Giresun'da açığa alınan doktor göreve iade edildi
Giresun'da yatalak eşinin evde bakım hizmeti alması ve ilaçlarının temini için sağlık ocağına giden Yusuf Topal’ın (82) tartıştığı doktor göreve iade edildi
Giresun'da açığa alınan doktor göreve iade edildi
07 Ağustos 2018 -

Giresun'da yatalak eşine ilaç yazdırmak isteyen Yusuf Topal'ın tartıştığı kadın doktor görevine iade edildi. 


Beyaz kod veren doktor ilk kez konuştu 


Ne yaşanmıştı: 

Giresun'da yatalak eşinin evde bakım hizmeti alması ve ilaçlarının temini için sağlık ocağına giden Yusuf Topal’ın (82), tartıştığı doktorun ’beyaz kod’ vermesi üzerine gelen polislerce biber gazı sıkılıp, ters kelepçe takıldığı sırada kalp krizi geçirerek yaşamını yitirdi.

'Beyaz kod' veren, 15 Temmuz Şehitler Aile Sağlığı Merkezi’nde görevli kadın doktor Ö.Y., görevini yapmasını engellediği, odasını işgal ettiği ve kendisini tehdit ettiği iddiasıyla ölen Topal’dan davacı ve şikayetçi oldu.

Giresun 15 Temmuz Şehitler Aile Sağlığı Merkezi'nde görevli kadın doktor Ö.Y., olayla ilgili başlatılan soruşturma kapsamında Giresun Cumhuriyet Başsavcılığı’nda ifade verdi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) dr.acil (pratisyen)
11.08.2018 11:52:45
DOKTORUNA ZULÜM EDEN SAĞLIK BAKANLIĞINI KINIYORUM.sağlık bakanı açıktan özür dilemelidir.doktora maddi ve manevi tazmınat borcu vardır.sağlık bakanımıza hakkımızı helal etmiyoruz.
People
9
2) Valerios Leonidis (Yunanlı Halterci)
10.08.2018 14:49:49
RESPECT TO EVERYONE AMİGOS.
People
21
3) Burak kurt (Dr)
10.08.2018 13:59:42
H.soyler isimli şahıs

Bak ben olayı ve yazdırılmak istenen ilacı bütün detaylarıyla biliyorum. Senin gibi edebiyat da parçalamayacağım. Sen uzmanlık alanın olmayan platformlarda atıp tutma cehalet erdeminle burayı aydınlatma. Ne coumadinden ne beyaz kod prosedüründen hekimin pratik algoritmasından bihaber buralarda ahkam kesme. Cehalet ışığını saçacağın yer bu platform değil. Genel gazetelerin sayfalarına git. Orda senin kafanda çok kişiyi bulacaksın. Aynı tavsiye aşağıda hipograta:) atıf yapan tıp etiği uzmanı ?? arkadaşa da tavsiyemdir. Bu platformum seviyesini düşürmeyin artık yeter lütfen :)
People
12
4) mserdar (op.dr)
10.08.2018 12:32:09
Selvi,hipograt kim,nereli tanımam,bu toplum ne kadar çok seviyor hipokratı iki de bir de hipokrat yemini ayrıca 60 yaşın üzerinde toplu taşıma ücretsiz değil bildiğin bir konu varsa o konuda yorum yaz ,sayın editör doktorlara hakaret etmedigim için sanırım yayınlamaz
People
21
5) A (İ)
10.08.2018 07:57:09
Aydın sinal, hem özür diledin hem de hala abuk sabuk yorum yazmaya devam ediyorsun. Şu teklif aldigin yerler neresiymiş? Ben yorumlarını yıllardır takip ediyorum. Senin hakkında kafamda o kadar çok soru işareti var ki. Maddeler halinde sıralarsak:
1- poliklinikte parenteral antibiyotik recetesi yazma endikasyonlarını bilmiyorsun.
2- gebede şeker yükleme testi endikasyonlarını bilmiyorsun.
3- cerrahlarla yaptığın bazı tartışmalarda batın içi operasyonların hangilerinde retroperitoneal yaklaşıldığını bilmediğini hayretle müşahade ettik.
4- aşı endikasyonlarını bilmiyorsun.
5- seksiyo operasyonunda cerrahın nereyi açtığını bilmediğini hayretle müşahade ettik.
6- şimdi aklımda değil ama bazı basit tıbbi terimleri de bilmediğini saptamıştım zamanında.
Ve bir-çok husus şu anda aklıma gelmedi. Bütün bunların yanında meslektaşlarını paragöz gösterip aşşağılıyorsun, yorumların ise hep bizi tahrik edip kışkırtıcı. Bak en basitinden şu haberdeki yorumunda bile özür dilemek zorunda kaldın. Doktor hanım doğru olanı yapmış, sen ilaçların ne olduğunu soruyorsun, yanlış yaptığını gördüğün doktorlardan örnekler veriyorsun. Kötü örnek, örnek olur mu hiç? Bu ülkede hasta yokken ilaç yazdığı için bir-çok doktor hapis cezası aldı ve hatta hapis yattı, bundan haberin var mı? Lafa Bak, ilaç coumadin ise haklıymış hatta bir de bilmem ne testi istermiş miş. Devlet ona bakmıyor aydın bey, hasta yokken ilaç yazanı hapse atıyor, almanyada bunlar olmuyor olabilir.
People
7
6) Selvi (Halkla ilişkiler Hastane)
10.08.2018 00:27:04
Bunlar nasıl yorumlardır inanamıyorum. Doktorsunuz diye kendi meslektaşınızı savunuyorsunuz. Ama orada yapılması gereken empati kurmayı unutuyorsunuz. Doktor olmanız size hastalara kötü muamele etme hakkını vermez. Bizde hastanede doktorlarla çalışıyoruz. Ama kendi yakınınız olduğu zaman etik falan dinlemezsiniz. Hastayı görmeden yazarsınız ilacı değil mi?Ayrıca hasta görmeden diyorsunuz ya hasta zaten ölmüşse neden hasta yakını gelip ilaç yazdırsın kendine mi yazdıracak kendininde sigortası var zaten bu durum hiç sigortası olmayan kişiler için sahtekarlık amacıyla kullanılır. Burada böyle bir durumda söz konusu bile değil. Dürüst olalım lütfen. Hipograt yemini etmiş bir hekim hasta yakını geldiğinde onu ikna edebilmeli ve yatıştırabilmelidir. Ayrıca ölen rahmetlinin hastasının evde bakım hastası olduğunu bile bile evde bakım raporu olduğunu vede aile hekiminin bu raporu kabul etmek zorunda olduğunu bile bile neden inkar ettiğinizi anlayamıyorum. Bu mudur dürüstlük. Bir insan doktor odasında kalp krizi geçirme atakları başlıyor yere oturuyor ve hekim direkt güvenlik güçlerine haber vererek bir insanın kaba muamele görmesine ve ölümüne sebep oluyor. Ki ayrıca hasta hakları denilen bir yönetmelik var. Bu ülkede 60 yaş üzeri yaşlılara ücretsiz toplu taşıma hizmeti veriliyorken ve hastanelerde 65 yaş üzeri hastaların muayene öncelik hakkı varken siz hala kendinizi aklama derdindesiniz. BRAVO SİZE TEBRİKLER.
People
17
7) Hüsnü (Kardiyolog)
09.08.2018 22:33:25
Doktor olmayan veya doktor olup ülkemizde çalışmayan kişiler lütfen yorum yazmayın.Doktorluk lafla yapılan bir meslek değil, merhamet ve vicdanın en fazla olduğu meslek grubu.Ülkedeki yasaları bilmeden,doktorun hastayı görmeden ilaç yazılması halinde Sgk nın ceza tutanağını doktorun adresine yolladığını bilmeden,halkın şikayet hakkı olup doktorun karakola şikayet hakkı olmasını bilmeden, poliklinkte hakaret işittiğini bilmeden,türlü mobinglere uğradığını,görevi dışında acilde,geçici görevlendirmelerle çalıştığını bilmeden,artık evrak doldurmaktan onam formu almaktan zamanı tükenen bir insan olmadığını bilmeden yorum yapmayın lütfen.Doktor farklı bir canlı değil insan.Onun da duyguları var o da uyumaya çalışıyor.Sen bir empati yap bakalım sana küfreden bir insana.Hele bu bir bayana ise.Hele bu bayan senin karınsa.Hoşcakalın.Bizler tüm insanlara en az anne babamız kadar seviyor ve değer veriyoruz.Hatta anne babamıza yapamadığımız evlatlığı hastalarımıza yapıyoruz.Birazcık vicdan!
People
9
8) Burak kurt (Dr)
09.08.2018 21:51:05
Sn. Aydin sinal (dr)
1. Başınız sağolsun 2. Bu hassasiyeti gostermeyen doktorların varlığı, gösterenlerin yokluğu anlamına gelmez. 3. Yaşınızı deneyiminizi bilmiyorum ama yıllarca sahada bu anlayıştan ödün vermeden çalıştım. İyi yada cici doktor olmak için değil bilimsel, yetkin, adil doktor olmak için çabaladım. Küfür yedim, tehdit edildim, uykusuz aylar geçirdim, dayak yedim, dayak attım, soruşturmalar, sürgünler ama meslek onurumu kimseye çiğnetmedim. Bu bana yeter. Arkamdan ne derlerse desinler kimse yzüme karşı bu doktor bizi salladı, bize bakmadı diyemedi. Muayenemi yaptım, teşhisimi koydum, tedavimi düzenledim bizzat. Size de tavsiye ederim. Yıllar sonra insanın elinde kalacak tek şey onuru oluyor çünkü. Bunu da kaybedecek başka birşeyiniz kalmadığında anlıyorsunuz. Zaman en iyi öğretmendir. Arzederim.
People
8
9) İrfan gurz (Doktor)
09.08.2018 21:31:55
"Emre (mühendis)09.08.2018 17:02:15
Vicdanii melekeleriniz kaybetmişiniz doktorun yaptığına onay verip onuunla gurur duyan doktorlara fırsat verme yarabbi.insana ve bir yaşlıya nasıl davranılması gerektiğini bilmemekten kaybaklı bu ölüme sebep bu kişidir.Azcık empati yeterli olur bunu anlamak için bize yetki verilmeye görsün .çingene ip vermişler önce babasını asmış.."

Allah ile aranda olmasi gereken bir duayi burda sov amacli kullanmandan, genc bir doktor hanimi boyle karmasik ve sorunlarin icice gectigi bir olayda tek suclu olarak gormen ve acimasizca suclaman, olayin farkli yonlerini vurgulayan tum doktorlari ayni kefeye koyup sacma sapan bir sozle yargilamanla zaten sen kendini bitirmissin. Haddini bil muhendis efendi, tıp ve doktorlar hakkinda ahkam kesmek senin isin de harcın da değil. Sen git muhendislik hatalariyla olen yaslilarla ve muhendislerin sorunlariyla ilgilen. Senin gibi onyargili, din sovenisti, populist, gozu donmus birine diyecegim baska birsey de yoktur. Sen zaten kendi kendinin cezasisin.
People
2
10) Hakkı söyler (Sosyo-psiko)
09.08.2018 19:56:08
Evvela bu cevabım Burak kurt ve aynı kafada olan hekimlik ayağı gruhuna. Size prosedür gereği hak vermedim değil. Hasta görülmeden ilaç yazılması elbette uygun değildir. Ancak hekim sadece doktorluk prosedürüyle yürümez. Şefkat, güleryüz,sabır,sevgi, saygı, hikmetli ve yerinde hareket ve en önemlisi de insanlık prosedürü hekimlikten ayrılamaz prosedürlerdir. Kuş tek kanatla uçmaz hekim bey. Siz ki kendi gözünüzle görmeden sırf meslektaşınız olduğu için bu şekilde arka çıkmanız da tamamen farklı bir prosedür. Bence bizim toplumda en büyük hastalık empati kuramama hastalığı. Hekimler bile bu hastalığa yakalanmış ama teşhis konulamamış. Kanaatimce merhum o kadar da anlayışsız değildi. En azında hekime hanım kadar. Cebinden çıkan kağıt(rapor) bunu ıspatlar. İşin ehli olmak okumakla bitmiyor. ( ha bu arada konu dışı ama söylemeden de olmaz "bizim polislere Amerika filmleri yasaklanmalı" ) vesselam
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori