Mecburi yoksa uzmanlık eğitimi de yok!
Sağlık Bakanlığı, başta 663 sayılı Kanun olmak üzere, pek çok kanunda değişikliğe gidiyor. Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu’nun Bakanlar Kuruluna sunduğu Kanun Paketi’nde önemli değişiklikler bulunurken, bu paketin yakın zamanda TBMM’ye sunulması bekleniyor
Mecburi yoksa uzmanlık eğitimi de yok!
13 Nisan 2016 - MEDİMAGAZİN

Hazırlanan pakete göre en önemli başlıklar ise şunlar olacak:
1.Sağlık Turizmi Başkanlığı ve Sağlık Turizmi Kurulu oluşturulacak.
2.Toplum sağlığını tehdit eden hastalıklar için yapılan zorunlu aşılar dışındaki aşılar için velinin rızası olmadan aşılama yapılamayacak.
3.Normal doğuma teşvik amacı ile normal doğuma bağlı veya bebekte olabilecek problemler için sigorta yaptırma zorunluluğu gelecek.
4.Eğitim ve araştırma hastanelerinde görev alan eğitim görevlisi, profesör ve doçentlerin mesai sonrası sağlık hizmeti sunabilmelerinin önü açılacak.
5.Pratisyen hekimler, TUS’u kazansalar bile (hakları saklı tutularak), mecburi hizmetlerini tamamlamadan uzmanlık eğitimlerine başlayamayacak. Uzman hekimler mecburi hizmetleri bitmeden yan dal uzmanlık eğitimine başlayabilecek.
6.Hastane bahçesinde sigara içmek yasaklanacak.
7.Yıpranma payı sadece nöbet tutanlara uygulanacak.
8.İllerde patron sağlık müdürü olacak.  Halk Sağlığı ve Kamu Hastaneleri Genel Sekreterinin performansı İl Sağlık Müdürü tarafından takip edilecek. Gerekirse sözleşmenin feshi için görüş bildirecek.
9.Sözleşmeli Başhekim Yardımcılığı ve Hastane Müdür Yardımcılığı bitecek.

10.Genel Sekreter, İdari Hizmetler Başkanı, Hastane Yöneticisi ve Müdür olabilmek için dört yıl veya dengi yüksekokullardan mezun olabilme şartı yeterli olacak. Genel sekreter için sekiz yıl, diğerleri için beş yıl iş tecrübesi olması şartı aranacak.
11.İl Sağlık Müdürü, Halk Sağlığı Genel Sekreteri ve başkanlarının en az beş yıl iş tecrübesi olması şartı aranacak.
12.Emekli hekim ve diş hekimleri ile bunların dul ve yetimlerinin emekli aylıklarının artırılması yönünde çalışmalar olacak.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
12
1) Mehmet akçatekir (Hekim)
15.04.2016 11:10:12
Murat celikten orantısız zeka kullanıyorsunuz yorumlarınızda. Bakanlığın bu durumu görmesi 3-5 yılı bulur. O zaman da vakit çok geç olur. Bir hoca adına 3 ayrı poliklinikten ve 2 ameliyathaneden aynı anda puan girilebildiği sistemde bakanlık nereden ve nasıl takip edecek mesai içinde bu hoca ne kadar gerçekten kendisi hasta bakmışta muayene sonrası muayeneyi haketmiş bilecek?
People
27
2) FARUK (YAN DAL ASİSTANI)
14.04.2016 21:49:14
KAMİL ÖMÜR gibi meslektaşlarımız oldukça bu meslekten iyice soğuyorum.. medimagazin sitesine yakışmadığı için hakaret etmiyorum.. onun için neler söylenir neler... ama neyse. gün gelir hesap döner uzmanlara da dayatma yapılır o zaman anlar. zaten adamın işi gücü yok boyna yorum yazıyor her habere.. devammm
People
43
3) Murat celikten (Uzman)
14.04.2016 12:43:38
Mesai içinde asistanlar, mesaiden sonra fark ödeyerek hocalar tarafından muayene dönemi pek yakında tüm eğitim hastanelerimizde!!!

Mesai içinde asistanlarımıza, mesaiden sonra hocalarımıza ameliyat farkı parası ödeyerek tüm ameliyatlarınızı tüm eğitim hastanelerimizde pek yakında olabileceksiniz.
Allah'a çok şükür.
People
25
4) bin pişman ( dr (boşta gezen))
14.04.2016 10:00:07
23 yıl önceki bu mesleği seçen ergen aklıma lanet olsun!
People
5
5) postenflamatuar (uzmdr)
14.04.2016 08:29:31
3. maddedeki doğum sigortasını kim yapacak? Doktor mu anne mi? yoksa hastane mi? Herhalde onu da sırtımıza bindirirler. Eşeğe döndürülmüşüz, bir eksik bir fazla yük farketmiyor artık. 4. maddede anladığım kadarıyla proflara ve doçlara dahi zorunlu mesai dışı -ek mesai çalışma getirilecek herhalde. 7. madde basında verilen demeçlerin şov amaçlı olduğunu birkez daha gösterdi.
People
14
6) Uzm (dr)
13.04.2016 21:57:05
26 yıllık doktorum. Kendim dahil şunu söylüyorum. "Girmeseydiniz. Körmüydünüz" (Halen tıp seçenlere de söylüyorum). Yorumu uzatıp yorulmaya değmez.
People
12
7) tugrul (kardiyoloji uzmanı)
13.04.2016 17:43:52
10. madde ilginç. Başımıza tıptan anlamayan ama bir tıp kurumuna başkanlık edecek tiplerin önü açılıyor.
People
13
8) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
13.04.2016 17:15:36
Metin Memiş de kandırılmış...
People
52
9) dr.mikro (hekim)
13.04.2016 14:34:53
Gerçekten ARTIK YETER... Arkadaş birbirine düşman başka bir meslek grubu var mıdır hemen aşağıda iki arkadaş hemen tartışmaya girmiş. Dr(dr) arkadaşa katılmamak mümkün değil birbirimizin kuyusunu kazmak ve gelirini tartışmakla meşgulüz ama gün aramızdaki suni ayrımları(pratisyen uzman aile hekimi vs.),birbirimizin gelirini tartışma konusu yapmayı bırakıp birlikte mücadele etme zamanı yoksa daha çok dalga geçerler bizle ve her gecen gün dünü aratır.

Sizden ricam aşağıdaki yorumumu okumanızdır. Lütfen mesleki dayanışma ile artık yeter diyelim lütfen...
People
80
10) dr (dr)
13.04.2016 12:59:01
fatih (uzm. dr.)
doğuda 6 bölgede mecburi hizmet yapmış bir uzman dr um.bu nefret maalasef gerçek.üzgünüm ama fakülte yıllarında arkadaşından not saklayan,ona gizli hasetlik eden,şişirme puanlar ile döner alan , ayda değil yılda bir kitap okumayan, denize girmeyi tatil zanneden bu dr sınıfından insanlar nefret ediyor.maalsef bu bir sosyolojik olay.kabul et veya etme.
Seni kırdımsada kusura bakma.Amacım bir tespit...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA