Şanlıurfa'da Suriyeli 30 doktor hizmete başladı
Türk hekimlerden sağlık sisteminin işleyişini öğrenen 12 branştan 30 sığınmacı doktor, kentte hekim ihtiyacı bulunan hastanelerde görevlendirildi
Şanlıurfa'da Suriyeli 30 doktor hizmete başladı
21 Aralık 2017 - AA

Şanlıurfa'da, Türk hekimler tarafından eğitim verilen Suriyeli 30 doktor, hizmete başladı.

İl Sağlık Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, Sağlık Bakanlığı ve Avrupa Birliği (AB) ortaklığında temmuzda başlayan proje kapsamında,Türk hekimleri, Suriyeli doktorlara hasta muayenesi, çocuk aşısı, gebe takibi ve reçete yazımı gibi konularda 6 hafta eğitim verdi.

Ülkelerindeki iç savaş nedeniyle mesleklerine ara vermek zorunda kalan Suriyeli sağlıkçılar, şimdi Türkiye'nin kendilerine sunduğu imkan sayesinde, tekrar şifa dağıtmaya başlayacak.

Türk sağlık sisteminin işleyişini öğrenen 12 branştan 30 doktor, kentte hekim ihtiyacı bulunan hastanelerde görevlendirildi.

Doktorlara eğitimin verildiği Mehmet Akif İnan Eğitim ve Araştırma Hastanesinde sertifika töreni düzenlendi.

Törende konuşan hastane başhekimi İbrahim Halil Keşküş, Türkler ile Suriyeliler arasında sosyal ve kültürel fark bulunmadığını belirterek, "Ülkemizin bir nebze de olsa doktor açığını bu eğitimlerimiz kapatacak ve ülke ekonomisine katkı sunacaktır." diye konuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) ömer hayyam (op.dr.)
24.06.2019 19:13:04
suriye liler ülkemizde yılda 50 bin çocuk doğuruyorlar
YANİ SURİYELİNİN GECELERİ FAN FİNLİ...KEYİFLİ, GAYET İYİ...
RAKAM ORTADA.... 50 BİN MİNUMUM
ev kiralarını artırdılar
işsizliği hoplattılar
suç oranını artırdılar
suriyeli mafyalar çıktı

suriyeli olayı bu ülkeye atılmış en büyük kazıktır...
ÇOK DEHŞET FAKİRLEŞTİK...

ÜLKEM MÜLTECİSTAN OLDU !!!
MOGOLİSTAN DEĞİL MÜLTECİSTAN
MADAGASKAR DEĞİL MÜLTECİSTAN
MACARİSTAN DEĞİL MÜLTECİSTAN
People
3
2) Mashar demir (Mimar)
22.06.2019 18:10:57
Süriyeli doktor suriyeli hastaya baksa sıkıntı yok. Adam Türk hastayı tedavi ediyor ne dediğini bile anlamıyoruz. Hasta kabul dilinde Türk doktor adı yazıyor muayeneye giriyoruz adam suriyeli çıkıyor.
People
46
3) Siyahi (dr)
28.12.2017 13:44:39
dr türk son yorumum benim dediğim şuydu eğer Urfa'da veya başka bir ilde vatandaşın olmayan kişiler için Suriye'li doktor istihdam edilip özel merkez açılıyorsa Türkçe bilmeyen yaşlı bir kendi vatandaşına kolaylaştırıcı tedbirler alınabilir. Çifte standart olmamalı.

3 Türk öğrencinin başına Alman öğretmenin dikilmesi ise faşizmdir.
People
9
4) dr türk (dr)
28.12.2017 02:06:06
sayın siyahi,
tamam ayrıcımcılık yapmıyorsunuz ben de yapmıyorum. kamusal alanıın dili ülkenin resmi dilidir. new yorkta 3 türk sağlıkçı hastanede amerikalıları olduğu dr odasında kilinkte şefinin yanında türkçe konuşamaz.ben yaşadım tanık oldum. şefin sesi yükseldi" english pleeaseee!.
benim örneğimde bu sağlıkçılar dr hanımın bulunduğu iş ortamında oda klinikte sürekli birbirleriyle yerel dili konuşursa dr hanım kendini tuhaf hisseder. hele bir de gülüyolarsarsa..siiz aynı durumda eğer hanımsanız ne hissedersiniz** siz yaşadığınız yazın ben de. ama aynı kişiler batıda benim çalıştığım klikte benimle bu ülkenin resmi diliyle konusur.
bakın size net almanya pasaport örneğini verdim. bir de okul örneği vereyim . bunu da yaşadım. duymadım. öğrencinin biri oğlumdu.alman türk vs karışık ilk okulda bahçede 3 türk öğrenci birbiriyle türkçe konuştuğunda duymussa öğretmen başarına dikilir. hayır almanca konuşacaksınız der. bu duyum değil yaşanmıştır. ben bu çifte standarda dikkat çektim. maşallah 50- 60 beğeni almışşsınız. gaz vereniniz çok. benden bu kadar. asıl konu suriye idi. isteyen istediği dili konusur da kamu görevlisinin görev dili ülkenin resmi dilidir. bitti. arapça tabelalar sökülor adana da ne dersiniz.ne yazarsan yaz ınız artık cevabım yok.çifte standart genç hanım üstelik bölgedeki tek çocuk cerrahı. dr'ın yanında kasıtlı sürekli yöre dilini konuşmaktır. bunun adı ırkçı mobbing'tir.yöre halkı dil konusunda 2 -1 galip bu durumda. hem yöresel dili biliyor hem de resmi dili. mecburiden dolayı oraya gelmiş dr hanım ülkenin resmi dilini bilir. sen doğuda kala kala sanırım "stockholm sendromuna" kapılmıssın it is your problem
People
51
5) Siyahi (Dr)
27.12.2017 13:52:12
dr Türk ayrımcılık yapmıyorum başta burada anlaşalım ayrımcılık yaptığım tek bir cümle söyleyin bana. Son kez yazıyorum çelişkiye çifte standartta dikkat çekmek istedim.

Siz anlatımlardan yola çıkıyorsunuz ben her iki mecburi hizmetimide 6.bölgede yaptım yani bire bir yaşadığım kendi deneyimlerim. Yıllarca çalıştım ne kendimde nede arkadaşlarımda bahsettiğiniz içerikte bir terbiyesizlikle karşılaşmadım. Böyle bir ahlaksızlığı kim yaparsa yapsın adiliktir şerefsizliktir.
People
9
6) dr türk (dr)
26.12.2017 21:29:09
sayın dr siyahi, konu dağıldı. suriyelilerin Türkiyede hekimlik için geçmesi gereken bilim ve dil sınavlarını geçmeden sadece suriyeli vatandaşlara konusu irdelenirken konu etnik meseleye geldi. ve alınganlık doğdu.
ben size bu bağlamda taze bir olay anlatayım içten yorumunuzu beklerim. ben resmi kurumlarda Türkçe konusulmasını savunanlardanım. almanyada bir türk kökenki pasaport görevlisi almanca bilmeyen türk ile almanca konuştu diye soruşturma geçirdiğini bilirim.neden kendisi resmi görevli almanca konuşması gerek. bu durumda havalanı resmi tercümanını çağırması gerekiyordu.
şimdi konumuz. asistanım uzman oldu. doğuda bir ile gitti. il ki batıda olmayan yandal uzmanlıklarıyla dolu. çocuk kardiyoloğu dahil..
asistanım diyordu personelim yöre halkından ama ülkenin resmi dilini yani TÜRKÇEYİ çok iyi biliyorlar. ama bu kişiler benim yanımda kasıtlı yöre dilini konuşuyorlar. siyahi bu doğru mu bunu almanya'da abd de yapamazsın. doktor hanım diyor ki bu elemanların beni çekiştirmediklerini bana sövmediklerini ya da bana cinsel içerikli tacizde bulunmadıklarını bilmemem.Türkçe bildikleri halde yanımda kamu binası içinde yerel dille konuşmaları doğru mu. bu kişiler istanbul'a tayın olduklarında istanbul'daki bir hastanede böyle davranması mümkün mü. hayır. ben batıda görevliyim klinikte doğudan 3 hemşire ve tekniksyen var benimle ve kendi arasında türkçe konusur. sonunda bu asistan (uzman) yanında sürekli kasıtlı yöre dili konuşulmasından rahatsız oldu hanım arkadaş -kendine yerel dille cinsel tacizde bulunulduğu evhamına kapıldı ve istifa etti. o yöredeki tek çocuk cerrahıdiydı bu elemanlar şimdi istedikleri kadar keni dilleriyle konuşşabilir ve çocuk amaliyatlarını da kendileri yapabilir. ayırımcılığın hasını imkan oldu mu "siyahi" rumuzlunun savundukları kişiler yapıyor. yapıyorsunuz.
People
56
7) Siyahi (Dr)
26.12.2017 15:43:37
Pembe Panter rumuzu ile yazan yorumcu '' kendi adına konuş'' sözü size ait bana değil.Ben kürtçülük veya mağdur edebiyatı yapmadım sadece bir çelişkiye çifte standarta dikkat çektim.Türküm ama öncelikle insanım.İnsanın milliyetinin dilinin renginin bir önemi yok benim için.Sen ise 'bokhmiir' gibi alaycı bir tabirle kendini ele vermişsin.
People
4
8) Pembe Panter (Dr)
26.12.2017 13:17:57
Siyahi rumuzla yazan yorumcu, kendi adıma konuşuyorum zaten..Ailem, arkadaşlarım ve çevrem adına da. Bu ülkenin insanı Kürtçülük yapanlardan,sol adı altında " halkların kardeşliği, anadlde eğitim" vs şeklinde cafcaflı laflar ederek bizleri suçlayan insanlardan bıktı. Kentli, cahil, eğitimli, köylü, işçi, profesyonel , genç yaşlı , velhasılı Türkler sizin bu mağdur edebiyatınızdan bıktı. Dövlet bize bokhmiir edebiyatından bıktı. Yetti...
People
61
9) Siyahi (Dr)
26.12.2017 09:44:12
Pembe panter ''kendi adına konuş urfalılarla benzer olabilirler'' cümlesi ayrımcı bir dildir. ‘Kürt doktorların hepsi İstanbul'da o ne iş'' demekte ayrımcı ötekileştirici bir kafanın ifadesidir. Sizin kafanıza göre örneğin Çorum'lu doktorlar Çorum'da görev yapmalı öyle mi? Bu vatanın her yeri görev yeridir. Kürt değilim ama her iki mecburi hizmetimide 6.bölgede yaptım. Oradaki sağlık hizmetinin hangi koşullarda yürüdüğünü de biliyorum. Anlatmak istediğim özellikle Türkçe bilmeyen yaşlılar için gündeme gelen anadilde sağlık hakkına sırf Kürtçe olduğu için karşı çıkanların. Söz konusu Suriyeliler olunca bunu hak görmelerine yani çifte standartta idi.
People
73
10) Siyahi (Dr)
24.12.2017 14:47:32
Pembe panter olmadı şimdi bir yanlışı düzeltirken aynı yanlişa düşmüşsün.Urfa'lılara benzer olabılirler dersen bir Urfa'lı çıkar (Urfa'lı değilim) haddini bildirir.Ayrimci ötekilistirici tavrinizdan vazgecin artik.
Aydın Sinal keşke bu demokrat tavrını anadilde saglik hakkini savunanlar içinde gosterebilsen.

SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA