'Hekimlerin izinsiz sağlık hizmeti verdiği iddiasıyla yargılanması kabul edilemez'
Ankara Tabip Odasının (ATO), Gezi Parkı eylemleri sırasında "Hukuka aykırı olarak yetkisiz ve kontrolsüz revir adı altında sağlık hizmet birimi oluşturarak amaçları dışında faaliyet gösterdiği" gerekçesiyle yöneticilerinin azline ilişkin açılan davanın görülmesine başlandı.
'Hekimlerin izinsiz sağlık hizmeti verdiği iddiasıyla yargılanması kabul edilemez'
30 Eylül 2014 -

Ankara 23. Asliye Hukuk Mahkemesindeki davaya, Sağlık Bakanlığı ile Ankara Tabip Odası avukatları katıldı.

Sağlık Bakanlığı avukatı Recep Güleç, Ankara Tabip Odasının Gezi Parkı eylemleri sırasında revir adı altında sağlık kuruluşları açarak işlettiğini, bu şekilde de görev ve yetkilerinin dışına çıktığını savundu.

Güleç, Ankara Tabip Odası organlarının görevlerinin, yönetim kurulunun ve divan görevlerinin sora erdirilmesi ve yerlerine yenilerinin seçilmesini talep etti.

Ankara Tabip Odası avukatı Ziynet Özçelik de davanın şartlarının gerçekleşmediğini ve reddini talep etti.

Özçelik, "Oda revir kurmamıştır. Sağlık Bakanlığının sahada acil bakım vermediği alanlarda yaralılara ilk yardım veren hekimlerle, gönüllülerle bu işlemleri koordine etmeye çalışmıştır. Müvekkilimiz davacının vermediği hizmetleri vermeye çalışmıştır" dedi.

Mahkeme, eksiklerin giderilmesi ve bazı tanıkların dinlenmesine karar vererek duruşmayı erteledi.

-Basın açıklaması-

Öte yandan, dava başlamadan önce adliye önünde toplanan Ankara Tabip Odası üyeleri, Sağlık Bakanlığı tarafından açılan davayı protesto etti. Eyleme CHP Genel Başkan Yardımcısı Yakup Akkaya, CHP Milletvekilleri Levent Gök, Mahmut Tanal ile bazı yerli ve yabancı sivil toplum kuruluşlarının temsilcisi de destek verdi.

Grup adına açıklama yapan Türk Tabipleri Birliği Başkanı Beyazıt İlhan, hekimlerin izinsiz sağlık hizmeti verdiği iddiasıyla yargılanmasının kabul edilemez olduğunu, sağlık çalışanlarının her koşulda kimseyi ayırt etmeden yardımda bulunduğunu söyledi.

-Davanın dilekçesinden

Sağlık Bakanlığının dava dilekçesinde, Gezi Parkı eylemleri sırasında "hukuka aykırı biçimde, yetkisiz ve kontrolsüz, revir adı altında sağlık hizmet birimleri oluşturarak amaçları dışında faaliyet gösterdiği" gerekçesiyle Ankara Tabip Odası (ATO) organlarının görevlerine son verilmesi talep edilmişti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
07.10.2014 19:53:24
Bilge dr teşekkür ediyorum.

"Mücahit bey, ben defalarca medimagazine rumuzlu yorumları yayınlamamasını önerdim. Zaten ben de uzun süre kendi ismim ile yazdım ancak hen burada hem kendi çalıştığım hastanede aşırı tepki alınca vazgeçtim. Doktorlar neden rumuz kullanıyor? Düşüncelerinde haklısın ancak bu korku eski hükümetler döneminde daha çok vardı. Şimdi özgürlükler arttı. Demokrasi eskiye göre daha ileri."

Sayın Bilge dr şunu anlamamız gerekiyor ileri geri tartışmasından çok benim anlatmak istediğim bireyin ve kurumların "korku kültürleri" ve özerk olma değerleridir.Bu değerler halen yoktur.

Sayın bilge dr.TUBA başkanı "demek ki bağımsız bilim kuruluna ihtiyaç yokmuş" diye istifa etti.Hep bu göstergeleri göz önünde tutmamız gerekiyor.

Bunları ve yaşadıklarımızı , rumuz meselesini ,yada Gezi olaylarındaki basının günlerce bu çok önemli sorunları görmezden gelmesi yanlış şeylerdir.

Güvensizliği işaret ediyor.Evet daha önceki hükümetler döneminde de sorunlar vardı , halen de var.Doğrudur.Hiç olmazsa bugüne özgü sorunu kısmen kabullenmeniz bile anlama ve ilerleme umudunu gösteriyor.

Çok sorunlarımız var ve ilk çıkış noktası yüzleşmek , ifade etmek.
People
0
2) Bilge dr (hekim)
04.10.2014 13:44:34
Mücahit bey, ben defalarca medimagazine rumuzlu yorumları yayınlamamasını önerdim. Zaten ben de uzun süre kendi ismim ile yazdım ancak hen burada hem kendi çalıştığım hastanede aşırı tepki alınca vazgeçtim. Doktorlar neden rumuz kullanıyor? Düşüncelerinde haklısın ancak bu korku eski hükümetler döneminde daha çok vardı. Şimdi özgürlükler arttı. Demokrasi eskiye gör daha ileri.
People
0
3) Bilge dr (hekim)
04.10.2014 13:40:09
Bedrettin bey, gıybet arkadan konuşmaktır. Ben zaten frankie okusun diye yazdım.
People
0
4) Müahit Altuntaş (iç hastalıkarı uzmanı)
02.10.2014 13:27:58
Düzeltme

"İş kazalarındaki ölüm sayılarının çokluğunda Dünya birinciliği ve Avrupadaki sonunculuğu"

yazmıştım.Doğrusu

"İş kazalarındaki ölüm sıklığında Dünya üçüncü ve Avrupada birincilik sıralamamız "

olacaktı.

Dr.Mücahit Altuntaş
People
0
5) Bedrettin alyamaç (iç.hast.uzmanı)
02.10.2014 12:28:47
sn bilge dr şu anda kutsal topraklarda olduğunuzu söylüyorsunuz!ama gıybetin ne kadar günah olduğunu ve tüm sevapları alıp götürdüğünü biliyormusunuz\? arkadaşlarından başta franki den bir an evvel helallık iste oldumu!bize dualarını esirgeme......
People
0
6) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
02.10.2014 11:52:45
bilge dr:allah haccını kabul etsin ama lütfen kalbini ve zihnini orada yorma,temiz tut.

burayı,bu ülkeyi ve hatta "kendini" orada unut.

türkiye'ye döndüğünde de yine eski haline dönebilirsin.

selamlar,sevgiler.
People
0
7) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
02.10.2014 11:47:42
Sayın Bilge dr (hekim ) düze çıktığımıza göre sende rumuzla değil kendi adınla yazarsın artık.Rahatla , kendi adınla yaz.Herşey haloldu.

Bak buradakilerde çoğunlukla rumuzlu yazıyor.Bu sana bizim kültürümüze dair bir korku ve hegomonya değerlerini anımsatıyor mu ? Gezi bu hegomonik tutumun , dayatmanın kötü yönetiminin bir sonucu olmasın.Çok kötü yönetilen bir koruma içgüdüsü ve tepki biçimi

Bana burada yazanların bir istatistiğini yap ve oranları ver.Kaç kişi rumuzlu yazıyor ve bu oranlar neyin göstergesi olabilir ? Samimi soruyorum.Senin gibi düşünen yakınımdaki insanlar da var.Ama burada bu eğitimli insanların rumuzlu yazmasını nasıl açıklayabiliriz.

Kişisel değil sosyolojik bir yorum rica ediyorum.

Ayrıca neden özgür ve ileri Demokrasinin olduğu Türkiye basının günlerce Gezi olayını yayınlamadığınıda rica ediyorum.

Nuri Bilge Ceylanın ödül aldığı "üç maymun " filminide , Kış Uykusu ödülü olan diğer filminin de Türkiye basının ilgisizliğinide merak ediyorum.

Türkiyede bir yılda acillere müracatın ülke nüfusunu aşmasını ve nedense bu konuda üniversitelerimizin tıpkı performans sistemindeki gibi sessiz izlediklerini , Somadaki iş cinayetlerinde ihmaller zincirini de ferasetle belki anlatırsın.Hepsiyle çözmeye çalış.Umarım bu sorunlarada yorumlar yaparsın.İş kazalarındaki ölüm sayılarının çokluğunda Dünya birinciliği ve Avrupadaki sonunculuğu ferasetle değerlendirmeni bekliyorum.Rumuzlu da olur.Ferasetle çözeceğine eminim.Her yıl aynı oranları koruyoruz.Neden ?

Görmezden gelme kültürüdür.

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
People
0
8) Bilge dr (hekim )
02.10.2014 10:55:23
Hac ' dan size Allah'ın misafiri olarak yazıyorum. Tüm medimagazin yorumcularına selamlar. Gezi olayları bir darbe girişimiydi. Taa 2 yıl önce planlaması başlamıştı. Hepsinin delilleri mevcuttur. Mesele park değil, mesele ağaç değil, sen hala anlamadın mı sloganlarını hatırlatırım. Koç'un taksim deki otellerinde gezi olaylarından aylar önce sağlık malzemesi depolandığı ispat edildi. Daha çok delil sayarım ama ideolojik körlük içinde olan frankie gibi kardeşlerim anlamaz bunu. Eğer gezi olayları başarıya kavuşsaydı tam bir siyasi kaos olacaktı ve cok kotu günler ile karşılaşacaktik. Çok şükür o beğenmediğiniz feraset sahibi halkımız gezicilere sandıkta gerekli cevabı verdi. Seçime kadar ise büyük lider sayın cumhurbaşkanı Erdoğan durumu çok güzel idare edip ülkemizi felakete sürüklenmekten kurtardı. Ama bu satırları okuyan bu halkın dinine , kültürüne , örfune yabancı, Avrupa kültürünü benimsemiş meslektaşlarımın bu yazdıklarımı kabul etmeleri beklenemez.
People
0
9) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
02.10.2014 10:12:09
Frankie Bellevan (Tıp Doktoru) geziyi ve olanları bana göre de doğru yorumlamışsınız katılıyorum.Eline sağlık.

Pervasızlığın gözükörlüğün sonucudur Gezi
People
0
10) halil (doktor)
02.10.2014 09:01:46
postenflamatuar biz bedelini ödemeye razıyız, yaralananlara yardım etttik bedelini öderiz, hasta tedavi ettik bedelini öderiz ,sen keyfine bak devir senin devrin.Gözünü kaybedenlere, sakat kalanlara bak oh ne güzel de . Senin gibiler depremde önce can sonra canan derken biz gene molozların arasında bulduğumuz, erişebildiğimiz herkeze elimizden geldiğince yardım ettik, sen üzme tatlı canını rahatını bozma gölge etme.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)