Mahkemeden uzman hekimleri sevindiren karar: 'Özel hastane acil servislerinde pratisyen kadrosunda çalışabilir'
Mahkeme, uzman hekimlerin özel hastane acil servislerinde pratisyen kadrosunda çalışmasının engellenmesini hukuka aykırı buldu
Mahkemeden uzman hekimleri sevindiren karar: 'Özel hastane acil servislerinde pratisyen kadrosunda çalışabilir'
22 Mayıs 2019 -

İzmir’de göğüs hastalıkları uzmanı bir hekimin özel bir hastanenin acil servisinde pratisyen hekim kadrosu ile çalışma talebi İzmir İl Sağlık Müdürlüğü tarafından reddedilmesi üzerine başlayan hukuki süreç sonuçlandı. Yargılama sonucunda, İzmir İl Sağlık Müdürlüğü’nün çalışma izin belgesi verilmemesi işlemi hukuka aykırı bulundu

İzmir Tabip Odası Yönetim Kurulu’nun hukuksal destek verdiği adli süreci şu şekilde açıkladı:

“Özel Hastaneler Yönetmeliğinde daha önce yapılan düzenleme ile klinik olmayan uzmanlık dallarında uzman hekimlerin acil servislerde pratisyen kadrosu ile nöbet tutabileceğine yönelik düzenleme yapılmıştır. Bu kısıtlamanın iptali için davalarda, Danıştay, uzman hekimler için getirilen bu kısıtlamanın hukuka aykırı olduğu değerlendirmesini yapmıştır.

Danıştay kararlarına rağmen, Sağlık Bakanlığı, klinik dallardaki uzman hekimlerin acil servislerde pratisyen kadrosunda nöbet tutmasını fiilen engellemektedir.

İzmir’de, göğüs hastalıkları uzmanı bir hekimin özel bir hastanenin acil servisinde pratisyen hekim kadrosu ile çalışma talebi İzmir İl Sağlık Müdürlüğü tarafından reddedilmiştir. Bu işlem üzerine, İzmir Tabip Odası Yönetim Kurulu’nun hukuksal destek kararı ile meslektaşımız adına dava açılmıştır.

Yargılama sonucunda, İzmir İl Sağlık Müdürlüğü’nün çalışma izin belgesi verilmemesi işlemi hukuka aykırı bulunmuştur. “

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) arman (DR)
30.05.2019 16:18:39
yahu uzmanlık yapmayacaktın neden kadro işgal ettin, neden asistanlık yaptın. neden çok isteyen birine engel oldun. İzmir tabip odası sayneizde özelde pratisyenler daha düşük ücretle çalışacaklar. hayırlı olsun.
People
0
2) ahmet (uzm.dr)
30.05.2019 16:13:16
Burada bir yanlış anlaşılma var;
İlgili hastanede ilgili branş uzman hekim kadrosu dolu ise, o hekimde ısrarla o hastanede çalışmak istiyorsa pratisyen kadrosu ile acilde çalışabilir denilmiş ki bence bu pratisyen hekimlere haksızlık.İlgili branş uzmanı hangi özel kuruluşta, hangi şehirde boş kadro varsa orada çalışmalı. HAKSIZLIK YAPILAN PRATİSYEN HEKİM KADROLARINA UZMANLARIN YAPIŞMASI.
People
11
3) ahmet tosun (uzman)
24.05.2019 09:36:20
Bu kadar acı bir durum olabilir mi?
Pratisyen olarak çalışabileceğine sevinen uzman hekimler...
ve çağ atlayan sağlık sistemi
kargalar güler buna be......
People
22
4) Uzm dr (Uzm dr)
24.05.2019 09:33:17
Yıllarca acilde aile hekimliğine geçiş ve istifalar sonrası yaşanan sıkıntı nedeniyle uzman hekimler olarak acil nöbeti tuttuk. Hala da tutan yerler var.O zaman kimse uzman hekim acil nöbeti tutamaz demiyordu. Hep kendi çıkarlarımız nerdeyse ona gore saf tutuyoruz meslektaşlar olarak. Sonra da başka insanların bize karşı anlayışlı olmasını bekliyoruz. Yazık.
People
77
5) dr.mikro (hekim)
23.05.2019 13:43:01
dr(dr) siz kişiselleştirmişsiniz. Eleştiri genel özellikle size değil. Bende her iki mecburi hizmetimi6.bölgede yaptım hem fiziki hem de ekonomik anlamda çok zor koşullar ve yıllardı. Örneğin hiç bir zaman sözleşmeli hakkından faydalanamadım ve yıllarca acil serviste çalıştım.

Haberin konusuna dönersek bir hekim arkadaşımız belki işsiz belki ailevi nedenler belki de çalışma koşulları çok kötü özel hastanede çalışmak istemiş TTB Tabip Odası destek vermiş ve hekimler adına bir kazanım elde edilmiş buna sevinmek yerine ''o halde bayramda acillerde uzman hekimlere nöbet yazalım '' yaklaşımını nereye koyacağız.

Mesleki dayanışma ile meslek örgütü çatısı altında birlikte durmak ve kazanmak yerine meslektaşını rakip gören anlayışa genel bir eleştiri benimki özel olarak size değil.
People
2
6) dr (dr)
23.05.2019 11:31:23
dr mikro. dr. ahmet acil serviste 12 yıldır aktif bilfiil çalışan bir hekimim. siz demek istediğimi anlamamışsınız. hangi kelimemde mesleki dayanışmaya atıfta bulunmuş olabilirim. lütfen meseleyi kişiselleştirmeyin.
People
64
7) drahmet (Uz. Dr.)
23.05.2019 10:11:17
Kafamda büyük soru işaretleri oldu diyen doktor bey, bir insanın branşında işi yaver gitmemiş, yapmak istemiyor veya şartları iyi olmayabilir, branşında mutsuz insanlar yok mu, ben 7 şehir dolaştım mesela okul bittikten bu yana,çocuklarım bulunduğum şehirde kreşe okula gidiyor yaşlı annem bir başına yaşıyor vs daha da şehir şehir gezmek istemiyorum, hayat yordu emekliliğimi tamamlamak istiyorum,branşım da bana uğursuz geldi ve acile pek hasta gelmeyen gelse de altından kalkabileceğim yerler var sonuçta hırsızlık yapmıyorum gidip olmayan diplomamla avukat olayım da demiyorum hakederek almış olduğum diplomamla çalışmak istiyorsam bu anormalmidir, diğer türlü illa bunu yapacaksın bu diplomayı almasaydın diğerini kullanamazsın demek has gaspı değilmidir, özel hastane veya tıp merkezinde doktorluk yapacak olmam neden kafanızda çok büyük soru işaretleri oluştursun ki dediğim gibi herkesin işi aynı branşta rast gitmeyebilir yapmak istenmeyebilir istense de iş imkanı yoktur, diğerinin daha hayırlı ve iyi olacağını düşünüyordur, hareket imkanı yoktur vs.
People
73
8) dr.mikro (hekim)
23.05.2019 10:08:00
Anlayamadığınız konu ne ben de onu anlayamadım. Arkadaş belli ki çalışmıyor işsiz özel bir hastanenin acilinde çalışmak istemiş bu kadar basit. Aynı hak aile hekimliği yapmak isteyen uzman hekimlere de tanınmalıdır.

Bir kez daha anladım ki hekimin en büyük düşmanı meslektaşları boşa TTB ye laf söylemeyin biz böyle mesleki dayanışmadan uzak bir birimizi rakip gördükçe gerilemeye devam.

Hiç emekliliğinize yansıyan temel maaşınıza bakıyor musunuz?
People
64
9) dr acil (çilekeş pratisyen)
22.05.2019 14:46:06
O HALDE BAYRAMDA ACİLLERDE UZMANLARA NÖBET YAZALIM.BAYRAMDA DEVLET HASTANELERİ ÇOK KALABALIK OLUYOR VE DOKTOR SAYIMIZ ÇOK YETERSİZ.
People
20
10) dr (dr)
22.05.2019 14:30:03
haberi okuyunca kafamda çok büyük soru işareti oluştu. bir yanda kamu kurumlarında acil serviste nöbet tutturulmaya zorlanan uzman hekimlerin şikayetleri diğer tarafta özel sektörde acil serviste nöbet tutmak için dava süreci işleyen durum. burada bence göğüs hastalıkları hekimi ile ilgili özel bir durum olmalı. döner sarmaye problemi mi yaşıyor? maaşı mı az? neden acil serviste özellikle çalışmak istiyor? pek anlamadım..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori