Yeni TBMM'de kaç doktor var? İşte mesleklere göre dağılım!
Milletvekili genel seçiminin ardından, 25. Dönem Parlamentosu'nda meslek grupları arasında en çok avukatlar bulunuyor.
Yeni TBMM'de kaç doktor var? İşte mesleklere göre dağılım!
10 Haziran 2015 -

7 Haziran 2015 milletvekili seçimlerinin kesin olmayan sonuçlarına göre, milletvekillerinin meslek dağılımı gözününe alındığında en çok sayı ile avukatlar dikkat çekiyor.

25. Dönem TBMM'de AK Parti'de 53, CHP'de 31, HDP'de 13 ve MHP'de 6 olmak üzere toplam 103 avukat milletvekili bulunuyor. Böylece, 550 sandalyeli Meclis'in yaklaşık beşte biri avukatlardan oluştu.

Avukatları, meslek grupları içinde doktorlar takip ediyor. Seçimin ardından, 57 doktor, 46 akademisyen, 44 iş adamı, 42 mühendis ve 20 gazeteci milletvekili olarak TBMM'ye girdi.

Meslek gruplarının partilere göre dağılımı şöyle:

AK Parti: 53 avukat, 23 doktor, 20 iş adamı, 18 mühendis, 18 akademisyen, 11 gazeteci.

CHP: 31 avukat, 22 doktor, 12 iş adamı, 9 mühendis, 7 akademisyen, 6 gazeteci.

HDP: 13 avukat, 7 mühendis, 7 akademisyen, 3 gazeteci, 3 doktor ve bir iş adamı.

MHP: 14 akademisyen, 11 iş adamı, 9 doktor, 8 mühendis, 6 avukat.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Emrullah (dr)
22.06.2015 21:55:01
Murat canım kardeşim, yanlış anlamışım belli ki. Kurum hekimine en az yüzde yirmi zam yapılmalı ki makas açılmasin ve adalet biraz olsun saglansin talebi bence o. Son derece de haklı.
People
0
2) m. murat (eskiden doktordu)
22.06.2015 12:05:58
Remzi (dr.) rumuzlu bir link vermiş. TSK MENSUPLARINA %10 zam yapılmış diye.Hep imamlara mı zam yapılacak. TSK'daki personeline yapılan zamda geç kalınmış bile. "Ona yapıldı bize neden yapılmıyor" mantalitesiyle birilerinin haklı kazançlarına gölge düşürmemeli.
People
0
3) Tahir (dr)
22.06.2015 11:53:58
Kurumsal Ek Ödemesi olmayan hekimlerin maaşlarında iyileştirme acil önceliğiniz olmalıdır. Şu habere bakar mısınız?
http://www.haberler.com/askeri-personelin-alacagi-zam-oranlari-belli-oldu-7435691-haberi/
People
0
4) Remzi (dr)
22.06.2015 11:17:37
Çiçeği burnunda DR Vekillerimiz, bu nedir?
http://www.kamusosyal.com/haber/5089/bu-personele-yuzde-10-zam-yapildi.html
People
0
5) OSMAN (Dr)
19.06.2015 17:36:35
içlerinden biriniz ekteki tasarıyı yeniden versin ve tamamınız da sahiplensin artık;
http://www.medimagazin.com.tr/ana-sayfa/guncel/tr-yeni-tbmmde-kac-doktor-var-iste-mesleklere-gore-dagilim-1-11-66053.html
People
0
6) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
16.06.2015 13:59:56
CEYHUN BALCI (UZMAN DOKTOR)tesbit etmiş !

"Bugün TBMM'ye giren AKP dışındaki partilerin de bu konuda dişe dokunur bir söylem ve tasarımları yoktur."

Söylem ve tasarım !

Sistem !

Peki üniversitelerin iş yükü , liyakat , çalışma koşulları hakkında söylem ve tasarımı var mı?

Yok !

Derneklerin kendi uzmanlık yada alanı dışında kendi sorunlarının arka planını kaysayan menzilde yaklaşımları yada gayretleri var mı ?

Yok !

Hasta hakları derneğinin yada oluşumlarının sisteme özgü yaklaşımları ?

Biz hekimlerin var mı?

Hatta TTB'nin sağlık sistemi , malpraktis sistemi konusunda hekim kitlesini hedef alan örgün ve örgütlü yaklaşımı var mı ? Yok sadece mevcut sağlık sisteminin yanlışlarıyla ilgili haklı açıklamaları var.

Hekimlerin ve sağlık sisteminin akılcı , önleyici , bilgi aktarıcı , ergonomik , empati ve eşgüdümü hedef alan çalışması yada meslektasımın dediği gibi "söylem ve tasarımları" yok !

Neden yok ?

Biat ve hegemonya tarzları ; yetişme , eğitim ve daha da pazar haline getirilen sağlık ortamında etkinlik bulmuyor !

Peki örgütlülüğü ve örgün yada senkronize hareket etme kabiliyeti ?

Yok !

Oysa bunların basit , akılcı , yaygın hale getirilmesi ve sağlık sisteminin hastalara , sağlık çalışanlarına ve hekimlere iyi gelecek sistematiği mümkün !

Peki neden olmuyor ?

Çünkü %80-85oranında dışa bağlı sağlık sistemi ve sağlık ilişkileri içinde paranın ve kendi ölçeğinde etkin ve örgün mevcut "FITRATIN" kendi sistematiğini onca yanlışa rağmen aşmak , değiştirmek mümkün olamıyor.

Hekimler kendi eğitim olanak ve gücüne rağmen mındar edilmiş egosentrik yaklaşımlarını aşamıyor.

Perspektifi , ufku , sistematiği ve prensipleri olması , niteliği,usulleri gereken sağlık ve yaklaşımı gösteremiyor.

Onca sosyal , blimsel , ekonomik kayıplarına rağmen !

Sayın Ceyhun Balcın dediği gibi

"Ancak, meslektaş vekillere bir konuyu anımsatmam anlam taşır mı bilemiyorum. Bilindiği gibi vekiller vekillikleriyle başlayarak emekliliklerinde de süren son derece "hoş" ayrıcalıkların sahipleri oluyorlar. Dolayısı ile hekim kimlikleri zamanla körelmeye yüz tutuyor"

Aslında meslektaşımın "zamanla körelmeye yüz tutuyor " sözü zaten başlangıçta öngörüsüzlük içerdiğinden ( bakınız üniversiteler ve dernelerin sağlık sistemi , liyakat yada hekim çalışma yada sosyal hakları ,performasn sistemi yada malpraktis sistemi ile ilgili kamuoyu açıklamaları ) zaten baştan şansı olmayan adı olan bir temsil oluyor.

Hekimlerin ve sağlık çalışanlarının sistemin ticarileşmesi ve tekelleşmesi karşısında sadece ÜCRET VE EMEKLİLİK HAKLARI anlamında değil , eğitimlerinin gereği olan kendi çalışma koşullarını , mesleki eğitim hakları hakkında bile "Söylem ve tasarımları" YOK !

Türkiyenin diğer emek alanındaki artçı sorunlarıyla ilintili !

Bütünü görmenin bu anlamda kendi sorunlarını işaret eden hallerini yeniden görüyoruz.Bakınız iş kazalrındaki iş ve nitelik anlayışına özgü , Dünyada ölümlerde ilk üçüncü sıradaki sorunlarımıza örgü genel tutumlarımız.

Hepsi birbirini tamamlamaktadır.Doğrulamaktadır ve etkileşim içindedir.

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
16 Haziran 2015
People
0
7) CEYHUN BALCI (UZMAN DOKTOR)
16.06.2015 13:04:24
Kabaca yeni TBMM'nin % 10'unun hekimlerden oluştuğu söylenebilir. Kuşkusuz hekim vekillerin salt hekim sorunlarına odaklanmak gibi bir tekil işlevleri yok. Ama, sağlık ortamı sorunları da hekim sorunlarıyla iç içe geçmiş durumda. Türkiye'nin öncelikleri ve özde yanlış olsa da sağlık ortamındaki değişikliklerin halk gözünde hoşnutluk yaratmış olması göz önüne alındığında sağlıkta dönüşüme ilişkin köşeli değişiklikler beklemek gerçekçi olmaz. Bugün TBMM'ye giren AKP dışındaki partilerin de bu konuda dişe dokunur bir söylem ve tasarımları yoktur. Ancak, meslektaş vekillere bir konuyu anımsatmam anlam taşır mı bilemiyorum. Bilindiği gibi vekiller vekillikleriyle başlayarak emekliliklerinde de süren son derece "hoş" ayrıcalıkların sahipleri oluyorlar. Dolayısı ile hekim kimlikleri zamanla körelmeye yüz tutuyor. Yine de, kendilerine emekli hekim aylığının huzurevinde barınmaya yetmediğini anımsatmak ve hiç olmazsa bu konuda bir şeyler yapmalarını beklemek hakkımız olsa gerek diyorum.
People
1
8) sena (sağlıkçı)
14.06.2015 11:15:15
Aslında durumumuz ortada herkes kendince bir şeylerin peşine düşmüş nedir yani doktor vekil haberi artık hekim felan değiller milletin vekililer.Bu mantıktan kurtulalım artık.
People
1
9) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
12.06.2015 10:39:37
Sorun hekimlerin meclise girme yada girmemesi değil , sorun mecliste siyasal parti sistememizle olağan hale ve çaresiz hale getirilen siyasal kültürümüz.

Hekim bu siyasal ve kültürel sistem içinde özerk , özgür hekim yada birey olabiliyor mu ?Bırakın hekim özerkliği , bağımsızlın kurumların , üniversitelerin özerkliği , bağımsızlığı ? SUT fiyatları ile üniversitelr çökertiliyor , bağımlı hale geliyor.Bunları yok sayarsak doğruya vakıf olamayız.Olamıyoruz da !

Biat ve hegemonyanın dışına çıkılabiliyor mu ?

KHK çıkarılırken haberi olmayan hekim milletvekili vardı ! Peki kamuoyu , yada biz hekimler bu performans sisteminin ne kadar farkındaydık ? Ne kadar bilgilendirildik ve itibar edildik ? TTB ye ne kadar itibar edildi? Yada halen ne kadar itibar ediliyor !

Hekimlerin en yaygın ve kurumsallaşmış örgütünüe itibar edilmiyor.Yanlıştır.

HAdi onu geçtik.Çok sert eleştiriler de var.Tamam.

Peki ya şimdi bunca burada MEdimagazinde yazılan arkadaşlarımıza itibar ediliyor mu?

Efendim !

Peki ,istatistik haline gelen sağlıkta çökme belirteçlerine rağmen ( maliyet 8-9kat , iş yükü 3 kat artışı ,acilere taşan hasta müracaatı , sağlıkta şiddet , tükenme sendromu , çöken büyük üniversitelerimiz gibi !) soruna ne kadar itibar ediyoruz ? Refarans memnuniyeti olan halk !Eğitim seviyesi ilk okul 4-6. sınıf.

Peki hadi halkın memnuniyeti var diyelikm , bu memnuniyet varsa bu memnuniyet ile şiddet nasıl oluyorda çakışıyor ? Bu ne pehriz bu ne lahana turşu dedirtmiyor mu ?

Birisi bunu açıklasın !Herhangi biri.

Eğitim sistemi de , düşünce sistemi de , üniversitelerde ,meclis ve parti ortamı da aynı biat ve hegemonya kültürünü dayatıyor.Bizde zamanla bunu ediniyoruz , kabulleniyoruz.

Bakın buradaki hekim arkadaşlarımız , hekim ! , rumuzla yazıyor.Neden ? hiç rahatsız olduklarını sanmıyorum.Bana söylemek düşüyor.Düeünmeyi ve sorgulamayı unuttuk.Biat kültürüdür.

Biat , hegemonya dominantlık.

Sağlık sisteminde de doğruların , bilimselliği , empati ve eşgüdümün çalışması gerekirken biat ve dominantlık etkin değer.Yoksa bu üniversiteler niye çöküyor , bu sağlık sistmei bunca harcamaya rağmen neden şidddet , yıpranma , memnuniyetsizik barındırıyor diye adama hesap sorarlardı !Bir yerde sorun var !

Bu acillerde mahşeri haller , bu on yılda pervasız artırılan iş yükü için hesap sorarlardı.Sorun var !

Peki hekimler onlar niye eğer memnun değilse eğitimli olmakta gelen hallerini kullanmıyorlar ?

Hekimleri de daha önce susitimal halleri oldu mu? Oldu.

O zaman sistemi kamunun denetimie ve özerkliğine bırakacaksın.Denetleme , özerk olma kültürnü edineceksiz.Yoksa aişiret kültrü ile bu işler gitmez.Gitmiyor.Biat ve hegemonoya kültürü ile gitmez.

Olursa ne olur sağlık gibi maliyetli dışa bağımlı alan daha maliyetli ve daha bağımlı hale gelir.Sömürge kültürü haline gelir !Bu kadar basit.Aşırı iş ve iş yüküne rağmen , sürekli açılan üniversite ve mezun tıp fakültesine rağmen prestiji tüketilen , 6 yıllık zorlu bir eğitime rağmen Türkiyede insan kalitesi açısından ilk %2-3-5 dilimine girmesine RAĞMEN ! tüketilen ve memnuniyetsiz insanlar haline gelir , getirilir.

Yabancılaşma hem hekimler de heme sağlık sistemin de akıl almaz düzeyde yaşanır.Sağlk siyasal ve ticari faliyetlerin cirit attığı faaliyet ve işletme alanına döenr.Ama artan maliyete rağmen şiddet nedense artar !

Evet sorunlar bunlar çözümler ise herkes biliyor ama sskıda , bekliyor.

Bakıyoruz.

Hekimler meclise giriyor , bakan oluyor , ama kavramsallaşma sorunları , örgütsüzlük olduğundan , siyasalbiat ve hegemonya ile sağlıkta yabancılaşma ve ticarileşme domoninat etki oluyor.Mesele budur !



Yanlışa bakıyoruz.

Sağlık sistemi Adan Zye özerk krumlarca ,bilimsel , karşılıklı örgütlü şühecilik ve geribildirim ile yeniden ve sürekli göz önünde bulundurulmalı.

Fıtrat gereği ! İnsan fıtratı !

Şimdi uzun tahsilin hatırına Doç. Dr. Kemal Yeşilçimen’ in yazısı:

YANLIŞ TEŞHİSTEN SAĞLIK ÇIKMAZ. HATA SİSTEMDE.

http://ahmetrasimkucukusta.com/2015/01/09/misafir-yazar/aklin-yolu-coktur%e2%80%8f/

Kendisine de güzel ve çok önemli tesbitleri için teşekkür ediyorum.Fakat bunlar , yani doğrular paylaşılmadığı ve yanlışlar denetlen(e)mediği için ,bu kültürde yani "biat ve hegemonya kültüründe" yok sayılıyor , yok sayıyoruz.

Yol alamıyoruz.

Bu konuda mahiriz.

Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı
12 Haziran 2015
People
0
10) uzman doktor (uzman doktor)
12.06.2015 10:35:21
meclise giren meslektaşlarımızı kutluyorum. Hekimin küfür,hakaret,şiddet,dayak ve cinayete maruz kaldığı ve daha da kalacağı bu ortamda nasıl bir vekillik yapmayı düşünüyorlar? Yani somut olarak ne yapacaklar? Örneğin doktora dokunanın canı yanacak mı ? Kesinlikle tutuklanıp hapse girecek mi? Sembolik de olsa üç-beş kuruş ceza ödiyecek mi ? Diğer meslektaşlarımızın da yazdığı gibi Şimdiye kadar bir tek doktor vekilden bu konu ile ilgili dişe dokunur bir çaba-girişim-atak görmedik...

İkinci konu da hekim emekli maaşları.Emekli bir hekim eğer dürüst çalışmışsa ve babadan kalan bir katkı da yoksa, aldığı emekli maaşıyla çay içmeye dışarı bile çıkamaz. Evi kira ise yandı, önce düşkünler evi, arkadan onun stresiyle mezar. Haa orda rahata erer, hiç olmazsa söven,hakaret eden öldüren yok,nasılsa ölmüş zaten...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori