet performans puanının belirlenmesi

MADDE 22 (1) Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarıgörev yapan personelin net performans puanıaşağıdaki şekilde belirlenir.

a) Her dönem, laboratuvarların Kurum tarafından belirlenen kriterlere göre birim performans puanlarıbelirlenir.

b) Laboratuvar birim performans puanlarıtoplamı, performans puanıhesaplanan laboratuvar sayısına bölünerek laboratuvar birim performans puan ortalamasıbulunur.

c) Birim performans kriteri belirlenmeyen laboratuvarlarda görev yapan personel, laboratuvar birim performans puan ortalamasıüzerinden değerlendirilir.

ç) Net performans puanlarının hesaplanmasıaşağıdaki şekilde yapılır;

1) Laboratuvar personeli net performans puanı: Net performans puanı= (laboratuvar birim performans puanıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

2) Birim performans kriteri belirlenmeyen laboratuvarlarda görev yapan personelin net performans puanı: Net performans puanı= (Laboratuvar birim performans puan ortalamasıx hizmet alanıkadro-unvan katsayısıx aktif çalışılan gün katsayısı) + (ek puan x aktif çalışılan gün katsayısı) + (bilimsel çalışma destek puanı).

d) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net performans puanının dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur. Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısıile çarpımısonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarınıgeçemez. Eğer geçiyorsa tavan ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarıbulunur.

BEŞİNCİBÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Ek ödeme zamanı

MADDE 23 (1) Ek ödeme, aylık dönemler halinde yapılır. Döner sermaye komisyonunca dağıtılmasına karar verilen ek ödeme tutarı, o dönemin bitiminden sonraki yirmi gün içinde hak sahiplerine ödenir. Ancak, döner sermaye gelirlerinin tahsilâtında gecikme olmasıhalinde ilgili ödeme dönemini takip eden altıncıayın sonunu aşmamak şartıyla tahsilat yapıldığızaman ödeme yapılabilir.

Ek ödeme yapılmayacak personel

MADDE 24 (1) Bu Yönetmelik kapsamında olmayan personele ek ödeme yapılamaz.

Kanuni kesintiler

MADDE 25 (1) Ek ödemeden, 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılıGelir Vergisi Kanununda belirtilen vergi dilimleri ve personele daha önce ödenen aylık ve döner sermaye ek ödemelerine ilişkin süregelen gelir vergisi matrahıda dikkate alınarak, gelir vergisi ve damga vergisi kesintisi yapılır.

Yürürlükten kaldırılan Yönetmelik

MADDE 26 (1) 17/8/2012 tarihli ve 28387 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığıve BağlıKuruluşların Taşra Teşkilatında Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 27 (1) Bu Yönetmeliğin;

a) Türkiye İlaçve Tıbbi Cihaz Kurumu Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarına ilişkin hükümleri 18/1/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere,

b) Diğer hükümleri ise 1/12/2014 tarihinden geçerli olmak üzere,

yayımıtarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 28 (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanıyürütür.

 

Yönetmeliğin Ekleri

sağlık
bakanlığı
ve
bağlı
kuruluşları
personeline
ek
ödeme
yapılmasına
dair
yönetmelik
Yorum (10)
dr.mehmet gurbuz
değişen birşey olmamış.katsayılar aynı.Dağ fare doğurmuş.
0
Cevapla
habib
kaçıncı oldu bu 247. mi?
0
Cevapla
Bülent
Eczacıların katsayısında bi yükseltseniz artık. İlaç ve Tıbbi cihaz kurumunda bile eczacıların katsayı 2,5 X 0,85 Artık düzgün bir şekilde katsayıları düzenleseniz Hastanelerde eczacı katsayılarını 5 X 1 olmasını bekliyoruz
0
Cevapla
yd
1 yıldır beklenen yönetmelik!!! Hazırlayanları tebrik ediyorum. Bir önceki yönetmelikten kopyala yapıştır yapmak bir yıl gibi kısa bir sürede epey zor olmuştur herhalde! Uzun uzun yazmak ve değerlendirmek isterdim. Ama sanırım vakit kaybı... Ne diyelim hayırlı olsun.
0
Cevapla
hastane eczacısı
sağlık bakanlığı hastanelerde çalışan eczacıların hakkını yiyor. 2.5 tavan ve 0,7 katsayı bu meslek için gülünecek rakamlardır. Acilen düzenleme bekliyoruz 1 ünvan katsayısı ve 5 tavan olmak üzere
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir