Apandisit ameliyatı tarih mi oluyor?
Kalınbağırsak üzerindeki apandisin iltihaplanmasıyla oluşan ve patlaması durumunda ciddi sağlık sorunlarına yol açan apandisitin ameliyatsız tedavi edilebileceğini gösteren bir araştıma yapıldı. Erken evredeki apandisitin antibiyotiklerle tedavi edebileceği, böylece ameliyata gerek duyulmayacağı belirlendi.
 Apandisit ameliyatı tarih mi oluyor?
17 Haziran 2015 -

Finlandiya'daki Turku Üniversitesi'nden bilim insanlarını bu sonuca götüren araştırma, 10 günlük antibiyotik tedavisinin iltihabı ortadan kaldırabildiğini gösterdi.

Bilim insanları, 530 hastayı 2 gruba ayırdı. İlk gruptakiler ameliyat edildi, ikinci gruptakilere 10 gün antibiyotik verildi.

İlk gruptakilerden biri hariç tümü iyileşti. İkinci gruptakilerin ise yüzde 73'ü iyileşti, yüzde 27'sinin apandisi alındı.

Bilimciler, bu sonuçlar ışığında hastalara antibiyotik tedavisi ve ameliyat arasında seçim hakkı tanınabileceğini belirtti.

İLAÇ TEDAVİSİ NE ZAMAN ETKİLİ OLUR?

Apandisit ameliyatlarının 100 yılı aşkın süredir yapıldığını hatırlatan araştırmacılar, tarama cihazlarıyla kesin teşhis edilen sorunun geniş spektrumlu antibiyotiklerle tedavi edilebildiğini vurguladı.

Ancak araştırmacılar, ilaç tedavisinin erken aşamadaki iltihaplanma halinde kullanılacağına ve ameliyata gerek duyulmayabileceğine dikkat çekti.

Araştırmanın sonuçları Amerikan Tıp Dergisi'nde (JAMA) yayımlandı.

Karın ağrısı ve mide bulantısıyla kendini gösteren apandisit, apandisin ameliyatla alınmasıyla tedavi ediliyor.

 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) MEHMETS (UZM DR)
22.06.2015 10:19:45
Yahu şu ortaçağdan kalma eldivenin rengini değiştirin artık:)
People
0
2) cerrah (dr)
20.06.2015 12:47:37
bu yazıyı okuyan hasta kesin doktor döver.
People
0
3) dr yunus çolakoğlu (dr çocuk cerrahı)
19.06.2015 10:04:31
NET TANI KONULMUŞ APANDİSİT HASTASINDA ANTİBİYOTİK KULLANIMI PERFORASYON VE SEPSİS AÇISINDAN BÜYÜK RİSKTİR. YÜZLERCE HASTADAN EDİNDİĞİM İZLENİM BUDUR.
People
0
4) Adnan Özpek (Genel Cerrah)
18.06.2015 23:32:08
Sayın Prof.Dr.Alişan Yıldıran'ın görüşlerine katılıyorum. Bu konuda bir kısmı ülkemizde de yapılmış olan ve şu anda klasik kitaplara kadar girmiş olan çok sayıda prospektif araştırma mevcuttur, yeni bir uygulama değildir. Medikal tedaviyle erken evre apandisitlerin yaklaşık %70'i tedavi edilebilmektedir.
People
0
5) Jane Doe (Dr)
18.06.2015 11:55:11
Ya lütfen rutin uygulamaya geçilmemiş durumları, araştırma sonuçlarını yayımlayıp zaten az eğiitmli veya tümden cahil, az düşünen, düşününce ekseriyetle yanlış sonuca varan halkımızı üzerimize salmayın lütfen. Sağlık bakanlığı açıklama yapmadan, bundan sonra appendisitler antibiyotikle iyileştiirelecek diye genelge, tebliğ yayımlamadan, konu ile ilgili bir kanun meclis tarafından geçirilmeden (!) ' ben appendisit içşn ilaç milaç yazmam. Cerrahlar zaten perişan. Bir de böyle manasız şeylerle uğratirmayın insanları...
People
1
6) musa polat (op.dr.)
18.06.2015 11:39:40
Bu yeni bir tartışma değil. Tarihçesinde, bunun savunan ilk cerrahın, kızını bu sebeple kaybetmiştir.En son 1 yıllık vaka ile karşılaştım.
Ameliyat ettiğim gecikmiş vakaları geriye doğru inceledim. Antibiyoterapi gecikmiş vakalardan sorumlu esas nedendir.
People
0
7) Dr.Cevdett (cerrah)
18.06.2015 11:24:09
Apandisit ameliyatı tarih olmaz. Araştırmada da görüldüğü gibi antibiyotik verilen hastaların % 27'si apendektomiye gitmiş. FM'de 4X4'lük apandisit bulgusu olmayan, şüpheli vakalarda antibiyotikle 1 gün takip ettiğim pek çok hastada muayene bulgularının kaybolduğuna şahit oldum. Bu hastaları yakın takip etmek şartıyla antibiyotik vererek takip ettiğimde neredeyse tamamı iyileşti.
People
0
8) ALİ (MANAV olsaydım keşke)
18.06.2015 08:48:30
"Bilimciler, bu sonuçlar ışığında hastalara antibiyotik tedavisi ve ameliyat arasında seçim hakkı tanınabileceğini belirtti."
haberler herhangi bir düzenlemeden geçirilmiyor mu acaba?
Bilimciler!!!
People
0
9) Alişan Yıldıran, Prof. Dr. (Çocuk İmmünoloji-Allerji Uzmanı)
17.06.2015 21:52:21
Bu konu yıllardır biliniyor. Pubmedde "nonoperative appendicitis management" kelimeleri ile arandığında 84 adet makale verimekde, bunlar arasında ülkemizden de çalışmalar var.
Çocuklarda ise ilk defa Dr. Musa Abeş tarafından Journal of Pediatric Surgery'de 2007 senesinde yayınlandı.
Bahse konu çalışmanın (http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=2320315) matah bir yanı yok.
O halde bu haber neden çıkdı diye düşünmek îcâb eder.
People
0
10) Semih taşkent (jinekolog)
17.06.2015 21:44:29
Bir jinekolog olarak medikal tedavinin kronik apendisite neden olacağını biliyorum. Kronik apendisit nedeni ile overlerini tubalarını kaybetmiş 10'a yakın hastam oldu. Apendisit asla geciktirilmemeli yaygın peritonit geliştirilmemelidir. Kronik apendisit intestinal obstruksiyon, ovarian abse, tubal abse, infertilite demektir.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori