Metformin'in insan yaşamını 120 yaşa kadar uzatabileceği umut ediliyor
İnsan yaşamını 120 yıla kadar uzatması umut edilen diyabet ilacı önümüzdeki yıl insanlar üzerinde denenecek. İlaç farelerde yaşam süresini yüzde 40 artırdı
Metformin'in insan yaşamını 120 yaşa kadar uzatabileceği umut ediliyor
03 Aralık 2015 08:02 - SABAH

ABD'de önümüzdeki yıl insanlar üzerinde denenmeye başlanacak diyabet ilacı Metformin'in insan yaşamını 120 yaşa kadar uzatabileceği umut ediliyor. İlacın yaşlanmayı geciktirdiğini keşfeden Kaliforniya'daki Buck Yaşlanmaya Karşı Araştırma Enstitüsü uzmanları, testlerin olumlu sonuçlanması halinde 70 yaşındaki bir kişinin biyolojik olarak 50 yaşındaki bir insan kadar sağlıklı olabileceğini bildirdi. 25 yıldır yaşlanma süreci üzerinde çalışan, araştırmayı yürüten İskoç bilim adamı Prof. Gordon Lithgow, "Eğer yaşlanma sürecini hedef alıp yaşlanmayı yavaşlatabilirseniz, tüm hastalıkları ve yaşlanma patolojisini de yavaşlatabilirsiniz" diyor. ABD'de ilaçlarla ilgili deneysel çalışmalara onay veren Gıda ve İlaç İdaresi'nin de destek verdiği Metformin testinde yaşlanmayla ilgili sırların çözüleceğini belirten Lithgow, "Bundan 20 yıl önce yaşlanma biyolojik bir bilinmezlikti, ancak şimdi bu sürecin nasıl oluştuğunu anlayabileceğiz" diye konuştu. 

YENİ NESLİN UMUDU 
Uzmanlar, bağırsak solucanı ve fareler üzerinde denenen Metformin'in solucanlarda yaşlanmayı geciktirip, daha uzun süre sağlıklı kalmalarına, farelerde ise yaşam süresini yüzde 40 oranında artmakla kalmayıp kemiklerini güçlendirdiği belirtiliyor. Bu verilerden yola çıkan uzmanlar, sözgelimi İngiltere'de bugün doğan bir kız bebeğin ortalama bebeğin yaşam ömrünü 82.2, erkek bebeğin ise 78.8 olarak öngörürken, testlerin olumlu çıkması halinde yaşam süresinin yaklaşık yüzde 50 artacağı hesabını yapıyor. 

3 BİN DENEK ÜZERİNDE TEST EDİLECEK
Önümüzdeki yıl Buck Enstitüsü'nde testleri başlayacak olan 'Metformin ile Yaşlanmayı Önleme Hedefi' isimli klinik çalışmada 3 bin kadar denek 70-80 yaşları arasındaki kanser hastası olan veya olma riskine sahip olanlarla, kalp rahatsızlıkları ve bunama hastaları arasından seçilecek.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Hüseyin Keser (na)
11.12.2019 02:35:12
Bigmücahid sen hekim isen ben de astronot'um
People
3
2) Bigmücahid2002 (Hekim)
26.05.2016 18:04:56
Aydın sinal bey, almanyada ne kadar kolay imiş metformin temin etmek. Öyleyse almanyada herkes 120 yaşı görecek , ne güzel.
People
20
3) aydin sinal (hekim)
26.05.2016 16:47:14
Metformin,biguanidin cinsi insulin gerektirmeyen diabet hastalarinda kullanilan,antidiabetik ilactir, almanyada recete ile satilir,herhangi bir hekimin yazacagi recete ile 1000 mg lik tabletleri bir kutudaki 180 adedi 18 eurodur,diabetik hastalarina faydasi oluyormu bilmem ama cok kuvvetli GIS yan etkileri oldugu kesindir
People
12
4) Bigmücahid2002 (Hekim )
26.05.2016 14:03:16
Inayet hemşire hanim , metformin mor reçete ile satılıyor. 3 aylık maliyeti 99 bin lira civarı. 3 doktor imzali rapor lazım. Bütün bunlardan sonra ilaç yurt dışından yaklaşık 6 ayda geliyor. Prosedürü baya uzun yani. Neticede 120 yıl yaşamakta öyle bedavadan olmamalı, değil mi efendim ?
People
6
5) lnayet tufan (hemşire)
25.05.2016 19:23:05
Reçetesiz metformin satiliyormu ?fiati nedir ?sigorta ödüyor mu?
People
8
6) Bilimin geldiği yer(işsiz) (Yok efendim gittiği yer)
22.05.2016 17:39:25
Efendiler bilimin geldiği son noktada söylemi de nedir pazarlama çalışması bu ülkede bazi kişiler bilimsel raporlari gozardi etti için bu ülkede tren kazasi yaşadık niye biri diyecek ki o ka hükümet yapamadi ben yaptim desin diye 2×2=5 veyahut 3 dedi biri Bilim bir kapalı devrenin içine konulamaz ancak bilimde mucize olmaz mucize dogmatik öğretilerde olur neden olduğu ile ilgili binlerce çalışma var.Benim gibi bu ülkede Sabahattin Ali gibi yaşayan biri olarak yazımı burada sonlandırıyorum.2×2=4
People
58
7) TamGum (Prof Dr.)
11.12.2015 20:11:59
Metformin konusunun gelecek nesiller için bile önemli bir konu olduğunu yavaş yavaş görmemiz gerekiyor. Metformin sadece tip 2 DM için değil, sağlıklı insanlarda da kalp damar sağlığını koruyucu etkileri olan bir ilaç olarak ortaya çıkmaktadadır. Bunun yanı sıra etkileştiği bazı yolaklar nedeniyle bazı kanserlerden de koruma sağlaması söz konusudur. Bu ilaç çok ucuz ve eski bir ilaç olduğu için ilaç endüstürisinin oyunlarından falan da söz edemeyiz. FDA tarafından sağlıklı gönüllüler üzerinde kullanılması onaylanmış durumdadır ve bahsedilen 120 yaşlara kadar ömür uzamasının gözlemlenebilmesi için çocukluktan itibaren kullanımı da gündemdedir. Ben branşım sebebiyle kanser korumasındaki etkilerini çok ilginç ve etkileyici bulmaktayım. Metformin şu haliyle çağımızın hastalıklara karşı çok önemli bir silahı gibi görünmektedir. Son olarak şunu ekleyeyim, ileri derecede böbrek yetmezliği dışında laktik asidoz olayı da tamamen palavradır. Lütfen dedem zamanındaki tıp bilgilerini yenilesin herkes...
People
7
8) Dr Hakan (Öğretim Üyesi)
11.12.2015 11:26:47
Metformin hem hafif kilolu, hem de tokluk şekerimin 200 ü biraz geçmesi nedeniyle bana verildi. düşük dozla başlladık, 3. gün şiddetli karın ağrısı, diare ve kendimi son derece kötü hissettim, adeta ölecek gibi oldum. Ya da kolon perfore oldu dedim. Arkadaşım USG yaptı sigmoid kolon duvarında kalınlaşma ve pelviste 100 cc serbest sıvı gördü. İlacı bıraktım, bir hafta içinde şikayetlerim geçti. 15 gün sonra bir kere daha USG yaptırdım, tüm bulgular düzelmiş. Ben dahiliyeci değilim, belki bunun sebebini bilen arkadaşım vardır yorumumu okuyanlar içinde ama bu ilaca hiç sıcak bakmıyorum :)
People
24
9) baha (dr)
08.12.2015 08:41:17
Kimse ilacın yan etkisi yok, her şey mükemmel demiyor. Konuyla ilgili natgeo'da belgesel yayınlandı. Yapılan çalışmalarda metformin kullanan sağlıksız hasta grubunun, metformin kullanmayan sağlıklı gruptan ortalama %17 daha uzun süre yaşadığı ortaya çıktı. Mucize ilaç olmayabilir ama bu verilerle ilacın çalışılması kaçınılmaz. Bu arada herkes her gün ameliyat olmuyor, ameliyat öncesi ilacı kesersiniz...
People
8
10) aydin sinal (hekim)
07.12.2015 11:58:13
senelerdir sismanliga bagli diabetes tedavisinde kullanilan bu ilac simdi magazin basininda yer aldigi icin leblebi gibi satilacak,kullanilacak.Bunun önüne gecilmez.
benim söyleyecegim anestesist meslektaslarima;bu ilaci kullanan kisiler muhakkak anestesi almadan 48 saat önce birakmalilar,sonra tedaviye direncli laktat asidöz olusur,hele birde hasta alkol aliyorsa ameliyat sonu hasta ölebilir.ayni zamanda B12 vitamininde düsüs yasanir kansizlik dedigimiz klinik ortaya cikabilir.Bütün bunlari göz önüne alip ameliyatan 48 saat öncesi ilaci kesmek kansekari yüksekse insuline gecmek gerekir.120 sene yasayacam diye ilac alanlarda böyle durumlarda hayata veda edebilirler.acil vakalardada bir laktat asidoz vakasi ortaya cikacagini düsünerek kullandiginiz ilaclari,infusyonlara dikkat edin -misal ringer laktat-selamlar
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)