Ekşi sözlükten yüzde 50 indirim: 24 yaşında doktorun 9 bin tl kazanması
Hekim maaşları hekimlerin dışında bir çok kişi tarafından hem merak edilmeye hem de takip edilmeye devam ediyor
Ekşi sözlükten yüzde 50 indirim: 24 yaşında doktorun 9 bin tl kazanması
16 Eylül 2019 -

MEDİMAGAZİNHekimlerin özlük haklarıyla ilgili konular hekimlerden çok bir çok toplum kesimi tarafından merakla takip edilmeye devam ediyor.

Ekşi sözlükte bu yıl başında zamlarla birlikte 'doktor maaşının minimum 18 bin lira olması' başlığı altında yapılan yorumlarla hekimin özlük haklarıyla ilgili bilgizisliğin tavan yaptığı belirtilmişti. Bugün açılan başlıkta da '24 yaşında doktorun 9 bin tl kazanması' başlığında yüzde 50 indirime gidilmiş gibi görünüyor.  

Her ne kadar yeni mezun olmuş bir hekimin maaşının 9 bin lira olmadığı bilinse de, Ekşi sözlükte bu kez hekimlerden yana enty'ler de dikkat çekiyor:



24 yaşında doktor kişisinden devlet pardon eğitim araştırma hasanelerinde şırınga ile kan bi yerlerinden alınırken 9 bin lira alması mı gözünüze battı ?
30 yaşında daha resmi yazı dilinden bi haber insanlar var bu ülkede.
16.09.2019 10:46 fasulye rahman




o yaşta birisi için türkiye şartlarında harika bir paradır.üstte birileri ömür boyu aynı maaşı alıyor yazmış uzmanlar 15-20 bin lira alıyor.


mühendis de zor şartlar altında okul okuyor ama gel gör ki aldığı maaş belli kimse çok çaliştık şöyle nöbet tuttuk falan demesin.gecesini şantiyede geçiren inşaat mühendisi de var yetiştirmesi gereken proje için gece gündüz çalışan yazılım ve bilgisayar mühendisleri de var.


çalışma şartlarını falan söylemiyorum çoğu mühendis patron ve müşteri baskısı ile zor şartlarda çalışıyor.24 yaşında 3 bin lira üstü maaş alan yeni mezun mühendisi sayısı azdır.alan da en fazla 5 bin lira alır.


burada edebiyat yapmaya gerek yok aldığınız para çok hak edeniniz var etmeyeniz var egolu olanınız var olmayanız var.


işini iyi yapan tüm doktorlara da allah kolaylık versin onlara lafım yok. 
16.09.2019 10:51 executioner 58



9 bin lira para değildir. bekar bir insanın istanbul gibi bir yerde insan gibi yaşaması için gerekli olan miktardır.


ben bu zihniyeti anlamıyorum. bizim durumumuz kötü, onların da kötü olsun diye düşünüyorsunuz. gerizekalısınız çünkü zenginlikte bir olmayı değil fakirlikte bir olmayı istiyorsunuz.
16.09.2019 11:02 gui


bildiğim kadarıyla (yanlışsam doktorlarımız düzeltsin lütfen) maalesef böyle bir maaşın büyükçe bir kısmı dönerden gelir, yani devlet baba doktorlarımıza çok daha az maaş ödemektedir.
hakkından az olan maaştır.
16.09.2019 11:11 omnimon 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
11
1) Dr.Cevdett (Cerrah)
20.09.2019 12:00:43
29 yıllık hekim, 21 yıllık uzman.
maaş 4570 tl(370 eş ve çocuk yardımı dahil)
3183 tl sabit ek ödeme
People
18
2) Ekşi (Mekşi)
20.09.2019 08:55:22
4.064,32 TL 17 yıl kıdemli hekim maaşı.Dr.mikro yazmış aşağıda kuruşu kuruşuna.Ekşi sözlük yazarının dilinden konuşayım bu ne .....
People
10
3) Krizantem (Dr)
19.09.2019 14:35:27
..... olmak bu işte. Ben de istediğimi bulamayınca yurtdışına geldim. Şimdi bizim vefakar cefakar iyi doktorlarımızın maalesef oralarda göremeyeceği rakamı bir gece keyfimle nöbet tutup alıyorum. Alimin ... kırdırıldığı ... düzende çalışılmaz. Çalışan vefakar insanımızı da bıktırdınız. 5 senesi var bu işin. Görün bakalım sonra. Şimdiden , eskiden devlet hastanesinde eğitim hastanesinde hocaların, uzmanların para değil şan şöhret keyif, Allah inancı , mesleki tatmin, görev bilinci, yardımcı olmak adına yaptığı ameliyatlar artık özellerde 100-150 bine yapılır oldu. 9 bin ne ki? ...
People
10
4) Yvz (Öğretmen)
19.09.2019 07:53:22
Bu ekşi sözlük vb. sitelerin kapatılması gerekmekte.Zira buralar yanlış bilginin küfrün seviyesizliğin en bol olduğu yerler sözlük terimine bile hakaretten kapatılmalıdır.
People
15
5) Dr (Dr)
18.09.2019 18:24:47
Açık ve net söylüyorum , döner sermaye filan istemiyorum benim maaşımı hakim savcı maaşı kadar yapsınlar tamamdır verdiğim emeklere yazık günah 4000 lira uzman doktor maaşı mı olur 10 yıl dirsek çürütüp bunu haketmek en çok koyan da o
People
18
6) ibolly (Dr)
18.09.2019 17:38:50
Dostum bn gecenin 3 unde yeni dogmus kalbi atmayan bebekler olmesinler ve ya ileride sakat kalmasinlar diye mudahale ediyorum. Benim isimin degeri bnce aylik 30 35 bin.vermiyor musun, ortada bi rakamda bulusuruz. Ha onu da mi cok goruyorsun hadi bana eyvallah. Sistem tam olarak son soyledigim seye dogru donusuyor. Herkes rahat yerlere kaciyor. Siz daha boyle konustikca cocugunuza mudahale edecek veya seni ameliyat edecek kaliteli doktor bulamayacaksiniz. Bulacaginiza da yuklu miktar para... Doktorun aldigini konusmak yerine kendi sosonin kalitesini artir. Zira kaliteli yaparsan donerci de olsan doktordan cok kazanirsin.
People
2
7) Anlayan Sezer (HKM)
18.09.2019 11:42:53
"helalin adı kaldı onu gören yok-haram kapışıldı hala doyan yok" işşizlikten-fakirlikten yıkılırken ortalık bu tartışma çok gereksiz, editör kamu yararını gözetmeli değil mi? Hak için düşünelim, Atatürkün hazırlattığı kuran meali 2 tl kitapçılarda. . okuyun-düşünün-yeni medeniyetin temellerini atalım...hikaye o dur ki; vaktiyle bindolarlık bıçak parası isteyen silahlı bir dr. varmış. servet sahibi olmuş. bigün silahını kafasına dayamış. silahı başkası dayasa sağlıkta siddet haberi olacakmış. merhametle sağlık hizmeti sunanlara selam olsun.
People
41
8) selman er (tabip)
18.09.2019 09:08:06
Şanlıurfa'da çok ağır şartlar altında hekimlik yapıyorum. hastanemden aldığım döner 600 lira her şey dahil maaşım 7000 lira toplam elime geçen aylık maaşım. Bir öğretmen de aynı maaşı alıyor ek ders yazdırarak. Gözüm yok öğretmenler daha fazlasını da hak ediyor lakin, benim hak ettiğim maaş bu değil. Akşama kadar mahvoluyorum, eve gittiğimde ertesi güne kadar yatıyorum. Maruz kaldığım hakaretler, kendini ispat etmeye çalışan cahillerle muhatap olmalar, risk, stres... Allah tüm sağlık çalışanlarının yardımcısı olsun. Zavallı hemşire arkadaşlar onlar da mahvoluyorlar beş kuruş da döner almıyorlar bizim hastanede. Ne diyeceğimi bilmiyorum, bozuk para gibi tıp yolunda harcadığım gençliğime mi yanayım, akıp giden zamana mı yanayım? Bir de tus garabeti önümüzde bekliyor. Uzmanların hali bizden de içler acısı aldıkları maaş da, çektikleri çile de ortada. Tekrar üniversite sınavına girip başka bir bölüm okumak en mantıklısı görünüyor bu yaşta maalesef. Ekşi sözlükteki kindar ve hasetçiler kına yaksınlar
People
3
9) Hüda Rab (TENGRIBERDIYEV)
18.09.2019 00:17:36
Maaşının 3 katı vergi vern insanların nasıl eleştirmesini bekliyoruz ki?
People
15
10) Ft (Uzdr)
18.09.2019 00:16:10
Devlet hastanesinde sadece ocak ayında dolgun yatar ek ödeme ve maaş, diğer aylar vergi hatta vergininde vergisi kesildiği için elimize ocak ayının yarısı filan geçiyor, hele temmuz ayından sonra üçte biri anca, işte böyle emeğimiz ve sabrımızı çok güzel sömürülüyor, soğana patatese bile yüzde 500 zam geldi 10 yıldır sut fiyatları artmıyor
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/10-31/10 6. Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik Kongresi ENDOKRİNO... ANTA
28/10-01/11 5. Ulusal Klinik Mikrobiyoloji Kongresi MİKROBİYO... İZMİ
31/10-02/11 Türkiye Maternal Fetal Tıp Derneği Ultrasonografi Kursu KADIN... İSTA
30/10-03/11 63. Türkiye Milli Pediatri Kongresi PEDİATRİ KIBR
23/11-23/11 TMFTP Tıbbi Uygulamalar ve Hukuk Kongresi TIP... ANKA
21/11-24/11 15. Türkiye Acil Tıp Kongresi ACİL TIP ANTA
26/11-30/11 3. Uluslarası – 21. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi HALK SAĞLIĞI ANTA