Kamudaki yeni yönetim şekli fizyoterapistleri de memnun etmedi
Kamu Hastanelerinde yapılan yeni yönetimsel düzenlemelerin ardından pek çok hastanede fizyoterapistler Bakım Hizmetleri Müdürlüklerine bazılarında ise Başhekimliklere bağlandı.
Kamudaki yeni yönetim şekli fizyoterapistleri de memnun etmedi
26 Aralık 2012 -


Türkiye Fizyoterapistler Derneği Başkanı Bülent Elbasan, “Kamu hastanelerinde çalışan meslektaşlarımızın her gün şikayet alıyoruz. Bakım Müdürü olarak atanan ve bu konuda bir tasarrufları olmayan hemşire arkadaşlarımızın birbirinden farklı meslekleri bilmeleri ve bu hizmetleri tek başlarına koordine etmeleri imkânsızdır. Bu yönetim şekliyle hekimlerin idaresi kendi meslektaşlarınca idare edilirken, eczacı, psikolog, fizyoterapist, diyetisyen gibi lisans mezunları ile teknisyen ve teknikerlerin idaresi genel olarak Hemşire olan Bakım Müdürlerine bırakılmıştır” dedi.

Elbasan sözlerine şu şekilde devam etti: Fizyoterapistlerin gerek yataklı gerekse ayaktan hasta kabulünde sundukları hizmetler hekimlerin yönlendirmesini takiben başlamakta ve tıbbi hizmetler kapsamına girmektedir. Fizyoterapistlerin icra ettikleri faaliyetler ve yöntemlerin gerek içerik gerekse hastaların akut, subakut ve kronik dönemlerde kullanılmaları sebebiyle Bakım Hizmetleri sınıfında değerlendirilmeleri son derece yanlıştır. Fizyoterapistler hekimlerle son derece yakın ve süreğen işbirliği içinde çalışmaları sebebiyle daha önceki uygulamalarda bulundukları hastanelerde idari yönden Başhekim yada Başhekim Yardımcılarına bağlı olarak çalışmışlardır.
Kamu Hastaneleri Birliği Yönergesinde Madde:17 /1 ‘Teşhis, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak’ belirtildiği gibi Başhekim’in görevleri kapsamındadır. denilmektedir. Halen bazı hastanelerde aynı uygulama sürerken bazı hastanelerde idari yönden “Sağlık Bakım hizmetleri”ne bağlanması söz konusudur. Sağlık Bakım Hizmetleri müdürünün fizyoterapistler tarafından sunulan hizmetleri sağlıklı şekilde yönetmesi ve etkin hizmet sunumu sağlaması teknik yönden imkansızdır. Bu uygulamalarda etkin hizmet sunumunu hedefleyen standartların geliştirilmesine ihtiyaç bulunduğu net olarak görülmektedir.  

Bunun dışında fizyoterapistlerin verilen farklı hizmet türlerine, bu hizmetlerdeki iş yükü dağılımı ve hasta kapasitelerini en uygun şekilde bilen kendi meslektaşları tarafından idare edilmeleri en sağlıklı sonucu doğuracaktır. Yapılacak düzenlemelerde hizmet kalitesinin artışı ve ulaşılabilirliğin sağlanması bakımından belirli sayıda fizyoterapistin bulunduğu kurumlarda Sorumlu/Koordinatör/Başfizyoterapistlik kavramını geliştirmesi ve idari yönden sorumluluğun bu kişiye verilmesi en doğru yaklaşım olacaktır.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) mk3322 (fzt)
30.05.2014 00:55:41
Hemşireleri aşağılamak istemiyorum ama biz fzt lerin hemen hemen hepsi lise düzeyinden itibaren yüksek eğitim almış insanlarız .Çoğumuz hemen hemen hepsi fen lisesi veya anadolu lisesi mezunu. Hemşireler ise düz lise veya sağlık meslek lisesi mezunu genel olarak üniverste seçme sınavında biz en iyi sınıflardayken siz bizim sınav sonuçlarımıza imrenirdiniz.Biz fizyoterapi okuyorken hala bize imrenmektesiniz.Sizin aldığınız tıp ğitiminin 10 katını kavrayacak düzeydeyiz siz bile tıp eğitimii anladıysanız Ülkede herkes anlar.Fizyoterapistlik mesleğine dünyada imrenilerek bakılırken bizim geri kalmış ülkemizde verilmesi gereken haklar verilmediği için bu kadar insan kendini yenilemekte ve geliştirmekte zorlanıyor. Devlet birgün akıllanıp bize bu hakları verdiğinde aramızda ne kadar ileri bir fark olduğunu anlayacaksınız.Bizde sizin gibi kişilerle uğraşmak zorunda kalmayacağız. Bu kadar düşük puanlarla okuyupta bu kadar ileri düzey bir özgüvene sahip olmanıza şaşırıyorum.
People
0
2) Kübra (Fizyoterapist)
01.03.2014 22:08:04
Bizim derdimiz hemşire arkadaşlar gibi müdür falan olmak değil, bizi yanlış anlayan arkadaşlar var. Bizim derdimiz haklarımızı elde etmek. Bu mesleği bu mesleğin hakettiği şekilde icra edebilmek. Görülen o ki hastanelerde hemşire arkadaşlara fizyoterapi Ünitesi'nde hasta veriliyor. Fizyoterapi mesleğini bunun eğitimini almış olan bizler yapmalıyız. Bu durumu Sağlık Bakanlığı'nın koca bir açığı olarak görüyorum. Defalarca bu konuda hakkımızı istediysek de vermemekte ısrarcılar. Hemşire arkadaşlara lafım yok, düzensizliğe karşıyım. Herkes mesleğini yapsın. Nasıl biz iğne vurmuyor, kan almıyorsak kimsede bizim işimizi yapmaya çalışmasın, böyle saçma bir hak kimseye verilmesin. HERKES KENDI İŞİNİ YAPSIN!!!
People
0
3) Can Ali Gürgüç (Kadın Hastalıkları ve Doğum,Prof.Dr.)
30.04.2013 17:53:41
Denenmiş ve sonuca varılmış konuları tekrar tekrar gündeme getirmek ancak algılama bozukluğu ile izah edilebilir.Fizyoterapistler-in tedavi ünitesi açmaları çok sık konuşulmuş bir konu olup,bu arkadaşlarımızın,maddi durumlarını biraz olsun düzeltebilmelerini önlemeyi amaçlamamaktadır.Tedaviye başlanabil-si için,hastalığın teşhis edilmesi gerekir.Bu teşhise görede tedavi planlanır.Şayet tek hastalık ve tek tedavi olsa, fizyoterapistler -in istedikleri gibi çalışmalarında hiç bir sakınca yoktur.Şu halde , fizik tedavi uzmanlığı gerekmez.Halbuki,teşhisi doğru veya doğruya en yakın koyacak olanlar,bu eğitimi almış olanlardır.Fiyoterapistler ise bu eğitimi görmemiş oldukları için, sadece kendilerine söylenen tedaviyi yapan teknis- yenlerdir.Örneğin,ağrıyan dişinizi çekmek veya tedavi etmek diş tabibinin görevidir.Diyelim ki diş çekildi.O bölgenin kalıbını alıp nasıl bir takma diş gerektiğine karar vermekte, tabibe aittir.Teknisyene diş kalıbını ve istediği özellikleri bildirir.Teknisyen bu verilere göre bir diş yapar.Diş tabibi,bu dişi, problem çıkartmaya-cak şekilde yerleştirir.Fakat,diş teknisyen- leride dişi ben yaptım diyip,muayenehane açmak isterler.Şu anda İstanbulda binlerce diş teknisyeni muayenehaneleri vardır.Halk diş tabibi diye onlara gitmekte,daha ucuz fiatlarla,bir kaç hafta dahi kullanamayacak- ları dişler taktırmakta veya tedavi ettirmektedir.Bu uygulama bazen kişinin sakat kalmasına yol açabilir.Olay budur.
People
0
4) burak (öğrenci)
30.04.2013 16:43:19
Herkes kendi işine baksın.Hemşire arkadaşların yaptığı işe saygımız sonsuzdur.Ama 4 yıl boyunca lisans eğitimi alan bir fizyoterapistin görevini 3 ay kurs aldıktan sonra yaparız diyen hemşire arkadaşlar sizleri şiddetle kınıyorum .4 yıl boyunca biz boşuna mı okuyoruz allah aşkına madem 3 ayda öğrenilcek bir iş niye 4 yıl okuyoruz biz?Dışardan bakıldığında çok kolay bir meslek gibi mi gözüküyor acaba?Lütfen biraz mantıklı düşünelim arkadaşlar.herkes kendi işine baksın.
People
0
5) mustafa (fizyoterapist)
15.01.2013 13:30:51
tfd derneği ne işe yarıyor acaba lak lak yapıp aidat toplamaktan başka
People
0
6) Şerife Özcan (Fizyoterapist)
08.01.2013 12:44:33
Değerli mesletaşlarımız ve Hemşire arkadaşlarımız,biz sağlık sistemi içinde birbiriyle uyumlu çalışan meslek gruplarıyız.Bu tartışmaların ne size nede bize faydası var.Yüksek eğitim almış insaların sorunlarımızı doğru göremeyip,sen- ben tartışmasına girmesi ne kadar doğrudur? Hele ki medya önünde herkesin okuduğu bir platformda...
Meslektaşlarımı daha dikkatli olmaları ve böylesi hiç kimseye faydası olmayan bu tip TARTIŞMALARDAN UZAK DURMALARINI RİCA EDİYORUM.
Bizce hemşire arkadaşlarımızın gözden kaçırdıkları ama çok önemli olan kaybedilen Başhemşirelik ünvanı ve makamıdır ki,biz tepkisiz kalmalarına üzülüyoruz.
Hastanelerimizde pek çok meslek grubunda arkadaşlarla huzur ve saygı içinde çalışıyoruz.Herbirinin mesleği kendi içinde önemli ve değerlidir.Biz, birbirini anlayamaya çalışan ve saygı duyulan bir ortamda işimizi en iyi nasıl yaparızın tartışmasını yaparsak hepimize faydası dokunur.. İyi çalışmalar.
Kamu Hastaneleri Fizyoterapistler platform sözcüsü.
People
0
7) Fzt Derya (Fzt)
06.01.2013 22:59:22
Sayın hemşire hanım kimse burda herhangi bir mesleği üstün ya da aşağı görmeye çalışmadı farklı bir meslek grubu olarak bir konuya itirazımız bildiren bir yazı altına yorum yaptınız siz konunun muhattabı bile degilken efendim sizin ısınızı yaptık sizin bizden farkınız yok gibi yorumlarla en fazla siz sacmalamistiniz asıl siz haddinizi bileceksiniz öncelikle
People
0
8) filiz123456 (hemşire)
06.01.2013 00:44:51
tamamen saçmalamıssınız sayın fizyoterapisler.kendinizi ne sanıyorsunuz çok merak ediyorum...tıp eğitimini biz hemşireler sizden çok daha iyi alıyoruz...merak ediyorsanız herhangi bir üniversitenin ders proğramını inceleyin!!!!am biz sizin gibi düşünmüyoruz.BİZ BİR EKİBİZ...KİMSE KİMSEDEN ÜSTÜN YADA EKSİK DEĞİL BUNU BİLİN....GÖREVLER VE YETKİLER FARKLI....bir bardak su veremessiniz diyen arkadaşım,sen neye göre hastaya yaklaşıyorsun????senin ayağına hastayı gönderen kim????sana diyorumki haddini bil hasta bakım müdürlüğüne evet hemşirelerden oluşan bir grup geçti.ama HASTANE YÖNETİCİLİĞİ YÜKSEK LİSANS mezunlarından seçildiler.
People
0
9) Fzt Ceren (Fizyoterapist)
05.01.2013 18:02:31
Evet fzt arkadasımız sistem değişmezse bir dahaki donem müdür olabilir ama sizin fizyoterapist olmak için epeeeeeyce uğraş vermeniz gerek hemşire hanım
People
2
10) mihriban balcı (fizyoterapist adayı)
04.01.2013 23:25:01
merhaba arkadaşlar bu konuda öncelikle bizim haklarımız için çaba gösteren hocalarımıza teşşekkür ediyorum..hemşirelik mesleği de elbet tüm meslekler gibi kutsaldır buna elbette bi lafım yok..ama şuda bir gerçektirki bu işi en azından puan bazında bile ele alsak bir fizyoterapisti hemşireyle bir tutamazsınız..zaten ne alınan eğitim nede verilen hizmet anlamında bu ikisi birbirinden çok ayrı mesleklerdir..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
21/09-24/09 Dünya Gastroenteroloji Kongresi 2019 GASTROENT... İSTA
25/09-27/09 4. Ulusal Çocuk Genetik Kongresi ÇOCUK... ANKA
27/09-28/09 1. Marmara Radyasyon Onkolojisi Günleri RADYOLOJİ İSTA
24/09-28/09 28. Ulusal Dermatoloji Kongresi DERMATOLOJİ ANTA
27/09-28/09 TUSYAD 9. Bahar Toplantısı DİĞER İSTA
26/09-29/09 6. KBB de Dört Mevsim Kongresi KULAK-BUR... NEVŞ
26/09-29/09 Uluslar arası Anne ve Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi KADIN... İZMİ