'33 yıllık hekimim şu an emekli olsam geçinemem!'
Akademik Akıl Youtube kanalı ilk canlı yayını ile izleyicilerle buluştu. Kanalın ilk canlı yayında alanında uzman hekimler 'Hekimlik Nereye Gidiyor’ sorusuna yanıt aradı.
'33 yıllık hekimim şu an emekli olsam geçinemem!'
14 Ocak 2022 14:48 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN -  Prof. Dr. Haldun Güner moderatörlüğünde gerçekleşen programa Prof. Dr. Dilek Özcengiz, Prof. Dr. İrfan Yalçınkaya ve Prof. Dr. Bülent Topuz konuk olarak katıldı.

Programda “Hekimlik Nereye Gidiyor” başta olmak üzere pek çok sorun üzerinde konuşan hekimler, ”Cerrahi branşlar neden daha az tercih ediliyor, Sağlıkta şiddet, Malpraktis davaları ve performans sistemi hekimliği nasıl etkiliyor?”  gibi konular üzerinde durdu ve izleyicilerden gelen sorulara yanıt verdi.

 

 

“Hekimler olarak birlikte çözüm üretmeliyiz”

Hekimlerin hem avantajlı hem de dezavantajlı bir özelliği olduğunu ifade eden Prof. Dr. Bülent Topuz “Zeki insanlar oldukları için bireysel çözümleri çok iyi başarıyorlar. Bireysel çözüm ne demek? Örgütlü hareketten uzak kalmak demek. Yani bir sorun oluyor, hekim öncelikle kendisinin nasıl baş edeceğini düşünüyor ve çözümü buluyor. Hekimlere “Hekimlik Nereye Gidiyor” diye sordum herkes “Yurt dışına gidiyor” dedi. Bu bizim hem meziyetimiz hem zaafımız, sorunları gördüğümüz halde bunun tedbirini toplu halde almak konusunda bir atalet yaşıyoruz” İfadelerini kullandı.

Beyin göçü mü göçen beyinler mi?

Sağlıkta şiddetin altında eğitim, ekonomik ve sosyal olmak üzere pek çok neden yattığını ve bu konu üzerinde çalışılması gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Özcengiz, 2021 yılında bin 361 hekimin başka ülkelere göç ettiğini, bunun sebebinin sistemdeki sorunlar olduğunu dile getirdi. Hekimin hasta ile oturup konuşması, tanı koyması ve zaman ayırması gerektiğini ancak var olan düzende bunun mümkün olmadığını ifade eden Prof. Dr. Özcengiz, “Sürekli gözümden bir şey kaçıyormuş gibi hissediyor ve korkuyorum” dedi.

Hukukçu da olan Prof. Dr. Özcengiz, yorgunluk, aşırı iş yükü, dikkat dağılması gibi durumların Malpraktis davalarına sebebiyet verdiğini bu davalar nedeniyle de hekimlerin korku ile iş yaptığını ve defansif tıbba yöneldiğini belirtti. Prof. Dr. Özcengiz, hekimlerin yurt dışına gitmesinin ise çaresizliğin sonucu olarak yaşandığını ifade etti.

Hekimliğin tadı tuzu kalmadı

Şu an mesleğimin en verimli çağında olduğunu ancak sistemden hiçbir beklentisi olmadığını ifade eden Prof. Dr. İrfan Yalçınkaya  “Ben şu an mesleğimin en üst noktasındayım ancak mesleğimle alakalı sıkıntılarım var. 33 yıllık hekimim şu an emekli olsam geçinemem, kendi masraflarımı bile karşılayamam. Ben bu yaşta gelecek kaygısı yaşıyorum. Hekimliğin tadı kalmadı. Benim şu an bu sağlık sistemi ile ilgili ne bir heyecanım var ne bir beklentim var” ifadelerini kullandı.

“Eğer çözümün bir parçası değilsek sorunun bir parçasıyız”

Hekimliğin bir sanat olmaktan çıktığını ve hekimlerin sürekli endişe ve kaygılara sahip olduklarını ifade eden Prof. Dr. Yalçınkaya ayrıca şunları kaydetti:

“Ben yurt dışına gitmek isteyen hekimlere hiçbir şey demiyorum, gidebilirler elbette ki, çözüm olarak bunu görüyorlarsa. Ancak biz bu ülkede yaşıyorsak bu ülkedeki sorunlarla yüzleşip bu sorunları çözmemiz lazım. Eğer biz çözümün bir parçası değilsek sorunun bir parçasıyız.

Hekimler bu ülkenin en zeki en başarılı insanları. Ama artık durum hizmet alan - veren ilişkisine döndü. Yani işin sanat olduğunu unuttuk;  tıp bir sanattı. Biz tıpa para için mi girdik? Ben şurada parayı konuştuğumuzu bile görmüyorum. Tabi ki insanların geçimi de önemli, ben hekimlerin geçim sıkıntısı çekmesini kabullenemiyorum. Sadece hekimler değil sağlık çalışanlarının hiçbirisi geçim sıkıntısı çekmemeli, biz beraber çalışıyoruz. Bizim bir sihirli değneğimiz yok, bir anda her şeyi düzeltemeyiz bunu hep birlikte yapacağız. Bunu yaparken de herkes sorumluluk alacak ve herkes şeffaf olacak. “

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
45
1) Bahadır Erdemli (Emekli Hekim)
18.01.2022 07:55:31
Emekli pratisyen hekim maaşı, emekli Vali maaşını hiç bir zaman geçmediği halde, bu asılsız bahaneyle geri çekilen Öneri, artık gerekçe ortadan kalktığına göre hemen bugün, derhal torba yasaya konup tekrar kabul edilmelidir. Uzman hekim maaşını da emekli Vali maaşının çok altındadır artık!
People
20
2) Mesleki (Dayanışma)
17.01.2022 13:48:40
Uzm.Dr. (doktor) hocam sendikalar değil toplu sözleşmeyi imzalayan yetkili sendika SAĞLIK-SEN hekim sağlık çalışanı sayısal dengesini göz ardı ettiler ve sonuçta kim hastenelerde 4 bin TL kadar hekimlerin ek ödemesinde kayıp olacak.Şu 5 bin TL zam diye duyurulan aslında maaş zammı değildi ek ödemedeki bu mağduriyeti giderecekti mevcut toplam geliri koruyacaktı destekleyecekleri yere karşı çıktılar iptal edildi. Hala Sağlık-Sen üyesi hekim var mı? Merak ediyorum doğrusu bilmeyenler için google yazdığınızda çıkar istifa formu 3 nüsha doldurup kurumunuza vermeniz yeterli.
Çözüm mesleki dayanışma ile meslek örgütü çatısı altında ve hekim sendikalarında birleşmek.
People
20
3) Uzm.Dr. (doktor)
17.01.2022 10:37:43
SENDİKALARIMIZ; DOKTORLAR HARİÇ SABİT EK ÖDEMELERE %20 EKSTRA ZAMMINI TOPLU SÖZLEŞMEDE İMZALADINIZ, İLAVETEN DOKTORLARA YAPILAN SABİT EK ÖDEME ZAMMINI ENGELLEDİNİZ VE ŞUBAT AYINDA GÖRECEĞİMİZ 1500-2500 TÜRK LİRASI ARASI PERFORMANS EK ÖDEME DÜŞÜKLÜĞÜNÜ DE SAĞLAYACAKSINIZ...TÜM YAPILANLAR, SÖYLENENLER KİM NE DEMİŞ İNTERNET ORTAMINDA KAYITLI...
People
57
4) Ufuk Yaşar (Emekli Hekim)
15.01.2022 14:36:18
Bu dünyada ve ötekinde ellerimiz her iki yakalarında olacak ve asla affetmeyegiz, hakkımızi da asla helal etmeyeceğiz. Önce söz verip sonra rafa kaldıran kim varsa her birine.
People
29
5) Fatih acar (Tabip)
15.01.2022 13:19:20
Yazıklar olsun.bıçak kemiğe dayandı .32 yıllık hekimim hükümet acilen çalışan ve emekli hekimlere gerekli düzenlemeri yapmaz ise bu sefer en pasif olan meslekdaşların bile sevsin sevvmesin bütün eylemlere katılacaklarından yüzde yüz eminim.Bu nedir ya ysp ler 9. 10 bin liralık bordrolarını yayınlayıp pratisyen hekimlerle aynı ücreti almalatını gayet makulmuş gibi gösteriyorlar.
People
14
6) serdar (uzman emekli istifa etmiş )
15.01.2022 11:05:20
Dr.Yüksel Beye katılıyorum.Geçen buna benzer bir yorum yaptım bir abimiz nasıl kazanıyorsun bilmiyorum sağlıktan mı gene dedi ben geçinemiyorum dedi... Öncelikle nasıl yaşamak isteyeceğinize karar vereceksiniz..Altın kafesteki bülbül mü kafes dışındaki bülbül mü olmak istediğinize ..ve kesinlikle sağlık işinden olmak zorunda değil geliriniz...Hekimseniz hekimlikten başka birşey yapmam ben demeyeceksiniz...Çok temiz ve kanuni işlerden sağlıkla zerre kadar yakından alakası olmayan işler var..Ayrıca sağlıkla alakalı ama kendi kararınızı verip para kazanacağınız işler de var..Bakın bir örnek daha vereyim..Bizler maalesef ringteki boksörleriz dayak atıyoruz ve yiyoruz acayipte para kazanıyoruz ama sahanın dışında bizi o ringe sürerek yaşayan o ringin yanında bile bir kere bulunmamış ama o olguya farklı şekilde katkıda bulunup hizmet eden sektörler var ve yüzüne bir fiske dahi yemeden ringteki bizden para kazanıyor hem de iyi kazanıyor..Bu kadar köle olmayın ..
People
20
7) Türk Tabipleri Birliği (TTB)
14.01.2022 22:11:08
Türk Tabipleri Birliği (TTB) ve hekim milletvekilleri, hekimlerin gelirleri ve özlük haklarında düzenleme öngören yasa teklifinin Meclis içtüzüğü yok sayılarak geri çekilmesi ve iktidar tarafından belirsiz bir tarihe ötelenmesi ile ilgili olarak 13 Ocak 2022 günü TBMM’de bir basın toplantısı düzenledi.
Basın toplantısında ilk sözü CHP İstanbul Milletvekili Dr. Ali Şeker aldı. Sağlık çalışanlarının gelirlerinde ve özlük haklarında iyileştirme sözü verilmesine ve yasal bir düzenleme de hazırlanmasına karşın geri adım atılmasına tepki gösteren Şeker, haklarını alamayan sağlık emekçilerinin istifa etmeye ve yurtdışında çalışmaya yöneldiğini belirtti.

TTB Merkez Konseyi Başkanı Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı ise mücadelelerine güç katan milletvekillerine teşekkür ederek söze başladı. Kamudaki hekimlerin açlık sınırına dayanan ücretlerle, özeldeki hekimlerin ise ciro baskısıyla çalışmaya zorlandığını ifade eden Korur Fincancı, bu çalışma koşulları sonucunda TTB’den yurtdışına gitmek için iyi hal belgesi alan hekim sayısının 59’dan 1405’e yükseldiğini kaydetti. Korur Fincancı, “İşte biz bu nedenle haklarımız için mücadele ediyoruz. Biliyoruz ki alanda çalışan meslektaşlarımız, çalışma arkadaşlarımız aciller dışında sağlık sistemini durdurmaya hazır. Biz siyasi otoritenin bu çığlığı duyarak hızla düzenleme yapması gerektiğini söylüyoruz” diye konuştu.

https://www.ttb.org.tr/haber_goster.php?Guid=f8a01c32-746f-11ec-a83c-469e4684c346

People
7
8) Dişhekimi (Dişhekimi)
14.01.2022 21:45:27
3 aydır emekliyim. Çok mutluyum. Emekliliği gelipte emekli olmayan meslektaşlarıma çağrım bir an önce emekli olun. Bu dönemde bu stress asla çekilmez. Emekli maaşları son çıkan yasa geri çekilmeseydi gayet iyi olacaktı.
People
15
9) Durmuş öztürk (Hekim)
14.01.2022 21:17:14
33 yıllık hekimim 3 yıllık işçi emeklisiyim geçinemediğim için partime işyeri hekimliği ve tıp merkezinde il sağlık müdürlüğünden onaylı 30 saat nöbet tutuyorum
People
13
10) doktor (dr)
14.01.2022 20:38:02
İşlerine gelince can kurtarıyorsunuz şöyle fedakarsınız böyle fedakarlık yapıyorsunuz hakkınızı ödemeyiz diyorlar..Andersondan masallar .... gerisi ne hikmetse bir türlü gelmiyor...saygı duymayana neden saygı duyalım.. Hele değer vermeyene hiç saygı duyulmaz...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)