TUS'ta rekor puan aldı, birincilikle bitirdiği fakülteyi seçecek
İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp (Çapa) Fakültesi Dönem Birincisi tarihi bir puan ile TUS Birincisi Oldu!
TUS'ta rekor puan aldı, birincilikle bitirdiği fakülteyi seçecek
11 Eylül 2018 -

İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp (Çapa) Fakültesi 2018 mezunu olan fakülteyi birincilikle bitiren Dr. Hüseyin Can Yücel, 15 bin doktorun girdiği Tıpta Uzmanlık Sınavı'nda tarihi bir puan ve net sayısına imza atarak Türkiye Birincisi oldu. Temel ve Klinik olarak toplam 240 sorunun sorulduğu sınavda 14 yanlış 225 doğru yapan Dr. Hüseyin Can Yücel, cerrahi bir branşı seçeceğini ifade ederken, henüz branş tercihinin netleşmediğini kaydetti. Klinik Testten 79.41 puan alan Dr. Hüseyin Can Yücel, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesinde ihtisasını yapacağı bir branş seçecek.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
42
1) Mehmet Aydınlı (Radyoloji uzm doktor)
23.03.2019 21:04:56
TUS REKORU EYLÜL 1994 TARİHİNDE 80.56 PUAN İLE BANA YANİ MEHMET AYDINLI YA AİTTİR
İSTEYEN HERKESE BELGESİNİ GÖNDEREBİLİRİM
REKORUM HÂLÂ KIRILAMADI, AMA MAALESEF SOSYAL MEDYADA REKOR OLARAK YANLIŞ BİLGİLER DOLAŞIYOR,
People
19
2) Osman (dr.)
05.10.2018 07:58:03
Ben arkadaşı hem başarısı hem cesareti için kutluyorum. Uzmanlık yapmadım, pratisyen hekim kazancı bile bana fazlasıyla yetiyordu, kendimi de hiç yoramazdım. Ama hayatın her alanında sorgulanır vaziyette yaşıyorsun. Yine rahat olarak nitelendirilen birçok uzmanlık dalı da memleketimizde önemsenmemekte. Futbol gibi bizim meslek, cerrahlar forvet oynar, tüm övgüyü alıp en fazla kazancı sağlar. Cesur insan işidir cerrah olmak vesselam. Tekrar kutluyorum.
People
16
3) lucifer heaven (dr)
16.09.2018 18:49:43
benim girdiğim 83 yılındaki ve ertesi yılki ÖYS sınavlarının hem 1.si hem de 2. si Hacettepe'ye girmişti.ÖSS sınavını geçen ÖYS ye girerdi.sınav hakkında şüphe ve tartışma yoktu. Tarikat okulları olup olmadığından bile haberim yoktu.Şimdi ilgilenmediğim halde var.O zamanlar dereceleri ÖSS de robert kolej,alman lisesi vs., ÖYS de ankara fen lisesi yapardı.Şimdi çok başarılı olanlar direk yurt dışına gidiyordur herhalde.
People
28
4) Kamil Ömür (Uz.dr)
16.09.2018 17:44:27
Şimdi gelelim çok eskiden İTÜ, ODTÜ .Siyasal, Eczacılık, bir ara Kimya bölümünün tıptan daha yüksek puanla öğrenci almasına. Eskiden sadece hekim eksikliği değil her mesleğin eksikliği varmış. Bu nedenle bütün mesleklere ilgi gösterilirmiş. Tıp fakültesi sadece İstanbul ' da bir tane kontenjanı 800 müş. Sonra Ankara tıp 1945 de açılmış. Teknik Üniversite toplam bütün bölümlerine 100 öğrenci alırmış. Bazı hocalarımız ben teknik üniversiteyi de kazanmıştım ama tıbba devam ettim derdi bizde ne diyor bu tıbbı kazanan teknik üniversiteyi hayli hayli kazanır diye düşünürdük. Sonradan orayı kazanmanın daha zor olduğunu öğrendik. Arz talep dengesi bozulunca diğer mesleklerin tercih edilirliği düşmüş. Hacettepe mezunu kadın doğumcu bir abimiz şu an 65 yaşında ODTÜ sınavında Maden mühendisliğini ancak kazanabilmiş. İnşaat, elektrik, makinayı kazanamamış. Şimdi Hacettepe tıpla, ODTÜ Maden arasında 300 puan fark var. Yine 1983 de Hacettepe Nükleer Enerji mühendisliği Hacettepe İng tıpla aynı puanala öğrenci alırdı. 10 kişi almasına rağmen mezunları iş bulamadı puanı zamanla çakıldı. Tekstil mühendisliği sadece İTÜ, Ege, Uludağ ' da vardı bayağı popülerdi sonra tonla üniversite bu bölümü açtı işi bitti. Yıllar önce Bursa Tıpta intörnüm .Kadın Doğumda nöbet tutuyorum. İhtisasa yeni başlayan Hacettepe mezunu bir asistanla beraber nöbetçiyiz. Bana dedi ki ben aslında Su ürünleri mühendisi olmak istiyordum ama iş olanakları yüzünden tıbba girdim. İnanın diğer mesleklerden de çok rahat işe girilebilse en iyi öğrencilerin yarısından çoğu tıbba girmez. 6 yıl fakülte , 4 yıl ihtisas, doğularda mecburi hizmet zor iş bunlar. Öyle ben çocukluğumdan beri doktorluğu çok seviyordum o yüzden girdim söylemi hikaye.
People
8
5) Yusuf Bektaş (Öğretmen )
16.09.2018 17:14:22
Dikiş almasını biliyor mu puan önemli değil
People
34
6) yg (dr)
14.09.2018 12:54:36
Önce kendisini kutluyorum. Hayırlı olsun.Hekim arkadaşıma önerim ASLA ve KESİNLİKLE eline bistüri alan hiçbir branşı yazma. Ayrıca çocuk, dahiliye gibi büyük branşları ve kardiyoloji gibi riskli branşlarıda yazma. Yazarsan sonra çok pişman olabilirsin. FTR veya Dermatoloji en iyisi.
People
22
7) aydin sinal (hekim)
14.09.2018 11:18:33
encok merak ettigim bir konuda türkiyede ingilizce lisanda tip ögretimi,mühendislik,finans,informatik gibi fakültelerde ingilizce ögrenimi anlarimda,ana merkezi noktasi insan olan ve bu insanlarin türkceden baska bir lisan bilmedigi bir ülkede hastalardami ingilizce ögreniyor?hocalar(ingilizmi?) dersi ingilizce anlatir,talebeler ingilizce not tutar,kitaplar ingilizce aralarinda konusmalar,hocaya soru sormalar,hastabasi vizitleri ingilizcemi? hastayla ingilizcemi konusulur? polikliniklerde hastalarla anlasamayip dayak yiyen doktorlar buradan mi mezunlar?eski ingiliz sömürgeleri kongo,hindistan ,rodezya gibi yerlerde böyle fakülteler var,türkiyede bu isi nasil organize ediyorlar onu anlamiyorum,mümkün olsa bir hafta misafir talebe olmak isterim.yeni tabirle"yesilendiren olursa" sevinirim
People
5
8) Dr (Öğretim üyesi)
13.09.2018 18:29:05
Bu yıl üniversite sınavında Hacettepe türkçe ve İngilizce tıp toplam kontenjanı 380 öğrencidir. Kazanan son öğrenci sırası 1442’dir.
People
9
9) ahmet kemal (uzm.hekim)
13.09.2018 14:00:22
çapa cerrahi branşlarda hoca kalmadı ki.. hepsi özellere geçti.. nerede o eski çapa..
People
15
10) Kamil Ömür (Uz.dr)
13.09.2018 14:00:02
Hacettepe Ankara Tıp fakültesine bağlı olarak kuruldu. İlk dönemde Ankara tıbbın altında olması normal ama benim bildiğim çok kısa sürede Ankara tıbbın üstüne çıktı bir daha da inmedi. Puan olayı tercih ile ilgili. İlk tercih yazılan fakültenin puanı yüksek olur.
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
16/11-21/11 55. Ulusal Nöroloji Kongresi NÖROLOJİ ANTA
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
23/11-23/11 Türk Kardiyoloji Derneği Ulusal Kardiyo Onkoloji Toplantısı KARDİYOLOJİ İSTA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
20/11-24/11 24. Prof. Dr. A.Lütfi Tat Sempozyumu DERMATOLOJİ ANTA
22/11-24/11 7. Uluslararası Ürojinekoloji Kongresi ÜROLOJİ İSTA