Cumhuriyet Başsavcılığı açıklama yaptı: Cumhuriyet Savcısı sırası gelmediği için kendini muayene etmeyen doktoru gözaltına aldırdı
Osmaniye Devlet Hastanesi ortopedi bölümüne gelen cumhuriyet savcısı, sırası gelmeden girdiği doktorun odasında kendisini muayene etmeyen doktoru gözaltına aldırdı.
Cumhuriyet Başsavcılığı açıklama yaptı: Cumhuriyet Savcısı sırası gelmediği için kendini muayene etmeyen doktoru gözaltına aldırdı
12 Nisan 2021 21:36 -

OSMANİYE-Edinilen bilgiye göre, daha önce farklı bir doktorda muayene olan Osmaniye'de görevli Cumhuriyet Savcısı Mehmet B., bugün Osmaniye Devlet Hastanesi ortopedi bölümüne gelerek iddiaya göre Ortopedi Uzmanı Doktor Kemal Gökhan Günel'in odasına girdi. Kendisinin savcı olduğunu söyleyen Mehmet B., doktordan kendisini muayene etmesini istedi. İçeride başka bir hasta olduğunu söyleyen Doktor Kemal Gökhan Günel, ayrıca Savcı Mehmet B.'ye daha önceki doktoruna kontrol olması gerektiğini, bu şekilde kendisini muayene edemeyeceğini belirtti.


Adalet Bakanı, doktoru gözaltına aldıran Cumhuriyet Savcısı hakkında inceleme izni verdi


Bunun üzerine iddiaya göre Savcı Mehmet B., kendisini muayene etmeyen doktorun gözaltına alınması için polise talimat verdi. Olayın duyulması üzerine hastane yönetimi ve diğer doktorlar meslektaşlarının bu şekilde gözaltına alınmaması için Doktor Kemal Gökhan Günel'in odasının önüne gelerek gözaltı işlemine engel olmak istediler. Daha sonra Doktor Kemal Gökhan Günel başka bir araçla Osmaniye İl Emniyet Müdürlüğüne ifade vermeye gitti.


Yaşadığı olayın tamamıyla savcının nüfuzunu kullanmak olduğunu belirten Doktor Kemal Gökhan Günel şöyle konuştu:
* Hasta muayene ediyordum. Sert bir şekilde kapı çaldı, birdenbire içeri bir şahıs girdi. Kendisinin savcı olduğunu söyledi ve muayene etmemi istedi. Ben de içeride hasta varken bu şekilde muayene edemeyeceğimi bildirdim. Durumunu anlattı, sonra kontrolünün geldiğini söyledi. Ben de kendisine muayene ve tedavi olduğu ve kendisinin takibinin yapıldığı ilk hekimden muayene olması gerektiğini ilettim. Odamda bana bağırdı çağırdı.

* ‘Şimdi senle görüşeceğiz, sen beni nasıl muayene etmezsin’ dedi. Ben ve hemşirem odamdan çıktık. Bir süre sonra geri geldim. Hastalarım odanın önünde birikmiş şekilde duruyor. Odama girdiğimde savcı bey hala odadan gitmemiş. Sonra ‘Ters kelepçe yapın emniyete götürün’ şeklinde polise talimat vermiş. Hastaneye polisler geldi. Üstelik ben olay saatinde hastanede nöbetçi doktordum. (İHA)


Osmaniye Cumhuriyet Başsavcısı Ahmet Tekne, bazı basın yayın organları ile sosyal medya hesaplarında yer alan doktor ile cumhuriyet savcısı arasında çıkan tartışma iddialarına ilişkin, "Cumhuriyet Savcısı M.B'nin şikayeti üzerine Cumhuriyet Başsavcılığımızca nöbetçi doktor hakkında hakaret suçundan soruşturmaya başlanılmıştır. Nöbetçi doktor, aynı gün başsavcılığımızca şüpheli sıfatıyla ifadesi alınarak serbest bırakılmıştır. Aksi yöndeki iddialar gerçeği yansıtmamaktadır." ifadesini kullandı.

Tekne, yaptığı yazılı açıklamada, bazı basın yayın organları ile sosyal medya hesaplarında yer alan "Osmaniye cumhuriyet savcısının muayene talebini yerine getirmeyen doktorun gözaltına alındığı" yönündeki iddialara ilişkin kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla açıklamaya ihtiyaç duyulduğunu belirtti.

Osmaniye Cumhuriyet Başsavcılığında görev yapan Cumhuriyet Savcısı M.B'nin daha önce başlanılan ortopedik tedavisinin devamı olarak randevusu için dün hastaneye gittiğine yer verilen açıklamada Tekne, şunları kaydetti:

"Nöbetçi doktorun, asıl doktorun izinli olduğunu gerekçe göstererek tedaviden kaçınması üzerine Cumhuriyet Savcısı M.B'nin kendisini tanıtarak randevusunu hatırlatmasına rağmen nöbetçi doktorun muayene odasından ayrılarak tedaviden kaçınıp güvenlik görevlilerine aşağılayıcı şekilde M.B'nin dışarı çıkarılması talimatını verdiği, tedavi olmaksızın hastaneden ayrılan Cumhuriyet Savcısı M.B'nin şikayeti üzerine Cumhuriyet Başsavcılığımızca nöbetçi doktor hakkında hakaret suçundan soruşturmaya başlanılmıştır. Nöbetçi doktor, aynı gün başsavcılığımızca şüpheli sıfatıyla ifadesi alınarak serbest bırakılmıştır. Aksi yöndeki iddialar gerçeği yansıtmamaktadır."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Vatandaş (Vatandaş)
07.06.2021 09:35:58
Klasik ego savaşları dokor hemşireye, Savcı avukata vb. Şimdi de doktor savcı arasında ego rekabeti gördük. Fakir kesimlerin ileride cahil halk tarafından egolarının tatmin edilebileceği bir mesleğe girdiklerinde böyle oluyorlar. Çoğu savcı doktor insanlara yardımcı olmak için değil kibirleri için o masada duruyor.
People
0
2) vatan sasmaz (saglik)
06.05.2021 20:23:16
adi "devlet" olan anomali olusumun bir an once resetlenmesi gerekmektedir. Devlet halkin uzerinde surekli sopa gibi davraniyor. Bu artik son bulmali, halk devlete degil devlet halka hizmet etmeli eder konuma gelmeli. Bu nedenle kendine devlet memuru denen anormal beyinler kendini derebeyi zannediyor.
People
10
3) emeklidoktor (doktor)
20.04.2021 13:56:05
Sn enver kale maşallah dava dosyasına tamamen hakimsiniz.Acaba olayın olduğu adliyede mi memursunuz.Geçenlerde bir savcı top saha maçında tartıştığı karşı takımdaki tüm öğretmenleri polis çağırıp gözaltına aldırdı.Yani savcıların bu tarz hareketleri sık sık oluyor.Bu olaydaki savcı aynı şekilde gereksiz bir mesleki müdahalede bulunmamış olsa bile savcılar olağan şüpheli.Nasıl ki önünüze geleni azarlamayı ve kötü muamele yapmayı doktorların alışkanlığı diye yazdıysanız böyle bir kanı olduğunu iddia ettiyseniz,savcıların da aynı şekilde bu tarz zaman zaman kişisel gayrı hukuki uygulamaları oluyor.Meslek dayanışması içinde hakimler savcılara tolerans gösteriyorlar falan.Sert kayaya çarpma işine gelince doktor arkadaş allahtan sosyal medya falan olayı medyatik hale getirdi,adalet bakanı soruşturma izni verdi,müfettiş gitti.Şimdi kim haklı kim haksız kim sert kayaya çarpmış yakında anlarız.HSYK nın müfettişi o savcının her gün mesai yaptığı hakimlere veya başsavcıya benzemez,daha değişik gözlerle bakar olaya.Yakında ne nedir anlarız merak etmeyin.
People
5
4) Enver Kale (Memur)
16.04.2021 09:40:28
Ortada mahremiyet ihlali falan yok. Savcıya, basın yayın yoluyla açıklama yasağı olduğu için olayı tek taraflı dinledik. Bunu avantaj olarak gören söz konusu hekim sosyal psikolojide örnek vaka olarak gösterilecek nitelikte manipülasyon yaptığı ortada. Hani hastanın yönlendirmesine izin vermezsiniz yaa! İşte burada hekimin de manipülasyon ile kamuoyunu istediği cihette yönlendirmesine izin verilmemeliydi ama hekim amacına çoktan ulaştı. Kaldı ki ters kelepçe falan zerre ilgisi yok, telefonla ifade vermeye davet ediliyor. Ters kelepçe ve mahremiyet ihlali doğrudan kendi uydurması. Ancak hekim WhatsApp gruplarında da konuyu istediği gibi yönlendirme yaparak anlatıp orada olaya şahit olmayan arkadaşlarını da manipüle ederek adliyeye çağırıyor. Her şeyden önce devlet terbiyesi dediğimiz bir kavram vardı, ne Dr. Savcı ile ne de savcı Dr ile yüzgöz olmamalıydı. Temel suçlu randevu iptallerine karşı önlem almayan hastane yönetimidir. Bir de, önünüze geleni azarlamayi ve kötü muamele yapmayı alışkanlık haline getirirseniz bazen böyle sert kayaya carpabilirsiniz. Gerçeklerin ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır, ilerleyen süreçte göreceğiz. Adı geçen hekim sırf kendi çıkarları için bencilce hukuk ve sağlık çalışanlarını karşı karşıya getirme durumu var. Haklı haksız kimin olduğundan ziyade, her suçlunun yaptığı masum köylü edasınin tiksinti vermesi ve tek taraflı açıklamalara bakılarak lince ortak olunmamasidir.
People
35
5) ömer hayyam (op.dr.)
15.04.2021 11:58:11
özele gitseymiş, paraya kıysaymış...ne gerek var o hemgameye...kavga dövüşe

hatta muayenehaneye gitseymiş....

hakim ve savcılardaki bedavacılık ....
People
27
6) doktor ali (doktor)
15.04.2021 11:49:12
madem güvenlikçilerle zorla savcıyı çıkarılmış- ki tabi öyle bir şey olmamış- nereden mi anlıyoruz. doktor odadan çıkmış geri geldiğinde savcı ile karşılaşıyor.
odadan çıkan doktor ,savcının çıkarıldığı yok.
People
26
7) ahmet gürdürel (vatandaş)
15.04.2021 00:22:02
Oyunu savcıdan yana kullanan , birgün haksız yere kelepçelenirsen şaşırma
People
8
8) ali (uzm)
14.04.2021 11:05:03
ben mi yanlış okudum içeride hasta varmış.
People
6
9) Süzer (Dişhekimi)
13.04.2021 23:56:57
Hastalarıma tedavı ederken ..baslarken...yada tedavi esnasında yahut sonunda...hastanın kendisi ve ya ailesi üzerimde. baskı. oluşturduğunda ...tedaviyi yönlendirmeye calıştığında...zaten zor uygulamalar olan işlemler dahada zor ...tedavi süreleri daha da uzuyor...ülkemizde mevkii makam kullanılırak yapılıyor bu baskı...yılların tecrübesi ilebertaraf edip işimi yapmyaya çalışırım..arada ipler kopuyor ...burdada ipler kopmuş...zaten kamuda iş yoğunluğu üzerine bu tip durumlarda bazen bu hoşnutsuz duruma neden oluyor...
People
31
10) İbrahim Kahraman (Dr)
13.04.2021 22:55:58
Maalesef kişiliği tam oturmamış , sınavda çok istediği Tıp Fakültesini kazanacak kapasitesi olmayan bu eksik tiplerden ellerine fırsat geçtiğinde bu tür icraatlar görebiliyoruz. İçeride hasta varken, sırası gelmiş olsa bile kimsenin içeriye girme hakkı yoktur. Savcı hakkında soruşturma izni veren Adalet bakanı sayın A. Gül'e tüm hekim arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum. Doktor aleyhine yorum yapanların da savcıdaki aynı aşağılık psikolojinde olduklarını düşünüyorum
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)