2 bin 631 Tl emekli maaşıyla yaşamaya calışmaktan kendimi ihbar ediyorum; Ben bir gerizekalıyım!
Bir doktor hanımın emekli olduktan sonra doktorların halini yansıtan içler acısı durumu...
2 bin 631 Tl emekli maaşıyla yaşamaya calışmaktan kendimi ihbar ediyorum; Ben bir gerizekalıyım!
09 Temmuz 2017 - MEDİMAGAZİN

Umutları taze yeni bir hekimken mecburi hizmetimi eşim öğrenci olduğu için eş tayini yapılmayıp yalnız giderek bebeğimi doğurdum. Ve uzun bir süre hastane odasında bir küçük tüpte bezlerini kaynatarak, gece nöbette hastaya inerken odada bebeğimi yalnız bırakarak bitirdim. 

Sonrasında devlet hastanelerinde 26 yıl. Bu 26 yılın 17 yılı çok ilaca dirençli tüberkülozların da olduğu hastalarla korunmasız burun buruna calışarak  ve öğle arasında ek gelir saglamak için (hiç muayenehane açmadım) yemek bile yemeden, trafikte Azraille dans ederek işyeri hekimliği yapmaya fabrikaya gidip, poliklinige dönerek, ağır acil ve servis nöbetlerinde ailemi ve sağlığımı ihmal ederek geçti.

Yorgunluktan fıtıklar ve ameliyat- stresten retina dekolmanı -ameliyat- ve sonuçta şimdi 2 bin 631 Tl emekli maaşıyla yaşamaya calışmaktan kendimi ihbar ediyorum; Ben bir gerizekalıyım!


Emekli doktor maaşı 2040’ta bu kadar olacak!


Hekimler emekli olamıyor!


Hekimlerin emeklilik maaşları 1000 lira artıyor


 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) Mehmet Çelenk (Dr)
04.08.2017 13:55:05
Yeni mezun ve asistan hekim kardeşlerim için tekrar yazıyorum: Asgari yarım asır çalışmadan ve bolca para biriktirmeden tıptan emekli olmayı ummayın.
People
3
2) Saffet (Dr)
03.08.2017 17:51:24
Emekli hekimlerin maaşı 1000 TL artıyormuş..
People
5
3) Mehmet Çelenk (Dr.)
03.08.2017 15:03:43
Korkarım, bugünlerde mezun olan genç kardeşlerim 50’li - 60’lı yaşlarda emeklilik beklerlerse çok iyimser davranmış olurlar. Zira; insan ömrü sürekli uzuyor, zaten yarı batık olan sosyal güvenlik sistemi (= SGK) üzerindeki yük de giderek artıyor. Önümüzdeki yıllarda hem emekli maaşı alan, hem de yoğun bir şekilde sağlık hizmetine ihtiyaç duyan yaşlı insan sayısı patlayacak. Yeşil kartlılar, Suriyeliler, Meclis hastaları gibi resmi torpilliler filan da olacak. Açık tutulması ve kar ettirilmesi gereken yandaş özel hastaneler de cabası. Ve bu arada hekimlerin de ömrü uzayacak tabii ki. Sistemin, –hekimler dahil- tüm çalışanların emeklilik yaşını daha da ileri çekmekten başka çaresi yok. Sosyal güvenlik sistemleri Türkiye’dekinden daha iyi olan Batı’da bile bu başladı. Bazı Batı ülkelerinde emeklilik hakkı 72 yaşında kazanılabiliyor. Ayrıca, hekim bir şekilde erken emekli olabilse bile alacağı utanç verici maaş da malum. Bu maaşla sefalet kesin. Ve Amerikan Dolarının ileride 5, belki 10 lira olacağı günler de gelebilir. Ayda 300 Dolar emekli maaşı ile kalabilirsiniz. Ve emin olunuz, BU MAAŞ KESİNLİKLE ARTTIRILMAYACAKTIR; bunun güçlü sebepleri vardır, bir önceki yazımda hepsini belirttim. Dolayısıyla, her halükarda ileri yaşında da çalışmak zorunda kalacaktır hekim. Şu anda bile 70’li 80’li yaşlarına geldikleri halde çalışan hekimler var memlekette. Mesleğe duydukları derin aşktan dolayı mı hala çalışıyorlar sizce ? Yoksa maddi sıkıntıdan mı ? İleride bu mutad hale gelecektir. Yani, 75-80 yaşından önce emeklilik beklemeyin. Peki, ileride 70 yaşındaki hekime 24 saatlik nöbet tuttururlar mı ? Şu anda 67 yaşındakilere çatır çatır tutturuyorlarsa, o zaman neden olmasın ? Maaş bahsine geri dönersek; medikal işgücünün objektif sayısal realitelerini de unutmayalım. 2030’da hedeflenen hekim sayısı en az 400.000. Günümüz mezunları ileri yaşlara geldiklerinde memleketteki doktor / doktor muadili sayısı milyona doğru gidiyor olabilecektir. Akademisyen sayısı bile çok fazla olacaktır. Hekim Yardımcısı, reçete yazabilen hemşire, vb. gibi faktörleri de hesaba katın. Sağlık bütçesi belli, bu denli çok adama ne kadar maaş (emekli ya da çalışan) verebilir ki devlet ? Günümüz mezunları tıptan yüksek gelir beklemesinler. SAYI ÇOKLUĞU = DEĞER DÜŞÜKLÜĞÜ. Devlet bunu çok iyi bilmektedir. Tabii, halk da. Özel sektör de durumu çoktan kapmıştır. Bir önceki yazımda da belirttiğim gibi, özel hastanelerde maaş azaltımları gündeme gelmiştir. Daha birkaç sene önce düşünülemeyecek bir şeydi bu. Aylık “gelir toplantıları” yapılan, bu toplantılarda hekimlere baskı kurulan yerler biliyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi, günümüz mezunları en az 70-75 yaşında falan emekli olmayı umsunlar. Ne yazık ki bu, çoğu zaman kötü koşullarda minimum YARIM YÜZYIL çalışmak demek. Ve Türkiye o zamanlara dek çok büyük bir zenginleşme sürecine girmemişse, emeklilikte alacakları maaş da bugünkünden pek farklı olmayacaktır. Bilmem söylememe gerek var mı, hekimlerin emekli olurken yeterli miktarda para –tercihan döviz veya altın- biriktirmiş olmaları şart. Bu da zor olacak tabii; günümüz düşük maaşları ile ne kadar para biriktirilebilir, o da ayrı konu. Ama işte, emekli olunca çok daha fakirleşileceği de unutulmamalı. Hekimler yapabiliyorlarsa, ek iş de faydalı olur. Sayı çokluğunun getirdiği tek sorun maddiyat değil elbette. Hekimlere yönelik aşağılamalar, saldırılar, şikayetler, yargısal süreçler, vb. daha fazla olacaktır. Dünyanın en meşakkatli eğitiminin ve mesleğinin Türkiye’deki karşılığı budur ne yazık ki. Şu ana dek yazdıklarım, aktif hekimlik hayatına adım atmış tıp doktorları içindi. Tıp düşünen ya da tıbba yeni girmiş gençlere ise önerim: en az bir kez daha düşünmeleridir.
People
42
4) Süleyman (Dr)
28.07.2017 12:00:58
Emrullah bey, on binlerce hekimin düşüncelerini ifade ettiniz size teşekkür ederim. Bu kanayan yarayı Maliye de SB da biliyor, görüyor ve her şeyin farkında. Ama hiç-bir-şey yapmamakta inat ve ısrar ediyor. Bazen bunu kasten yapmakta olduklarını düşünüyorum. Umarım bu haksızlık, bu zulüm en kısa zamanda biter..
People
1
5) Ali kaya (diğer)
26.07.2017 19:54:18
gören diyecek hekim asgari ücret alıyor. hâkim savcı subaydan yüksek maaş alıyorsunuz. 15.000 alan doktor yok mu? çalışın siz de alın.
People
7
6) serb. muh. (muhendis)
19.07.2017 16:32:30
doktorluk gerçekten zor meslek. maalesef bütün emekliler aynı şeyden şikayetçi. ben serbest muhendislik yapıyorum ve bağkur primi ödüyorum. emekli olunca 1250 tl para alacağım.sizin aldığınız parada gözümüz yok ama sadece sizin değil her kesim emekli maaşı artmalı diye düşünüyorum.artık gerisini siz düşünün.
People
27
7) Emrullah (Dr)
18.07.2017 16:52:56
Emekli hekimler çok zor durumdadır, maaşlarına hakim-savcı-subay kadar bir zam yapılmadıkça bu zulüm devam edecektir. Allah siyasilerimize adalet duygusu, akıl, ve izan versin, amin!
People
30
8) postenflamatuar (uzm dr)
18.07.2017 12:05:32
Doktorluk enayiliktir. Aynı zeka ile mühendislik hukuk bölümlerine girilebilir. Rahatlık için öğretmenlik bölümü seçilebilir. Aynı kazanca baen daha az ve bazen çok daha fazla kazanç elde edebilirsiniz. O yüzden yüksek eğitim süreleri, ultra yüksek mesleki risk ve ağır çalışma koşullarına hayır deyin en azından çocuklarınızı ve akrabalarınızı uzak tutun. Ha bizim gibi enayilik yolunu seçeceğim diyenlere yapacak bir şey yok. Zamanında kimse bizi uyarmamıştı bu yola girdik.
Allaha şükür bir çıkış yoluna girdik. Başka sektöre adım atmaya başladık. 1-2 yıl içinde işler ters gitmezse inşallah istifa edebilecek kıvama gelirim. Hayvancılık işine giriş yapacağız. Tarım gıda ve hayvancılık bakanları çok sempatik oluyorlar. Bu sektör çalışanlarına da çok destek oluyorlar. İmkan ve ilgisi olanlara tıpı değil hayvancılığı tavsiye ederim
People
14
9) fly (dr)
17.07.2017 18:39:48
Bir yere bağlayamaz sayın Mehmet Yaşar, adam maaşlı klavye trolü..Almanya'da olduğu bile şüpheli :)
People
23
10) MEHMET YAŞAR (DOKTOR)
17.07.2017 15:35:34
Aydın Sinal beye sormak istiyorum.Almanayada türkiyede oldugu gibi hatta daha fazla tıp fakültelerine girmek çok zor.ABİTÜRde 1.0-1.5 gibi puanlarla kabul ediyor ögrencilerini tıp fakulteleri ve almanyada da en çok istenen en populer bölüm tıp.madem başkomiser, itfaiyeci ,ögretmen kadar kazanıyor.neden bu kadar uzun zor ve yıpratıcı bir bölüm okumak isterki insanlar.bunu neye bağlıyorsunuz?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
27/09-01/1011.Aile Hekimliği Güz OkuluAİLE...ANTA
19/10-22/104.Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik KongresiGENELANTA
22/10-25/106. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
02/11-04/11TMFTP Ultrasonografi KursuRADYOLOJİİSTA
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA