Cerrahpaşa ve Çapa ‘tam gün’ komasında!
1 Ocak 2014’te yürürlüğe giren ‘Tam Gün Yasası’ en çok Türkiye’nin en köklü iki tıp fakültelerinden olan İstanbul’daki Çapa ile Cerrahpaşa’yı vurdu.
Cerrahpaşa ve Çapa ‘tam gün’ komasında!
03 Şubat 2014 - VATAN ÖZNUR KARSLI

Yasadan sonra ‘ya üniversite ya özel muayenehane’ seçimiyle karşı karşıya kalan çok sayıda öğretim üyesi emekliliğini istedi veya ücretsiz izne ayrıldı. 2 yıl içerisinde Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde görev yapan öğretim üyesi sayısı 473’den 310’a, Çapa Tıp Fakültesi’nde ise 471’den 311’e düştü. 2.5 yıl içinde 264 öğretim üyesi istifa etti, 87‘si ise ücretsiz izne ayrıldı. Böylece her iki fakültede toplam öğretim üyesi sayısı 1003’den 652’ye indi. Çapa Tıp Fakültesi’ne bağlı Aile Hekimliği, Göğüs Cerrahisi, Ağız Yüz ve Çene Cerrahisi bölümlerinde sadece birer; Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ne bağlı Göğüs Cerrahisi, Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastanesi, Aile Hekimliği bölümünde ikişer öğretim üyesi var.

Hacettepe temkinli

Antalya Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde ise şimdiye kadar 222 öğretim üyesinden 10’u üniversiteyle ilişiğini kesti. Akdeniz Üniversitesi’nde şu anda 89 profesör, 78 doçent doktorla 55 yardımcı doçent doktor bulunuyor. İstanbul’daki Marmara Tıp Fakültesi’nde emekliliğini isteyen ya da ücretsiz izne ayrılan olmadı. Ankara Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde ise öğretim üyelerinin benzer bir yaklaşım sergilediği öğrenildi.

‘Bütün muayenehaneler üniversiteye taşınacak’

TÜRK Tabipleri Birliği Eski Başkanı Dr. Eriş Bilaloğlu: 10 yıldır ‘sağlıkta dönüşüm programı’ var. Bu programa hâlâ düzenlemelerle yama yapılıyor. Hekimler sadece üniversite öğretim üyelerinden ibaret değil. Düzenleme sınırlı bir kesimi kapsıyor. O kesimde de doçentler ve profesörler bulunuyor. Bu maddeler bir süre sonra yine değişecektir. Hocalar 17.00’den sonra üniversitede hasta bakabilecekse özel muayenehaneler üniversitele taşınmış olacak demektir. Yani üniversitelere sermaye girecek demektir. Bu değişiklikler meslektaşlarımızı kısmen de olsa memnun edebilir önceki tam gün uygulamasına göre. Ancak bir süre sonra yine aynı problemler yaşanacaktır.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) yılmaz er (makine operatörü)
10.02.2014 23:22:50
tam gün tam gün diyerek cerahları katlettirdiniz.masa başında çalışanlara,oturduğu yerde reçete yazanlara,doktor olmadığı halde doktor olan branşlara performanstan bolbol verdiniz.yandaşları yönetici yaptınız.lanet olsun sizin tamgününüze.riskli bölümlerde görev yapanları harcadınız,cerrah olduğumuza bin pişman ettirdiniz..ileride oluşacak olan bu cerrah açığını nasıl karşılayacaksınız.aklı olan, tıp fakültesini bitiren bir doktor artık cerrah olmak istemez,oluşacak olan bu açığı afrikadan doktor getirerek mi gidereceksiniz yoksa sizin çocuklarınız mı cerrah olacak merak ediyorum..allah cerrahlara sabır versin.
People
0
2) erasmus (öğ üye)
06.02.2014 11:55:45
böyle bir dönemin yaşanması iyi olur.
muayenehaneci hocalar saygısızca demediklerini bırakmayan haset ruhluların gerçeği görebilmesi için yaşanması gerekiyordu.
iyi olur bu hasetler gerçeği görür.bu hocaların çoğu , dalının isim yapmış yetkin kişileri.
şimdi bu kişilere ulaşmak isteyen daha fazla para ödemek zorunda kalacak.
emekli hakkını alan özel hastaneye geçer.
bir de torba yasada üniversitede kalan hoca özel hastaneyle anlaşma yapar. para özel hastane payı düşünce üniversite hastanesine yatar der; ey mübarek kanun koyucular bunun neresi tamgün...
hoca muayenehanesini kapatacak. ama seni özel hastane üzerinden amaeliyat edecek. ücreti döner sermayaye yatacak.
yorumcunun birinin örneğiyle 'sarı oküzü' yine satacak vatandaş.
bu yasa tamamen, özeli olan hocalara şuur altı bazı özel kızgınlıkları olanların intikamcı yaklaşımıyla çıkmıştır.
KHK döneminde yaşanan özel hastane sorunlarıyla tekrar karşılaşmamak için kendilerine lazım olursa diye; üniversitede kalan hoca muayenehanesini kapatır ama özel hastaneyle ya vakıf ünv hastanesiyle anlaşıp özel hastasını orada bakabilir.
bunun adı da 'tamgüm'.
Allah kabul etsin.
En fazla 1-2 yıl ömrü var.
People
0
3) Dr MO (Dr)
04.02.2014 19:22:14
Bu sütunlarda ve tabii meydanlarda öğretim üyelerini aşağılayan, küçümseyen yorumlar yazan meslekdaşlarımız ve politikacılar hemen "birilerinin çantasını taşıyıp","hocasına yaranıp" "tek yayın yapmadan" vs boşalmış üniversitelere başvursunlar, "gerçek öğretim üyeliği" nasıl olurmuş nasıl "tüccar olmadan" mükemmel araştırma, tıp pratiği ve de "birinci sınıf eğitim" yapılırmış tüm Dünya'ya ve biz "koyun gütmeyi bile bilmeyen" öğretim üyelerine göstersinler.
People
0
4) selim ileri (op dr)
04.02.2014 15:25:37
Herkes ister hoca olsun ister uzman fark etmez,mesai bitince akşam 17 den sonra isteyen istediği yerde çalışır muayenehanesi olan orada diğerleri özel hastanelerde özel tıp merkezlerinde demek o kadar zor mu ???Ama bence temel problem tayyip beyin kesin emri var muayenhane kapanacak..eh bu dayatma olunca sistem allak bullak..Hekimin anayasal hakkı olan serbest çalışma hakkını zorla elinden alırsan işte böyle hilkat acubesi yönetmelikler kanunlar ortaya çıkar.Sistem oturmaz.Her kafadan bir ses çıkar.Devletin hekimin mesai sonrasınıda tanzim etmemesi gerekir.Devletin görevi burada vergi toplamak koyduğu kanunlara düzene uyulup uyulmadığını denetlemek,zorla rüşvet iltimas alanlarada haddini bildirmektir.
People
0
5) kazı kazancı (hekim)
04.02.2014 14:32:18
hoca,hacı,bacı... ne farkeder bey demişiz yahu insan olarak saygımızı sunmuşuz,sen hocayım de tuccar ol ,sırtını daya fakulteye devletin materryalını amelıyahnesını kullan,sonrada ben hocayım de bu olmaz,olamaz bızm 2011 de muayanhenerımıze baskınlar yapılırken kapatolırken nerdeydıznız yoktunuz çünkü siz rahatttınız,çünkü siz hocasınız,biz insanız
People
0
6) AAM (Dr)
04.02.2014 12:58:45
Bu konuda hep düşüncem herkesin olduğu yerde çalışması olmuştur. Hem üniversite hem m.hane olmaz. Bunun, özellikle taşrada, ne kadar kötüye kullanıldığını hepimiz görüyoruz. Ancak üniversitede çalışan hocayı da mutlu etmek lazım. Taşra üniversitesinde çalışan bir HEKİM olarak bunu açık yüreklilikle söylüyorum: DH'de çalışan veya hocanın yetiştirdiği uzman özel hastanede hocadan fazla para kazanıyorsa bu haksızlık ve temelsizliktir. DH veya özel hastanede yapılamayan ameliyatları biz yaparız, girişim sırasında veya sonrasında problem yaşamış hastalar bize getirilir. Getirilsin de, bunda ben bir abes görmüyor veya meslektaşımı hor görme gibi bir niyetim hiç yok. Ancak bunun da bir karşılığı olmalı.
People
0
7) aa (akademisyen)
04.02.2014 12:34:48
Ben Çapalıyım ama Marmara (Marvard) ekolünüde bilirim. Çapanın hocalarına burun kıvırma gitsede kurtulsalar deme lüksünüz yok. Bu lümpenlik ve varoş edebiyatı hiç yakışmıyor meslektaşlarımıza. Konuştuğunuz Türkiyenin ilk tıp fakültesi ve onu hocaları. İhtisası bitirdiğimde bende bize pratik yaptırmıyorlar diye kızıp küfür ediyordum ama hekim duruşu ve muayenehaneleri sayesinde performansa dalıp lüzumsuz işlere tevessül etmemeyi başarıyorlardı. Birde vara vara yoka yok diyebiliyorlardı. Görerekte olsa birşeyler öğreniyorduk pratik ihtiyacımızıda ihtisas sonrası giderdik. Biz hocalardan iyi yaparız hem pratiğimiz var lümpenliği sizi bir yere götürmez. Zorlama yayınlar, biat kültüründen gelen çapsız duruşsuz insanlarla bu geleneğin devam etmesi mümkün değil. Bu tarzınızı devlet hastanenizde kendi cemaat ve tarikatlarınızla sürdürün ama anlamadığınız şeylere laf etmeyin. En azından durum tespitinizi iyi yapın. Hem çapalı hem Marvardlı olmak ayrıcalıktır.
People
1
8) Dr. Cuneyt Gocer (Sadece Muayenehane)
04.02.2014 11:57:58
Şok, 5-6 yıl önce başladı. İnkar, 2-3 yıl önce.
Öfke bu aralar. 3 ay için de pazarlık devresi sürer. Nisan dan sonra depresyon olur. Gelecek yıl kabullenirsiniz.
People
0
9) Nazmi KURTAŞ (emekli pediatrist(54 Y.))
04.02.2014 00:41:16
Hekimler,emekli olmalarını hızlandırdı.Düşük emeklilik maaşına bile razı olup,hekimliği bırakıyor.
Bu durumu çevrenize bakın göreceksiniz.Özellikle kamudaki hekimler,"Çalışmaya-risk almaya deymez.İtibarsızılığımıza deymez!" deyip emekli oluyor.
People
0
10) Dr Hakan (Öğretim Üyesi)
04.02.2014 00:14:15
Kazı kazancı bey, Dursun Buğra hocamız asker arkadaşın mı? Dursun Bey demişsin hoca demeye dilin varmıyor galiba. yorumun sağlığın ticari bir meta haline geldiğini o kadar güzel özetlemiş ki...Ama hoca dedirticez, tükürdüğünü yalatıcaz eninde sonuda mecbur kalacaklar...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA