Kendine serum takan hemşire distile su yerine jetokain koyunca hayatını kaybetti
Adana'da, kendisine takacağı seruma saf su yerine yanlışlıkla narkoz eklemesi sonucu hayatını kaybeden hemşire, Adıyaman'da toprağa verildi.
Kendine serum takan hemşire distile su yerine jetokain koyunca hayatını kaybetti
15 Nisan 2015 -

İddiaya göre, Adana’nın Seyhan ilçesinde özel bir hastanenin ameliyathanesinde 10 yıldır hemşire olarak görev yapan Zeynep Taştan (30), soğuk algınlığı şikayetiyle hastanenin doktoruna muayene oldu. Doktor, Zeynep Taştan'ın grip olduğunu belirterek, serum takılmasını istedi. Serumu hastanede almak istemeyen hemşire Taştan, serumu evde kullanacağını, kendisine sadece damar yolu açılmasını istedi. Koluna damar yolu açılan hemşire, ilaçların bulunduğu kısımdan serum ile birlikte serumun sıvılaşmasını ve kanda pıhtılaşma olmasını önleyen saf su (distile su) yerine, narkozda kullanılan (jetokain) ilacını aldı.

 

Eve gittiğinde komşularıyla bir süre sohbet eden Zeynep Taştan, serum ve ilacı damar yolundan almaya başladı. Narkozda kullanılan ve kesinlikle damar yolundan alınmaması gereken cetokaini son anda fark eden Taştan, durumu komşularına bildirdi. Zeynep Taştan daha sonra evde bayıldı. Olay yerine gelen 112 sağlık ekipleri, Taştan'ın kalbinin durduğunu belirledi. Taştan, olay yerinde yapılan ilk müdahalenin ardından ambulansla Adana Başkent Üniversitesi Hastanesi'ne kaldırıldı. Zeynep Taştan, sağlık durumunun ciddiyetini koruması üzerine yoğun bakım ünitesine alındı. Yoğun bakımda 9 gün yaşam mücadelesi veren hemşire hayatını kaybetti.

 

 


Hemşirenin Adana'dan geniş bir araç konvoyuyla alınan cenazesi, Adıyaman merkez Dardağan köyüne getirildi. Cenazenin gelmesiyle köyde ağıt sesleri yükseldi. Genç hemşirenin sinir krizleri geçiren yakınları, güçlükle ayakta durdu. Zeynep Taştan, Dardağan köyü mezarlığında toprağa verildi.
Taştan'ın halasının oğlu Aziz Akdağ, "Yanlış bir iğne yapması sonucu genç yaşta hayatını kaybetti. Ailesi ve biz perişan durumdayız. Hepimizin başı sağolsun” dedi.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
11
1) Okan (kard)
16.04.2015 02:12:09
Öncelikle Allah rahmet etsin.
Grip olunca kanıta dayalı olmayan tıpta bir an önce iyileşmek için izotonik,içine b-c vitamini ve genellikle antibiyotik konur ve iv alınır. Benim haberden anlayıp yorumladıgım şudur : Merhum antibiyotik olarak iv/im uygulanabilen bir preperat yerine sadece im uygulanan bir antibiyotik almış ve bunu şaşkınlıkla iv olarak uygulamış. İm abtikler lidokain ampul, im/iv olanlar ise antibiyotikle birlikte gelen serum fizyolojik ampul ile sulandırılır. Rahmetli kısaca iv lidokain yapmış , Aritmi,arrest,hipoksi ve neticede 9 gün yoğun bakım süreci yaşamış .
People
11
2) Mehtap İnel (Hemşire)
15.04.2015 21:22:04
Serumun içine niye distile su konması gerekir diye yorumları okuduktan sonra yazma gereği hissettiim..Hepimiz yukarıdaki haberi okuyarak kısıtlı bilgi dahilinde tahminler yapıyoruz ya da aklımıza yatmayan noktaları belirtiyoruz. Ama yaygın olarak grip olan kişiler serum içine vitaminler ve 1.kuşak antibiyotikler karıştırarak " kokteyl" denilen karışımı Iv olarak kullanabiliyorlar . Antibiyotik sulandırmak için almak istediği distile su yerine jetokain almış olabilir ve. Jetokainin içerdiği epinefrin nedeniyle kardiyak ritim bozukluğu ve arrest gelişme ihtimali yüksek.diyecek çok fazla bir şey yok maalesef..
People
1
3) misaifir (anestesizt)
15.04.2015 19:40:13
pardon ya bu nasıl bir haber metnidir sözüm ona sağlıkçıların olduğu bir platform ve seruma saf su yerine narkoz eklemek ne demek????Allah ailesine sabırlar versin
People
0
4) ali güney (dt)
15.04.2015 19:10:28
saçmalıkbence.bir milyon jetokain yapmışımdır ve nadiren ıv olmaktaydı.hiç komplikasyon gelişmemiştir.bir bit yeniği var sanki.
People
0
5) Yaprak demir (Doktor)
15.04.2015 14:45:31
Distile su dedikleri ampul serum fizyolojiktir olsa olsa ve damar yolunun tıkanmaması için yada açmak için vermiş olabilir diye düşündüysem de açıkçası çok mantıklı gelmedi jetokain ile karıştırması.Bence de konu detaylı incelenmeli.
People
4
6) elif (hekim)
15.04.2015 14:00:48
Acılı ailenin başı sağolsun. Demiştik hiç bir sağlık çalışanı taksirle adam öldürmez diye, taksir varsa zavallı hemşire kendisini mi öldürürdü, sonuçta insan elinin olduğu her yerde hata olabilir, ancak taksirle hiç bir sağlık çalışanı başka birini öldürmez... Zavallı sağlık çalışanlarının genelde rapor alamayıp, kendi sağlık sorunlarını kendilerinin hallediyor olması çok acı...
People
6
7) aydin sinal (hekim)
15.04.2015 13:43:59
40 yillik hekimim böyle bir haber ne duydum ne isittim;grip oluyor serum(ne demekse) verilmesini istiyor,evde ben takarim diyor,serumun sivilasmasini(serum sivi degilmi?),kanin pihtilasmasini önleyen(nicin kan pihtilasacak) saf su(distile su kizilcahamam sodasi degil) ile jetokain infise ediyor,saf su,distile su ne demek?,jetokain avrupada piyasadan kalkali 40 sene oldu,nicin öldürsün?jetokaini fark eden hemsire ilk önce komsulari haberdar ediyor,112 yi degil.yogun bakimda 9 gün kalan hastanin teshisi ne tedavisi ne?Vallahi oynatmaya az kaldi doktorum nerde? benim tavsiyem bu ise kriminal polis bir el atsin.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA