Hastane personeline 'Sağlık İletişimi' eğitimi
Sağlık Bakanlığı Müşaviri Uluat: "Sağlık çalışanları ile hasta ve hasta yakınları aynı amaç için çalışır, o da sağlıktır. Aynı amaç doğrultusunda çalışan kişilerin empati yaparak daha hoşgörülü davranması ve hastalarla daha iyi iletişim kurması gerekmektedir"
Hastane personeline 'Sağlık İletişimi' eğitimi
19 Nisan 2017 - AA

Sağlık Bakanlığı Müşaviri Yrd. Doç. Dr. Bedrettin Uluat, "Sağlık çalışanları ile hasta ve hasta yakınları aynı amaç için çalışır, o da sağlıktır. Aynı amaç doğrultusunda çalışan kişilerin empati yaparak daha hoşgörülü davranması ve hastalarla daha iyi iletişim kurması gerekmektedir." dedi.

Erzurum Kamu Hastaneler Birliğince (KHB), Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi (BEAH) personellerine "Sağlıklı İletişim, Davranış ve Stres Yönetimi" eğitimi verildi.

Eğitimde konuşan Uluat, stresin çalışma yaşamında üzerinde durulması gereken bir konu olduğunu söyledi.

Bilgi çağına geçişin hızlanması, yenilik ve değişimin her alanda var olan sistemlerin yapı ve yönetim biçimlerini etkilemesi gibi faktörlerin iş yaşamını derinden etkilediğine dikkati çeken Uluat, "Stres, başa çıkılması ve yönetilmesi gereken bir süreç olarak görülmektedir. Bu çalışmada, iş yaşamında stres kaynakları ortaya çıkardığı sorunlar ve başa çıkma yöntemleri örgütsel düzeyde teorik olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır." dedi.

Uluat, iletişimin anne karnında başladığını belirterek şöyle konuştu:

"Sağlık çalışanları ile hasta ve hasta yakınları aynı amaç için çalışır, o da sağlıktır. Aynı amaç doğrultusunda çalışan kişilerin empati yaparak daha hoşgörülü davranması ve hastalarla daha iyi iletişim kurması gerekmektedir. İnsan sağlığı her şeyin başında gelir. İnsanın hayatı boyunca devam eden bir gerçeği de strestir."

Sağlıklı iletişimin nasıl olması gerektiği konusunda bilgiler paylaşan Uluat, iletişim ve empati kurabilmenin önemini aktardı.

BEAH'ta 2 gün süren eğitim programı sonrası Uluat'a hastane yöneticisi Doç. Dr. Enbiya Aksakal tarafından teşekkür plaketi verildi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
4
1) Doktor (Doktor)
21.04.2017 02:41:07
İletişim iki taraflıdır. Benzer bir eğitim halka da verilmelidir. Örneğin bu eğitimde şunlar hakkında bilgi verilebilir. Acil servise geldik, bize göre durumumuz acil ama öğrendik ki durumumuz acil değilmiş, polikliniğe gitmemiz gerekiyor muş. O zaman doktora saydırmadan polikliniğe gitmeliyiz. Sinirlenmemeliyiz. Ya da muayene olduk istirahat raporu almak hakkımız değildir. Bir defa sorabiliriz ama ısrar etmemeliyiz sinirlenmemeliyiz. Doktor bize rapor yazmak için orda bulunmamaktadır. Tanıyı koyup tedaviyi başlamak için ordadır gibi....
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
26.10-25.11ÖZEL KIRIKHAN BİLİM HASTANESİ - NÖROLOJİ UZMANI ARANIYORPersonel Arayanlar
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA