Mecburide ikinci tayin? Torpil tayini?
Mecburide ikinci tayin? Torpil tayini?
12 Ağustos 2014 -

Ben sağlık bakanlığında mecburi hizmetini tamamlayan bir uzman hekim olarak çalışmaktayım.Yaşadığım ilde  şahit olduğum bir vaka ile ilgili sormak istiyorum; erkek eş uzman hekim olarak sağlık bakanlığında çalışmakta, bayan eş ise aynı şehirde  yan dalı bitirip eş durumundan tayinle eşinin yanına yani  aynı şehire, yan dal ihtisası yaptığı üniversite hastanesine tayin  yaptırıyor ve çalışmaya başlıyor.(56. dönem mecburi hizmet kurasıyla.Buraya kadar herşey  normal, asıl bundan sonrasına dikkat lütfen).İki ay sonra mecburi hizmetini yapmakta olan eş (muhtemel maddi sebeplerden dolayı) istifa ediyor ve tekrar sağlık bakanlığına mecburi hizmet için tekrar başvuruyor, başvurusu kabul edilip 58. dönem mecburi hizmet kurasında ismi geçiyor.
    
Şimdi ben, sormak istiyorum; Mecburi hizmetini ifa eden bir hekim ikinci ayda istifa edip üç ay sonraki mecburi hizmet kurasına başvurabilir mi? başvurusu kabul edilip tekrar kapılar açılabilirmi? Burada yapılan uygulamanın yasal bir dayanağı varmı? Siz bunu cevabını biliyorsanız beni aydınlatın lütfen..Bakanlığa bunu sorsam cevap alabilirmiyim..
    
İki yıla yakın mecburi hizmet yapan ben de dahil olmak üzere, hali hazırda mecburi hizmet yapan ve yapmak üzere başvuran bu kadar hekimler, yani bizler (özür dileyerek yazıyorum) aptalmıyız ?

 

  uzmann@58

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) ali can (doktor)
17.08.2014 23:15:20
mecburi hizmette eğer kadronuza üniverste kadrosu çıkar ise SB kadroyu YÖK e devreder kişi YÖK personeli olarak 2547 kadrosu ile atanır. sonuçta kişi 2547 den istifa edip 6 ay beklemesine gerek kalmadan tekrar mecburi hizmete başvurmuştur. Kanunen her hangi bir yanlış yok. Eğer 647 den istifa etseydi en az 6 ay beklemeliydi.Tamamen yasal bir işlem .
People
0
2) ali veli (uzman doktor)
16.08.2014 13:48:11
olayı tam anlamamakla bırlıkte burda yanlıs oldugu dusunulen sey, esın ıstıfa edıp 58. kuraya tekrar katılması ıse bunda anormal bır sey yok. devlet memuru eger ıstıfa hakkı varsa( memurıyet hayatında 3 kez toplamda) ıstıfa eder 6 ay devlette calısamaz cezası alır. cezası bıttıkten sonra tekrar kuraya basvurabılır. tus a gırmeden oncede cok sık yapılan bır uygulamanın uzman sevıyesındekı versıyonu .
People
1
3) düşünen süpürge (uz dr)
15.08.2014 22:56:42
2013 eylül kurasında tek bu kurada geçerli olmak üzere aynı il sınırlarında çalışmakta olanlar o ilin içine tercih yapamadı. Sonraki kuralarda bu olay devam etmedi.
2. kez eş durumu olmaz denmesine rağmen çok sayıda kişi mecburi hizmetini tamamlar tamamlamaz DHY kurasına katılmak yerine kurum içi naklen atama kurasına katılıyor kadrosunu bulunduğu ile aldırıyor ve sonra da diğer eş eş durumundan geliyor. örnekleri var...
People
0
4) drburcu (uzman doktor)
15.08.2014 11:43:22
Ben cemaat aracılığla torpil yaptıran bir zatın sayesinde 6.bölgede mecburi yaptım.Torpili yapanlara da yaptıranlara da hakkımı helal etmiyorum.
People
0
5) dr. ali (uzm.)
14.08.2014 21:33:50
Ek ödeme yönetmeliğini okuyacağınıza birazda atama nakil yönetmeliğini okusanız sizde mevzuata uygun torpilsiz istediğiniz yerde çalışırsınız.Para herşey değil.
People
0
6) hilal (uzman dr)
14.08.2014 18:14:17
sn. kuzey dr. söylediğin gibi sağlık bakanlığı olan bir yasaya uymuyor. daha önce 6. bölge ilçe merkezine bağlı beldede mecburisini yapıp bitirene bile uygulamıyor. yeni 2. kez mecburiye atanan arkadaşların bu yasaya uyuyorlarsa dava açmalarını öneriyorum. kesin kazanırlar. Hayır uygulamayacaksan torba yasaya niye ekleyip, yasalaştırıyosun. saçmalık!
People
0
7) a.k (uzman)
14.08.2014 16:36:19
ben merkezdeyim. bizim ilçeye mecburi k doğum uzmanı atandı. dr olmadığı dönemde geçici görevle gittik. bir türlü gelip başlamadı. sonunda mecburi hizmet atamasında eş durumu ret olmasına rağmen 1 gün çalışıp eş durumuyla istanbula gitti. bize görevlendirme devam. Eşi partide görevliymiş. Hakkımı helal etmiyorum. bu dünya onların ama zerrenin hesabı ahirette var. kimse unutmasınnnn.
People
0
8) MURTY (UZMAN DOKTOR)
14.08.2014 10:27:33
ERKEK UZMAN; EĞER EŞİ YANDALI BİTİRDİĞİNDE BAŞ ASİSTAN YADA BAŞKA BİR ÇAKILI KADROYA GEÇMİŞSE ŞAHİT OLDUĞUNUZ OLAYLARIN TÜMÜ YÖNETMELİKLERE UYGUN. DEĞİLSE EŞİ ONDAN UNVAN OLARAK DAHA KIDEMLİ OLDUĞU İÇİN EMSAL TEŞKİL EDECEK BİR HATA YAPILMIŞ. GENEL SEKRETERLİĞE YADA DOĞRUDAN KAMU HASTANELERİ KURUMUNA DİLEKÇE İLE BAŞVURMANIZI ÖNERİRİM.
People
0
9) alper (dr)
13.08.2014 22:26:45
Torpil uygulamalari genelde mazaret kurasiyla kilifina uydurulur veya mecburi hizmette sozde yasak olmasina ragmen ihtiyaca binaen suresiz gecici gorevle cozulur. Ancak mevzuati uygulayip uygulamamak genede idarenin keyfiyetindedir. Orn.es durumu mazeretiyle batida il merkezine gelen uzman hekim esi istifa edip ozele gectiginde mazereti ortadan kalkmasina ragmen atanmasi yapilmamakta mevcut kadrosunda gorevine devam etmektedir. Gemisini yuruten kaptandir yani bu ulkede.
People
0
10) kuzey dr (uzm)
13.08.2014 18:47:05
5.ve 6. bölgede mecburi hizmet yapanlar istekleri dışında tekrardan buraya atanamzlar diye torba yasada madde vardı maalesef bakanlık bunu uygulamıyor. bire de bakanlık buralara ilave iller belirlemesi gerekmekte iken kanuna aykırı davranarak bunu yapmamakta.
bir de bakanlıkta bir yorum var bu 5. ve 6. bölge ilçe merkezi denmekte iller için degil gibi sözel görüş bildirmekte. eyyyy bakanlıkta çalışanlar siz şunu bilmiyosunuz galiba il, merkez ilçe olmak üzere ilçelerden oluşmaktadır. sizin bu sözel iştaatınız mahkemeden dönecek.