Medimagazin logo

Uzman hekim akademik kadroya nasıl geçer?

<b>SORULAR: </b> Ben<b> devlet hastanesinde uzman </b>olarak çalışıyorum. Ancak üniversitedeki akademik kadroya geçmek istiyorum. Sorum şu olacak
Uzman hekim akademik kadroya nasıl geçer?
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
SORULAR: Ben devlet hastanesinde uzman olarak çalışıyorum. Ancak üniversitedeki akademik kadroya geçmek istiyorum. Sorum şu olacak:

1- Bir üniversitede yan dal için uzman veya Yardımcı Doçent Kadrosu açılırsa benim bu kadroya devlet memuru olarak başvurmam mümkün mü?
2- Başvurum kabul edilirse üniversiteye kadromun nakli tahminen ne kadar alır?
3- Açıktan yani özel bir hastanede çalışırken başvurum ile devlet hastanesinde iken olan başvurum bir olur mu? Yani kısacası özel bir hastanede çalışmaya başlarsam, üniversiteye gene başvurabilirmiyim?
Bunun yanında sizin sitenizden eğer uygun bir şekilde istifa etmiş isem 6 ay sonra, eğer terkederek ayrılmışsam 1 yıl sonra memur olabiliyorum. Bu üniversiteler için de geçerli mi? Yani Devlet hastanesinden istifa ettikten sonra üniversiteye girmek içinde benzer sürelerin mi geçmesi gerekiyor?
Son bir soru: istifa dilekçesi verdikten sonra İl sağlık müdürlüğü Bakanlığa gönderiyormuş ve orası muvafakat verirse sana tebellüğ emri geliyormuş. Peki ben tebellüğ etmesem istifam geri dönermi veya tebellüğ emri geldikten sonra dilekçe ile başvurup istifamı geri çekebilirmiyim?
CEVAPLAR:
1-Devlet Hastanelerinde Uzman hekim olarak görev yapan şahıslar Üniversitelerin açacakları Yan dal ihtisaslarına ve yardımcı doçent kadrolarına müracaat edebilirler.
2-Şayet bu kadrolara müracaatınız kabul edilir ise tayin işlemleriniz Sağlık Bakanlığı ile YÖK arasındaki yazışma ve işlemler nedeni ile yaklaşık 2-3 aylık bir sürede gerçekleştirilir.
3-Özel hastanede de çalışan hekimlerin üniversitelerin açacakları kadrolara başvurma hakkı vardır. Devlette çalışıyor olmanın üniversite kadrosuna atanmada bir ayrıcalığı ve üstünlüğü bulunmamaktadır.
4- 657 sayılı DMK'na göre istifa edenler altı ay, müstafi sayılanlar ise bir yıl süre geçmeden tekrar devlet memuru olarak atanamazlar. Üniversiteler de bir devlet kuruluşu olmasına rağmen burada görev alan personel 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununa tabidir. Bu nedenle 6 aylık veya 1 yıllık süre üniversitenin akdemik kadrolarına yapılan geçişler için söz konusu değildir.
5- İstifa dilekçesi veren bir memur atamaya yetkili makamdan istifasının kabul edildiğine dair onay geldiği an kurumdan ayrılabilir.Yine istifa dilekçesini verdiği tarihden sonra otuz günlük süre geçmiş ise onay gelmese bile kurumdan ilişiğini kesebilir. Bu otuz günlük süre zarfında (onay gelmiş olsa dahi ) memur yazılı bir dilekçe ile istifa isteğinden vazgeçebilir.

Memurlar.net
uzman
hekim
akademik
kadroya
nasıl
geçer?
Yorum (3)
laconic
yeni yök yasa taslağı yök sitesinde açıklandı. görüş ve önerielre açık. üşenmeden hepsini okudum. tek fark rektör seçimi. rektör seçiminde öğretim üye oylaması kaldırılması öngörülmüş. yerine rektör adayı belirleme konseyi var.konsey siyasi vesayet getiriyor. üniversiteden en fazla oy alan adaylar bazen atanmıyor ve kamuda tartışmalar yol açıyordu. bu durum kalkmış ama rektörler tamamen siyasi olan bir konsey tarafından belirlenip cumhurbaşkanına sunuluyor. yardımcı doçent atanması tus gibi merkezi bir sistemle yapılmalı. öğretim üyesi olmak isteye eşit fırsat olur. kadrolaşma ve kamplaşmayı azaltır. en önemlisi anadolunun başarıl adayı torpile gerek duymadan akademik hayata başlar. bu yok. rektörün yetkileri,kadro vs olduğu gibi duruyor. işte şikayet edilen yök yerine yeni taslak. rektör seçimi ve görev süresi (5 yıl ve aynı fakülteden üst üste rektörlük yok. tıp fak hep rektör veremeyecek) dışında eski hamam eski tas. yök yasası siyasi erkin üniversitelere müdahil olmasına müsait. niye değiştiriliyor ki. yeni taslak eskinin aynısı. siyasi vesayet daha da ağır
0
Cevapla
kirpi
1-hocam yeni yök yasa tasarısı doçent ve profesör düzeyindeki hocaları zerre kadar ilgilendirmiyor. 2-yök sitesinde "yasa tasarısı için görüşlerinizi yazınız" bölümüne yazan o kadar az sayıda öğretim üyesi var ki... 3-öte yandan yeni tasarı eskinin aynısı 4- sadece rektör seçiminde öğretim üyeleri dışırada bırakılmış. fazla oy alan öğretim üyesi bazen rektör atanmadığı durumlar da kamuoyunda bazen eleştiri oluyordu. işte yeni tasarı sanki sırf bu eleştiriyi ortadan kaldırmak için yapılmış gibi. onun dışında her madde olduğu gibi duruyor. 5- rektörün kadro açma yetkisi duruyor. yine istediğine açacak istediğine açmayacak belki de yeni bir şey getirmediği için öğretim üyeleri görüş belirtme zahmetine girmediler. Sonuç: yeni yasa tasarısı = eskisinin aynısı (rektör seçimi hariç)
0
Cevapla
Nurettin Gülaçtı
Yeni YÖK yasa taslağının hazırlanması içerik bakımından yeni uygulamaları beraberinde getirmesi bakımından üzerinde iyi düşünülmesini de gerektirir. Tabi bunların doğruluğu yada yanlışlığı zaman içerisinde kendini gösterecektir. YÖK yasasının değiştirilmesi eğer beraberinde olumlulukları getirecekse yapılmasında sakınca olmaz. Eğer birçok akademisyenin mağduriyetine neden olacak ise ileride büyük olayların patlak vermemesi bakımından üzerinde birkez daha düşünülmesi gerekir. Örneğin doçentlik için düşünülen yeni yasa teklifi tamamen yanlı ve yanlış bir düşüncenin ürünü olarak uygulanmak istenmektedir. Bizlere ingilizce eğitim eşitliği vermemiş bu sistem, yaşamı boyunca dil eğitimi alma fırsatı içinde yaşamış, yurdışlarında kalmış, okumuş kişilerle eş değerde tutmak istemektedir. Doktora sonrası 65 için bizleri 2 yıllığına yurtdışına dil eğitimine gönderin 65'i isteyin.Yoksa vermeden almak ülke için eğitim eşitsizliğini birkez daha pekiştireceğinden insan hakları bakımından da ülkemizi birkez daha Avrupalılar nezdinde komik duruma düşürür. Allah yardımcımız olsun...
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir