Sağlıkta şiddeti körükleyen bir sahne daha! RTÜK bu kez ne ceza verecek?
Ulusal kanaldaki bir dizide doktora tehdit sözleri sağlık çalışanlarının tepkisi ile karşılaştı.
Sağlıkta şiddeti körükleyen bir sahne daha! RTÜK bu kez ne ceza verecek?
10 Nisan 2019 -

Kanal D’de yayınlanan Zalim İstanbul dizisinde doktora nefret sözleri sağlık çalışanları tarafından tepki aldı. Dizide hasta oğlunun tedavisi için telefonla konuştuğu doktora hakaret ve tehditler savuran karakterin ekranlarda yer alıyor olmasının sağlıkta şiddeti körüklediği ve normalleştirildiği sosyal medyada çok fazla eleştiri aldı. 

 


Sağlık çalışanlarının çeşitli sosyal medya platformlarından gösterdiği tepkilerden biri de doktor ve şarkıcı olan Ferhat Göçer’den geldi. Göçer attığı tweetinde “Yazık... Senaristler... yapımcılar... televizyon sahipleri... yazıklar olsun size.... siz bunu yaparsanız... Doktorun kafasında tuğla da kırarlar... kurşun da sıkarlar...” sözlerine yer verdi. 


 

DAHA ÖNCE REKOR CEZA VERİLMİŞTİ

Sağlıkta şiddeti körükleyen bu tür sahnelerin olduğu bir diziye Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ceza yağdırmıştı. RTÜK, Show TV’de yayımlanan Cesur Yürek dizisindeki sağlıkta şiddet görüntüleri için kanala 711 bin TLidari para cezası verdi, ardından dizi yayından kaldırıldı. Zalim İstanbul dizisiyle ilgili RTÜK'ün nasıl bir ceza vereceği merak ediliyor

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
21
1) Samsunlu (Ev hanımı )
12.04.2019 10:46:06
Cezasız asla kalmamalı dizi yayından kaldırılmalı. Yada cok büyük özür sahnesi celil eklidir...
People
21
2) Özgür (Hekim)
11.04.2019 13:56:18
Deli yürek, Kurtlar vadisi, Çukur vb... saçma sapan, kabadayılık ve varoşluğa özendirici diziler olduğu sürece, maalesef bu tür yancı diziler de olacak. Devletin, bu tür reyting omurgasızlığına artık ciddi yaptırımlar getirmesi gerektiği kanaatindeyim. Gelişmiş ülkelerdeki medya bu tür konularda çok daha dikkatli davranıyor bizdekine kıyasla... Nasıl ki bir binada iş güvenlik nedenli can kaybı olduğunda yada deprem, yangından ötürü müteahhit, mühendis veya mimar cerimesini çekiyor ise; bu tür olaylar sonrasında da yönetmeni, senaristi -yerine göre oyuncusu- da suça sebebiyet vermekten cerimesini çekmelidir. Cezalar caydırıcı olmadıkça önü de alınamayacaktır. Yakın tarihte bu tür düzenlemeler hayata geçmese bile, çok da uzak olmayan ileriki bir gelecekte ''sanal zeka destekli hukuk sistemi'' bu aksiyonun gerekliliğini masaya koyabilir de...
People
31
3) Fzt mustafa (Fizyoterapist)
10.04.2019 21:21:31
Eskiden avukata düşülür, doktora çıkılırdı..
Şimdi avukat kaynıyor her taraf ve herkes birbirinin kurdu olmuş
Allah gelecegimizi hayırlı etsin.
People
38
4) Emekli hemsire (Hemşire )
10.04.2019 16:36:43
Haklarımızı korusun diye biz sağlık çalışanları , Sağlık Bakanına hic hakaret ve tehditler savuruyor muyuz ? Canımız burnumuzda diye kafa atiyor muyuz?
People
33
5) ilhan (dr)
10.04.2019 13:53:23
Reyting için buna hakikaten gerek var. Çünkü hiç kimsenin bilmediği izlemediği bir dizi bu sahne sayesinde tüm internet sitelerinde ve haber kanallarında tanınır hale geldi ve merak uyandırdı. Reklamın iyizi kötüsü olmaz. Sahne bu tepkiyi görmek için özellikle konulmuştur.
People
23
6) Ahmet Gündüz (Doktor)
10.04.2019 13:52:30
Ne yaptıysa bu topluma, filmler,interneti kötüye kullanma ve batıya özenme yaptı. Bizi ALLAH u teala yarattı. Ve batı ozentisi, filmler..... bu devirde sayabildiginiz kadar sayın. Biz ancak islamla birbirimizi sayar, haklarına riayet ederiz ve ne konuştuğumuzu biliriz. ALLAH u teala nin emir ve yasaklarina uymazsak, bu dünyaya niye geldik. Ye iç yat . Öyle mi?
People
47
7) sağlıkta (şiddet)
10.04.2019 12:41:22
Hiç tınmaz bunlar, para olarak verir cezasını, öbür taraftan alır reytingini. Toplumda açtığı derin yarayı hiç düşünmez. Konuşsan elli tane laf eder , üstüne çıkar. Kapıyacaksın kanalı bir süreliğine bak nasıl mum gibi olur.
People
36
8) Uzm Dr (Uzm Dr)
10.04.2019 11:14:02
% bilmem kaç rayting için gerçekten böyle bir sahneye ihtiyaç var mıydı?
Ne kadar ceza verilirse verilsin bu sahnenin meydana getireceği olumsuz etkiler geri alınabilir mi?
Cezalar caydırıcı olmadığı için buna benzer sahnelerin çekilmesine de engel yok. Son zamanlarda toplum zaten birçok nedenle gerilmiş ve her türlü şiddet artmış. En ufak bahane şiddet sebebi olabiliyor ve insanlar ekranlardan ETKİLENİYOR. Senaristlerin, yapımcıların ve kanal yöneticilerinin şiddet içeren bu tarz görüntülerin bir çocuğun, bir kadının, bir sağlık çalışanının hayatına mal olabileceğinin bilincinde olması gerekiyor.
People
38
9) Ali Rıza Aktaş (Uzm. Dr.)
10.04.2019 11:00:00
Sevgili ve saygı değer arkadaşlar
Nezaketin, merhametin, saygının zayıflık olarak görüldüğü
Çalışmanın, emek ile kazanmanın aptallık olarak görüldüğü
Dürüstlüğün saflık olarak değerlendirildiği
ilkesizliğin, yalanın kıvrak zeki düşünce olarak değerlendirildiği
Kabalığın, bağırarak düşünceden fikirden eksik konuşmaların ifade edildiği ve doğallık olarak görüldüğü
İstişare etmenin demokratik bir fikir telakkisinin zayıflık olarak görüldüğü
Bu istişareyi yapacak kadar benini bize entegre edemeyen kişiler ile rol modeller ile
Sanatın anlamını böyle algılayanlarla
Kuran' daki biz ifadesini ve bir çokşeyi anlamayanlar ile
Platon un gorgias ında ifade ettiği gibi retoriği, belagatı anlamdan ve bilimden eksik olarak kullananlara iltifat ile
Yaşamak ve biz olmak kolay değil
Allah akıl,fikir, izan, sabır versin hepimize

Saygı ve sevgilerimle
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA