TUS’ta büyük değişiklik geliyor
Tıpta Uzmanlık Sınavı geçen hafta ÖSYM’de masaya yatırıldı. Toplantıya Bakanlık yetkilileri ve ÖSYM başkanı katıldı.
TUS’ta büyük değişiklik geliyor
08 Ocak 2018 -

Toplantının amacı TUS'un niteliğini artırma ve karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeydi. Özellikle soru iptal davaları nedeniyle geciken sonuç açıklama süreçlerini iyileştirmeye yönelik önlemler de ele alındı.

ÖSYM Başkanı Mahmut Özer toplantıyı şöyle özetlemişti:
TUS sınavlarında e-Sınav yapabilme imkanı, itiraz edilen sorular, soru iptal davaları, geciken sonuç açıklama süreçleri detaylı bir şekilde tartışıldıı ve alınabilecek önlemler de müzakere edildi.

Toplantı sonrası TUS'daki değişikliklerin ayrıntısına Medimagazin ulaştı. Planlanan değişiklikleri Medimagazinin hafta içi her gün yaptığı MEDİGÜNDEM haber bülteninde Dr.İbrahim Ersoy şçyle anlattı:


 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Turana asgarova (Tibbi biolog)
17.10.2018 21:42:24
Tibbi bioloji mezunlari tusa gidebilyomu ?
People
10
2) abdulkadir HAVRANLIOĞLU (biyolog)
14.10.2018 08:15:40
Biyologları neden bu sınava dahil etmiyorlar bizde girebilelim sınava, haksızlık bu değil mi? Bu kadar kayrılmak zorunda mı Dr. lar... Neden bu kadar korkuyorsunuz??
People
5
3) esra (doktor)
17.09.2018 10:12:06
USMLE yi alıp kopyalamaya çalışıyorsunuz sonra yeni sistem getirdik diye ortaya çıkıyorsunuz. o zaman tus'u da kaldırın herkes istediği bölüme girsin.
People
138
4) Özgür (Hekim)
25.01.2018 14:30:06
Aklın yolu bir bakanlık duzenleme yaparak hekimin hastanede hekim olmayan uzmanin halk sağlığında çalışmasını sağlamak.

Aydin Sinal aylik 5-6 bin toplam geliri uzman hekime cokmu görüyorsun.Para için yapilacak iş değil hekimlik..
People
118
5) dr.özlem (Hekim)
24.01.2018 10:30:04
Cenk Mert benim Anabilim dalı başkanı m veterinerdi.Bana ve meslektaşlarima zerre katkısı olmadı zaten hekimleri sevmezdi.Koca universitenin laboratuvarını nöbetlerde tek asistana birakir teknisyen vermezdi.Aylarca bu şekilde gün aşırı nöbet tuttugumu bilirim.Ayrica madem bu kadar zeki arkadaşlar tıp fakultesinide kazanabilirler.TUS ta rakip olma işi komik olmuş bizim girdigimizle sizinki icerik ve zorluk olarak ayni sınav değil...

Aydin Sinal çok parami aliyoruz saniyorsunuz en fazla alabileceğimiz hastane ortalaması.Birçok hastanede PDC fazlası oldugumuz için ortalama degil 1000 TL civarı döner alıyoruz.Halk sağlığında calismak zorunda olanlar hastaneden cok daha kötü...
People
104
6) Dr.bio (Hekim)
23.01.2018 23:57:02
Cenk mert bir korkumuz yok.Bizle ayni sartlarda TUS a girsinler hodri meydan.Kacirdiginiz nokta hekim olmayan uzmanlarca (mecburi hizmet olmadığı için) doldurulan kadrolar.Bu yüzden hekimler 5.6.bolgeden çıkamiyorlar cikabilenlerde halk sagliginda çalışmak zorunda kaliyor.Talebimiz hekimin hastanede hekim olmayanın halk sağlığında çalışması.

Aydin sinal kimse para icin tercih etmiyor oyle buyuk para yok maksimum alacaginiz para hastane ortalaması.
People
11
7) leyla (sağlık)
23.01.2018 17:27:59
Hekimlerimiz tanı koyup hastalarını tedavi etsin bence yoksa örneğin ekg ye bakıp tanı koyuyorsa ilerde biyomedikal mühendisliğe de el atılacak , tabi getirisi olursa,sağlık sektöründe yararlanılan veya kullanılan her bilim,cihaz ,uygulama,analiz vs sırf hekimlerin elinde veya hakları değilidir,Sırf altı yıl okundu diye , size o kapıyı açan ve şuan geçmişteki onlarca bilimsel çalışmanın meyvelerini yediğiniz temel bilimcileri de bu kadar küçümsemeyin,bir ülkede temel bilim ne kadar önemliyse ondan türeyen ve gelişen bilim de o kadar önemlidir, bunu tartışmak bile bilim dışı...
People
13
8) patolog (dr)
22.01.2018 23:49:02
sayın dr hakan, "patologu" karıştırmayın" sözüm dr troka^nın söylemi üzerine bir kinaye. arkadaş. cerrahiye de "berberlerin " girebileceğini sanıyor herhalde. sizin herhangi bir yorumunuza atıfta bulunmadım. mikrobiyolojiye biyokimyaya sadece artık hekim girebilmeli. bunun mücadelesini de kendileri yapacak. örnek: muayenehaneci hocalar muayenehane haklarını anayasa mahkemesi kararı ile aldı. sonra dönerlerini kesti önceki bakan müezzinoğlu. o hakkı da danıştayda aldılar.
People
37
9) cenk mert (biyolog)
22.01.2018 22:56:12
korkmayın tıpçılar, 2010 dan beri biyologlar bu sınava giremiyor. tıp dışılardan biyologlar bu sınavı kazanıp hakkıyla size rakip olabiliyorlardı. o yüzden sadece onların elinden alındı bu sınav diğer tıp dışıların değil. veteriner eczacı kimyager zaten bunların sınava girme hakları devam etsede kazanamıyorlar binde bir belki . Neden çünkü temel bilimler biyologların işidir. 3-4 kuşak öncesi tıp fakültelerinin temel bilimler kürsülerini biyolog kökenli hocaların kurmasının nedeni de budur. mezun doktor yok çünkü doğru düzgün ortalıkta, hocamı olsun doktorluk yapıp güzel para mı kazansın ? sayıları arttıkça tabi gözleri açıldı sonra her yeri istila etmeye başladılar tabi tıp dışı diye aşağıladıkları insanların emekleriyle tıp fakülteleri temel bilimlerinin bu noktalara geldiğini yetişen 3-4 kuşak doktorun üzerinde bu tıp dışı temel bilimcilerin emekleri olduğunu unuttular... doktor oldu ya artık kendi hocasını da beğenmez. öyle kibirli bir meslektir çünkü... nasıl bir etki bırakmışsak hala sınava girebiliyoruz sanıyorsunuz ya YAZIK
People
7
10) aydin sinal (hekim)
22.01.2018 20:14:32
bir tip fakültesi mezunu kisi ne akla hizmet biyokimya ihtisasi yapar? diye kendime hep sorardim,demekki para icinmis. mikrobiyoloji benim zamanimda burlu ögrencilerin bursunu saglik bakanligina geri ödeyip asistan alirlardi,kimsenin tercih etmedigi bölümlerdi,zaman degisti.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/03-17/034. Uluslararası Antalya Aile Hekimliği KengresiAİLE...ANTA