Kamuda çalışan 12 bin diş hekimi dernek çatısı altında bir araya geldi: İlk talepleri 'aile hekimliği' modelinin kurulması
Kamuda çalışan 12 bin diş hekimi, "Kamu Diş Hekimleri Derneği" adı altında bir araya geldi. Dernek ilk olarak "Aile Diş Hekimliği Sistemi" kurulmasını istiyor
Kamuda çalışan 12 bin diş hekimi dernek çatısı altında bir araya geldi: İlk talepleri 'aile hekimliği' modelinin kurulması
07 Aralık 2020 18:09 - NTV

Pandemi sürecinde yüksek risk altında görevlerini yürüten kamu diş hekimleri, örgütlendi.

Kamuda çalışan 12 bin diş hekiminin sorunlarını ve taleplerini kamuoyu gündemine getirmeyi hedefleyen “Kamu Diş Hekimleri Derneği” kuruldu.

Dernek, kamuda çalışan diş hekimlerinin karşı karşıya olduğu sorunları ve çözüm önerilerini 33 maddede sıraladı.

Kamu Diş Hekimleri Derneği, ilk açıklamasında, Türkiye’de diş tedavileri konusunda atılması gereken öncelikli adımlara dikkat çekti. Dernek, ilk etapta “Aile Diş Hekimliği Sistemi”nin kurulması gerektiğine dikkat çekti.

Kamu Diş Hekimleri Derneği, sistemin, koruyucu diş hekimliğinin hayata geçmesini sağlayacağını vurguladı. Bu adımın, devlet açısından maliyetlerin düşürülmesini sağlarken diş hekimleriyle hastaların ilişkisinin gelişmesini sağlayacağına dikkat çekti.

PANDEMİDEN EN ÇOK ETKİLENENLER ARASINDA

Dernek açıklamasında, diş hekimlerinin, pandemi koşullarından en fazla etkilenen sağlık çalışanları arasında yer aldığına dikkat çekildi. Kamuda çalışan diş hekimleri, bu nedenle, hasta mahremiyeti, anksiyete, bulaş riski gibi mücbir sebeplerden dolayı tek ünitelik, tam izole ve hekime sabit odalar tanzim edilmesi talebini dile getirdi.

"PERFORMANS SİSTEMİ REVİZE EDİLSİN"

Kamu Diş Hekimleri Derneği, diş hekimleri açısından performans sisteminin acil bir şekilde kaldırılmasını ya da güncel şartlara uygun olarak revize edilmesini istedi. Derneğin, kamu diş hekimleri için öncelikli bir başka talebi de ücretler ve özlük hakları maaşlar konusunda oldu. Kamu Diş Hekimleri Derneği, diş hekimlerinin alacakları maaşların sabit olması gerektiğini belirtti.

30 Ekim’de kuruluş hazırlıklarını tamamlayan Kamu Diş Hekimleri Derneği yönetim kurulunda, kamudan emekli diş hekimi Temel Umur Yıldız, başkan olarak yer aldı. Derneğin başkan yardımcılığı görevini ise Dt. Hakan Kasımay yürütecek. Nurgül Kayım sayman, Necat Dilaver sekreter, Ayda As, Tolga Uzdil ve Hasan Işık ise üye olarak yönetimde bulunuyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Halil Ersoy (Emekli)
31.12.2020 09:57:26
Halil Ersoy

31 Aralık 2020,
ORGAN TERORÜ HIRSIZI GÖRDÜMDE,
DİŞ TERÖRÜ HISIZI GÖRMEDİYDİM,
BANA YAPILAN TEDAVİDE BUNU GÖRDÜM.
Selamlar, Benim dişlerim kaplamaydı, kaplama içinde diş çürümüştü ve birazda rahatsızdım aradan biraz geçsin yenilerim diye pılan yapmıştım, dişimde ağrıyınca neden oldu ve dentaltermin hastanesinde tedavi görmek istedim, dişlerimi söktüler ve biraz dişlerimle uğraştılar o sıra benden söktükleri tıraşla mışlar biraz yanından dişi kesip hemen yanında boş’da duran dişe kaynatmış yapıştır mışlar ve bana hazırlanmış dişleri göstertmeden geçici olarak yapıştırdılar, 3 tane implant dakılmıştı 3 ay sonra implantlar takılacaktı, o 3 ay sırasında kaplamaların geçici yapışanlar tek tek düştüğünde her şey ortaya çıktı, bu dentaltermin doktoru benim dişlerimi bana geri takıp sana diş yaptık diye 3500€’ya sattılar, bende sökülmeden önce dişlerimin resmini çekmiştim ve yeniden dişler takılınca aynı şekilde resim çektim iki resimi karşılaştırınca görüldüki benim dişlerimi bana 3500€’ya sattılar, şimdi şu’an dişlerime gerçekten yeni bakıp yaptırmam gerekiyor, taktıkları implantlar yerinden çıktı boşda dönüyor sallanıyı, çok şikayetlendim diye yaptıkların gerçekliğini ortaya çıkartım diye beni kovdular son randevumu iptal ettiler ve sakat dişlerle yerinden sökülmüş oynayan implatlarla devre dışı bırakıp ortada koydular ve izinim bitti dağılmış ağızla evime döndüm, yurt dışında olduğum için ve türkiye’de kimsem olmadığı için kimseye güvenim kalmadığı için yaptığım masıraflarımı geri alıp başka yerde tedavi görmem için uğraşamadım ve nereye nasıl kime kiminle bunu halletmem gerekiyor bilemedim nerelerden yardım ala bileceğim bilemiyorum çaresiz kaldım 5500€’m gitti sıfıra sıfır elde var sıfır. Bana yardım edermisiniz hemen bu davayı yapmak istiyorum ve elimde yaptıkları tedavinin resimleri var.
People
5
2) Dt (Dt)
15.12.2020 15:55:13
İster ismi aile hekimliği olsun ister başka. Özü doğru olmakla birlikte aile hekimliğinin, işleyişin uygulanabilirliği ile ilgili kafamda binbir soru var.
Avrupa adamlar koruyucu hekimliği, ya da diyelim aile hekimliğini ön plana çıkarırken, bizimkiler daha çok protez yapılsın diye, daha çok gelir olsun diye, protez birim performans ve birim fiyatlarını daha yüksek tutarken,
Koruyucu hekimlik yapan hekime kanal tedavisi üç beş puan verilip geliri az tutuluyor. Sonra az kanal yapılıyor, kanal yapılsın diye kota getiriliyor.
Bu sefer gelir düşüyor. Koruyucu tedavi mecburen ikinci plana atılıyor.
Performans sistemi kalkmadığı sürece yeni başlangıç yapılamaz. Olması gerek aile hekimliği de tutmaz işe yaramaz.
Avrupa dişine bakmayandan protez için iyi paralar alırken, biz bedava yapıyoruz.
Sağlık Politikası olarak Koruyucu hekimlik ön plana çıkarılmadığı sürece
Temeller sağlam atılmayacaktır..
Saygılarımla
People
5
3) Hakan K (Dt)
14.12.2020 12:18:35
Doğru uygulanıp uygulanmaması bir tartışma konusudur elbette. Ama "aile hekimliği", mesleği gereği, hastaların bir nevi sorumlu hekimine zimmetlenmesidir. "Aile Diş Hekimliği" dediğimizde ise; zamanla yarışılan, herkesin üstüste birşeyler yapmaya çabaladığı, tedavinin kalitesi yerine miktarına bakılan günümüz performans sisteminin aksine, sözkonusu mesleğin gerek tedavi gerek protez ama ille de ağız diş sağlığının bozulmasının önüne geçecek olan "Koruyucu Diş Hekimliği" nin, hasta takibinin, protez ve işlemlere sahip çıkılabilmesinin, maliye ve SGK üzerindeki ekonomik yükün azaltılmasının ...velhasıl Kamu Diş Hekimliğinin yegane yapılabilir şeklidir.
People
4
4) Dis hekimi (Dis hekimi)
14.12.2020 00:10:59
Konudan habersiz ve düşünmek istemeyen ama sadece konuşan bazı yorumlar okudum.
1. Açıklamanın neresinde dis hekimi girisimsel işlem yapmasın deniyor ya dr isimli arkadaş. Dis hekimleri o ilaç olmadı bunu verelim demez iş yapar, iş
2. Selim Bardak isimli arkadaş ise kim dedi ki tüm diş hekimleri aile diş hekimi olacak. Amaç çürüğün olmadan önlenmesi ki doktorlar bile bu ülkede diş fircalamıyor
3. Dt dt 8. Yorum: performanstan sikayet etmeyen yok ki. Haklısın genel olarak
4. Dt Dt 10. Yorum: genel olarak bence hakilisin ama aile diş hekimliği ile performans bağın yanlış
5. Son olarak çok güzel bir gelişme olmuş. Zaten telegram ve twitterdan takip ediyorum ben dernegi. Dolu ve bilgililer. Ama diş hekimleri her zamanki gibi birbirine düşer veya siner ya da ayaklarından çekerler birbirinin ve bu kurucu arkadaşlar da 3_5 aya vaz gecer..
People
7
5) selim bardak (doktor)
12.12.2020 10:50:37
Türkiyede aile hekimliği sistemi sınıfta kalmışken birde diş hekimlerini sistemin içine dahil etmek bu meslek grubununda körelmesi anlamına gelecek. Aile hekimlerinin büyük bir çoğunluğu aile hekimliği sistemiyle beraber asli görevlerini yapamadıklarından mesleklerinde köreldikleri ve bu aile hekimliği sistemiyle aile hekimlerinin yine çoğunun içlerindeki cevheri keşfedip ticarete atıldığını gördük. Malum sistem ticaret üzerine olunca.
People
5
6) Osman D (Doktor)
11.12.2020 12:23:58
Çok doğru bir talep. Toplum olarak diş sağlığı konusunda çok gerilerdeyiz. Maalesef, diş hekimine ulaşım konusu hala sıkıntılı. Ulaşsanız bile, pahalı olan ve ince beceri gerektiren pek çok tedavi, resmi merkezlerde yapılmıyor. Diyelim yaptırdığınız bir yer buldunuz. Bu sefer SGK giderlerin çoğunu ödemiyor. Bu durumda, koruyucu diş hekimliği daha da önem kazanıyor. Umarım bu konuda biraz yol alınır.
People
4
7) yg (dr)
10.12.2020 16:26:52
Diş hekimleri aile hekimliği sisteminde ne yapacaklar. Tedavileri kim yapacak? Mevcut sistemde aile hekimliği benzeri yapıda diş tedavisi yapılması mümkün olamayacak. Kamuda diş hekimi hastanın ağzına bakıp şu tedavi gerekiyor deyip özele mi şutlayacak? Bu sistemin talep edilmesi ben tedavi yapmayım yatayım anlamına gelir. Diş hekimliği girişimsel işlemi olan bir meslektir ve diş hekimleri bundan kaçamazlar.
People
8
8) dt (dt)
09.12.2020 21:44:21
Daha büyük sorunlarımız .
-diş hekimliği eğitim kalitesi
-aşırı sayıda olan diş hekimliği fakültesi.
-aşırı sayıda mezun diş hekimi
etkileri:
- işsizler ordusu
-meslek saygınlığının yok olması
- aşırı meslek mensubunun olmasının,
sermayedarların elinde asgari ücretle çalışan konumuna
getirmesi
- devlette ise aşırı iş yüküne maruz kalınması, hastalar
karşısında savunmasız bırakılması.
hastalar tarafından kaliteli hizmet beklentisinin aşırı iş
yükü altında karşılığının olmamasının
dayanılmaz hafifliği. geliri artırmak için performans
baskısının mobinge bile dönüşebilmesi.
sistem tıkandı ,özele gitmek isteyen ekonomik krizin etkisiyle gidemez oldu.devlete gitse kafasında binbir soru var.
adsmleri tercih edenler uzunca bir süre pandemiden dolayı hizmet alamayacak.sonrasında da eskisi gibi performans yapılamayacağı için sistem daha da tıkanacak.(sosyal patlama: ekonomik açıdan ,sağlık hizmetleri açısından,eğitimde eşitsizlikten??????!!!!))))))
GEL de AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI.

People
9
9) Ozan (Dr.)
09.12.2020 05:21:15
Anası babası diş fırçalamayan hiçbir çocuk diş fırçalamaz. Bunun eğitimi önce annelere verilmeli. Bu arada diş macunu ve diş fırçaları üzerinde devasa vergi yükü var. Vergilerin minimuma indirilmesi lazım. İnsanların parası yok ki diş macunu fırçasına para versin. Bir diş macunu 20-30 lira, diş fırçası 15-20 liradan başlıyor. 4 kişilik bir ailenin masrafını siz hesaplayın.
People
4
10) Barış (Öğrenci dt)
08.12.2020 22:44:53
Hayırlı olsun. Umarım mesleğimiz ve toplumun ağız ve diş sağlığı adına güzel işlere imza atarlar.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)