Beyin ölümüne 4 yerine 2 hekim karar verecek
TBMM'de kabul edilen "torba yasaya" göre, daha önce 4 hekim tarafından yapılan beyin ölümü tespitine, 2 hekim kanıta dayalı tıp kurallarına uygun olarak oy birliğiyle karar verecek.
Beyin ölümüne 4 yerine 2 hekim karar verecek
04 Ocak 2014 -

TBMM'de önceki gün kabul edilen torba yasa, organ bağışında yeni düzenlemeler içeriyor.

Düzenlemeyle organ ve doku alınması, taşınması, saklanması, aşılanması, nakli ve yurt dışından temin edilmesi Sağlık Bakanlığınca yetkilendirilmiş gerekli uzman personel ve donanıma sahip kurumlarca gerçekleştirilecek.

Yeni düzenlemeye göre, beyin ölümü tespiti de 4 yerine 2 uzman hekim tarafından yapılacak.

Daha önce nöroloji, nöroşirurji, kardiyoloji ve anesteziyoloji uzmanlarının yer aldığı komisyon yerine tıbbi ölümün gerçekleştiğine, biri nörolog veya nöroşirürjiden, biri de anesteziyoloji ve reanimasyon veya yoğun bakım uzmanından oluşan iki hekim tarafından kanıta dayalı tıp kurallarına uygun olarak oy birliğiyle karar verilecek.

Önceki düzenlemede vefat edenlerin kornealarının aile izni olmadan alınabilmesi için gerekli olan "aksine beyan" tanımına, torba yasayla açıklık getirildi.

"İspat" hükmü eklenen yeni düzenlemeye göre, kornea gibi ceset üzerinde bir değişiklik yapmayan dokular, aksine bir vasiyet ibraz edilmediği takdirde alınabilecek.

Kişinin sağlığında "kornealarım alınmasın" dediği ibraz edilirse bu dokular alınamayacak.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Mehmet Ünsal (anesteziyoloji ve reanimasyon)
09.01.2014 16:04:52
Organ nakli ile ilgili diyanetin görüşünü paylaşmak istedim.

link:

http://www.diyanet.gov.tr/tr/icerik/%E2%80%9Corgan-bagisi-candan-cana-giden-en-buyuk-sadakadir%E2%80%A6/9439







People
0
2) aydin sinal (hekim)
09.01.2014 12:59:04
iki hususu aydinlatmak isterim:Avrupada beyin ölümü sonu organ alma yaygin olarak 1980 yilinda basladi denebilir,Avrupa hastahanelerinin 1/3 kilise hastahaneleri vede bunlarin büyük bölümü katolik kilise hastahaneleridir.Fransa,portekiz,italya,hirvatistan,polonya,güney almanya,avusturya gibi halkinin katolik oldugu ülkelerde organ naklinin dini oluru direk Vatikandaki Papalik makamina sorulmustu,bagzi kardinallerin karsi cikmasina ragmen Papa paulus(agcanin vurdugu papa)sayesinde olur cikmistir.Dinin oldugu yerde tutuculuk vardir ve din bilginlerine sorulmasi halkin aydinlatilmasi bakimindan zorunludur.Daha hala katolik hastahanelerde dogum kontrol ,küretaj,suni dölleme yasktir.
2. aciklamamda halk yanlis olarak organ dönörünü ölü veya kadavra olarak biliyor,Donörün saglikli ama beyin ölümü gerceklestigini halka nasil anlatacaksiniz?Belki kornea alinir ama oluru olmadiktan sonra hicbir kimsenin organi alinamaz,Stalin,Mao zamaninda olurdu!
People
0
3) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
07.01.2014 10:22:28
dr baaddin bizleri anlayışla karşıladığın için bizler de sana teşekkür ediyor,saygılar sunuyoruz.

sende biliyorsun ki belki hepsi yorum yazmıyorlar,ama siteyi azımsanmayacak sayıda normal vatandaşların da takip ettiği kanaatindeyim.

birkaç gün önce ekşi sözlükte geziniyordum orada cristaller uzmanımın(kendisine sevgi ve selamlar) yaptığı bazı yorumları paylaşmışlar.
ama paylaşan kişiler cristaller'in düşünce derinliğini bilmedikleri için yapılan yorum eleştirel bazda olmuş.

burada da durum bu.

vatandaş sizin diğer yorumlarınızı,düşüncelerinizi bilmeden ölçüp biçmeden derhal yanlış sonuçlara varır,söylediklerinizi de delil olarak sağda solda anlatır diğer iyi niyetli insanları,vatandaşları olumsuz anlamda etkiler.
ne yazık ki toplumumuzun yapısı buna çok müsait.
People
0
4) Doktor Baaddin (Dahiliye)
07.01.2014 09:53:44
Anestezist kardeşim,benim öyle bir amacım yok.Buralara ''hekim olmayan vatandaşların okumayacağını'' düşünerek yazıyorum.Bu konunun hekimler arasında,en azından dini değerlere saygısı olan hekimler arasında tartışılmasını istediğim için yazıyorum.Ama bazıları çıkıp dalga geçiyor.Şimdi bunu nerde konuşalım?Kapalı kapılar ardında konuşamıyoruz.Bir toplantıda konuşsak size öcü gibi bakarlar.Neyse,ben vazgeçtim zaten.Özür diliyor,saygılar sunuyorum...
People
0
5) Mehmet ÜNSAL (Anesteziyoloji ve Reanimasyon)
06.01.2014 22:27:34
Dr. Bahattin , sevgili meslektaşım dini hassasiyetlerinizi anlıyorum ve saygıyla karşılıyorum. Fakat hatırlatmak isterim ki mensubu olduğunuz hekimlik mesleğinin dini yoktur. Mezhebi yoktur. Irkı yoktur. Cinsiyeti yoktur. Evrenseldir. Bu evrensellik ilkeleri içinde kendi organlarınızla ilgili kararlarınıza tırnak içinde saygı duyarak bir hekim olarak kararlarınızın topluma örnek olacağını hatırlatır. Sizin gibi düşünen insanların acaba organlarımı alan insanlar ya günah işlerlerse diyerek organ bağışını azaltacağını hatırlatırım . Bilinciniz başka bir aleme giderken burda kalan orğanlarınız hangi bilinçli organizmayla bağlantılıysa . Sevabınıza günahınızda o bilinç verecektir. İllaki bir din âliminin çıkıntı size fetva vermesine gerek yok aklı başında Müslüman kendi fetvasını kendi verir . Saygılarımla .
People
0
6) selin aydınlık (doktor, anestezist)
06.01.2014 21:48:51
İyi bir karar bence. Beyin ölümünden sonra organ nakline kadar geçen süreyi, tanı daha çabuk konacağı için kısaltır, her geçen dakika önemli çünkü.

People
0
7) Doktor Baaddin (Dahiliye)
06.01.2014 15:36:37
İnsanı tedavi etmek ayrı,yapacağı kötülüklere katkı sağlamak ayrı...
People
0
8) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
06.01.2014 12:06:03
doktor baaddin kardeşim(veya helikonatör):o zaman hastalarını tedavi de etme.

hatta inançlarını da sorgula.

senin dininden olmayanları hastalığa ve ölüme terket.

çünkü hastaların tedavi olduklarında hangi organıyla ne yapacağını nereden bileceksin?

dahası var.

müslüman dediğin adamlar hırsızlık da yapıyor,rüşvet de alıyor zina da edebiliyor,insan da öldürebiliyor.

bunları da mı mehmet görmez'e soracaksın?

aynı mantıkla bakarsan hiçbir gayrı müslime iyilik de yapma.

hatta el kaide mensupları gibi müslüman olmuyorlarsa gördüğün yerde adamları yere yatır,boğazlarını kes öldür.
önce sevaba sonra da cennete gir.

islam bu kadar ucuz bir din mi?

poliklinikte baktığın hastaların önce kalbini açıp bakıp(manevi anlamda) imanlı olup olmadıklarına göre mi tedavi protokolünü değiştiriyorsun?

önce akıl sonra da biraz insaf.

baaddin tiplemesi gibi böylesi önemli bir konunun da .okunu çıkarmamak lazım.

herşey yerinde,dozunda ve kararında iyidir.

People
0
9) Doktor Baaddin (Dahiliye)
06.01.2014 10:11:49
Kardiyo,ben senin espri anlayışına acayip hasta oldum.Senin gibi dünyaya materyalist bir gözle bakanlar açısından sorun yok.Ancak ben dindar bir insanım.Ve din alimlerinin bu soruya bir cevap bulmasını istiyorum.Alkolik S,zina ile bulaşmış bir HCV-HIV hastası,ben öldükten sonra benim organlarımla aynı şeyi yaparsa bunun sorumluluğu kime aittir?Yapmayacağına garanti veriyorlarsa no problem.Ama kim böyle bir garanti verebilir?İnsanın amel defteri öldükten sonra eğer geride bırakacağı hayırlı bir evlat,faydalı bir eser olursa kapanmaz.Aynı şekilde günahlara vesile olacak bir iş yaparsa o günaha ortak olunur mu?Olunmazsa Diyanet işleri başkanı çıkıp böyle bir fetva versin bağışlarım.
People
0
10) Dr kardiyo (doktor)
06.01.2014 09:07:35
Eğer dindar bir insanın karaciğeri alkolik bir insana nakledilirse bu adamın işleyeceği tüm günahlar organı veren dindar insana yazılacaktır.Yok eğer adam tövbe edip çok sevap işlerse o zman sevabı 2 ile çarpılıp 3 ile çarpılıp ikiye pay edilecektir. şaka şaka :)) Bu zihniyet yarın öbür gün ben alkolik bir insanı tedavi etmem, sonra günahı kime yazılıra kadar gidebilecek hekimlik etiğine uymayan ucube bir zihniyettir.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
05.12-04.01Nöroloji Uzmanı ve Biyokimya Uzmanı Aranmaktadır.Personel Arayanlar
03.12-02.01usg cihazıTıbbi Cihaz
21.11-21.12FLOROSKOPİ CİHAZ SATIŞITıbbi Cihaz
21.11-21.12GÖZ MİKROSKOBU SATIŞITıbbi Cihaz
18.11-18.12İŞyeri Hekimiİş Arayanlar