Hastası tarafından bıçaklanan doktor istifa etti!
Ankara'da hastası tarafından bıçaklanan asistan doktor Ertan İskender, olayın psikolojik etkilerinden dolayı çalışmakta ve hastaların tedavilerini uygulamakta zorlandığı gerekçesiyle görevinden istifa etti.
Hastası tarafından bıçaklanan doktor istifa etti!
05 Ocak 2022 15:16 -

Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Poliklinik Bölümü'nde görevli asistan doktor Ertan İskender, 27 Mayıs 2021'de hastanede hastası Bayram Nargüler'in bıçaklı saldırısına uğradı.

İskender, sırtının sağ kısmı ve sağ elinden yaralandı. Ameliyat edilen İskender, yaklaşık bir hafta süren tedavisinin ardından taburcu edildi.

Olayın ardından gözaltına alınan Bayram Nargüler, savcılık ifadesinin ardından çıkarıldığı nöbetçi sulh ceza hakimliğince tutuklandı.

SALDIRGANIN 22 YILA KADAR HAPSİ İSTENİYOR

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nca hazırlanan iddianame ile Bayram Nargüler hakkında 'Kişinin yerine getirdiği kamu görevi nedeniyle kasten öldürmeye teşebbüs' ve 'Hakaret' suçlarından 13 yıldan 22 yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.

Ertan İskender'in saldırıya uğradığı anlara ilişkin güvenlik kamerası görüntüsü de delil olarak dosyada yer aldı.

Görüntülerde Nargüler'in, odada tartıştıktan sonra dışarı çıkan doktorun peşinden gittiği, yanındaki güvenlik görevlilerinin arasından koşarak bıçakladığı yer aldı.

GÖREVİNDEN İSTİFA ETTİ

Saldırı sonrasında psikolojik destek alan Ertan İskender, istifa kararı aldı. İskender, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimliği'ne sunduğu istifa dilekçesinde şu ifadelere verdi:

"Temmuz 2018'den beri hastaneniz Ortopedi ve Travmatoloji Kliniği'nde asistan hekim olarak görev yapmaktayım. Mayıs 2021 tarihinde uğradığım bıçaklı saldırı sonrası hastanenin güvenlik ve çalışma şartlarında iyileştirme sağlanamadığından ve olayın devam eden psikolojik etkilerinden dolayı hastanede çalışmakta, hastalarımın tedavilerini uygulamakta zorlanıyorum. Bu sebeplerden ötürü memuriyet görevimden çekilmek istiyorum. Usulüne uygun istifa etmek istiyorum.''

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Hakan (Dr)
08.01.2022 21:32:28
Saldırıya uğrayan doktorlar
Hastane ve bakanlığa karşı dava açmalı “iş güvenliğim sağlanmadı” ve bu davalar medyada yer bulmalı
People
2
2) Hakan (Dr)
08.01.2022 21:07:14
Hastaneyi ve sağlık bakanlığını güvenlik önlemi alınmadığı için dava etmeliyiz
Bu iş kazasından öte ciddi bir ihmal hatta bilinçli taksirle çalışanının güvenliğini sağlamamak
People
17
3) Asım oztırk (Doktor)
06.01.2022 22:58:37
Yolun açık olsun değerli mestaşım,
Geride bıraktığın her bölümdeki asistan arkadaşların şayet yurt dışına gidersen lütfen bilgi paylaş bunu senden istiyoruz bekliyoruz.
ASİSTANLARA LÜTFEN NÖBET ERTESI IZIN VERILMESINI ISTIYORUZ. LÜTFEN EMPATI.
People
26
4) drokmen (Uzman hekim)
06.01.2022 21:32:00
Yoğunluk şiddet mobbing derken emekliliğime üç ay kala istifa kararı verdim. Başhekim sağolsun iyi bir insandı, üç ay ücretsiz izin verip emekli oldum. Tam verimli olduğumu düşündüğüm yaşlarım 52.
İki yıldır evde oturuyorum.
Otuz yıl önce terör bölgesinde başladığım çok sevdiğim bu mesleğimi, zorlukların azaldığı, her işin kolaylaştığı bu yıllarda merkezi hastanelerde uzman olarak çalışmama rağmen tükendim ve üç ay bekleyemedim.
Söylemek istediğim sistem benim şartlarım bu, bu şartlarda çalışmak istiyorsanız çalışın yoksa en verimli çağında emekli olmuşsun, en zeki insanmışsın, istifa edip başka ülkeyemi gitmişsin, yaptığın bilim başka ülkeyemi yaramış, bunları primer olarak düşünmüyor.
Siz kararınızı doğru olarak vermişsiniz.
Umarım yolunuz açık olur. Herşey den önce gençsiniz, umutlarınız var, dünyada geçerli bir diplomanız var.
Geçen yıl sizin gibi bir olay yaşayan genç meslektaşım İngiltereye yerleşti. Bazen hayır ve şerrin nerede olduğunu bilemeyiz.
People
48
5) Ortopedist Doktor (tıp doktoru)
06.01.2022 13:53:45
Aldımız maaşın karşılı kadar çalışın ve riske girin. Ne eksik ne de fazla. Hiçbir şekilde ederinden fazla kendinizi kullandırmayın
People
70
6) ömer hayyam (op.dr.)
06.01.2022 12:40:35
*** VALİSİNDEN BAŞHEKİMİNE*** KADAR HEPSİNE *** LİYAKATİNİZ YOK*** DEMİŞ;

Mayıs 2021 tarihinde uğradığım bıçaklı saldırı sonrası hastanenin güvenlik ve çalışma şartlarında iyileştirme sağlanamadığından ve olayın devam eden psikolojik etkilerinden dolayı hastanede çalışmakta, hastalarımın tedavilerini uygulamakta zorlanıyorum.
People
35
7) Deniz (hekim)
06.01.2022 11:33:12
muhibbi (op.dr.) hocam eleştirilerinize kısmen katılıyorum ama tüm eleştirilerinizi meslektaşlara yöneltmişsiniz. Doğru hekimler artık birbirini rakip olarak görmekten vazgeçmeli, mesleki dayanışma ile meslek örgütü çatısı altında birleşmeli. Ancak bir de geçim derdi var Sağlık-Sen nin son toplu sözleşme marifeti ile bu aydan itibaren hekimlerin büyük çoğunluğu maaş+sabit gelir ile geçinmeye çalışacak. Gelen zamla birlikte toplam 11 bin TL gibi bir rakam artık ortalama hekim toplam geliri oldu. Performans sistemi dediğiniz saçma sapan ve içinde adaletsizlikler barındıran bir sistem. Bu yetmezmiş gibi maaşta da ayrımlar var 657,sözleşmeli, askeri vb. İki hekim arasında temel maaşında 2-3 kat fark olur mu? Bu ülkede oluyor maalesef. Başka meslekte olmayan bu saçma ayrıma bir an önce son verilmelidir.

İşin hukuki ve adli kısmında biz ne diyebiliz ki bu yönde ağır yaptırımlar uygulanmalı.Bir vatandaş hakime savcıya şiddet uygulamaya yeltenebilir mi? Aynı korkuyu hekime karşı da hissetmesi kanunla ve pratik yaptırımla olur.

Sonuç olarak tüm bunlara karşı mesleki dayanışma ile özlük ve ekonomik haklarımız için bir arada dayanışma içinde hareket etmeliyiz.
People
63
8) Mustafa Serdar (Emekli op.dr)
06.01.2022 10:57:36
Doktoru dövmenin,bıçaklamanın her hangi bir cezası yok,aynı vatandaşlar adliye de süt dökmüş kediye dönüyör.
People
77
9) dr (dr)
06.01.2022 09:41:54
Söyliyecek, yazacak laf kalmadı... Pırıl pırıl bir gencimizin düşürüldüğü duruma bakın. Ne emek ve zorluklarla yetişiyor bir hekim. Yazıklar olsun...
People
33
10) muhibbi (op.dr.)
06.01.2022 09:28:36
Kardeşim benim;
Kusura bakma diyeceğim ama

"Meslektaşlarımız" ek ödeme, döner sermaye, performans puanı yapma, nöbetten kaçma / nöbet tutmama ve daha yazmadığım bir sürü şeyin derdinde olduğu için seni ve senin gibi meslektaşlarımızın durumunu yani empati yapmayı unutmuş.
Hatta hakkını aramaktan bile aciz duruma düşmüş.
Yetmediği gibi, kendi meslektaşının kuyusunu kazar olmuş.