Devlet memuriyetine 2 bin liranın üzerinde maaşa gelmiyorlar
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, kamudaki ücret durumu ile ilgili bir itirafta bulunarak, “Devlet işine, devlet memuriyetine, ayda aşağı yukarı 2 bin liranın üzerinde bir gelire gelmiyorlar” dedi.
11 Ekim 2010 -

ANKARA-TBMM Genel Kurulu’nda milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Sağlık Bakanı Recep Akdağ, bir itirafta bulundu. Türkiye'de genel anlamda bir sağlık personeli yetersizliği olduğunu belirten Akdağ, “Biz fizyoterapist kadrosu açıyoruz ama fizyoterapistler gelmiyor. Yani devlet işine, devlet memuriyetine, ayda aşağı yukarı 2 bin liranın üzerinde bir gelire gelmiyorlar” diye konuştu.

-“KAMUYA GETİRMEKTE ZORLANIYORUZ”-

Özlük haklarında hiçbir sıkıntı olmadığını dile getiren Sağlık Bakanı, “Sadece fizyoterapistler sayıca çok az oldukları için, piyasada 4 bin lira, 5 bin lira para kazanıyorlar. Öyle bir sıkıntı var. Onun için onları kamuya getirmekte zorlanıyoruz. Bunun çözümü nedir? Bunun çözümü fizyoterapiste kamuda 5 bin lira maaş ödemek değildir, bunun çözümü Türkiye'de fizyoterapist sayısını artırmaktır. Bunu da artırmaya çalışıyoruz. Yani bu gerçekleri Meclis kürsüsünden söyleyeceğiz, siz söyleyeceksiniz, biz söyleyeceğiz, üniversitelerimiz gereğini yerine getirecekler, fizyoterapist yetiştireceğiz” dedi.

-ÇATI KANUN HAZIRLANIYOR-

Sağlık Bakanlığı’nda bir çatı kanun, çerçeve kanun hazırladıklarına da dikkat çeken Sağlık Bakanı, “Bir, klasik devlet memuriyeti; iki, sözleşmeli pozisyon… Bu sözleşme pozisyondan vazgeçemeyiz. Sözleşmeli pozisyondan vazgeçersek, biz Türkiye'nin birçok bölgesine sağlık personeli gönderemeyiz ve vatandaşlarımıza bu hizmeti sunamayız” diye konuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
16
1) Mehmet (Fizyoterapist)
26.10.2016 15:21:38
Merhaba Medimagazin okuyucuları,
1-Bakanım işsizim uzun süredir!
2-Fizyoterapistim
3-Artık kadro açılmıyor
4-Her ile 5-10 üniversite açtınız benim fikrim ilçelere de açılmalıdır ne de olsa öğrenciler ile gitmeye ihtiyaç duymasınlar!
5-Öğretim elemani mi amaaan bakanim ne gerek var hademeyi okutman yaparız alayli fizyotetapist olur !olur olur...
People
2
2) hakan (fzt)
06.01.2013 03:20:36
Bakana sormak istiyorum 2 yıllık tekniker bölümünden mezun kişiler 2.500 alırken 4 yıllık üniv mezununa 2000 vermek akla mantığa uygun mu adalet istiyoruz!!! 8-4 amele gibi çalışıyoruz verdiğiniz maaş 2000 yazıkkkk
People
1
3) canan kart (fizyoterapist)
16.12.2012 13:09:30
çok sevdiğim mesleğimi bırakmak istiyorum bırakacağım en yakın zamanda. sizler o mazlumların ahına dayanabilecek misiniz?
People
3
4) dr osman (hekim)
16.12.2012 08:52:59
sağlık bakanımız fizyoterapistlere de mecburi hizmet koysun o zaman . özelde çalışmasını da kısıtlasın. özele kadro vermesin. hekim yanında muayehane de çalışmasını da yasaklasın böylece tıpkı hekimler gibi çalışacak yer bulamayıp açlık sınırı altında devlette çalışmak zorunda kalırlar

eve gelen temizlikçi bile saati 10-12 liraya çalışıyor günde 80-100 lira arası para kazanıyor
bir zahmet o kadar eğitim almış kişilere de adam gibi para verin de devlette çalışsınlar
People
2
5) FATMA ÇIPA (fizyoterapist)
16.12.2012 00:12:51
Sayın bakanım üniversiteye alırken eczacılık ve diş hekimliğiyle aynı puanla alırken ve tıp fakültesinin aldığıdersleri aldırıp ta neden eczacılala bir yapılmıyor katsayımız anlayamıyorum. Biz devlette 5 milyar falan istemiyoruz. Biz alnımızın terini istiyoruz. Çalıştığım hastane kasım ayında sadece fizik tedaviden 85 milyar gelir kazanmıştır. Benim dönerim 0. 4 olrak çarpılıyor aldığım döner 800 tl. Sadece bu katsayıyı 1 e çıkarılsa birçok fizyoterapist devlete tabiki geçer. Kolay mı özelde Cp de çalışmak bir fizyoterapist için acaba? Özelde aldığımız maaşı bile çok görorsunuz bize. Kendimden büyük spastik özürlü bir çocuğu alırken bel fıtığı olduğumdan da acaba haberiniz var mı? Ve asla hakkımı helal etmiyorum bakanımıza. Deseydiki bana bir statünüz bile olmayacak eczacılığı yazardım. Ama insan yaşamayınca bilmiyor.
People
2
6) FS (fizyoterapist)
30.11.2012 16:21:36
fizyoterapistleri kimse cekemıyor bu ülkede ne doktoru ne hemsıresı; ayrıca sayın bakanın sözünden de sunu cıkarıyorum ınsan hayatı ucuz bu ülkede kalıte önemli deyil ucuz olsun bızım olsun
People
1
7) ayşe (fizyoterapist(ya da muhtar falan mı yazsam))
09.11.2012 10:28:20
Saygıdeğer Op.Dr. Oya Hanım;bende göğüs cerrahlarıyla çalışan biz fizyoterapistim ve iyi diyologlarımız var gerçekten birlikte çalışıyoruz zaten birlikte çalıştığımız tüm diğer branş hekimleriyle çok iyi diyologlarımız oluyor bence Elif hanım(!) eczacı değil fiziksel tıp hekimi muhtemelen o nedenle özellikle sizin fizyoterapistlerle ilgili yazınıza bozulmuştur :)yoksa bir eczacının fizyoterapistle ve ya fizyoterapisti destekleyen bir hekimle ne derdi olur ki...
People
1
8) O.T (fizyoterapist)
09.11.2012 09:48:07
pes diyorum

bir ülkenin sağlık bakanı sağlıktan bu kadar bihaber olursa haliyle o ülkede sağlık diye bişey kalmaz...kendi meslektaşlarını rezil rüsva ettin sıra bize mi geldi? Sağlık bakanına gerek yok neticede o bir yönetici yeni sisteme göre maliye bakanlığından bir genel sekreter yönetsin sağlık sistemini malum herşey hizmet müşteri odaklı ekonomi işletme bilmek yeter
People
1
9) seren s. (eczacı)
09.11.2012 01:05:51
bundan 7-8 yıl önce biz üni.ye girerken fizyoterapistlik her hangi bir tıp fakültesiyle aynı ya da yakın puanda değildi. belki sonradan artmıştır onu bilemiyorum ama bizim dönemlerde tıp, eczacılık ve diş ten azdı. son tercihimdi ordan hatırlıyorum...ama arttıysa da iyi olmuş güzel bi meslek bence, bizim mesleğimizi bitirdiler puanlarımıza emeklerimize eğitimimize yazık oldu ve olmaya devam ediyor. eczacılığın da puanı düşmüş olmalı düşsün de zaten biz mesleğe küsmüşüz gerisi hikaye:(
People
2
10) oya (op.dr)
08.11.2012 16:43:54
çok afedersiniz ama bir eczacı olarak niye bu kadar üzerinize alındınız anlamadım; ünvanlar konusunda sıkıntınız var herhalde, op.dr (uzman -cerrah) olmak fizyoterapist dahil diğer sağlık çalışanları ile diyaloğa engel olmuyor, eczacılar hakkında da bilgim, çünkü eczacı arkadaşlarım da var. İnsan sosyal bir varlıktır, konuşur, tartışır, dertleşir. Daha da merak ettiysen ben göğüs cerrahıyım ve hastalarımızın özellikle postop solunum rehabilitasyonunda fizyoterapist arkadaşlardan yardım alıyoruz, haliyle diyalog halindeyiz. Bu arada pehhh??
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
24/05-25/05 Marmara Odyoloji Günleri-2019 DİĞER İSTA
25/05-25/05 Vaskülitlere Multidisipliner Yaklaşım ROMATOLOJİ İSTA
25/05-26/05 MS'de Sağlıklı Yaşam Sempozyumu NÖROLOJİ İZMİ
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA