YAZARLAR

Tüm Yazarlar

Yeni Öğretim Dönemi ve Hemşirelik Eğitimi Prof. Dr. Meryem YAVUZ
Türk Cerrahi ve Ameliyathane Hemşireleri Derneği Önceki Başkanı
Prof. Dr. Meryem YAVUZ

13.09.2010, Pazartesi

Tüm Yazıları

Her öğretim yılı başlangıçları mesleklere yeni adım atan öğrenciler için en heyecanlı dönemlerden biridir. Bende bu yazımda bu yıl ülkemizde hemşirelik mesleğine adım atan öğrenciler ile ilgili bazı verileri paylaşmak istiyorum.

 

2010-2011 öğretim yılında hemşirelik mesleğine adım atan öğrencilerinin dağılımına baktığımızda;

 

http://oges.meb.gov.tr/document/2009_tava...xls

 

Yukarıdaki tabloda da görüldüğü gibi ülkemizde lisans eğitimi dört farklı okul türü ile verilmekte olup,  Sağlık Meslek Liselerine alınan öğrenci sayısı ile bu yıl mesleğimize 15608 yeni aday katılmıştır.

 

Tüm dünyada hemşireler küresel sağlık işgücünün önemli bir bölümünü temsil etmektedir. Sağlık bakımı veren mesleklerin en geniş grubu olan hemşirelerin; toplumun sağlık bakım sistemlerinde yapılan değişimleri uygulamaya geçirmede önemli rolleri vardır. İstenilen düzeyde sağlık bakımına ulaşmada geleceğin hemşirelerini yetiştirilmesi ve var olan iş gücünün geliştirilmesinde hemşirelik eğitimi anahtar bir role sahiptir.

 

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından 26775 sayı 2 fiubat 2008 tarihli resmi gazetede yayınlanan “Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık Ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik” ile Hemşirelik eğitimine kabul edilebilmek için asgari lise mezunu olmak gerekir. Hemşirelik eğitimi en az dört yıl veya 4600 saatlik teorik ve klinik eğitimi kapsar. Teorik eğitimin süresi toplam sürenin en az üçte biri, klinik eğitimin süresi ise toplam eğitimin yarısı kadardır. Hemşireler meslekle ilgili nitelikleri okulda aldığı teorik bilgi ve hastane ortamındaki klinik deneyimleri ile kazanır. Bu öğrenme sürecinde öğrenci hemşireler meslek üyeleri ile paylaştığı normları, değerleri, bilgileri, becerileri, davranışları özümleyerek mesleğe karşı ait olma, mesleğe bağlanma ve sorumluluk duygusu geliştirir.

 

Hemşirelik eğitiminde kalitenin sağlanması için; eğitim verenlerin sayı ve nitelik olarak yeterlilikleri, eğitim ve klinik uygulamalarının niteliği, amaca uygunluğu, verilen eğitimin öğrencinin beklentilerini karşılaması, verilen eğitimin mesleğin gelişimine katkısı, mezuniyet sonrası bakım kalitesini arttırmasına etkisi unutulmaması gereken noktalardan bazılarıdır.

 

Yeni öğretim yılının ülkemizdeki tüm öğrencilere ve hemşirelikte okuyan meslektaşlarımıza başarılı, verimli ve güzel bir yıl olmasını dilerim.

 

Sevgi ve saygılarımla

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) yasemin çınar gers (hemşire)
16.10.2010 19:31:33
merhaba .ben 16 yıldır hemşirelik görevimi sürdürmekteyim. gelişen ve hızla yenilenen çağımıza hem mesleki hem de insani vasıflarla katkıda bulunabilmek,bir adım daha iyiye imza atabilmek çerçevesinde meslağimin çok önemli bir yerde olduğunu düşünüyorum .gerek klinik,gerekse akademik çalışmalarla mesleğimizin en yenilik çi en dinamik ve en kendini geliştirmeyi görev bilen bir yapıya sahip olduğunu herkesin bilmesi gerektiğini düşünüyorum. yaşımız, çalışma şartlarımız ve çevresel faktörlerimiz ne olursa olsun biz hemşireler ve hemşire öğrenciler amatör ruhumuzu hiç kaybetmeden daha daha iyiyi- yeniyi ve doğruyu öğrenmeye-uygulamaya çalışmalı çalışmalıyız. tüm meslektaşlarımın ve bu mesleğe dahil olmak için öğrenim gören öğrenci hemşire arkadaşlarımın başarılarının devamını diliyorum.
Yazarlar
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)