Dünyanın en değerli meslek grupları belli oldu: 'Doktorluk' en saygı duyulan birinci meslek
Yapılan araştırmaya göre, dünyanın en değerleri meslekleri belli oldu. Doktorluğun ilk sıraya yerleştiği araştırmada, ikinci sırada ise avukatlar, üçüncü sırada ise mühendisler yer aldı
Dünyanın en değerli meslek grupları belli oldu: 'Doktorluk' en saygı duyulan birinci meslek
08 Aralık 2020 10:55 - DHA

Ajans Press’in, Varkey Foundation verilerinden elde ettiği bilgilere göre, dünyanın en değerli meslek grupları belli oldu. Böylelikle 2018 yılını kapsayan araştırmaya göre, doktorluğun ilk sıraya yerleştiği kaydedildi. İkinci sırada ise avukatlar yer alırken, üçüncü sıraya mühendislerin, dördüncü sıraya okul müdürünün, beşinci sıraya ise polislerin yerleştiği görüldü. İlk 10 içerisinde yer alan diğer meslek grupları ise sırasıyla, hemşire, muhasebeci, yerel yöneticileri, yönetim danışmanları ve ortaokul öğretmenleri olarak sıralandı. Araştırmada öğretmenler ayrıca ele alınırken, öğretmen mesleğine yüzde 100 oranla en fazla Çin’de değer verildiği görüldü. Türkiye’de ise bu oran yüzde 58 seviyesinde yer aldı.

Medya takip kurumu Ajans Press, meslekler ile alakalı medyaya yansıyan haber adetlerini de inceledi. Ajans Press dijital basın arşivinden derlediği bilgilere göre 2018 yılından bu güne meslekler ile alakalı basına 481 bin 20 haber yansıdığı tespit edildi. Yine aynı tarihler arasında doktorların basında konuşulma adedi ise 216 bin 836 oldu. Genel başlıkta sağlık çalışanları ise 2 milyon 867 bin haberde yer aldı. Türkiye’de statüsü yüzde 60’a yakın olan öğretmenlerin 283 bin 665 haberle yer aldığı kaydedildi.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Dr (Dr)
09.08.2021 09:52:08
En saygın mi bilemem ama saygınlığını bitirmek için, en çok üzerine gidilen meslek olduğu kesin
People
2
2) ismail yetenek (dr)
23.07.2021 16:53:27
saygı duyulan derken sanırım önemli olan ve en çok olunmak istenen meslek demek istenmiş.zaten dr a saygıdan değil,tıp mesleğine saygınlıktan bahsedilmş..
People
21
3) zeki can (cerrah pizzacı)
12.12.2020 16:44:36
Bir şeyi unutuyorsunuz diğer ülkelerde olabilir ama ülkemizde en saygı duyulmayan meslek oldu doktorların yaşantısı ortada bu nasıl saygınlık.........
People
16
4) lucifer (dr)
12.12.2020 11:53:09
en saygın meslek ALGI MÜHENDİSLİĞİ
People
9
5) Muhiddin Göç (Em. Dr. )
09.12.2020 22:48:00
Türkiyede bu sıralamanın doğru olduğunu sanmıyorum, düşünsenize performans yapmaya çalışan doktor çok hasta olsun diye bakıyor, özel hastane sahibi müteahhit gibi.
People
58
6) dr (dr)
09.12.2020 09:28:21
Tam bir paradoks.
Saygınsa neden dayak ?
Dayak varsa neden saygın ?
Çözüm kolay, sağlıkta şiddet TCK kapsamına alınacak. Paradoks maradoks kalmaz, bi rahat nefes alırız şu çileli meslekte.
People
18
7) ali (dr)
09.12.2020 09:10:07
yapma yeaaa ....bi gülme geldi...... ama acı acı.
People
57
8) dr.mikro (hekim )
08.12.2020 17:58:14
Türkiye olarak algıladım hadi canım dedim.Bu saygın mesleğin ülkemizde ekonomik karşılığı nedir peki 4.500-4.600 TL temel maaş.Yoğun ve riskli çalışma döneminde dahi doğru düzgün ek ödeme yapmadılar.Ama toplumdaki algı ne çok çalıştılar ama çokta kazandılar.Oysa gerçeği bir tek sağlık çalışanları biliyor.MEB derslerin olmadığı dönemde dahi tam ek ders ödetirken birçok sağlık çalışanı hastane imamı kadar ek ödeme alamadı kimi aylar SIFIR TL.

Sahi Kasım ayı geçti bu gün 8 Aralık yok mu ek ödeme ile ilgili açıklama genelge. Pandemi süresince ek ödeme tavandan yapılır diyemediler ama izinleri istifayı ikinci emre kadar yasakladılar.

Sayın editör neden bu konuyu gündeme taşımıyor haber yapmıyorsunuz?
People
33
9) dr ceyar (dr)
08.12.2020 11:34:32
eee...!

madem öyle biz niye dayak yiyoruz ???

vatandaşın dediği gibi mi yoksa...? HAK MI EDİYORUZ !?

SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)