Hemşire 0.7 yerine 7 dizyem heparin yapınca....
Hastane, 10 kat fazla dozda ilaç verildiği için ölen 16 aylık Zeynep’e yanlış tedavi uygulandığını kabul etti. İlacı veren hemşire hakkında soruşturma başlatıldığını açıkladı
Hemşire 0.7 yerine 7 dizyem heparin yapınca....
11 Aralık 2014 - BUGÜN

Skandal olay İzmir’de yaşandı. Ege Üniversitesi Hastanesi’nde ameliyat olduktan sonra kanında pıhtı oluşan Denizlili Hatice ve Gültekin Mustak çiftinin 16 aylık kızları Zeynep Sevil’e nöbetçi hemşire G. Ç, tarafından yanlışlıkla 0,7 dizyem yerine 7 dizyem kan sulandırıcı iğne yapıldı. Bunun ardından fenalaşarak kan kusmaya başlayan minik Zeynep, birkaç gün sonra kalp durması sonucu öldü.

FATURA HEMŞİREYE KESiLDi

Zeynep’in ailesi hastaneden 1 buçuk milyon liralık tazminat talep etti. Talebi reddeden hastane, aileye itiraf dolu bir yazıyla cevap verdi. Hastane yazıda, “Hastaya hemşire G.Ç. tarafından 10 kat fazla dozda iğne yapılmıştır. Hasta bu yüzden ölmüştür. Hemşire hakkında disiplin ve ceza soruşturmaları açılmıştır. Konu yargılama gerektiriyor. Bu yüzden tazminat ödememiz mümkün değildir” ifadelerini kullandı.

ENGEL OLMAK iSTEDi AMA...

Hemşire G.Ç, Zeynep’e aşırı dozda iğneyi 6 Eylül’de vurdu. Kızına sadece bir su damlası şeklinde yapılan ilacın bu kez normalinden çok daha fazla olduğunu fark eden baba Gültekin Mustak, hemşirenin elini tutarak “Hata yapıyorsunuz, bu kadar çok vurulmuyordu” dedi. Buna rağmen babanın uyarısını dikkate almayan hemşire G.Ç. ‘Hayır babası doğrusu bu’ yanıtını vererek iğneyi vurdu. İğnenin ardından minik Zeynep, günlerce kan kustuktan sonra kalbinin durması sonucu hayatını kaybetti.

 

NOT: 1 mL=1 cc=1 cm3=10 dizyem’dir.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
12
1) Dr erhan (hekim)
30.12.2014 13:38:37
Dr aydın sinal, sen doktor değil avukat olsaydın keşke. Meslektaşlarına karşı cephe alıp tamamen hasta yakınını tutuyorsun. Bilir kişi senin zihniyetinde bir insan olsa doktorlar yandı resmen. Olayı bilmiyorsun, sadece medyada okudukların ile kesin yargıya varıyorsun.
People
3
2) aydin sinal (hekim)
30.12.2014 12:10:23
Sayin Gültekin Mustak acinizi anliyorum,olayin ne sekilde gelistigini ve hangi yöne cekilmek istendigini gayet iyi biliyorum.Burada hemsirenin sucu degil hatasi olabilir,ama cocugun ölümüne sebep olacak baskalarinin ihmali ve vurdumduymazligi cercevesinde olmustur,sucu hemsirenin üstüne yikma gayreti vardir,Anlamayana veya anlamak istemeyenlerin basina ayni olayin gelmesini bütün kalbimle diler sizin ve ailenizin basi sagolsun.Hukuk mücadelenizi yilmadan yapinki daha Zeynepler ölmesin.Selam ve saygilar.
People
4
3) gültekin mustak (pideci)
30.12.2014 02:20:02
ben zeynebin babası benim sikayetim sadece hemşireden değil hemşire bir hata yaptı ben onu uyarmıştım hastane çalışanlarının ortak sorunu ben bilirim havası kendisi fark etmemiş olabilir ben farkettim iğneyi vurduktan sonra doktora sordu ama iğneyi vurmadan sora bilirdi.doktorda geldi bana teşekkür etti dikkatimden dolayı.benim meselem sadece hemşire değil benim çocuğum pazartesi sabaha karşı kan kustu yatağı kıpkımızydı ben doktorlara yalvardım yoğun bakıma kaldırın diye ama onlar gene ben bilirim dedi aynıgün aksam saatlerinde gene kanama geçirdi ondan sonra çocuk yoğun bakım değilde yetişkin yoğun bakıma kaldırıldı benim çocuğum cuma günü tomografi çekildi damardaki pıhtı %90 açılmıştı ilacı cuma günü kesebilirlerdi ama hasta önemli değil biran önce hastaneden gitmek ben çok ağır bedel ödedim simdi sıra onlarda.hemşire bir hata yaptı doktorlar dahs fazla hata yaptı ama bedelini benim dünyalar tatlısı canımın parçası ödedi hukukun keseceği hiçbir ceza yavrumun cektıği o ızdırabı dindirmeyecek ama doktorlar ve hemşirelr karşısındakinin bircan taşıdığını unutmasınlar diye dava açtım yovrum kucağımda kan kustu kanlı tişörtümü saklıyorum o anları unutamıyorum.

People
7
4) Hidayet (Hemşire)
12.12.2014 11:19:43
Hiç bir ceza vicdani azaptan büyük olamaz.Allah ikisine de sabırlar versin.Bir dalgınlığın insan hayatına mal olduğu bir işte 24 saatlik nöbetler eleman azlığı aşırı sorumluluk küçük yaşta işe başlama.Herkes şapkasını önüne koyup bir düşünmeli.
People
2
5) kamylsavaş (hekim)
12.12.2014 09:17:41
herkese geçmiş olsun
son yıllarda giderek artan özel hemişre okulları mevcut.
oralarda sağlk personeli yetersiz yetişdirliyor.....
HELE O ŞAHS (ÖĞRENCİ) ORDA TANINDIK BİRİSİ İSE
HİÇ BİR ŞEKİLDE BİR ŞEY DİYE MİYORSUN.
People
2
6) Mustafa Said Yildiz (ic denetci)
11.12.2014 21:45:23
Haberle ilgili goruslerimi yazdim. Ilgilenenlere:
http://kaliteturkiye.wordpress.com/2014/12/11/hata-hemsirede-mi-sistemde-mi/
People
1
7) su (hemşire)
11.12.2014 19:04:48
eklemek istediğim bütün sorumluluk hekimlere ait değildir, güven ilkesi gereği her sağlık elemanı kendi tıbbi işleminden cezai ve hukuki sorumludur.
People
0
8) su (hemşire)
11.12.2014 19:00:17
hemşireye mal edilen yanlış tedavi unsurunun ispatı nedir? kusurun kanıtı nedir? otopsi mi yapılmış neye göre bu sonuca varılmış? bence inandırıcı değil...
People
1
9) Dr erhan (hekim)
11.12.2014 15:49:20
Medimagazin'in profesyonel yorumcusu aydın sinal Canan Karatay ile ilgili yorumlarından sonra gözümden tamamen düşmüştü ve Hatta doktor olmadığını düşünmeye başlamıştım. Ama bu haber de en akıllı yorumu kendisi yapmış. Acaba aydın sinal ismi ile yorum yapan birden çok kişi mi var?
People
11
10) Sağlık Çalışanı (Hemşire)
11.12.2014 14:22:43
0,7 dizyem = 2,8 ünite. Ünite cinsinden kullanılan enjektörlerle 2,8ü. verilemediği için order ünite cinsinden olmalıdır zira hesabı yuvarlayacak inisiyatif hemşirede değildir. Bu olayda da ünite hesabı kullanılmıştır diye düşünüyorum..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA