Medimagazin logo

Sağlık Bakanı Akdağ: Hedefimiz memnuniyeti yüzde 80’e ulaştırmak

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Türkiye İstatistik Kurumu’nun sağlık hizmetlerinden memnuniyet noktasında yaptığı çalışmalardan elde edilen verilere ilişkin, “Yüzde 39,5 ile almıştık, memnuniyet oranını şimdi 75,5’tayız. Hedefimiz yüzde 80’e ulaştırmak' dedi.
Sağlık Bakanı Akdağ: Hedefimiz memnuniyeti yüzde 80’e ulaştırmak
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü ve Ankara Üniversitesi Yaşlılık Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (YAŞAM) tarafından düzenlenen “Türkiye Aktif ve Sağlıklı Yaşlanma Zirvesi”ne katıldı. Programda Bakan Akdağ’nın yanı sıra Aile Ve Sosyal Politikalar Bakan Yardımcısı Mehmet Ersoy, Ankara Üniversitesi Rektörü Erkan İbiş’de bulundu.

Türkiye’de 320 bin kişinin evinde sağlık hizmeti aldığını belirten Bakan Akdağ, “Sakın şaşırmayın. İyi bir sistem kurmuş durumdayız. Mobil ekiplerimizle ihtiyacı olan gerek aile sağlığı tarafıyla gerek hastaneler tarafı ile ihtiyacı olan kişilere ağız ve diş sağlığı hizmetleri dahil olmak üzere hizmet veriyoruz” diye konuştu.

“Evinde sağlık hizmeti almaya ihtiyaç duyan bir yaşlıya ya da başka bir kişiye hizmet vermek güzel ama aslında en önemlisi insanların sağlıklı bir biçimde ileri yaşlara ulaşmasını sağlamak” diyen Bakan Akdağ, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Son 4 aydır çok ciddi saha çalışmaları yaptık. Şimdi politika laboratuarları oluşturmuş durumdayız. Yeni stratejiler belirliyoruz. Elbette kişiler hastalandığında onlara evde bakmak, hastanelerde palyatif yataklar oluşturmak, uzun süreli bakıma ilişkin kabiliyet ve kapasitemizi geliştirmek önemli. Kişilerin sağlıklı yaşaması için yol göstermek, rehberlik yapmak, çevreyi yaşadıkları ortamı müsait hale getirerek, kişilerin ileri yaşlara sağlıklı olarak ulaşmalarını sağlamak. Şuanda bakanlığımızın ajandasındaki en önemli konu sağlıklı yaşam kültürünün geliştirilmesidir. Bunun için bir genel müdürlük kurmuş durumdayız.”

Sağlık alanında hizmetlerden memnuniyet oranı yüzde 75.5, hedef yüzde 80

Bakan Akdağ, Türkiye İstatistik Kurumu’nun sağlık hizmetlerinden memnuniyet noktasında yaptığı çalışmalar için, “Türkiye İstatistik Kurumu’nun yapmış olduğu anketlerde yüzde 75,5 olarak ortaya kondu. Yüzde 39,5 ile almıştık. Memnuniyet oranını şimdi 75,5’tayız. Hedefimiz yüzde 80’e ulaştırmak” dedi.

 

“Türkiye’de yaşam süresi 78’e ulaştı”

Sağlıklı yaşlanmanın kişilerin elinde olduğunu kaydeden Bakan Akdağ, “Yeteri kadar hareket edersek, beslenmemize dikkat edersek, ruhsal açıdan daha zinde kalmak için bir takım zihinsel egzersizler yapmaya devam edersek hayatımızı daha sağlıklı bir biçimde sürdürme imkanımız var. Bugün Türkiye’de doğumda beklenen yaşam süresi 78’e ulaştı. 2002 yılında ben göreve geldiğimde bu 72 yıldı. Dünyada aşağı yukarı 12-13 yıl içerisinde doğumda beklenen yaşam süresinin bu kadar arttığı çok az ülke var. Hemen hemen hiç bir ülke yok. Bu aslında Türkiye Cumhuriyeti’nin refah seviyesi artışı ile çok alakalı. Sağlık hizmetleri ile de alakalı bir bütün içinde bakmak lazım” değerlendirmesinde bulundu.

 

“Bu referandum sayesinde ülkemiz yeni bir sıçrama içerisine girecek”

Bakan Akdağ, Türkiye’nin çok hızlı bir dönüşüm içinde bulunduğuna dikkat çekerek, 16 Nisan halk oylamasına ilişkin şunları kaydetti:

“Biz koşarak yürümek zorundayız. Önümüzde bir referandum süreci var. Birkez daha halkımızın önüne çıkacağız. Vatandaşımıza daha iyi bir Türkiye için daha iyi bir sistem önersinden bulunuyoruz. Bu referandum sayesinde ülkemiz yeni bir sıçrama içerisine girecek. Her alanda güçlü bir ülke olacaktır.”

sağlık hizmetlerinden memnuniyet
recep akdağ
tui̇k
Yorum (9)
Abdulkerim
Çalışan memnuniyeti % ne kadar acaba?
49
Cevapla
Tükenmiş Tabip
Malesef sağlık merkezine başvuran kişilerin memnun olması ile nitelikli sağlık hizmeti verildiğine kendini inandıran yetersiz bir yönetim anlayışı var. Sağlık çalışanı memnuniyetinin zaten lafı bile edilmiyor.
2
Cevapla
dr.ayşe
Hastaların Sevkleri ve uzman doktor konsültasyonlarının çok zor olduğu en kötü çalışma koşulları acillerdedir.hasta yakınları devamlı kışkırtıcı konuşur.acil doktorunun gece ve bayram nöbetleri normal mesaiden sayılır. döner katsayısı 1.4 ve düşüktür.döneri çok azdır.idare tarafından devamlı terslenir.siyası baskı çoktur.devamlı nöbet vardır ve sağlık bakanlığında yetim evlat muamelesi görür.
2
Cevapla
ali as
sağlık çalışanlarının memnuniyetsizlik oranı da tam yüzde 80. kalan yüzde 20 de idari görevlerde, rahat rahat yatanlar, sahada hastayla muhattap olmayanlar...
2
Cevapla
Fatma Yirmibeş
Ya çalışan memnuniyeti sayın bakanım? yıpranma payları ? sağlık çalışanlarına yönelik şiddet ? bu konuda neler düşünüyorsunuz?
3
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir