Sağlık Bakanı Demircan: Yoğun Acillerde, servis nöbetçileri devreye girecek
Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, Hürriyet’in acil servislerdeki yoğunluk ve sıkıntılara ilişkin haberİ üzerine devreye girdi ve yeni önlemler alacaklarını belirtti. Demircan, sorunun kaynağının ise vatandaşın acil serviste sorun çözdürmeyi kolay bulması olduğunu belirtti ve “Gündüz işine gidiyor, akşam acile geliyor” dedi.
Sağlık Bakanı Demircan: Yoğun Acillerde, servis nöbetçileri devreye girecek
31 Ocak 2018 -

HÜRRİYET’in, önceki gün gündeme getirdiği devlet hastaneleri ile üniversite hastanelerinin acil servislerinde yaşanan yoğunluk ve sıkıntılarla ilgili Sağlık Bakanı Ahmet Demircan, devreye girdi. Yaşanan yoğunluğun nedeninin acil olmayan hastalar olduğunu vurgulasın Demircan, hastaların aciliyet durumunu, ‘yeşil, sarı ve kırmızı’ olarak sınıflandırdıklarını ve yoğunluk için alacakları önlemleri anlattı. Demircan, şunları söyledi: “Kış sezonu olması nedeniyle acillere müracaatın artması normaldir. Ancak, vatandaşlar acillerde sorun çözdürmeyi kolay gördükleri için normal hastalar bile acile geliyor. Gündüz işine gidiyor, akşam acile geliyor. Bizim acildeki hastalarımızın yarından fazlası yeşil. Yani yeşilden kasıt, acil olmayan ama kendini acil hisseden hastalar. Asıl acilleri kullanması gereken, sarı ve kırmızı olarak nitelendirdiğimiz acil hastalar olması gerekir.”

SERVİS NÖBETÇİLERİ
Bu işin çözülmesi gerektiğini belirten Bakan Demircan, “Bir süreden beri bunun üzerinde çalışıyoruz. Bir karar aldık. Yoğunlaşma olan acil servisleri merkezden izleyip, anında servislerden takviye yapılacak. Bunun düzenli bir sisteme dönüştürüyoruz. Servis nöbetçileri devreye girecek. Hastalar bitirilene kadar. Zaten bu durumda olan bir kaç hastane ve bölge var. Bunlara yoğunluk verilecek. Bu arada acil olmayan hastaların ayıklaması da yapılacak” dedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Kimbıl (Dr)
04.02.2018 12:43:48
Sorun iyi tespit edilmiş acile gelenlerin %90 ı acil değil.ancak kendini acil gören kişiye bakmamız lazım diyerek yada bekleme süresini kısaltmaya yönelik adımlar tam tezat oluşturuyor.böyle tespit olunan sorun çözülmeyeceği gibi gel vatandaş gel demekten başka birşey değil.cil olmayan ların sayısını patlatacak...
People
7
2) mustafa (uzman)
31.01.2018 20:33:19
isterlerse 24 saat acil dışı poliklinik hizmeti versinler tabiki güzel olur tabi personel sayısı yeterli olursa, çalışanın da memnuniyeti gözetilirse.. lakin zaten köleleştirilmiş durumda olan sağlık çalışanını bunu sağlamak içim daha da köleleştirirlerse o sağlık çalışanının ahirette iki eli boyunlarında olsun. çoğunluğu mutlu etmek için azınlığı köleleştirmesi düpedüz zulümdür
People
8
3) as (uzm)
31.01.2018 19:37:04
Sayın bakan; Sigara olayında olduğu gibi tüm ülkeye medyadan acilin gereksiz yere meşgul edilmemesi hususunda ve" şu haller de acil e başvurunuz" gibi kabaca bir liste hazırlansa (elbette tam ideal olmayacak ama en azından caydırıc olur). ve bu tüm medyada uzun süre bildirilse daha iyi olur zannediyorum. Neden herkesin her istediği olacak gibi davranılıyor? evet onlar halk ama çalışan binlerce kişi de halk değil mi. bu kadar kullandırmayın artık sağlık çalışanlarını. Her şeye "oy "olarak bakmayın lütfen. Bilim i biraz daha kullanalım lütfen psikolojiyi değil.lütfen.
People
11
4) m. murat (dr)
31.01.2018 17:44:52
Sorunun kökü aşırı (abartılı) hizmet talebi, sorunun çözümüne de burdan başlanmalı. Doktor takviyesiyle sorun halledilmez, hatta belki uzun vadede daha da artırır. Talebi besliyorsun çünkü...

Adam akıllı yeşil gruptakilere caydırıcı muayene katılım payı ödettirilmeli, hem büyük açık veren devlet bütçesi bu sayede nefes alır.

Ama bu iktidardaki partiyi sıkar, özellikle olası erken seçim yaklaşmışken.

Gözün kör olsun popülizm, gözün çıksın yozlaşmış siyaset!
People
56
5) postenflamatuar (uzm dr)
31.01.2018 12:59:51
Demek ki servis doktoruna gerek yok. Öyle istenildiği zaman servisten acile doktor çekilebiliniyorsa, saatlerce orada tutabiliyorsa serviste doktor olması gereksiz denmiş oluyor. İcabında bir hastayı mesai bitinceye kadar takip edebilirler. Serviste çıkan bir duruma geç müdahale edildiğinde sorumlu kim olacak? Serviste problem çıktı ve acilde problem çıktı diyelim. Doktor hangisine koşturacak? Bu malpraktis bekası var hani!. Tabiiki TTb yönetimi marjinallik yaptıkça meydan boş oluyor. Her türlü sorumluluk, yük vb durum doktora bindirildikçe bindiriliyor. Sağolasın marjinal TTB yönetimi. TTB yöneticilerinin içeride veya dışarıda olması pek fark etmiyor. Dışarıda da olsalar bu tür hekimliği ilgilendiren konulara gözleri fal taşı gibi "kapalı" olur zaten.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA