Medimagazin logo

Kağıt tasarrufu yapıldı, iş yükü azaldı... Bakılan hasta sayısı ise yüzde 70 arttı

'Dijital hastane' derecelendirme kriterlerine göre en üst seviye olan 7. seviye belgeyi alan Sakarya Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi, kağıt kullanımını minimuma indirince azalan iş yükü sayesinde günlük bakılan hasta sayısını yüzde 70 artırdı
Kaynak: AA
Kağıt tasarrufu yapıldı, iş yükü azaldı... Bakılan hasta sayısı ise yüzde 70 arttı
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

SAKARYA- Serdivan ilçesinde hizmet veren hastane, dünya çapında bilgi teknolojilerinin sağlık hizmetleri sunumunda ve geliştirilmesinde kullanılmasını derecelendiren Sağlık Bilgi Yönetim Sistemleri (HIMSS) ekiplerinin denetlemesinin ardından O-EMRAM (Ayakta Tedavi Edilen Hastaların Elektronik Tıbbi Kayıt Adaptasyonu) kriterlerini sağlayarak en üst seviyeye ulaştı.

Hasta kabul ve tedavi süreçlerinde kağıt kullanımını en aza indirgeyen hastane yönetimi, yazma ve evrak işlemlerinden elde ettiği zamanı hastalara ayırarak daha fazla kişiye ulaştı.

"Dijital hastane" unvanını kazanmadan önce aynı kadroyla günlük yaklaşık 1000 hastayı muayene eden hastane, zaman tasarrufu sayesinde bu sayıyı yüzde 70 arttırarak 1700'e çıkardı.

"Bizim bir sürü ölü zamanlarımız varmış"

İl Sağlık Müdürü Aziz Öğütlü, yaptığı açıklamada, hastanenin HIMMS 6. seviye geçen sene ulaştığını, yapılan çalışmalarla bu sene de 7. seviyeyi almaya hak kazandıklarını belirtti.

Amaçlarının kağıtları ve insanların zamanını alan yazma işlemlerini kaldırmak olduğunu anlatan Öğütlü, şöyle konuştu:

"Sadece bilgisayarları kullanmak yeterli değil. Bunu hastanın yararına kullanmak önemliydi. Bu amaçla vaka çalışmaları yaptık ve tüm bu kağıt sistemini kaldırdık. Kağıda yazma süresini hastaya tedavi, konuşma ve zaman geçirme şeklinde kullanmaya başladık. Bu zamanı orada kullandığımızda gördük ki aslında bizim bir sürü ölü zamanlarımız varmış. Küçüğünden en büyüğüne engellisine kadar birçok hastaya zaman ayırabiliyormuşuz."

Dijital dönüşümün ardından hasta ve çalışan memnuniyetlerinin arttığına işaret eden Öğütlü, evrak ve yazma işlemlerinin fiziki olarak çalışanları zorladığını söyledi.

Çalışanlar ne kadar memnun olursa hastaların da o kadar memnun olduğunu dile getiren Öğütlü, dijitalleşmeyle verilerin analizinin yapılmasının da kolaylaştığını aktardı.

Hastalara muayenelerinin ardından tedavi süreçleriyle ilgili bilgilendirme mesajları atıldığını ifade eden Öğütlü, bu şekilde tedavilerin eksik kalmasının önlendiğini ve hastaya uygulanacak en iyi tedavinin ne olması gerektiğini analiz ettiklerini kaydetti.

"Baktığımız hasta sayısı 1700'lere çıktı"

Öğütlü, kayıtların "e-nabız" uygulamasına entegre olduğunu ve bilgilere dünyanın her yerinde kolaylıkla ulaşılabileceğini belirterek, "Geçen sene günlük 1000 seviyesinde baktığımız hasta sayısı 1700'lere çıktı. Hastalara daha az zaman ayırarak değil, ölü boşlukları ekarte ederek kendimize tekrar bir zaman oluşturduk ve bu oluşan zamanı hastalara ayırdık. Bu da hasta memnuniyetini arttırdı." dedi.

Memnuniyet artıkça gelen hasta sayısında da yükselmenin olduğunu gözlemlediklerini ifade eden Öğütlü, komşu illerden de hastaların geldiğini aktardı.

Sakarya Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi Başhekimi Metin Çoban da aktif 70 hekim ve 220 personelle hizmet verdiklerini söyledi.

Hastanede nöbetçi ve acil polikliniklerinin olduğunu 7/24 anlayışıyla çalıştıklarını anlatan Çoban, engelli vatandaşların randevu almadan muayene olabileceğine işaret etti.

Çoban, sürekli kendilerini yenileme hedefi taşıyan bir kurum olduklarını kaydetti.

"Dijital hastane" unvanıyla hastaları girişten itibaren kolaylıkların karşıladığını dile getiren Çoban, kağıt israfını sıfıra indirme amacıyla çalıştıklarını belirtti. 

Çoban, 60'ın üzerinde hekimin 14 yaş üzeri hastalara baktığına, sadece 0-14 yaş grubuna bakan 7 hekimin görev yaptığına dikkati çekti. Ayrıca evde sağlık hizmetleri birimi aracılığıyla tüm tedavilerin seyyar mobil aracıyla da hastalara ulaştırıldığını sözlerine ekledi.

saglik bilgi yonetim sistemleri
himss
o-emram
Yorum (4)
Hasan Akdemir
Bu hafta sekreterime, geçen yıllarda X işlemi için ne kadar yazı yazıyor, ne kadar kağıt harcıyoruz diye sordum. Cevap X işlemi için bunların 2-3 katına çıktığıydı. Bir YETKİLİ görür de Allah rızası için düzeltir diye yazıyorum: 1. Elektronik ortamda çıkartılan hastabezi raporlarının 6 nüsha halinde yazıcıdan çıkartılması ve tek tek doktorun imzalaması, 2. Neredeyse her ilaca bir endikasyon sınırına dayanan kısıtlamalarla yazılan reçetelerin altına, tanıdaki ICD kodlarıyla uyumlu diye uydurulan SGK kodu gibi uluslararası hiç bir geçerliliği olmayan numara ve tanıları arayıp bulmanın, 2. Nöroloji doktorunun önüne, adını bile duymadığı, hematoloji-onkoloji ile ilgili ilaçların endikasyon ve kullanım bilgilendirme yazıları gönderilirken, 12 Eylül 2020 Nöroloji Darbesi olarak atfedilen yeni SUT uygulamalarının ve sonrasındaki düzeltmelerin neden hiç bir hastane veya eczaneye resmi olarak ulaşmadığının 21. yüzyıla her cepheden akıncı hızıyla giren ülkemde izahının yapılmasını bekliyorum.
21
Cevapla
bulut
bez raporlarını 2 nüsha çıkarın. gerisini idare aslı gibidir yapsın. iş yükünün biraz da idareye yansıması iyi olur.
1
Cevapla
ismail
Blockchain'e, digital dünyaya hazırlık.Digital köle sistemi.Bütün veriler toplanıyor.Türkiyede buna öncülük ediyor.E nabız sistemi geçti zaten.maalesefff...
0
Cevapla
sekreter hekim
HIMSS 7 DİGİTAL HASTANEDE EKRANDAKİ İŞLERİ SEKRETER YAPARSA AMENNA, ANCAK BEN SEKRETERSİZ POLİKİLİNİK YAPIYORUM, EKRANA BAKMAKTAN HASTANIN YÜZÜNE BAKAMIYORUM, SIK SIK ECZACILARLA PAPAZ OLUYORUM, TELEFON AÇIP DR.BEY İLACI VEYA RAPORU EKSİK GİRMİŞŞINIZ ,DÜZELTİN LÜTFEN DİYE EMRİVAKİ YAPILINCA ZİVANADAN ÇIKIYORUM, KARMAN-ÇORMAN YAZILIMLA CEBELLEŞMEKTEN SİNİRLERİM BOZULUYOR, SEKRETERSİZ ÇALIŞIRSAN YA 15 -20 DAKİKADA BİR HASTA BAKIP BOŞ DÖNER TABAĞINA BAKACAKSIN, YADA HEKİMLİĞİ BİR TARAFA ATIP SEKRETERLİK YAPARAK DÖNERİNİ İSKENDER HALİNE GETİRMEYE ÇALIŞACAKSIN. BİRDE DİŞ HEKİMLİĞİ BU KONUDA ÖRNEK OLAMAZ ÇÜNKÜ ESAS İŞLERİ MASA BAŞINDA DEĞİL KOLTUK BAŞINDA ÇALIŞMAK
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir